شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۲۸

حمله اسرائیل به فرودگاه نظامی سوریه+ جزییات و نقشه میدانی

پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۲
کد مطلب: 614953
خبرگزاری دولتی سوریه به نقل از منابع نظامی از وقوع حمله موشکی به فرودگاه نظامی در استان حمص خبر داد.
حمله اسرائیل به فرودگاه نظامی سوریه+ جزییات و نقشه میدانی
به گزارش جهان نيوز، رسانه‌ها از وقوع چندین انفجار در فرودگاهی در ریف استان حمص سوریه خبر دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) با اعلام این خبر نوشت که به فرودگاه نظامی «الضبعه» در ریف جنوبی استان حمص حمله موشکی شده است.

این رسانه سوری به نقل از منبع نظامی اعلام کرد که پدافند موشک سوریه با این حمله به مقابله پرداخته و مانع از تحقق اهداف این حمله شده است.

این فرودگاه در جنوب استان حمص و نزدیکی مرز سوریه با لبنان قرار دارد.

هنوز عامل این حمله موشکی مشخص نشده است ولی با توجه به تحرکات رژیم صهیونیستی و حملات موشکی این رژیم به جنوب و مرکز سوریه، به احتمال زیاد کار تل آویو باشد.

شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از خبرنگار خود از پرواز گسترده جنگنده‌های رژیم اسرائیل بر فراز لبنان خبر داد و خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز به نقل از منبعی میدانی شمار موشکی‌های شلیک شده به فرودگاه الضبعه را چهار فروند ذکر کرده که بر اثر اصابت آن، اطراف فرودگاه آتش سوری رخ داده است.

در همین حال، یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات حملات صهیونیست ها اشاره کرد و گفت: در این حملات مواضع نیروهای ارتش سوریه در فرودگاه «الضبعه» در جنوب غرب استان حمص هدف قرار گرفته شد.
این منبع میدانی افزود: پدافند هوایی تیپ ۷۲ ارتش سوریه با استفاده از سامانه های دفاعی توانست موشک های شلیک شده از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی را رهگیری کند و هدف قرار دهد.
 

 
وی با بیان این که بقایای یکی از موشک های منهدم شده صهیونیست ها به حومه فرودگاه «الضبعه» برخورد کرد، گفت: موشک دوم ساقط شده به انبار سلاح برخورد کرد که منجر به انفجار بخشی از  دخایر مهمات شد.

همچنین همزمان با حملات صهیونیست ها به فرودگاه «الضبعه»، برخی رسانه ها از هدف قرار گرفته شدن مواضع نیروهای حزب الله لبنان در شهر القصیر خبر دادند اما منابع میدانی این خبر را تکذیب کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، خبر هدف قرار گرفته شدن گذرگاه مرزی «جوسیه» توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی نیز صحت ندارد؛ جنگنده های صهیونیست ها پس از تجاوز به حریم هوایی لبنان و هدف قرار دادن پایگاه های ارتش سوریه به فلسطین اشغالی بازگشتند.

برخی رسانه ها از هدف گیری و ساقط شدن جنگنده رژیم صهیونیستی توسط سامانه پدافند هوایی  ارتش سوریه خبر داده اند اما منابع میدانی این خبر را هم تکذیب کردند؛ در حال حاضر، آماری از شهدا و زخمی ها حملات صهیونیست ها به فرودگاه «الضبعه» منتشر نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باید درس خوبی به اسراییل کودک کش بدیم
Iran, Islamic Republic of
رفتن با روسیه تبانی و اسد تبانی کردن . روشون نمیشه به ایران بگن برو بیرون . گفتند اینقدر بزنیدشون که خودشوندبرن...
Iran, Islamic Republic of
فکر کردی تبانی کشورها هم مثل تبانی بین آدمهاست ؟ فکر کنم همین حدودا یک ماه پیش پوتین عمدا نتانیاهو را برد رژه نظامیان را در روز نمیدانم چی چی ببینه حساب کار دستش بیاد. وقتی هم میبردش انگاری که نتانیاهو آویزون باشه باهاش رفتار کرد.
روسیه منافعش در تضاد با غرب است. از گذشته های خیلی دور روسیه با غرب مشکل داشته. در حال حاضر غرب هم یعنی آمریکا و آمریکا هم یعنی اسرائیل.
Iran, Islamic Republic of
غرب و شرق باری freemason هاست اینا هم تو انقلاب تزاری و هم تو جنگ های جهانی "به دو طرف جنگ" کمک میکردن تا خوب همدیگه رو نابود کنن. پدر بزرگ همین بوش پسر از شرکا نزذدیک هیتلر بود. اینترنت که مجانیه. سرچ کنید. دشمن ما سه تا شیش داره. بقالی سرکوچش کیشمیش داره.
Iran, Islamic Republic of
مهم ترین نکته این است که خودمان دلمان برای خودمان بسوزد وبا انتخاب درست ازفرصتها استفاده کنیم چون اصل بزرگ انقلاب ,نه شرقی ونه غربی است همانطورکه شرق وغرب به فکرمنافع خود هستند...با چشم بازمحل های آسیب مثل دارو واقتصاد و...راتقویت واصلاح کنیم
خدایا مارا کمک کن تاپیام خون شهداراباسربلندی به جهان اعلام کنیم
Canada
پدافند هوایی روسیه که توی سوریه نصبه خاموشه؟

یا اصلا قرار نیست کاری کنه؟
نکنه اس 300 هایی که ما هم خریدیم موضع لزوم خاموش بشن؟؟
علی
Iran, Islamic Republic of
این صهیونیستها خوب دارند تو آسمون سوریه جولون میدهند و سوریه و روسیه و ایران هم دست رو دست گذاشته اند که اسرائیل هر غلطی دلش خواست بکند....یا زورشان نمیرسد؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
گزینه سوم درسته
روسیه نمیخواد ایران هم نمیتونه
Iran, Islamic Republic of
مسئله ما رژیم صهیونیستی بدبخت و مضطرب نیست. مشکل ما داخلی‌اند که تا مذاکره بیهودشون با اروپا تموم نشه نمیتونیم حرفی بزنیم.
کافیه یه موشک شلیک بشه تا بهونه دستشون بیاد گناه مذاکره بی‌سرانجامشون با اروپایی‌ها که خودشونم میدونن بی‌فایده رو بندازن گردن ارتش و سپاه دلاور و مظلوم..
Iran, Islamic Republic of
دوران بزن و در رو تمام شده...قبلا دو سه ماهی یکبار میزد و میرفت. حالا هر هفته. وقتی قدرت نظامی نداری برای چی یارو رو تحریک میکنی؟
Iran, Islamic Republic of
شما لبنان و فلسطین را نمیبینی ما هم داریم میزنیم
Iran, Islamic Republic of
این حملات مزبوحانه و کور است اسرائیل جرئت حمله گسترده و شدید ندارد زیرا میداند با واکنش سخت حزب الله و مقاومت روبرو خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
نیمی از جنگ خرد است. اینکه بدانی کی و کجا و چطوری بزنی.
مطمئن باش یک جواب اساسی به اسرائیل میدهند.
Iran, Islamic Republic of
الان تو توی اتاق فرمان جنگ نشستی؟
چه موجوداتی هستید؛ چه دگماتیسمی بر روح و ذهن شما حاکمه
اون روزی که گفتند تند نروید؛ تند رفتید که الا و بلا باید برجام زودتر تصویب بشه؛ خوب حالا چی شد؟
امروز هم دچار یک افراط و تفریط دیگری هستید و فرمان جنگ میدید
مطمئن باش داداش وعده رهبر، وعده صادقه
این که برجام و آمریکا پاره کرد برای این بود که وعده رهبر صادق بود و برجام نمی تونست حیات اسرائیل و برای 25 سال دیگه تمدید کنه
اما این بیماری افراط و تفریط از شما دست بردار نیست
Iran, Islamic Republic of
باید بلافاصله اسراییل را هدف موشک قرارداد
Iran, Islamic Republic of
عیب نداره
اونایی که برای تسکین داغی که دیشب کنگره آمریکا به دلشون گذاشته این ترقه بازی های نتانیاهو رو دل خوش کنک می بینند
بدونند
مثل همیشه ؛ دوباره چند روز آینده باید خبرهای نا امید کننده تری بشنوند

یعنی خیلی با حال بود
کنگره با قانونش رسما اعلام کرد؛ بدون برجامه که جنگی با ایران وجود نداره
حالا هی یک سری مثل روحانی، و مصطفی معین و ... آمدند گفتند برجام سایه جنگ و برداشته
این یعنی یک قطره از وعده نصرت خدا که خودش و نشون داد
...
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا دل خوشی داری. فکر کردی کشوری که بخواد جنگ کنه میره قانون از مجلس میگیره. اصلا تو شرایط جنگ از این داستانها نیست. ساده نباش مسلمون.
یونس
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخ
اسراییل روزی دوبار میکوبه جیک هیچکس هم درنمیاید خیلی جالبه این سکوت
نکنه همش شعار بود اون حرفها و حدیثها خدایی نکرده.
Iran, Islamic Republic of
وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ
حميد
Iran, Islamic Republic of
عمو پوتين دستور داده s ٣٠٠ ها خاموش باشه يا اصلا توان پدافند هوايي وجود نداره ؟ پوتين كه هم از اخور مي خوره و هم از طوبره ؟! از وقتي با ناتانياهو ديدار كرد حملات اسرائيل شروع شد!
United States
اسد یک فرشته است.او تا حالا یک گلوله برفی هم به طرف هموطنانش نینداخته چه برسد گلوله.مردم سوریه چه بعثی ها و چه غیر بعثیها مرفه ترین مردم دنیا بودند.در کشورش همه خوشبختند.
Iran, Islamic Republic of
تو تو آمریکا با مشکل حله
Iran, Islamic Republic of
تو سایت اصولگرا نظرات اصلاحطلبانه بیشتره
دلیلش چیه؟
دلیلش اینه که روحانی واقعا براتون اشتغالزایی کرده و یکسره وبگرد شدید
Iran, Islamic Republic of
چون سايتي نمونده !
...
Iran, Islamic Republic of
نصف بیشتر صهیون ها از روسیه واروپای شرقی هستند.....بلا خره کافر ها هوای هم را دارند....
علی فزوینی
Iran, Islamic Republic of
من خواهش میکنم این استراتژی حضرت اقا رو در مورد اسرائیل پیاده کنید که فرمودند" زمان بزن درو دیگر گذشته"اگر زد محکم تر شو پاسخ دهید !اسرائیل فتنه دنیاست انچه که میکشیم از دست این خبیثه که از اسین امریکا در امده
United Kingdom
بیایید برای اخبار از تصاویر بی ربط استفاده نکنیم.
...
Iran, Islamic Republic of
متن گزارش خبر خیلی خنده دار تهیه شده ، شما بعد از خواندن متن خبر نمی دانید بلاخره موشکها اثابت کرده و تلفات داده یا خیر . موشک ساقط شده خورده به انبار مهمات و آتش سوزی به پا کرده ! سامانه دفاع هوایی سوریه اینقدر عقب افتاده است که نمی داند موشکها از کجا شلیک شده ؟؟؟ یعنی توپهای ضد هوائی وقتی واکنش نشان می دهند که خود موشک را روی هوا ببینند !!!