سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۳
۲۱۴
بررسی اظهارات مبهم مقامات روسیه

چرا ماندن ایران در سوریه ربطی به روس‌ها ندارد؟!

سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۲۸
کد مطلب: 614042
حمایت‌های روسیه علی‌الخصوص حمایت‌های هوایی این کشور از نیروهای ارتش سوریه و حمایت‌های مستشاری و نظامی ایران و حزب‌ا... لبنان توانست تاثیر فوق‌العاده‌ای در جبهه نبرد علیه تروریسم بگذارد و از آن روز به بعد بود که گروه‌های تروریستی سنگر به سنگر و شهر به شهر عقب نشستند و مواضع آنها به دست ارتش سوریه افتاد.
چرا ماندن ایران در سوریه ربطی به روس‌ها ندارد؟!
گروه بین الملل جهان نيوز: نبرد ارتش سوریه با کمک هم‌پیمانان ایرانی و روسی خود علیه گروه‌های تروریستی در حالی هفتمین سال خود را تجربه  می‌کند که خبرها حکایت از پیروزی نیروهای سوری در بیرون راندن عناصر معارض و اعضای گروه‌های تروریستی از خاک این کشور دارند. در حالی که جنگ سوریه رفته‌رفته از جبهه و صحنه رویارویی نظامی به عرصه دیپلماسی منتقل می‌شود و با پایان پذیرفتن درگیری‌های نظامی -که اهداف عاملان آن اغلب محدود و گاه مشترک بود – و آغاز رایزنی‌ها برای فرآیندی سیاسی که تامین‌کننده آینده سیاسی و امنیتی کشور و مردم سوریه است، تعارض‌ها و تناقض‌ها بیش از پیش خود را نشان خواهند داد. عدم اشتراک مقاصد و اهداف طرفین درگیری‌ در سوریه ممکن است ثبات سیاسی در این کشور را سال‌ها به تاخیر بیندازد.

  آغاز بحران و حمایت غرب از معارضان
از آغاز بحران سوریه تعدادی از کشورها از‌ جمله آمریکا، ترکیه و برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان، امارات و قطر که در ابتدا با تشکیل ارتشی متشکل از عناصر گروه‌های مخالف و معارض با دولت سوریه سعی در سرنگونی دولت سوریه داشتند، درنهایت با رخ دادن شکاف‌های عمیق که ناشی از دنبال کردن منافع متعارض و اغلب متناقض بود مجبور شدند هریک به‌طور جداگانه و با حمایت از گروهی خاص، امیال و اهداف خود را در سوریه جست‌وجو کنند. در این میان بعد از اعلام موجودیت داعش و بیعت سایر گروه‌ها با آنها، حمایت آمریکا و سایر کشورها از این گروه تروریستی و گروه تروریستی جبهه‌النصره شکل جدید به‌ خود گرفت.

  دعوت دمشق از تهران و مسکو
در این میان روسیه و ایران و هم‌پیمانان منطقه‌ای سوریه برای کمک به دولت و مردم این کشور در مبارزه با تروریسم و بیرون راندن عناصر خارجی از خاک این کشور با دعوت دولت سوریه وارد این کشور شدند. حمایت‌های روسیه علی‌الخصوص حمایت‌های هوایی این کشور از نیروهای ارتش سوریه و حمایت‌های مستشاری و نظامی ایران و حزب‌ا... لبنان توانست تاثیر فوق‌العاده‌ای در جبهه نبرد علیه تروریسم بگذارد و از آن روز به بعد بود که گروه‌های تروریستی سنگر به سنگر و شهر به شهر عقب نشستند و مواضع آنها به دست ارتش سوریه افتاد.

شکست‌های پیاپی گروه‌های تروریستی به حدی برای حامیان غربی و منطقه‌ای آنان گران تمام شد که با اتهام‌زنی به دولت سوریه مبنی‌بر کاربرد سلاح شیمیایی، دست به حملات موشکی پراکنده به مواضع ارتش سوریه زدند؛ حملاتی که با هدف حمایت از گروه‌های تروریستی پیش از این نیز بارها تکرار شده بود.

اما بعد از شکست داعش در جبهه عراق، این گروه شکست‌های سنگینی را نیز در سوریه تجربه کرد و این روزها با پیشروی‌های موفقیت‌آمیز ارتش سوریه، باید منتظر شکست نهایی این گروه و سایر گروه‌های معارض در سوریه و خارج شدن آنها از خاک این کشور باشیم. اتفاقی که دیر یا زود با خروج تمامی نیروهای تروریستی و سایر گروه‌های معارض رخ خواهد داد.

  دیدار اسد و پوتین در حاشیه سوچی
اما آینده سوریه، ساختار سیاسی و بازسازی زیرساخت‌های این کشور مساله‌ مهمی است که از هم‌اکنون باید برای آن برنامه‌ریزی کرد. مساله مهمی که بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور هم در دیدار اخیرش با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در حاشیه نشست یک‌روزه «سوچی» به آن اشاره کرده است.

در این دیدار روسای‌جمهور دو کشور بر آغاز فرآیند سیاسی در سوریه در راستای آنچه «مبارزه با تروریسم» عنوان شد، تاکید کردند. در این دیدار که روز پنجشنبه صورت گرفت، پوتین سخنان مهمی مطرح کرد که بازتاب‌های متفاوتی در رسانه‌های مختلف داشت.

مهم‌ترین بخش سخنان پوتین آنجایی بود که وی خطاب به اسد گفت: «به لطف پیروزی‌های چشمگیر و موفقیت ارتش سوریه، زمان آغاز فرآیند سیاسی و خروج نیروهای خارجی از این کشور فرا رسیده است.»

  ابهام‌ها در مورد یک اظهارنظر
بحث خروج نیروهای خارجی از سوریه، تحلیل‌های مختلفی را در پی داشت و برخی آن را مختص به نیروهای آمریکا و ترکیه دانستند و برخی آن را به‌منزله خروج تمامی نیروهای خارجی اعم از نیروهای ایران و حزب‌ا... تعبیر کردند.

تحلیل‌ها در این رابطه در حالی وارد فاز جدیدی شد که «الکساندر لاورنتیف» نماینده پوتین در سوریه، در گفت‌وگویی با اشاره به سخنان اخیر پوتین، این اظهارات را «درخصوص همه گروه‌های نظامی خارجی در سوریه، از جمله آمریکایی‌ها، ترک‌ها، حزب‌ا...‌ لبنان و ایرانی‌ها» دانست.

او همچنین تاکید کرد که اظهارات رئیس‌جمهوری روسیه در این‌باره حاوی «پیامی سیاسی» است.  رویکرد مطرح شده توسط «لاورنتیف» در حالی از سوی برخی رسانه‌ها به بروز شکاف در میان ایران و روسیه تعبیر شد که روز یکشنبه سفیر روسیه در لبنان و مقامات نزدیک به ریاست‌جمهوری سوریه، در اظهاراتی مشابه حضور ایران و حزب‌ا... لبنان در سوریه را به دعوت دمشق و در راستای مبارزه علیه تروریسم تلقی کردند.

  این سخنان به نفع روسیه نیست
نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: «امیدوارم روسیه در وضعیت کنونی که به‌شدت در تنگنا قرار دارد و زمانی‌که خیلی از کشور‌ها تلاش می‌کنند بین ایران و روسیه را برهم بزنند، بداند به زبان آوردن چنین عباراتی به‌صلاحش نیست زیرا خروج ایران از سوریه، ارتباطی به روسیه نخواهد داشت و ایران با دولت و جامعه سوریه کار می‌کند و آنها هستند که باید در مورد حضور یا عدم حضور نیرویی در سوریه تصمیم بگیرند. البته اگر روسیه چنین مقصودی داشته است امیدواریم بلافاصله رفتار خود را اصلاح کند و متوجه این مساله باشد که عدم عمل به وعده‌ها به روسیه ضربه خواهد زد و نه به ایران.»
 
ایران و حزب‌ا... به دعوت دمشق در سوریه هستند
«سعدا... زارعی» کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با روزنامه «فرهیختگان» با اشاره به این نکته مهم که حضور ایران و نیروهای حزب‌ا... به دعوت مقامات دمشق و در راستای مبارزه با تروریسم بوده است، گفت: «تصمیم بر ماندن یا عدم حضور این نیروها در حیطه قدرت و تصمیم‌گیری دولت سوریه است و هیچ کشور ثالثی نمی‌تواند روی حضور یا عدم حضور نیروهای نظامی کشوری دیگر در سوریه اظهارنظر کند.» 

زارعی در ادامه افزود: «اینکه بعد از پایان یافتن نبرد و درگیری‌ها در سوریه همه نیروهای خارجی موظف هستند خاک این کشور را ترک کنند، مساله‌ای طبیعی و ایران هم به آن پایبند است. این مساله حتی در زمان صلح نیز رخ می‌دهد و مقامات کشوری از کشور دیگر می‌خواهند تا نیروهای نظامی‌شان را در خاک آنها مستقر کنند این مورد هم مساله طبیعی است، اما تمامی اینها در حیطه وظایف دولت آن کشور است.»

حضور یا عدم حضور ایران در اختیار روسیه نیست
در این رابطه «نوذر شفیعی» کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با «فرهیختگان» با اشاره به اینکه متعهد نبودن روسیه به تعهداتش در سوریه موجب شکست این کشور خواهد شد، تاکید کرد: «حضور ایران در سوریه در حیطه قدرت کشور ثالث نیست و ایران با دولت سوریه طرف است و آنها هستند که باید در مورد حضور یا عدم حضور نیرویی در سوریه تصمیم بگیرند.» 

شفیعی در مورد اظهارات نماینده ویژه پوتین مبنی‌بر لزوم خروج ایران و حزب‌ا‌... از سوریه، نیز گفت: «امیدوارم اظهارنظر مقام‌های روسی طبق همان تفسیری باشد که مقام‌های سوری از سخنان پوتین کرده‌اند و به این معنی باشد که نیروهای مقاومت در سوریه از این بحث پوتین در مورد خروج نیروهای خارجی مستثنا هستند و این سخنان بیشتر معطوف به ترکیه و آمریکا باشد.

از آنجایی که هنوز دقیقا روشن نیست که منظور پوتین چه بوده است نمی‌توان این تحلیل را داشت که مقصود پوتین نیروی قدس ایران‌، حزب‌ا... لبنان و به‌طور کلی نیروهای مقاومت در سوریه بوده است، اما اگر هدف پوتین از اظهاراتش نیروهای مقاومت و ایرانی باشد بزرگ‌ترین ضربه به روسیه و سیاست‌خارجی این کشور وارد خواهد شد.

روسیه اکنون مجموعه‌ای از مشکلات را با آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و نیرو‌های جهادی داخلی دارد که اگر بخواهد متحدانی مانند ایران را از دست بدهد بدون تردید نتیجه‌ای ‌جز شکست و سقوط در مسیر روسیه وجود نخواهد داشت. البته منظور از سقوط، این است که روسیه در تنگنایی قرار می‌گیرد که چاره‌ای جز پذیرش خواسته‌های آمریکایی‌ها‌ نخواهد داشت.»

این کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین افزود: «از سوی دیگر، درخواست خروج ایران از سوریه یک درس تاریخی به جامعه جهانی خواهد داد که روسیه از ظرفیت ایران برای تامین منافع خود در سوریه استفاده کرده است اما به محض اینکه منافعش تامین شد متحدان خود را کنار گذاشت و این موضوع در پس ذهن مردم ایران می‌ماند، یعنی یکی از دغدغه‌ها و انتقادهای ملت ایران نسبت به روابط ایران و روسیه در این است که روسیه در گذشته متجاوز ایران بود و کشوری نیست که قابل اتکا باشد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


France
متاسفانه همیشه سیاستهای غلط همین بوده . ۱۰۰۰ بار گفتیم روسیه قابل اعتماد نیست ولی شماها اینجا به قول نقی محمودی دهان خودتون را جر میدادید ....
Iran, Islamic Republic of
روسیه کد خدای ما و اقای دنیاست این حرفای نزنین ناراحت میشه
مرگ بر امریکا
Iran, Islamic Republic of
کد خدای شما آمریکا است، روسیه از نگاه ما یک کشور ه که با ما دارای منافع مشترک هست وبه همین دلیل تو بعضی حوزه ها، همکاری هایی داریم اما قطعا اون املا نمی کنه برا ما،مثل شما که حاصل املای آمریکا بهتون شده برجام
هادی
Iran, Islamic Republic of
با این نگاه قبل انقلاب ما با امریکا مناقع مشترک و همکاری داشتیم... :)
سقا
Iran, Islamic Republic of
قبل انقلاب مملکت کلا دست آمریکا بود داداش جان، همکاری هم نداشتین،پهلوی نوکر گوش به فرمان آمریکا بود، اما الان ما کشوری مستقل و دارای عزت هستیم که خودمون برای خودمون تصمیم می گیریم، نوکر گوش به فرمان شرق وغرب هم نیستیم متوجه شدی آقا هادی؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
قبل از انقلاب امریکایی ها 50 درصد نفت ایران رو مفت می بردند و پایگاه نظامی در ایران داشتن اما ما منافعی از رابطه با آمریکا نداشتیم .
United Arab Emirates
الان فکرمیکنی به لطف تحریمها نفت مجانی نمیره حالا بلوکه کردنهای پی در پی بماند
Iran, Islamic Republic of
همون تحریم ها که دولت قرار بود با نابودی هسته ای برشون داره رو میگی؟
هادی
Iran, Islamic Republic of
الان هم نفت مفت میدیم میره... حتی بیشتر...
پایگاه نظامی ندارن ولی هر وقت بخان از پایگاه ما استفاده میکنن...
Iran, Islamic Republic of
منافع مشترک نداشتیم
پادوی آمریکا و بله قربانگو و مجری سیاستهای آمریکا تو منطقه بودیم
آمریکا به ما دستور میداد ه کار بکنیم و ...
دقیقا مثل وضعیت فعلی اعراب و شاید بدتر
اما همونطور که تو این گزارش هم اشاره شده حرف مااینست که روسیه نمی تواند برای ما تعیین تکلیف کند
ما با درخواست سوریه آمده ایم و با خواست آنها خارج می شیم.
این وضعیت با اونچه که در مرود قبل انقلاب می گید خیلی متفاوته
United States
اگر ما منافعی نداشتیم این هواپیماهای جنگی که هنوز سوار میشید فقط بعنوان 1 نمونه ازکجا امده ؟
Iran, Islamic Republic of
بله با کاپیتولاسیون و گرفتن حق توحش توسط مستشاران آمریکائی
آمریکائی ها در ایران رئیس بودند
فکر نکنم سنت قد بده که اون زمان را دیده باشی
Iran, Islamic Republic of
یکی از منافع "مشترک" هم اعطای حق توحش به کارکنان دولت امریکا در ایران بود!!
Iran, Islamic Republic of
خطاب به ۹:۱۷ متاسفم که خودت را ذلیل میکنی که پیامت را برسانی . نه روسیه و نه حتی آمریکا که برای آن سینه چاکی میکنی هیچ کدام کدخدا نیستند و اگر خدا بخواهد هیچ قدرتی ،هیچ غلطی بر ضد ایران نمی تواند بکند.
Iran, Islamic Republic of
فعلا که هر غلطی که دلشان خواسته است کرده اند چهل ساله هر بلای خواستن سر ما در اوردند
Iran, Islamic Republic of
درست می گی همین که سیل نفوذی هاوجواسیس رنگ ووارنگ را تو کادر نظام گذاشتندوبعضی ها هم انکار می کنند یعنی دشمنان ما همچین هم احمق نیستند....
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
جالبه
نظرات را میخواندم و دیدم که تمامی کسانی که با محور مقاومت و به طور کلی شرفمندی ایران و اسلام مشکل داشتند، تاولهای حقد و کینه شان ترکیده و دستپاچه وارد عمل شده و مشغول عقده گشایی هستند اما چند نکته:
1- به طور کلی روسیه تا به امروز به صورت رسمی و غیر رسمی و در میان دشمنیهای علنی رفقای این کینه توزان و در راس آنها کدخدایشان همانند یک همپیمان برای ما بوده است و متقابلا طرفین از این موضوع نفع برده اند.
2- هرگاه هر کشوری بخواهد مناسبات خود را با ایران تغییر دهد و آنرا له یا علیه ایران کند قاعدتا ایران هم چنین حقی را برای خود قائل خواهد بود لکن باید در این زمینه با رعایت دقیق منافع ایران عمل نمود و دچار شدت و کندی و رفتار دوگانه و غلط نگردید. مثلا در قبال کدخدا که بارها و بارها علیه ما جنایت کرده اند با سعه صدر و خوش بینی مدتها با اعتماد مایل با التماس رفتار کنیم اما در قبال روسیه رفتاری از موضع امپراتوری هخامنشی و نگاه بالا به پایین داشته باشیم و درباره کوچکترین رفتار اثبات نشده آنان بخواهیم با اشد مراتب واکنش نشان دهیم...
3- باید درنظر گرفت که هم اکنون دولتی غربگرا در ایران حاکم است و اگر چنانچه مواضع اصولی نظام و رهبری های امام عظیم الشان انقلاب خامنه ای عزیز نبود، همین قدر روبط حسنه هم میان برخی قدرتهای ذینفوذ خارج از بلوک غرب با ایران برقرا نمیشد. شاید ما از کارشکنیهای دولتی علیه محور مقاومت خبر دقیقی نداشته باشیم اما طرف مقابل کلیه رفتارهای ما را رصد میکند و حتی در برجام هم یادمان هست که روسی ها علنا گفتند خیلی جاها ایران بیشتر از حد لازم امتیاز به طرف مقابل میداد که بازهم نتیجه اش این شد که میبینیم...
4- موضوع اصلی امروز کشور، تدبیر منحصر به فردی است که این دولت برای کشور داشته است! برجام، وضع اقتصاد، سیاست عقیم خارجی و ... باید بصورت جدی زیر تیغ نقد باشد. اینکه سراغ کمترین اشکالات روی بزرگترین دستاوردها برویم خوب است اما اینکه فکر کنند ما حواسمان نیست و نمیدانیم دنبال انحراف افکار از چه و چه هستند مضحک هست.

کلام آخر اینکه درست است در این کشور امت انقلابی با نجابت خاصی و در رفتاری 180 درجه متفاوت در انتخابات 1396 نسبت به نانجیبی بی شرمانه سیاستمداران در سال 1388 رفتار نمودند اما اینکه آنان تصور کنند این نجابت همیشه به سکوت در قبال خیانتها و جاسوسیها و ضربه های مداوم به منافع کشور ختم میشود اشتباهی بزرگ است. سکوت مردم به خاطر پیوستن و اتحاد با عده ایست که توسط شیادان اغفال شده اند و هیچگونه منافعی نامشروعی همانند سیاستمداران ندارند. تمامی مردم عادی که به منافع ایران و پشتیبانی نظام معتقدند مطمئنا در قبال خیانت به منافعشان سکوت نخواهد کرد و بالاخره در مقابل فرار به جلوی سیاستمداران و جاده صاف کن های همدستشان خواهند ایستاد...
Iran, Islamic Republic of
"تدبیر منحصر به فردی است که این دولت برای کشور داشته است! ...
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام، دفاع ایران از سوریه در مقابل تروریستهای تکفیری در واقع دفاع از خود ایران در مقابل توطئه آمریکا و اسراییل هست. یادمان نرود که مقصد بعدی آنها بعد از عراق و سوریه ایران بود و ایران در واقع در خارج از مرزهای خود به دفاع از خود پرداخت. البته در مقاطعی ایران توانست همکاری روسیه را در این خصوص جلب کند، اما به هر حال در دنیای امروز با نگاه حقیر "صرفاً منافع ملی" به مسائل جهان، هر کشور فقط در راستای همان منافع اقدام خواهد کرد. آنان که دلخوش به برادری روسیه یا آمریکا هستند باید بدانند همکاری و دوستی آنها را تا موقعی دارند که به نفع خودشان باشد و حساب باز کردن بر روی دوستی آنها برای همیشه ساده لوحی است. ایران با هوشمندی توانست روسیه را متقاعد کند که از دست رفتن سوریه یعنی تنگتر شدن حلقه محاصره روسیه توسط غرب و از این رو مدتی با روسیه منافع مشترک پیدا کرد و از این اشتراک منافع به نحو احسن استفاده کرد. البته بعضی از کشورها در تشخیص منافع طولانی مدت خود دچار اشتباه می شوند و به نظر میرسد روسیه دچار این مشکل شده زیرا در صورت خروج ناگهانی نیروها موازنه قوا مجدداً به هم خورده و امکان اوج گیری دوباره قدرت تروریستها وجود خواهد داشت
Iran, Islamic Republic of
این را نگید چی بگید ؟ اقای سید مهدی . واقعا طنز تلخی را بیان کردید
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست من، لطفا به جای استفاده از سخنان عامیانه، به صورت منطقی و مستدل نظرات رو نقد کنید تا اگر اشکالی در نظرات همدیگر می بینیم رفع شود و به دانش یکدیگر اضافه کنیم. با تشکر
Iran, Islamic Republic of
اقای سقا میشود بگویی چرا روسها سهم خود از دریای خزر را با ایالتهای تازه مسقل شده اش تقسیم نکرد و سهم پنجاه درصدی خود را حفظ کرده و ما را مجبور کرد تا اب کشورمان به ان کشورها واگذار کنیم احتمالا بخاطر همون منافع مشترکی هست که دوستان در بالا توصیح دادند
United Arab Emirates
اینم از نرمش قهرمانانه شون برای برادر پوتین بود
یاس
Iran, Islamic Republic of
ایا حق ایران 20 درصد از دریای خزر در خوشبینانه ترین حالت می شود؟

به نظر می رسد اول ما باید یک رویه ای حقوقی و قانونی را پیش بگیریم. براساس ان رویه ای که ایجاد کردیم و سپس معرفی کردیم براساس آن سهم تعیین کنیم.این که اول سهم تعیین کنیم و بعد سهم را تئوریزه کنیم به نظر می رسدکه در منطق ضعیف است. وقتی بخواهیم 20 درصد را اعمال کنیم که ساحل ایران مقعر است. بنابراین بخشی از ابهای ترکمنستان و اذربایجان تحت الشعاع قرا می گیرد. در واقع جدیداً گروهای کارشناسی ایران روش جدیدی را پیشگرفته اند که به نظر می رسد که کشورهای دیگر هم پذیرفته اند. البته الان نمی شود گفت بر اسای این روش چند درصد سهم ایران می شود. اما مثلا بر اساس این روش جدید اگر راجع به بیست درصد صحبت می کنیم . با این روش جدید 18 درصد سهم قزاقستان می شود. وقتی که این 15 مایل تعریف شده است؛ یک محوطه می ماند که مشاع است. مسئله این است که در اینجا اگر بخواهند از منابع زیر بستر استفاده کنند؛ یک رژیم می خواهد.

عده ای حق 50 درصد را برای ایران مطرح می کنند؟نظر شما چیست؟

در سال 1921و 1940 در قرارداد مودت بین ایران و شوروی در آنجا گفته است که این دریا مشترک است. دریای مشترک به این معنا نیست که سهم نصف نصف است. در آنجا سهمی برای کشورها معین نشده است. بنابراین مسئله 50 یا 20 درصد یک مقدار مشکلات ایجاد کرده است. ما باید تاکیدمان این باشد که اول رویه ای پیدا کنیم و با استفاده از رویه های مرسوم و قوانین بین المللی دریا را تقسیم کنیم و حقمان را استیفا کنیم. بعد معین می شود که سهم ماچقدر شد. اما اینکه سهم تعیین کنیم اشتباه است. شاید سهم ما بیشتر از بیست درصد بر اساس رویه شکل گرفته باشد. نکته ای دیگر باید بر اصل انصاف زیاد تاکید کنیم. حق تاریخی ماست که حق خود را در دریای خزر بگیریم و سهم درخوری داشته باشیم.
از سایت تابناک که حتما مورد تایید شماست خدمت شمامطلب بالا عرض شده.
در ثانی ما همون طور که زیر بار حرف زور غرب نمیریم، زیر بار حرف زور شرق هم نمیریم نه شرقی نه غربی از اول انقلاب تا الان شعار واعتقاد ما بوده، نه مثل شما که می فرماید شرق نه ولی غرب اره.
تو ی همین سهم ما از دریای خزر هم اگه دوستان شما در راس امور باشن معلوم نیست چه بر سر سهم ما میارن وبه قول خودتون مجبور میشید!!!!
ما ولی مجبور نمیشیم نه جبر غرب ونه شرق
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
رژیم حقوقی دریای خزر را دولت هائی که سر کار بوده و هستند باید جواب بدهند
هاشمی خاتمی احمدی نژاد و روحانی
همگی باید جواب بدهند
شما از هاشمی و خاتمی و روحانی سوالی ندارید؟
فقط از احمدی نژادسوال دارید؟
از آقای روحانی هم در این مورد سوال کنید بد نیست ها
چرا در این ۵ سال فقط فکر و ذکرش شد برجام
چرا مذاکرات هسته ای را به عهده وزیر خارجه اش گذاشت
تا وزیر خارجه فرصت کارهای دیگر را نداشته باشد
در صورتی که تا پایان دولت احمدی نژاد پیگیری مذاکرات هسته ای با دبیر شورای امنیت ملی بود نه وزیر خارجه
خب روحانی که برجام را به این شکل پیش برد نمی توانست راجع به رژیم حقوقی دریای خزر هم برنامه ای بریزد و سهم بیشتری از روسیه بگیرد ؟
France
به سهم کشور خودمون که میرسیم یاد کنوانسیونها میفتید و عقب نشینی میکنید و این است منطق شما اصولگرایان
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
نه دوست عزیز
بنده هم مثل شما عرق ملی دارم ولی واقعا معتقدم این دولت توان و حتی اراده جدی در تحقق منافع و پاسخ مثبت دادن به این عرق ملی ایرانیان را ندارد
اینها فقط کاری و حرفی را می زنند که در صندوق رای نتیجه ای برایشان داشته باشد
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخع تلخ تر از برجام شما وکدخداتون قصه ای نیست که نیست!
بی سواد
Romania
مگر روابط با روسیه را دولت برجام تنظیم نمی کند ؟
چرا وقتی به برجام ایراد می گیریم می گید تصمیم نظام بوده
ولی تنظیم روابط با کشور روسیه را به گردن اصولگراها می اندازید ؟
Iran, Islamic Republic of
این تئوری شما را فقط فقط میشود در مسابقات پنت بال بررسی کرد و انجام داد اقای سید مهدی با این تز باید همه کشورها دائم با هم در حال جنگ و خونریزی باشند
Iran, Islamic Republic of
ما 10000 بار گفتیم کدخدا قابل اعتماد نیست اما شماها توجه نکردید و خسارت محض برجام رو به کشور تحمیل کردید.
United Arab Emirates
نیست که روسیه خیلی قابل اعتماده روسیه هم که داره بیرونتون میکنه
Iran, Islamic Republic of
سوریه خانه دوم ماست هیچ کس نمی تواند ما رو از سوریه و عراق بیرون کند.
Iran, Islamic Republic of
مبارک باشه خانه دوم
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
روسیه اونوقت که شوروی بزرگ بود و پانزده جمهوری ازش جدا نشده بود ما بهش باج ندادیم که حالا بدیم
کافر همه را به کیش خود پندارد
شما خودتون کدخدا پرست هستید
می خواهید تهمت مشابه آن را به ما بزنید
نه آمریکا نه روسیه هیچ غلطی نمی تونن بکنن
اینو تو گوشتون فرو کنین
زمان جنگ هم نتونستن غلطی بکنن با اینکه همون شوروی هم طرفداری از صدام می کرد
و هواپیماهای جنگی میگ ۲۵ بمب افکن به صدام می داد که شهر های ما را بمباران می کردن ولی همون را با موشک زدیم و خلبانش را اسیر کردیم که صدام پیشنهاد داد آن خلبان را با ۱۰۰۰ اسیر مبادله کنیم ولی نکردیم
سقا
Iran, Islamic Republic of
نیست هر چی حضرت آقا و سایر دلسوزان نظام راجع به بد عهدی آمریکا واروپابه شما متذکر شدن شما و دولت منتخبتون ترتیب اثر دادین،حالا توقع داشتید نصایح مغرضانه ی شما رو دیگران هم به گوش جان بشنوند درسته؟؟؟!!!!!
نتیجه ی اعتماد شما به آمریکا واروپا شده برجام، که از فرجامش درس عبرت نگرفتین و دنبال تحمیل FATFهم هستین، اما نتیجه ی همکاری ایران وروسیه در سوریه منجر به حذف داعش شده.
...
Iran, Islamic Republic of
سگ روسیه شرف داره به امریکا شیطان بزرگ .
Canada
اتفاقا سگ امریکا به ۱۰۰ مثل روسیه شرف داره . ...
Iran, Islamic Republic of
امریکا حامی تروریسم و رژیم کودک کش صهیونیستی و آل سعود قاتل مردم یمن است و هرچی جنگ و خونریزی در دنیاست زیر سر استکبار جهانی است .
Iran, Islamic Republic of
اون که راه به راه تو مسکو پلاسه منم . اشتباه فکر میکنید نتانیاهو هستش . منم به خدا . نتانیاهو واشنگتن میره مسکو نمیره
مشتبا
Iran, Islamic Republic of
صدها کامنت برای مقاله ای سطحی ! کافیه صبر کنید و بیرون انداخته شدن ما از سوریه و ببینید . همین . از مسولان ما فقط شعار و از خارجی ها فقط عمل دیدیم .
یاس
Iran, Islamic Republic of
به خاطر حمایت همه جانبه اش از رژیم کودک کش اسرائیل؟؟؟؟
به خاطر حمایتش از کشوردیکتاتور وظالمی مثل عربستان؟؟؟
به خاطر حضور نظامی در افغانستان وعراق وسوریه؟؟؟
به خاطر کشتن هزاران نفر آدم بی گناه توی کشورهای تحت اشغالش؟؟؟؟؟
به خاطر حمله ی شیمیایی به هیروشیما؟؟؟؟
به خاطر حمایت از صدام؟؟؟؟
به خاطر زندان گوانتانامو؟؟؟؟
به خاطر کودتای 28مرداد؟؟؟؟
به خاطر زدن ناو مسافر بری؟؟؟؟
به خاطر لانه ی جاسوسیش؟؟؟؟
به خاطر طراحی فتنه ی 88؟؟؟؟
به خاطر سالها تحریم؟؟؟؟
و.....
دقیقا به خاطر چی به روسیه شرف داره؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
تاریخ ایران رو بخونی بد نیست.تجاوز روسها به سرزمینم.به زنان ودختران ایرانی وهزاران تجاوز دیگر و.........
Iran, Islamic Republic of
...
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
سگ سگه
آمریکا و روسیه و انگلیس فرقی نداره
امام خمینی جمله جالبی در رابطه با همین موضوع دارند
می فرمایند
"آمریکا از شوروی بدتر
شوروی از آمریکا بدتر
انگلیس از هر دو بدتر
همه از هم بدتر و همه از هم پلیدترند
لکن امروز سر و کار ما با آمریکاست "
United States
اوه .چی شد روسیه شد سگ؟ شعار مرگ بر روسیه اینجا سانسور میشد . یادتون رفته؟
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
برای اینکه شما به خاطر اینکه حواس مردم را از دشمن اصلی یعنی آمریکا پرت کنید مرگ بر روسیه می گید
و الا ما با روسیه عقد اخوت و برادری نبسته ایم
دو کشور مستقل هستیم که به همدیگر نیاز داریم ولی وابسته به روسیه نیستیم
بی سواد
Romania
دقیقا جملات ما را باتغییر به نام خود می زنید
ما هزار بار گفتیم آمریکا قابل اعتماد نیست
گفتید کدخداست
حال به جای کلمه "آمریکا کلمه "روسیه "می گذارید
مگر ما چه اعتمادی به روسیه کرده ایم
آیا ما با اعتماد به روسیه انرژی هسته ای را به باد دادیم یا شما با اعتماد به آمریکا
به جای اعتراف به اشتباهات خود فرار به جلو می کنید؟
Iran, Islamic Republic of
با با اعتماد به روسیه سرمایهای کشور را بر باد داده ایم
Iran, Islamic Republic of
روسیه اگه واقعا دوست ایرانه اورانیوم غنی شده ما را پس بده تا ترامپ هم بسوزه !
Iran, Islamic Republic of
ببین روسیه خطرش از آمریکا کمتره
نه اینکه برادر ما باشه
ما بین بد و بدتر بد را انتخاب کرده ایم
Iran, Islamic Republic of
در خصوص تحریم ایران در شورای امنیت علیه ایران و به نفع آمریکا رای داد
بی سواد
Romania
شاید برجامی ها می خواهند همانطور که هسته ای را تقدیم کردند
اینک روسیه را تحریک کنند و در داخل نیز تبلیغاتی بکنند که ماندن ما در سوریه به نفعمان نیست و شرایطی را در افکار عمومی ایران ایجاد کنند که
خروج ما از سوریه را نیز مثل برجام به نظام تحمیل کنند
خب روسیه هم که بدش نمیاد در سوریه حضور بلامنازع داشته باشه و نفع آن را ببره
Iran, Islamic Republic of
انتظارات عجیبی دارین. چیکار باید کنه؟ بیاد برای شما وارد جنگ با اسرئیل بشه. نه اقا جون تخیلی نرین جلو
Canada
وای از روسیه اجازه گرفتید اینجوری صحبت می کنید ؟
Iran, Islamic Republic of
این شمائید که آب خوردنتون را باید آمریکا و برجامش حل کنه
آب خوردن با اجازه آمریکا
Iran, Islamic Republic of
از این حرف ها بزنید تا برای برجام سوخته دل سوخته نداشته باشید
Netherlands
روسها استفاده خودشان را ازایران کردند و حالا دارند برای ایران تعیین تکلیف میکند. این است نتیجه دلبستن به روسها
Iran, Islamic Republic of
این هنر ایران است که از کشوری همچون روسیه جهت منافع خود استفاده می کند
آیا این هنر رو باید تحسین کرد یا محکوم؟
United States
اون از کره شمالی کعبه امال تندروها و این هم از روسیه یار و متحد و بدوش ایران . خدایا شکرت ولی اینها باز هم نمی خواهند یاد بگیرند
Iran, Islamic Republic of
واقعا نتانیاهو حق داره شماها رو سربازان اسرائیل در ایران بدونه؛ حسابی حواس مردم رو میخاین از طرف آمریکای جنایتکار پرت کنید و به سمت یک دشمن فرضی ببرید.
Canada
سربازان و جوانان میهن ما دارن زیر نظر روسیه می چنگند. اونوقت می گید حضور ما در سوریه ربطی به اونها نداره؟
M.sh
Iran, Islamic Republic of
خفه شو!! مزدور بی خاصیت و دروغگو. هیچ اطلاعی نداری بیخود میکنی اکانت ارسال میکنی. موشک های سوریه تو قلب حولان فرو رفتن در زمانی که نتانیاهو کنار پوتین در حال لبخند زدن بود. حتی روسیه هم خبر از حمله نداشت!
Iran, Islamic Republic of
والله اخباری که ما تو دنیا خوندیم زده بود که اونها بارها با هواپیما و موشک به مواضع ایران در سوریه حمله کردن .
Iran, Islamic Republic of
رسانه های غربی و عربی دروغ میگن همین که حملات صهیونیست ها به سوریه متوقف شد یعنی موشک های جبهه مقاومت درست به هدف خورده و صهیونیست ها تنبیه شده اند.
United Arab Emirates
آره بابا فقط صدا سیما راست میگه
Iran, Islamic Republic of
همه دنیا دروغ گو هستن. فقط اینا راست میگن. نمیدونستی؟
Iran, Islamic Republic of
اگر به مواضع ایران در سوریه حمله شدید شده بود باید تعدادی شهید می دادیم که خدا رو شکر ندادیم یعنی حمله شدیدی نبوده است.
United Arab Emirates
دادیم خبرش سانسور شد
Iran, Islamic Republic of
اگر شهید داده بودیم همانند 7 شهید پایگاه تی 4 حتما" رسانه ای می شد.
M.sh
Iran, Islamic Republic of
حتی تو ماه رمضون که شیاطین در غل وزنجیر هستند در حال دروغ گفتنی می دونی چرا!؟ چون نیاز به شیطان نداری وجودت خود، یک شیطان شده. کی به کیه، دروغ گفتن که کنتور نداره. تا میتونید دروغ بگید. ولی منتظر روزی هستیم که پرده ها کنار میره وذات خبیث یه عده که ماموریت دارند با نظام ورهبری ونیروهای انقلابی در فضای مجازی بجنگند وتوطئه کنند و به دروغ پراکنی بپردازند و مکر کنند دیدنی خواهد بود. ومکروا ومکراللّه واللّه خیر الماکرین.
M.sh
Iran, Islamic Republic of
اونایی که تو سوریه هستن میدونن چه خبره. بیخود میکنی وقتی نه رفتی و نه دیدی ونه میدونی چه خبره. مطلب ارسال میکنی.
Iran, Islamic Republic of
تو کره ی مریخ کلی ایرانی زندگی میکنن. بی خود میکنی وقتی نرفتی نمیدونی چه خبره مطلب ارسال میکنی.
Iran, Islamic Republic of
12.03 همین جمله ای که بکار بردی معلومه تو از مانیستی از انقلاب و نظام نیستی تو با شهدا نیستی بلکه تو دقیقا سرباز اسرائیلی در ایران.
Iran, Islamic Republic of
انتظار داری دشمنان ما خبرهای راست در رسانه هاشون منتشر کنند که به نفع ما باشد.رسانه های اصلی دنیا همه دست صهیونیستهاست .
Iran, Islamic Republic of
مهم اینست که امریکا و عربستان و صهیونیست ها با هزینه 7 تریلیارد دلاری نتوانستند داعش رو حفظ کنند و شکست سختی در سوریه و عراق متحمل شدند.
United Arab Emirates
اتفاقا اونا تونستن داعش رو به دروازه اصلی ایران افغانستان برسونن درسته مرز عراق بی در و پیکره اما مرزی خطرناک تر از مرز افغانستان برای ایران نیست وجود ۴ میلیون افغان در ایران که طبق گزارشات رسمی فقط ۱ میلیونشون قانونی وارد خاک ایران شدن و اقامت دارن مابقی قاچاقی اومدن هرروز هم میان کافیه داعشیها همراه اینا بیان ...
Iran, Islamic Republic of
10.42 احتمالا تو اخبارت رو از هاآرتص میگیری، خداتم کدخاست ،پس تکلیف مثل تویی معلومه
علی برکت الله
جویای حقیقت
Iran, Islamic Republic of
اخباری که تو دنیا میخوانی گاهی هم میگه مردم ایران عقب افتاده اند و هنوز از خودرو و برق محرومند و زنانشان حق خروج از خانه ندارند
Iran, Islamic Republic of
بعد اونا با 28 جنگنده اومدن برا شما دست تکون دادن؟ جوری زدن که نتنیاهو گفت ببخشید اینجوری زدیم تقصیر خودتون بود!!!!
تو این فضاسازی ها علیه ایران یه گربه تو جولان زخمی میشد الان تو سی ان ان نشونش میدادن.
Iran, Islamic Republic of
جنگنده اف 16 اسرائیل 2 ماه پیش در سوریه سرنگون شد صهیونیست ها دیگه جرئت حمله هوایی ندارند و حمله 28 جنگنده بلوف نظامی بود و واقعیت نداشت فقط موشک زده اند که پاسخ دندان شکنی هم دریافت کردند .
حمیدا
Iran, Islamic Republic of
10.52 چرا شما از حرفهای نتانیاهو اینطور لذت میبرین؟؟؟چون:
کبوتر با کبوتر باز با باز کند همجنس با همجنس پرواز
انشالله همتون با او و اجدادش در اون دنیا محشور بشین
بگین انشا الله.
Iran, Islamic Republic of
شما که اطلعداری بگو انفجارهای چند روز پیش فرودگاه حماه چی بود. میگن تجهیزات ایران رو زدن باز
...
Iran, Islamic Republic of
خودت داری میگی:میگن !
Iran, Islamic Republic of
چیکار کنیم؟ شما که جرات ندارین صاف بیاین به مردم خودتون بگین چی شده. باید در به در تو سایت ها خبری دنیا بگردیم ببینیم کی چی میگه. مردم رو چی فرض کردین؟
دیشب که این سگ شیطان پامپئو حرف میزد روی صحبتش با مردم ایران بود. حتی اونا هم میدونن که طبقه ی متوسط ایران اخبار رو از بیرون پیگیری میکنه.
Iran, Islamic Republic of
اصلا تو سایتهای دنیا خودت و معطل نکن یا BBC گوش کن؛ یا سایت هاآرتص رو ببین؛ فکس نیوز هم هست.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
شما که ازاده ی با خاصیت هستی جرات نداری به مردم خودت بگی تا حالا چنتا شهید دادی تو همه ی اسرائیل.
...
Iran, Islamic Republic of
شهدا تاج سر ما هستند .شماها برید بشمرید چقدر از ایران ومنافع ملی توسط اجنبی دوستانی مثل شما به باد رفت.
M.sh
Iran, Islamic Republic of
شهدا مثل شما دل سپرده غرب و شیطان نبودند و مدافعان حرم از روی عشق به اسلام برای حفظ اسلام میجنگن. وسختی و مشقت برای خانوادها وپدرومادراشون هست....
Iran, Islamic Republic of
خفه شو مزدور بی خاصیت؟؟؟؟اگه تقوایی داشتی اینجور افطار نمیکردی. اسمی از روزه شنیدی ولی باطنی ازش نفهمیدی. مگه نفرمودند گرسنه و تشنه چقدر زیاد ولی روزه دار چقدر اندک.
با بدبختی 80 میلیون تو ده سال جمع کردم همش تبدیل شد به کاه. می‌خواستم برای زن و بچم خونه بخرم از این اوارگی خلاص بشن. ...
Iran, Islamic Republic of
اکانت ارسال میکنی؟؟؟ انقدر هول شدی رکیک جواب بدی خدا گذاشت تو کاست.
Iran, Islamic Republic of
من باز هم می گویم نه شرقی نه غربی، به فول خود شما که می گویید پوتین بقل دست نتانیاهو خوش می گذارند میشه بهش اعتماد کرد؟!؟!؟!
Iran, Islamic Republic of
کی به شما اینو گفته؟؟؟
یه سند برای حرف بیار دوست عزیز
Iran, Islamic Republic of
سربازان روسیه زیر نظر سپاه در سوریه می جنگند و تحت فرمان سردار قاسم سلیمانی هستن .
United Arab Emirates
خحخخخخ
Iran, Islamic Republic of
عجب!
Iran, Islamic Republic of
بزار خوابت بپره بعد بیا سر رایانه
United States
چقدر مردم ایران باید هزینه فلسطینیها را بدهند؟انهایی که خون ارسالی ایرانیان را نجس دانسته و پس از مرگ صدام خیابانی بنام او کردند و 3 روز عزای عمومی اعلام کردند.تاوان انان تا کی به گردن ماست
Iran, Islamic Republic of
ما برای امنیت ملی خودمان در لبنان و سوریه اندکی هزینه می کنیم اگر مدافعان حرم نبودند اکنون داعش به تهران رسیده بود و باید ده ها برابر هزینه می کردیم .
Iran, Islamic Republic of
ترامپ رسما علام کرد هفت تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کردند ودستاورد هیچ داشتند.ایران تازه به قول منابع غربی 16میلیارد دلار توی کل این مدت خرج کرد.اگه این خرج نبود ،دوتا پالایشگاه ایران رو میزدندخیلی بیشتر از این هزینه میکردیم.در ضمن دوستان نجومی بگیر ورانت خوار واردات چی شما هر ماه بیشتر از این پول رو بالا میکشند.
United Arab Emirates
آی کیو آمریکا قدرت اول اقتصادی دنیاست نه مثل ایران که حتی صنعت کیف و کفششم تقدیم کردآمریکا هرچقدر خرج کنه بازم جا داره
Iran, Islamic Republic of
امریکا با وجود چندین میلیون بی خانمان و بیکار اینهمه هزینه کرد و شکست خورد اما اندکی هزینه کردیم و پیروز شدیم .
United Arab Emirates
آمریکا به نسبت حجمش هزینه کرد تعداد بیکارها و بی خانمامهای خودمون خیلی بیشتر از آمریکاست اگه تونستی دل دخالت در کشورهای عربی بکنی حتما به حاشیه شر تهران سر بزن
United States
کجا پیروز شدیم؟ اولا اگر پیروزی هست برای همه هیت نه فقط برای شما و اگر شکستی هست برای همه هست ..اگر هم حرفی میزنیم دلمون میسوزه همین
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
ایران به خواست روسیه وارد نبرد در سوریه نشده که با خواست آنها نیروهایش را از سوریه خارج کند
بلکه بنا به درخواست بشار اسد و برای کمک به سرکوب داعش وارد این معرکه گردید و تا وقتی دولت بشار اسد لازم بداند به کمک به امنیت سوریه ادامه خواهد داد
Iran, Islamic Republic of
بشار اسد نوکر روسیه هست اقا عزیز برو ببین تو این 3 سال چند بار رفته روسیه برای دستبوسی . بعد نکنه باز توهم زدید که سوریه روسیه را ول می کنه به شما می چسبه ؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
سوریه و بشار اسد از متحدان و دوستان قدیمی ما هستن و البته روسیه هم جزو دوستان خوب ایران است .
Iran, Islamic Republic of
سوریه در جنگ تحمیلی به ایران کمکهای زیادی کرد وان زمان شوروی نفوذ خیلی بیشتری درسوریه داشت.چه برسه به الان که ایران قدرتمند نشان داده که شریک روزهای سخت سوریه است.مطمئن باش همه مثل ....... نمک نشناس نیستند.
United Arab Emirates
اولا سوریه در جنگ ایران و عراب حتی یک موشک یا یک سرباز نفرستاد فقط کلامی طرف ایران و گرفت اونم بخاطر دشمنی حزب بعث عراق با حزب بعث سوریه خدا رو شکر هر دو حزب بعث هم حال و روزسون و می بینیم کمتر چاخان بباف و قهرمان سرایی کن
Iran, Islamic Republic of
مرحوم حافظ اسد در 8 سال جنگ تحمیلی بنام سوریه سلاح خریداری می کرد و به ایران ارسال می کرد تنها حامی ما دولت سوریه بود.
Iran, Islamic Republic of
دوست عریز روسیه به دعوت نظامیان ما و برای حفظ منافع خود وارد جنگ سوریه شد ...
علی
Iran, Islamic Republic of
حالا پوتین جان یک حرفی زد!!!! شما به دل نگیر!!!!
Iran, Islamic Republic of
شما هم لگدهای ترامپ وناروزدنهای اروپائیها رو بی خیال شو!
Iran, Islamic Republic of
با همه دنیا که درافتادید حالا با همین روسیه هم ببینید میتونید دربیفتید که روسیه هم به ائتلاف بین المللی آمریکا علیه ایران بپیونده بیشتر مردم ایران با حضور ایران در سوریه و بازسازی سوریه مخالفن!!!!!!!!!!!! هزینه های نظامی و مالی برای جنگ و بازسازی سوریه رو خرج ایران کنید
United Arab Emirates
جهان نیوز من اینهمه علامت تعجب نذاشتم حتی یه دونه علامت تعجبم نذاشتم کمتر در کامنتهای خوانندگانت دست ببر لطفا لابد برای شما تعجب داره که کارگری که ماهها حقوق نگرفته یا زلزله زده ای که هنوز سرپناه نداره یا حاشیه نشینها یا جوانانی که کار ندارن با هزینه کرد برای سوریه مخالف باشن چون خودتون هم کار دارید هم حقوقتون و سروقت میگیرید حداقل در ماه رمضان به حرمت این ماه در کامنتها دست نبرید اگر مسلمانید
Iran, Islamic Republic of
اگر مشکل اشتغال و معیشت دارید باید در انتخابات ها درست انتخاب کنید هزینه های جاری این دولت نسبت به دولت دهم سه برابر شده یعنی حقوق های نجومی و بریز و بپاش زیاد است .
M.sh
Iran, Islamic Republic of
حالا فکر کن که شماهم خلط مبحث میکنی و تخم فتنه میکاری و به دروغ ولجن پراکنی می پردازی، نتیجش چی میشه! میشه تف به ذات شماها و خوارو ذلیل شدن امثال تو وهر دروغ گوی از خدا بی خبر دیگه که. انگار تو ماه رمضان شیاطین در غل وزنجیر هستند به جاش امثال تو کار زمین مونده شیطان رو به دست گرفتین ودر حال انجام ماموریت شیطانی خود! اما یک چیز رو فراموش کردید اینکه تو قران اومده: فاِنّ حزب اللّه هم الغالبون. و: بندگان صالح من زمین را متصرف خواهند شد(۵۹-انبیا). وهمچنین: و در کتاب خبر دادیم که شما بنی اسراییل دوبار حتما در زمین فسادو خونریزی میکنید وتسلط و سرکشی سخت ظالمانه دارید/ پس چون وقت انتقام اول فرا رسد بندگان سخت جنگجو ونیرومند خود را (چون بخت النصر) بر شما برانگیزیم تا انجا که در درون خانه های شما نیز جستجو کنند واین وعده( انتقام )حتمی خواهد بود/ انگاه شما را بروی انها برگردانیم وبر انها غلبه دهیم وبه مال و فرزندان نیرومند مدد بخشیم وعده شما را بسیار گردانیم/ وشما بنی اسراییل اگر نیکی واحسان کردید به خود کردید واگر بدی وستم کردید باز به خود کرده اید و انگاه که وقت انتقام ظلم دیگر شما فرا رسید تا اثر بیچارگی وخوف واندوه به رخسار شما ظاهر شود وبه مسجد بیت المقدس مانند بار اول درایند وبه هر چه رسند نابود ساخته وبه هرکس تسلط یابند به سختی هلاک گردانند.(اسرا، ۷_۴). این ایات قران خبر از اینده هست. وجالب وقت انتقام دوم از بنی اسراییل زمانی ذکر شده که اونها در بیت المقدس هستند. این غده سرطانی ازبین بره، پشتش خود به خود هیمنه امریکا نابود و رژیم ظالم ومستکبر ان نیز نابود خواهد شد.
اینا وعده های قران هست. متاسفم که ارباباتون رو به فنا هستند.!
Iran, Islamic Republic of
هزینه های بازسازی سوریه توسط خودش تامین می شود و شرکت های ایرانی فقط بعنوان پیمانکار در آنجا همکاری خواهند کرد.
Iran, Islamic Republic of
بیشتر مردم! آمار گرفتی؟
مردم ایران باید برای امنیت خودش هزینه کند.امنیت نباشد این پول ها را کجا می خواهی هزینه کنی؟
Iran, Islamic Republic of
توی جیب نجومی بگیران! ومعوقه بانکیهای 16هزارمیلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان !
United Arab Emirates
نه آمار نگرفتن مثل تو فقط ت قرنطینه نیستم بین مردم تو کوچه و خیابون و بازار و تاکسی و متروام
United States
شما که اصلاح طلبا رو به این متهم میکنید که رگ غیرتشون برای منافع ملی باد نمیکنه خودتون رگ غیرتتون برای منافع ملی و منابع مالی هدر رفته ایران در سوریه چرا باد نمیکنه ؟ اسد مهره روسیه است و روسیه دارای حق وتو روسیه رو ول نمیکنه طرف ایران و بگیره حتما باید تو سوریه هم مثل عراق یکی مثل صدر بهتون اولتیماتوم بده و با تحقیر بیرونتون کنه تا از سوریه هم بعد جند میلیارد دلار هزینه بیخودس خارج بشید ؟
Iran, Islamic Republic of
سوریه متحد استراتژیک ایران و لبنان و در منطقه است و هرگز ایران رو ول نمیکنه و تنها کشوری که در 8 سال جنگ تحمیلی حامی ایران بود سوریه بود.
هاتف
Iran, Islamic Republic of
کدوم منافع به باد رفته در سوریه؟؟؟؟!!!!
حضور ما در سوریه به درخواست دولت سوریه بود، هدف از حضور هم نابودی داعش بوده آیا این هدف ما محقق نشد؟؟؟؟؟
حالا اگه بعد از حذف داعش دولت ما از فرصت های ایجاد شده در سوریه بهره نمیبر ه بحث دیگه ای داره.
اما شما دقت کنید هدف شما از برجام چی بوده وچی دادین والان چه حاصلی داشته برا ملت؟؟؟؟
رفع تحریم ها هدف بوده که محقق نشده با کلی خسارتی که ما متحمل شدیم
فرق ما با شما اینجا مشخص میشه.
بی سواد
Romania
دنیای سیاست دنیای چانه زنی است
ما چانه خودمان را می زنیم
پوتین هم چانه خودش را
چرا آمریکا از آن سر دنیا در خاور میانه منافع دارد
چرا پوتین منافع دارد
خب ما هم از منافع خودمان در خاورمیانه حفاظت می کنیم
همانطور که برای حفاظت از محیط زیست باید با کشورهای عراق و ...همکاری کنیم تا گرد و غبارها را مهار کنیم که زندگی مان را مختل نکند
برای امنیت خودمان در ایران باید با همکاری با عراق و سوریه داعش را که ضررش برای ما کمتر از ریز گردها نیست ، مهار کنیم
چون آنها را نیز مانند ریز گردها اگر در کانون اولیه مهار نکنیم نهایتا در ایران با آن دست به گریبان خواهیم بود
United Arab Emirates
از بیسوادیت همین بس که ایران و با آمریکا مقایسه میکنی چین با اون حجم و اون اقتصاد و اون جمعیت خودش و با آمریکا نمیکنه تازه چین اقتصاد دوم دنیاست نه مثل ایران اقتصاد صد و چندم
Iran, Islamic Republic of
آمریکا برای شما گنده س برای ما همونه که زبده ترین تکاورای ارتشش جلو نیرو هامون خودشون رو خیس کردن
قدرت اقتصادیش هم محصول غارت چند صد ساله کل ملت های دنیاست
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
من بی سوادم خودم اقرار دارم ولی مثل بعضیا کودن نیستم
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخععزیزم! صدر که دوره قبل 35کرسی داشت والان شده 22 تا ! به زودی دستش میاد که الکی خوش بودن حقیقت رو عوض نمیکنه.
در ضمن اصلاح طلبها که نشون دادن کاسه گدائیشون هم به طرف عربستانه وهم کدخدا وهر قدر هم که اونها بیمحلشون میکنند اینها گداتر میشن.
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
عزیزم مقتدا صدر ۵۷ کرسی آورده
اطلاعاتت اشتباهه
و روزنامه ها نوشتند صدر در صدر است
Iran, Islamic Republic of
مقتدی صدر 22 کرسی و بقیه ش هم مربوط به کمونیستهاست که با صدر ائتلاف کردند
Iran, Islamic Republic of
آقایان این دعوای زرگری اصلاح طلب و اصول گرا را تمامش کنید والله بالله خسته شدیم قریب ۳۰ سال ملکت توسط این دو حزب تباه شدحزب فقط حزب الله اگر مرد میدان حزب الله واقعی هستید بسم الله
سرباز اسلام
Iran, Islamic Republic of
عمو جون چقدر میگری اینجوری برای رژیم رو به زوال صهیونیست گلو پاره میکنی
تو کارگر حقوق عقب افتاده ای یا مواجب بگیر دشمن مستاصل
ببین ما سربازان سپاه اسلام اگه خودتون رو هم تیکه تیکه کنید که مردم رو وارد دو گانه معیشت یا قدرت منطقه ای کنید آخرش به یاری خدا
ا س ر ا ی ی ل رو نابود می کنیم
مردم هم اگه به وضع اقتصادی اعتراض دارند باید از نماینده شون تو مجلس بخواهند که مسولان دولتی رو مورد سوال و استیضاح قرار بدهند
مشکلات اقتصادی مردم هییییییچ ربطی به قدرت منطقه ای ایران اسلامی نداره
امید
Iran, Islamic Republic of
ایران مهره سوخته که روسها با اسرائیل برای بیرون کردنش در سوریه به توافق رسیدهاند اینهم درسی دیگر برای حاکمان ....که هرگز درس نخواهند گرفت
Iran, Islamic Republic of
برنده اصلی جنگ سوریه ایران است و لج صهیونیست ها از همین در آمده است .
Iran, Islamic Republic of
ههه عزیزم! واداده ها هم هرگز درس نمیگیرند که کدخداتاوقتی تاریخ مصرف دارند ،شیره شون رومیکشه وبعد تفاله شون رو................
Iran, Islamic Republic of
لازم نکرده شما ها درس بدهید رهبری معظم خود می دانند که جریانات منطقه ای را چگونه کنترل کنند بد می سوزید که سپاه دست شماها نیست و تحت امر رهبری فرزانه است
Iran, Islamic Republic of
این جمله شما تفاسیر زیادی دارد که دشمنان ایران میتوانند از آن بهره ببرد.سپاه ورهبری برای مردم می باشد مردمی از جنس تمامی گروه ها واحزاب نه فقط برای یه گروه خاص.که اگه اینگونه باشد مشروعیت سپاه زیر سوال خواهد رفت....
Iran, Islamic Republic of
مشروعیت دست مردم نیست.
سپاهیان واقعی فرزندان عاشورا هستند و هرکسی نمی تواند عاشورایی باشد.
United States
فرزندان عاشورا هیچوقت تا خرخره غرق در فساد مالی و پولشویی نبودند مغلطه نکن
Iran, Islamic Republic of
... پنج ساله هیچکس نتونسته وادارشون کنه فیششون رو بهشون نشون بدن+فرزندان مظلوم دوتابعیت وارداتچی بیکارشون !+داداشهای صراف ورئیس بانک انتخاب کن بعضیــــــــــــــــــــــــــــــــآ
M.sh
Iran, Islamic Republic of
.... منفورو پست
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا مشروعیت دست مردم می باشد غیر این بود رژیم ستمشاهی پهلوی بدست مردم سقوط نمیکرد و به جمهوری اسلامی ایران مشردعیت نمی بخشید....
Iran, Islamic Republic of
لطفا رهبر عزیز را وارد بازیهای سیاسی خود نکنید . امام خمینی فرمودند سپاه باید پشت مردم باشد اصل مردمند ارتش هم باید پشت مردم باشد ارتش و سپاه باید بگویند جانم فدای مردم...
Iran, Islamic Republic of
اگر سازمان ملل طرحی را تصویب کند که تمام نیروهای خارجی غیر روسیه از سوریه بیرون بروند ... .
Iran, Islamic Republic of
به سازمان ملل هیچ ربطی ندارد دولت سوریه باید در این مورد تصمیم بگیرد.
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
بشار اسد ايران را به روسيه ترجيح نخواهد داد.
روسيه هم ايران را به اسراييل ترجيح نخواهد داد.
چين هم ايران را به امريكا ترجيح نخواهد داد.
اروپا هم ايران را به امريكا ترجيح نخواهد داد.
و روزي خواهد رسيد كه كشورهاي روسيه و امريكا و فرانسه و انگليس و چين در شوراي امنيت سازمان به تحريمهاي عليه ايران راي مثبت خواهند داد مانند شش قطعنامه در دوران محمود.
يا اگر در شوراي امنيت تحريمي بر عليه ايران طرح نشود پشت سر تحريمهاي يكجانبه امريكا عليه ايران صف خواهند كشيد.
Iran, Islamic Republic of
رسول جان 2 تا از 6 قطعنامه در دولت اصلاحات بر علیه ایران تصویب شد و 4 تا مربوط به سالهای 84 تا 91 بود .
اما قطعنامه ها کلا"کاغذپاره هستن و هیچ نقشی در تحریمها ندارند زیرا خود روسیه حق وتو دارد و هیچ قطعنامه ای برایش صادر نمی شود اما تحت تحریم است .
بی سواد:جناب مشهدی ...
Romania
جناب مشهدی روزی بود که همینطور بود که شما میگی و همه کشورهای دارای حق وتو بر علیه ما رای می دادند
در دنیای سیاست ،سیاست کار می کند
ما با سیاست کاری کرده ایم که روسبه و چین به نفع ما رای دهند شاید در آینده دوباره همانطور شود که شما می گویید
مهم اینه که ما منافع مشترکمان را با روسیه و چین رصد کرده ایم و حول آن منافع توانسته ایم اتحادی تاکتیکی داشته باشیم
توکل ما بر خداست ولی باید از عقلمان استفاده کنیم
United Arab Emirates
...
با تشکر. شما بیشتر مطالعه کنید و با کارشناسان فن گفتگو کنید. جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
اقای بیسواد احتمالا شما خواب بودید تمام قعطنامهای صادره برای ایران بدون مخالفت چین و روسیه به تصویب رسیده است لطفا کمی مطالعه بفرمایید و انها موافق با تحریمهای ایران بودند و اقای ولایتی فرمودند ما لایق تر از اقایان ظریف و عراقچی برای مذاکره نداریم
Iran, Islamic Republic of
حالا که برجام به فرجام نرسید باید درباره آقایان ظریف و عراقچی نظر سنجی کنیم .
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
جناب مشهدی
بنده که گفتم زمانی اینطور بود
ولی الان اخیرا در خیلی موارد چین و روسیه طرف ما را گرفته اند
شاید در آینده باز هم روبروی ما بایستند
در هر صورت آنها منافع خود را در نظر می گیرند
ما بر اساس حکمت عزت و مصلحت خودمان عمل می کنیم و با توکل بر خدا پیش می رویم
Iran, Islamic Republic of
خدا ایران را بر آمریکا و اسراییل ترجیح نخواهد داد.
امام زمان ایران را بر روسیه و اروپا ترجیح نخواهد داد.
مادامی که مردم پرچم اسلام را بلند نگه داشته اند خدا با آنهاست.
کلّا إن معی ربی ـ حسبنا الله ونعم الوکیل
Iran, Islamic Republic of
...
با تشکر. شما بیشتر مطالعه کنید و با کارشناسان فن گفتگو کنید. جهان نیوز
Canada
فکر کنم منظورت این بود:
خدا ایران را بر آمریکا و اسراییل ترجیح خواهد داد.
امام زمان ایران را بر روسیه و اروپا ترجیح خواهد داد.
Iran, Islamic Republic of
رسول مشهدی یا رسول تل آویو؟
Iran, Islamic Republic of
اگه حریم هوایی رو ببندن معلوم میشه بهشون ربط داره یا نه. اون موقع با وانت باید نیرو و تجهیزات ببریم سوریه....
چقدر ایران ضعیفه واقعا
یاس
Iran, Islamic Republic of
ایران اینقدر ضعیفه یا کد خدای شما که تو ی سوریه به یمن حضور ایران نتونسته به اهدافش برسه؟؟؟؟
کلا ما نمیتوانیم وما کمیم توی وجود اصلاح طلبان نهادینه شده!!!!
United Arab Emirates
فعلا که کدخدای شما (روسیه ) تو سوریه اولتیماتوم خروج داده
هاتف
Iran, Islamic Republic of
شما به کد خدا وتحت سلطه ی کد خدا بودن اعتقاد راسخ دارین، ما کد خدایی غیر خدا و ولی خدا رو بالای سر خودمون نداریم واجازه هم نمیدیم کسی این نقش رو برای ما بازی کنه.
فرضا روسیه هم چنین درخواستی بکنه مهم برخورد ما با این درخواسته که با کمی صبر می بینید چه واکنشی نشون میدیم، وقطعا واکنش ما مشابه واکنش شما توی برگردوندن کشتی حامل کمک به یمن با تماس جان کری که امضاء ش تضمین بود نیست دقت کردین؟؟؟!!!
United Arab Emirates
جناب هاتف به خودت زحمت بده به سایتهای عربی خبری مستقل مثل رای الیوم که مدیرمسئولش هم از طرفداران ایرانه سری بزن با کمترین حد از سواد عربی هم میتونی بفهمی احساس اعراب و شهروندان عرب نسبت به ایران چیه اونا ایران رو عامل خونریزی در جهان عرب میدونن دخالتهای ایران رو عامل کشتار و آوارگی مردم عراق و سوریه و یمن میدونن ضمنا خوبه از برگردوندن کشتی حامل کمکهای انسانی به غزه با اخطار اسرائیل هم بگی زمان همفکران خودت
یاس
Iran, Islamic Republic of
انوقت مردم سوریه وعراق آمریکا رو مسول چی میدونن؟؟؟
...
United Arab Emirates
یاس حتی آدرس دادم بنویس رای الیوم برو تو سایت و خبرهای مرتبط با ایران و کامنتهای کاربران و بخون خودت ببین نفرت کاربران عرب از ایران بیشتره یا آمریکا...
بی سواد
Romania
اولا مطالعات جغرافیایی بیشتری نیاز دارید
ایران از طریق عراق به سوریه دسترسی داره ، ناراحت مرز هوائی و زمینی نباش
ثانیا ما هم اگر تنگه هرمز را ببندیم شاهرگ حیاتی غرب یعنی راه انتال نفت بسته خواهد شد
آره داداش جون
برگ برنده دست ماست ، ناراحتش نباش
و برای غربی ها هزینه لشکر کشی به خلیج فارس و جنگ طولانی مدت بسیار زیا داست و مایل نیستند اقتصاد آرام خود را با بحران مواجه کنند
تنگه هرمز بسته شود در عرض یک هفته قیمت نفت به بشکه ای دویست دلار می رسد
پاشنه آشیل غربی ها در فشار به ایران همین تنگه هرمز است
Iran, Islamic Republic of
اینقدر تنگه هرمز نگویید فکر کردید اراذل دنیا می گذارند واقعا بسته بمونه !!!!!
Iran, Islamic Republic of
تنگه هرمز در اختیار سپاه پاسداران ایران است و هیچ کس جرئت ندارد در مقابل دلاور مردان سپاه ایستادگی نماید حتی ناوهای امریکا از سپاه در خلیج فارس فرمان می برند.
Iran, Islamic Republic of
نگران نباش! توی خونه ات راحت بشین.روی کول تو تا اونجا نمیبرنش! اگه قرار بود رزمندگان حرم ،زار زنندگانی مثل شما باشند ،الان اسم ایران فقط توی کتب تاریخ بود وخودت اواره اردوگاهها!
Iran, Islamic Republic of
اینا از بی تدبیری تحریک کردن اسرائیله. فکر کردین عددی شدین؟ پشتیبانی هوایی روسیه نبود هر شهر رو هزارسال با ده هزار شهید باید میگرفتین. ادمای نادان با تصمیمات اشتباه. نباید کاری میکردین اسرائیل احساس خطر کنه. اشتباه در اشتباه.
مرگ بر اسرائیل
Iran, Islamic Republic of
اسرائیل از روزی که جمهوری اسلامی در ایران حاکم شد احساس خطر کرد و نابودی این رژیم جعلی نزدیک است ان شاءالله.
بی سواد
Romania
عزیزم دو سه سال قبل اسرائیلی ها یه مقدار رجز خوانی برای ما کردند
رهبر به آنها نهیب زد و گفت اگر بخواهید غلطی بکنید ما حیفا و تل آویو را با خاک یکسان می کنیم
فوری اسرائیلی ها دست را تو رفتند و گفتند ما کاری به ایران نداریم
اگه باور نمی کنی سرچ کن و شرح قضیه را مطالعه کن
Iran, Islamic Republic of
روسیه بخواهد و چه نخواهد ایران بماند ، مهم نیست، مهم این است که قرار بود در نقشه ی نیل تا فرات رژیم غاصب صهیونیست با جنگ نیابتی توسط گروه داعش بساط سوریه و عراق تا مرزهای ایران برچیده شود، وحزز الله با کمترین هزینه نابود شود اما به برکت خون مدافعین حرم نقشه ناکام ماند و رژیم منحوس اسرائیل مجبور شد از حاشیه امن خارج و مستقیم وارد کارزار شود
Iran, Islamic Republic of
از این قرارها بسیار بوده است قرار بود ایران دوباره وسعتش به همان دوران امپراطوری سلاطین برگردد قرار بود ترکیه دوباره امپراطوری عثمانی را احیا کند قربونت برم با این قرار ها که کشورها برای اینده شان تصمیم نمیگیرند ان مردک ضری زده است شده برای شما لباس خونین عثمان
Iran, Islamic Republic of
من بازهم معتقدم بالاخره دربازه های مختلفی دول دیگر حتی اگر با ایران روابط استراتژیک داشته باشند در گذرزمان بواسطه منافعی که برایشان شکل میگیرد ایران را تنها میگذارند روابط ایران وروسیه شبیه روابط انگلیس وآمریکا و صهیونیستها نیست که روابط دیرینه وسنتی درهرزمان و مکان وتحت هرشرایطی حمایت شود.دیدی که ایران دارد متفاوت از دیدگاه کشورهای دیگر می باشد.
United States
طبق معمول مثبت و منفیها رو خودت تغییر دادی جهان و طبق معمول خودت نظرگذاشتی خاک بر سرت تا کی میخوای با این روش کثیف جلوی واقعیت و بگیری و خواست مردم که خروج از عراق و سوریه کمتر فضولی کردن در امور داخلی عربای وحشیه ببینی بیشرفی در ذات شما مزدوران ساندیس خوره
Iran, Islamic Republic of
خواست اکثریت مردم ایران حمایت از محور مقاومت و سوریه و لبنان و تضعیف و نابودی رژیم کودک کش صهیونیستی است .
Iran, Islamic Republic of
یه نظر سنجی ساده ادعاهای طرفین رو ثابت میکنه؟
Iran, Islamic Republic of
رفراندوم بزارید ببینیم مردم چی می حواهند ‌.
Iran, Islamic Republic of
اووووووووووف! چرا ادبیات عشاق کدخد اینقدر شبیه همه.به غرب که میرسن میشن یک سره ادب وبه مردم کشور خودشون که میرسه میشن شمشیری تیز وهاون سنگی؟؟؟؟؟؟؟!
Iran, Islamic Republic of
نمکدون شکستن چرا؟
روسیه نبود داعش 100 سال تو سوریه و عراق حکومت میکرد. قرار نبود که روسیه پشتیبان ابران علیه اسرائیل باشه. خودتون با بی تدبیری یه متحد خوب علیه تکقیری ها رو دارین از دست میدین. عجب حماقتی. ادم دلش میسوزه. ایران مسلما در حد ناچیزی قدرت هوایی داره. بدون حضور نیروی هوایی قدرتمند اصلا حنگ زمینی فقط تلفاته. این همه ویدئو هست برین ببین. با یه لیزر پوینتر اشاره میکنه یکهو مقاوت 50 نفر دشمن میره رو هوا. حالا شما با نیروی زمینی یک هفته باید بجنگی تا تسلیم بشن.
United Arab Emirates
...
با تشکر. شما بیشتر مطالعه کنید و با کارشناسان فن گفتگو کنید. جهان نیوز
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
جالبه
نظرات را میخواندم و دیدم که تمامی کسانی که با محور مقاومت و به طور کلی شرفمندی ایران و اسلام مشکل داشتند، تاولهای حقد و کینه شان ترکیده و دستپاچه وارد عمل شده و مشغول عقده گشایی هستند اما چند نکته:
1- به طور کلی روسیه تا به امروز به صورت رسمی و غیر رسمی و در میان دشمنیهای علنی رفقای این کینه توزان و در راس آنها کدخدایشان همانند یک همپیمان برای ما بوده است و متقابلا طرفین از این موضوع نفع برده اند.
2- هرگاه هر کشوری بخواهد مناسبات خود را با ایران تغییر دهد و آنرا له یا علیه ایران کند قاعدتا ایران هم چنین حقی را برای خود قائل خواهد بود لکن باید در این زمینه با رعایت دقیق منافع ایران عمل نمود و دچار شدت و کندی و رفتار دوگانه و غلط نگردید. مثلا در قبال کدخدا که بارها و بارها علیه ما جنایت کرده اند با سعه صدر و خوش بینی مدتها با اعتماد مایل با التماس رفتار کنیم اما در قبال روسیه رفتاری از موضع امپراتوری هخامنشی و نگاه بالا به پایین داشته باشیم و درباره کوچکترین رفتار اثبات نشده آنان بخواهیم با اشد مراتب واکنش نشان دهیم...
3- باید درنظر گرفت که هم اکنون دولتی غربگرا در ایران حاکم است و اگر چنانچه مواضع اصولی نظام و رهبری های امام عظیم الشان انقلاب خامنه ای عزیز نبود، همین قدر روبط حسنه هم میان برخی قدرتهای ذینفوذ خارج از بلوک غرب با ایران برقرا نمیشد. شاید ما از کارشکنیهای دولتی علیه محور مقاومت خبر دقیقی نداشته باشیم اما طرف مقابل کلیه رفتارهای ما را رصد میکند و حتی در برجام هم یادمان هست که روسی ها علنا گفتند خیلی جاها ایران بیشتر از حد لازم امتیاز به طرف مقابل میداد که بازهم نتیجه اش این شد که میبینیم...
4- موضوع اصلی امروز کشور، تدبیر منحصر به فردی است که این دولت برای کشور داشته است! برجام، وضع اقتصاد، سیاست عقیم خارجی و ... باید بصورت جدی زیر تیغ نقد باشد. اینکه سراغ کمترین اشکالات روی بزرگترین دستاوردها برویم خوب است اما اینکه فکر کنند ما حواسمان نیست و نمیدانیم دنبال انحراف افکار از چه و چه هستند مضحک هست.

کلام آخر اینکه درست است در این کشور امت انقلابی با نجابت خاصی و در رفتاری 180 درجه متفاوت در انتخابات 1396 نسبت به نانجیبی بی شرمانه سیاستمداران در سال 1388 رفتار نمودند اما اینکه آنان تصور کنند این نجابت همیشه به سکوت در قبال خیانتها و جاسوسیها و ضربه های مداوم به منافع کشور ختم میشود اشتباهی بزرگ است. سکوت مردم به خاطر پیوستن و اتحاد با عده ایست که توسط شیادان اغفال شده اند و هیچگونه منافعی نامشروعی همانند سیاستمداران ندارند. تمامی مردم عادی که به منافع ایران و پشتیبانی نظام معتقدند مطمئنا در قبال خیانت به منافعشان سکوت نخواهد کرد و بالاخره در مقابل فرار به جلوی سیاستمداران و جاده صاف کن های همدستشان خواهند ایستاد...
United Arab Emirates
... جرات اعلام شهدای حملات اسرائیل رو ندارید روسیه جوابتون کرده صدر و العبادی جوابتون کردن عمرالبشیر قبلتر جوابتون کرده بود همه دنیا رو با خودتون درانداختید الکی الان طلبکارید چرا آمریکا از برجام دراومد آمریکا دراومد شما مگه نمیگفتید برجام و آتش میزنید کو پس چرا آتس نمیزنید ؟ ...
Iran, Islamic Republic of
در حمله به پایگاه تی 4 سوریه که ماه گذشته صورت گرفت 7 نفر شهید دادیم و اعلام رسانه ای شد اگر در حملات اخیر هم شهید داده بودیم حتما"رسانه ای می شد گویا حملات شدید نبوده و الحمدلله شهید هم ندادیم .
ما چوب برجام رو خورده ایم و حالا باید از مواهب آن بهره مند شویم مطمئن باش اگر اروپا با امریکا متحد شود و تحریمها تشدید بشود برجام رو در میدان آزادی آتش خواهیم زد.
Iran, Islamic Republic of
بله 28 تا جنگنده اومدن برای نمایشگاه هوایی سوریه. ما شهید ندادیم و خسارت هم ندیدیم.
Iran, Islamic Republic of
حمله 28 تا جنگنده دروغ و بلوف نظامی بود و هیچکدام از رسانه های معتبر تاییدش نکردند .
Iran, Islamic Republic of
رسانه ی معتبر فقط و فقط در ایران هست. همه ی دنیا مسخ و مست و نفهم هستن.
Iran, Islamic Republic of
بیدار شو برادر. دوره ی بلوف گذشته. بلوف رو اونی میزنه که میگه تنگه ی هرمز رو می بندیم... بقیه ی دنیا هم بوقن وای میسن اونا ببندن.
Romania
شما غصه زیادی نخور ! برات خوب نیست
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
از همون فار س زبانهای اجیر شده ی اسرائیلی نیستی احیانا شما؟
Iran, Islamic Republic of
جالبه تو روزنامه های امریکایی هم که کامنت میگذاریم اونا هم میگن از اجیر شده های جمهوری اسلامی نیستی؟
United Arab Emirates
درسته حرف حق زدی تو سایتهایی مثل رادیو فردا و ...نظر بذاریم که مخالف دخالتهای آمریکا در ایران و تحریمهای آمریکا هستیم متهممون میکنن به مزدور جمهوری اسلامی بودن تو سایتهای داخلی هم نظر بذاریم انقدر خودتون و کوچیک نکنید از سوریه و عراق خارج شید قبل از اینکه بیرونتون کنن متهم میشیم به جیره خور صهیونیستها بودن کلا حرف حق نزن سرت و میبرن حق فقط برای تندروهای داخلی و کسانیه که پشت تریبونهای رادیو فردا و بی بی سی و ...نشستن اما کسیکه مخالف دشمنی آمریکا با ایران و الغاء یکجانبه برجام توسط ترامپ باشه متهم میشه به مزدوری اینور و اونور
Iran, Islamic Republic of
چطوری آمریکایی؟
Iran, Islamic Republic of
سید حسین
شما ماه رمضان سعی کن قبل اذان مغرب افطار نکنی برادر. همینو داشته باش البته اگه بفهمی چی گفته شد.
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم اشتباه گرفتی
من پاسخم به اون شخصی بود که با پرچم یکی از کشورهای عربی مطلب به نفع اسرائیل گذاشته بود. البته اگر شما هم با او همنظرید باید یبار دیگه متنها رو بخونی و تلاش کنی بفهمی...
Iran, Islamic Republic of
سید حسین
شما ماه رمضان سعی کن قبل اذان مغرب افطار نکنی برادر. همینو داشته باش البته اگه بفهمی چی گفته شد.
Turkmenistan
غرب گراهای بی وطن اگر کمی درنگ میکردند اینقدر ضایع نمی شدند امروز دیمیتری پسکوف دستیار رئیس جمهور روسیه توضیح داد که سیاست روسیه از ابتدا عدم حضور کشورهایی که بدون اجازه دولت سوریه در این کشور حضور دارند بوده است و چیزی تغییر نکرده !!!
United States
تقسیم قدرت شرق و غرب برای نابود کردن نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی که متاسفانه به لطف سیاسیون تشنه ی قدرت و ثروت موفق هم شدن و دین و دنیا را توامان از مردم گرفتند اللهم عجل لولیک الفرج الهی امام زمانمان را برسان
United States
روسیه و آمریکا آقا و کدخدای وطنفروشان هستند. اینکه ایران در یک مقطعی منافعش با یک کشور ثالث یکی هست و همکاری میکند دلیل بر تابعیت از این کشور نیست. استقلال یعنی این نه کورکورانه از کدخدا تبعیت کردن.
Iran, Islamic Republic of
اینکه اولین کشوری باشیم که با F35 زدنش هم باعث افتخاره.
Iran, Islamic Republic of
آخ اگه یه دونه از این اف ۳۵ ها توسط دفاع ضد هوایی و موشکها سرنگون میشد......چی میشد؟؟؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
همیشه سرنگونی شانسکی یا سوتیه خلبان هم ممکن باعت سقوط مدرنترین هواپیما ها بشه. ای سی هایی که توش به کار رفته با مهندسی معکوس قابل ساخت نیست. شاید از 19 درصد تکنولوژیش بشه استفاده کرد.
وحیدشون
Iran, Islamic Republic of
ایران برای امنیت خودش و درخواست دولت سوریه و همچنین با یک ایدئولوژی شیعی و دفاع از حرم رفته سوریه. روسیه با یک هدف متفاوت و در اومدن جلو آمریکا و غرب رفته سوریه. همونطور که تو اوکراین جلو غرب در اومد. الانم باز برمبنای بازی طرف مقابلش و منافعش میگه باید نیروهای نظامی برن بیرون. بعدشم مسئولای ما هم وقتی راجب سوریه حرف میزنن تو ظاهر میگن راه حل نظامی نیست و مردم سوریه بابد خودشون تصمیم بگیرن اما فقط تو ظاهره. حالا ماهم بابد بر مبنای منافعمون و حسن نیتمون درباره سوریه تصمیم بگیریم.
Iran, Islamic Republic of
جالبه هیچکس نابودی freemasonry رو وظیفه ی شرعیش نمیدنه. اونا رو کودک کش و جنایتکار نمیشناسه. واقعا خوب افکار عمومی رو کنترل میکنن.
United Arab Emirates
دوست عزیز افکار عمومی سالها در اختیار شما و همفکرانت بود صدا و سیمای دولتی ویدیو ممنوع ماهواره ممنوع حتی سال ۹۰ ماهواره ها رو جمع میکردن با اینجور حرفا نمیشه خیانتها و جنایتها و دزدیها و اختلاسها رو توجیه کرد
Iran, Islamic Republic of
آنهایی که از اسرائیل این رژیم غاصب و کودک کش حمایت می کنند لقمه حرام خورده اند و اهل باطل هستن و گرنه در خود اروپا و امریکا هم مردم آزاده و با غیرت از ظلمی که به مردم فلسطین می شود انتقاد می کنند و تجمعات اعتراضی برگزار می کنند.
Iran, Islamic Republic of
شما هنوز در ۱۰۰ سال پیش مانده ای!!!! فراماسونری و لژ و غیرو مال ۱۰۰ سال پیش است. الان کارتل ها و سرمایه داران وابسته به صهیونیست قدرت را در دست دارند انگلیس و فراماسونها قدرت زیادی ندارند.
M.sh
Iran, Islamic Republic of
خود صهیون ها که از مهمترین فراماسونر و کابالیست ها هستند بیچاره.
محسن
Iran, Islamic Republic of
از همان اول به مردم خودمون می رسیدیم واجب تر بود از این که بخواهیم با حضور در آن طرف مرزها بهانه به دست دیگر کشورها بدهیم
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
این روسیه خبیث ومنافع طلب مثل مهمانی رومیمونه که درشرایط مساوی بامهمان دیگه میگه بروبیرون دیگه صاحبخونه نیازی بهت نداره ولی جالبه که جناب اسد هم بزودی همین حرف روخواهدزد به ما چون کسی که برای ادامه حکومت چندین کشورروبیاره توکشورخودش تابرسرقدرت بمونه مسلماهمچین کاری هم خواهدکرد
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مسیولین کشورما دراین مورد سوریه خلاف حتی عرف دیپلماتیک ونظریه های اجتماعی وفرهنگی دنیا حرکت میکنن چون درکل جهان به اتفاق ازقدیما گفتن دوستی باروس جماعت عاقبتی نداره والانه هم خودشون درسوریه ماندن وشکی نیست که هزینه تمام بمب هایی که برسرداعش ریختن رواز اسدگرفتن وباکمال قباحت به سایرین پیشنهاد ترک سوریه رومیدن درحالیکه روسیه درجنگ علیه داعش فقط ازطریق هوایی اقدام کرد ولی کشورماهزاران شهید ومجروح داد
Turkmenistan
دوستانی که با یک خبر از اول دروغ و جهت دار که کار دشمنان ایران بود به این راحتی گول خوردند و مهمترین متحد و شریک استراتژیک ایران در مقطع سالهای اخیر و فعلی را به باد انتقاد گرفتند حد اقل برای خودشان ثابت شود که خیلی ساده لوح و زود باور و غیر بصیر هستند ...
Turkmenistan
صادقانه بگم ما ایرانی ها ذاتا غرب گراهستیم . قبل از انقلاب که متحد رسمی غرب بودیم و قبله آمالمان را آمریکا قرار دادیم . همه بی احترامی ها و توهین های غرب را هم به جان و دل می خریدیم!!! نفت خام و زعفران خالص و خاویار نایاب و دار و دواهای گیاهی با ارزش به آنها مفت و کلغزی می دادیم میلیاردها دلار روژ لب و کالاهای لوکس و مصرفی از آنها وارد می کردیم !!! در مقابل همان غرب حتی حاضر نشد برای شاه که از فرق سر تا ناخن پایش غرب زده و غربگرا و مخلصشان بود حتی یک کارخانه ذوب آهن و ماشین سازی بسازد . در مقابل شوروی که دشمن شماره یکش بودیم برایمان کارخانه تراکتور سازی ماشین سازی ذوب آهن نیروگاه و صنایع مادر ساخت !!! پس از انقلاب هم شعار مرگ بر شرق و غرب سر دادیم اما تحصیلکرده های غرب را بر پستهای اجرایی و کلیدی گماردیم !!! مجددا انبوه قطعنامه ها و جنایتها و شیمیایی ها و بی احترامی های غرب را به جان و دل ملت البته از کیسه مردم مظلوم می خریم اما روسیه باید قطعنامه های غرب را با هزینه خود وتو کند تازه طلبکارش هم هستیم !!! خوب شما جای نتانیاهو باشید پا نمیشید برید مسکو بگید آقا ایرانیها شما را اوسکول گیر آوردند؟؟؟؟ !!! آیا رئیس جمهور محترم ما به جای دوغوز آباد یکبار کردند به موقع و به جا در مراسم رسمی روسها که برایشان اهمیت دارد مثل روز پیروزی شان در جنگ جهانی دوم به احترام خدمات اندک روسها!!! مهمان آنها باشد و احترامی بگذارد ؟؟! خیر . هروقت آلمانها بنزین به هواپیمای وزیر خارجه مان ندادند سر هواپیما را به سمت مسکو کج کردیم !!! قدیمیا میگفتند بی مایه فطیر میشود نان !! اینطوری نمیشود روسها فکر میکنند ما با کارت آنها فقط بازی میکنیم و وقت وقتش آنها را به غرب می فروشیم . که البته درست فکر میکنند . ملت ایران چوب علاقه شان به ازک پزک ینگه دنیا را خورده میخورند و خواهند خورد . متاسفانه
سمانه
Iran, Islamic Republic of
معلوم نیست چرا بعضی از مسئولین و مردم به روسها اعتماد ندارند ولی به آمریکایی ها و اسرائیلی ها اعتماد دارند