کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نوبخت: قطعا تاریخ روحانی را تکریم خواهد کرد

25 ارديبهشت 1397 ساعت 11:41

می‌خواستند ایران هم مثل آمریکا از برجام خارج شود اما مشاهده کردید که ما ماندیم و اتحادیه اروپا کنار ما ماند و این دستاورد بزرگی در عالم سیاست است.


به گزارش جهان نیوز، محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز خود در خصوص بیانیه مجلس خبرگان رهبری گفت: در بیانیه دولت کاملا با شفایت به نکاتی که مطرح می‌شود، پاسخ داده شد. در حال حاضر وقتی برای این نیست ذهن مسئولان دیپلماسی کشور را که درگیر هستند و همین امروز برای مذاکرات جهانی در سفر هستند مخدوش کنیم.

وی ادامه داد: فارغ از اینکه برجام تصمیم درست بوده یا خیر باید بررسی کنیم که مراحل حقوقی خود را طی کرد یا خیر؟ یا اجماع صورت گرفت یا خیر؟

نوبخت تاکید کرد: برجام  در مجلس مراحل خود را طی کرد و بیانات رهبری به عنوان بایدها و نبایدها مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: به سال ۹۲ باز گردیم و ببینیم که این تصمیم باعث زیان برای کشور بود و یا از زیان جلوگیری شد.

سخنگوی دولت یادآور شد: ما با یک اتهام از سوی رژیم اشغالگر قدس رو به رو بودیم و آمریکا حمایت می‌کرد. پرونده  ایران به شورای امنیت رفت و کشورهای دوست ما هم در آن ورود نکردند و تحریم‌ها صورت گرفت و ما ذیل فصل هفت قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: صعنت نفت، کشتیرانی و پتروشیمی تحت تحریم به خاطر یک اتهام واهی قرار گرفت. ما باید اقدام و اثبات می‌کردیم فعالیت هسته‌ای ما صلح‌آمیز است تا تحریم‌ها برداشته شد.

سخنگوی دولت افزود: شومن آنها در چند هفته گذشته حرف‌هایی زد آن زمان گفت، ما جواب همه این اتهامات را از مراجع رسمی آژانس گرفتیم.

نوبخت گفت: قطعه به ما نمی‌فروختند، اما ما بعد از شکست تحریم هواپیمایی نو هم خریداری کردیم. این که نظام بانکی ما سرمایه‌گذاری کرد و وارد مشکل شد با مانع‌گذاری آمریکا مشخص است. ما تا این مرحله کار درستی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌هایی که در زمان تحریم وجود داشت که باید پرداخت می‌کرد و من از گفتن آن پرهیز می‌کنم، اما چه کسی پرداخت می‌کرد؟  ملت باید هزینه‌ها را پرداخت کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: می‌خواستند ایران هم مثل آمریکا از برجام خارج شود اما مشاهده کردید که ما ماندیم و اتحادیه اروپا کنار ما ماند و این دستاورد بزرگی در عالم سیاست است.

وی ادامه داد: اگر منافع ما ایجاب کند خارج خواهیم شد و ما غنی‌سازی زیر ۴ درصد را به ۲۰ درصد و هر عددی می‌خواهیم می‌رسانیم، رسیدن به سال ۹۲ و خواسته کسانی که دلشان برای تحریم تنگ است و همان کاسبان تحریم هستند کاری ندارد.

سخنگوی دولت با بیان این که ما توانسته‌ایم نیک نامی جمهوری اسلامی ایران را در جهان ثابت کنیم، گفت: دنیا متوجه شد که ما دروغگو نیستیم. قطعا تاریخ روحانی را تکریم خواهد کرد و مقام معظم رهبری به عنوان رهبری زیرک که رهنمودهایی فرمودند در جهان شناخته می‌شوند.


کد مطلب: 612184

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/612184/نوبخت-قطعا-تاریخ-روحانی-تکریم-خواهد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com