سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱۴
۱۸۰

منتجب‌نیا: برجام تصمیم رهبری بود نه روحانی!

سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب: 612051
عقلا نمی‌توان مقام معظم رهبری را حتی در بخش کوچکی از برجام آقای روحانی نیز مسئول دانست.
منتجب‌نیا: برجام تصمیم رهبری بود نه روحانی!
به گزارش جهان نيوز، رسول منتجب‌نیا، فعال اصلاح‌طلب و قائم مقام حزب اعتماد ملی به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با سایت جماران در اشاره به بیانیه مجلس خبرگان پیرامون تأکید بر عذرخواهی رئیس‌جمهور روحانی از بابت برجام خود، گفته است: قطعا این نوع بیانیه‌ها مصوب خبرگان نیست، شاید هیأت رئیسه و یا حتی هیأت رئیسه هم نباشد و چند نفر از خبرگان به نام خبرگان رهبری اظهار نظر و اعلام موضع می کنند!

او همچنین با طرح این سؤال که «مگر این تصمیم را رئیس جمهور گرفته؟» گفت: به فرض که تصمیم بدی باشد، این تصمیم نظام بوده و همه تا به حال مدعی بوده و هستند که برجام تصمیم نظام بوده است. آقایان می‌دانند که نظام ترکیبی از مقام معظم رهبری، رؤسای سه قوه، وزیران، کارشناسان و امثال آن است. بنابر این بحث رئیس جمهور نیست. اگر قرار به عذرخواهی است کل نظام باید عذرخواهی کند؛ نه رئیس جمهور. چون این مسائل کلان را رئیس جمهور تصمیم گیری نمی‌کند!

*نظیر این اتفاق و مواضع منتجب‌نیا، در رخدادهای صدر اسلام و ماجرای جنگ صفین هم اتفاق افتاد. که افرادی گول قرآن‌های بر نیزه رفته معاویه را خوردند و با قبول حکمیت و مجبور کردن امیرالمؤمنین(ع) به پذیرش آن؛ خواسته خود را به پیش بردند اما پس از مشخص شدن افتضاحی که به بار آورده بودند به ناگاه از این گفتند که این علی(ع) بوده که حکمیّت را پذیرفته و او هم باید مثل ما توبه کند!

به گزارش مشرق، غیر از این درس تاریخی که همه باید متوجه آن باشیم اما چند نکته مهم دیگر نیز در اشاره به صحبت‌های منتجب‌نیا وجود دارد:

یکم: مقام معظم رهبری صرفاً از باب احترام به رأی مردم و خواست و اصرار کلان دولت برآمده از رأی آنها ممانعتی از برجام روحانی بعمل نیاوردند وگرنه کیست که نداند معظم‌له از روز اول نسبت به برجام ابراز بدبینی داشتند و حتی صراحتاً تأکید کردند که بعید است برجام آقای روحانی دستاوردی داشته باشد.

دوم: ما از آقای منتجب‌نیا می‌خواهیم که یک تصمیم مهم اصلاح‌طلبان طی 10 سال گذشته را نام ببرند که بحث ولایت‌پذیری یا نظر مقام معظم رهبری در آن مدخلیّتی داشته باشد. چگونه است که به یکباره از سوی بزرگان این جریان می‌شنویم، برجام بحثی بوده که استیذان از رهبری در آن نقش اصلی را داشته است؟!

سوم: آقای منتجب‌نیا حکما می‌دانند که افکار عمومی صاحب شعور و عقلانیت نیز هستند. حال چگونه ممکن است جریانی که برای برجام خود نامه تبریک نوشت، وعده داد، خواستار برگزاری جشن خیابانی شد، به منتقدان حمله کرد، صراحتاً و بر خلاف نظر مقام معظم رهبری در تلویزیون اینطور می‌گفت که به مذاکرات «خوشبین» است، مدعی شکوفا شدن درخت گلابی برجام شد و از دمیدن صبح بدون تحریم حرف می‌زد؛ اکنون و با روشن شدن شکست برجام از این می‌گوید که تصمیم، تصمیم رهبری نظام بوده است؟

و چهارم: نمی‌شود آقایان بگویند برجام با تصمیم نظام (یعنی مقام معظم رهبری) بوده است اما یک برگ سند از خوشبینی یا رضایت یا دستور یا امضای معظم‌له برای پیشبرد برجام نداشته باشند. که ندارند.

این در حالیست که به جای این اسناد نداشته، چیزی که در مقابل چشم مردم قرار دارد، اجرا نشدن دستور 9 بندی مقام معظم رهبری درباره برجام، عبور از خطوط قرمز ترسیمی ایشان در مذاکرات و صحبت و ابراز خوشبینی بر خلاف بیانات و نظر ایشان است.

فلذاست که عقلا نمی‌توان مقام معظم رهبری را حتی در بخش کوچکی از برجام آقای روحانی نیز مسئول دانست.

گفتنیست، «ابراهیم اصغرزاده» از فعالان اصلاح‌طلب، سال گذشته طی اظهاراتی تأکید کرده بود که آقای روحانی نباید برجامش را به گردن رهبری نظام بیاندازد.

ما پیش از این در وبلاگ مشرق، بارها و بارها و طی چند سال گذشته، به فضل خدا این هشدار را دادیم که جریان سیاسی خاص پس از شکست برجام به دنبال پروژه «مقصرتراشی» و کی بود کی بود من نبودم خواهد رفت.

پروژه‌ای که خواص کشور نبایستی در مقابل آن سکوت کنند...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
سعید110
Iran, Islamic Republic of
جالبه که دفتر حفظ آثار امام خمینی رضوان الله تعالی علیه نیز در کنترل چنین آدم هایی است!
خمین
Iran, Islamic Republic of
...
Netherlands
...
اگر تصمیم رهبری بود پس برجام را آتش بزدنید
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
اگر برجام، تصمیم رهبری بود و اصلاح طلبان در این سخن، یک جو صداقت دارند امروز، به خواست رهبری که فرمودند "اگر ترامپ برجام را پاره کند ما آنرا آتش می زنیم"، هم عمل کنند و همین امروز برجام را آتش بزنند نه اینکه دولت و حامیان برجامی اش، اصرار به ادامه برجام منهای آمریکا داشته باشند. ما دم خروس(ادامه برجام) را باور کنیم یا قسم حضرت عباس(برجام تصمیم رهبری بود) را باور کنیم؟
Germany
...
Iran, Islamic Republic of
خود رهبری گفت اگه اروپا تضمین بده ما ادامه بدیم. پس شما خاموش باشی بهتره .
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
رهبر گفتند به این سه کشور اروپایی هم خوشبین نیستم . همانطور که قبلا گفته بودند به مذاکرات با آمریکا خوشبین نیستم و جلوی مذاکرات که خواست دولت و عده ای ساده که گمان می کردند کدخدا برایشان پدری خواهد کرد را نگرفتند .
ظاهرا دوستان خودشان را به خواب زدند . برایشان سخت است بعد از معطل گذاشتن صنعت ، اقتصاد و زندگی مردم کشور 80 میلیونی برای چند سال حالا اعلام کنند : ببخشید کدخدا همانطور که رهبر گفته بود و دلواپسان می گفتند قابل اعتماد نیست ، قول کری تضمین نیست ، برجام آفتاب تابان نیست ... سخت است ... می فهمید ...
Iran, Islamic Republic of
جواب شما که نوشتی "خود رهبری گفت اگه اروپا تضمین بده ما ادامه بدیم. پس شما خاموش باشی بهتره ."...
Iran, Islamic Republic of
ولی بعدش هم گفتن مطمئنا اروپا تضمین نمی دهد و به اروپا هم اعتماد ندارند...
Iran, Islamic Republic of
........
هادی
Iran, Islamic Republic of
خوشم میاد که جهان این موقع های جلوی رای منفی و کامنت انتقادی رو میگیره...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
سلام
امروز جمعه 28 اردیبهشت 97 ساعت دو بعد از ظهر ، بنده بعد خواندن مطلب مربوط به آقای منتجب نیا ، و خواندن نظرات کامنت گذاران ، درباره مطلب فوق ، این مطلب را می نویسم . متاسفانه سایت جهان نیوز نظر و کامنت شصت نفر از مراجعه کنندگان به این سایت رو سانسور کرده . و احتمالا چون نظر این شصت نفر مخالف با تفکر گردانندگان این سایت می باشد ، نظرات آنها حذف شده است . چون افرادی نظیر بنده که وقت میگذارند و نظرشون رو مکتوب می کنند ، با مقررات رسانه های اینترنتی آشنا هستند گمان نمی کنم از نوشتن متن و جملات توهین آمیز و غیراخلاقی استفاده کنند . (هرچند که اگر موافقین به این کار مبادرت کنند به تیغ سانسور جهان نیوز مبتلی نمی شوند . نمونه هاش بی شمارند) پس توصیه می شود یا اعلام فرماید منتقدان از ارسال نظر خودداری فرمایند یا این رویه تغییر یابد و به نظر مخاطبان احترام گذاشته شود .
این به غیر از نظراتی است که قسمت اصلی و مهم نظرات مخاطبین منتقد ، سانسور می شود .
لطفاً این نظر رو هم سانسور نکن .
کاربر محترم با تشکر . مطلب شما واقعیت ندارد . نظر تمام منتقدان برای ما ارزشمند است و اگر موردی بر خلاف اخلاق و قوانین جاری رسانه ای ارسال نشود قطعا انتشار خواهد یافت وهمانگونه که تا الان نیز این رویه ادامه یافته است .نظریه رک مستقیم مختصر و بدون توهین و رعایت شرایط یک نقد سالم مورد استقبال ماست زیاده نویسی هم مناسب این بخش نیست . جهان نیوز
لیلا
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر نمردیم ودیدیم
که برجام همانگونه که میگفتیم چنان منفور شد
که حتی آشپزان هم میگویند ما نپخیتم!!؟
Iran, Islamic Republic of
همیشه زنده باشی
Iran, Islamic Republic of
این بهترین کامنت این مجموعه است
Iran, Islamic Republic of
دکتر جلیلی گفته بود من اگر بودم هرگز برجام رو امضاء نمی کردم همین حرف اثبات می کند که برجام تصمیم روحانی و ظریف بود و لاغیر.
این شیخ ... تا کی... می کند؟!
رضا
Iran, Islamic Republic of
آقای منتجب نیا ...داخل حوزه علمیه درس چی خوندی ؟!!!شب اول قبرت با کتخدات محشور بشی انشا الله !!!
Germany
...
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله
Iran, Islamic Republic of
...
ali
Iran, Islamic Republic of
تمام حرفا ، انتقادها ، تحریف و تخریب ها حزب بازی ، سیاسی کاری و ...زا بذار کنار . بحث صفین و احد وبدر هم قبول .نظام و مجلس وارکان دیگه هم همه از اول مخالف ولی ایا تحریم های شورای امنیت دروغ بود ؟تحریم غذا در قبال نفت دروغ بود اجماع جهانی برعلیه ملت دروغ بود نرمش قهرمانانه دروغ بود اگه راست بود راهکار شما برای خروج از این بن بست چی بود فقط خواهشا شعار ندید فقط اجرایی -عملیاتی
ما در راهکار قبلی علی رغم تحریم ها موفق تر بودیم.راهکار ایستادگی و پیشرفت هسته ای بود.دوبار روحانی تعطیل کرد هر دو بار شکست خورد
Iran, Islamic Republic of
باز که شعار دادی کدوم راهکار کل کشور به هسته ای وابسته نیست .راهکار شما جهت خروج از بن بست اقتصادی سلامت و بهداشت و ... چی بود .از نتیجه به فرض نرس
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
راهکار کل کشور به مذاکرات هسته ای وابسته نبود گره زدن چرخ اقتصاد به چرخ سانتریفیوژ اشتباه محض بود.
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخع نیست الان تحریمها برداشته شده !توهم تا کجا مغز ادم رو نابود میکنه! حتی روحانی هم گفت با گونی دلار رو جا به جا میکنیم وعراقچی اسفند سال قبل گفت که امریکا با ترساندن بانکها وشرکتها نمیزاره ایران از منافع برجام بهره مند بشه!
فقط لذت به باد دادن همه چیز برای عشق یک طرفه تون به کدخدا براتون مونده وبس!
حواد
Iran, Islamic Republic of
نداشتن راهکار هزار بار شریفتر و کریمتر و عاقلانه تر از این راهکار شماست که ننگین تر از گلستان و ترکمنچای بود ، راهکار شما افتضاح تاریخی ست و روی قاجار را سفید کرده است ، آخه نتیجه تقریباً هیچ شما اسمش راهکاره ؟
Iran, Islamic Republic of
الآن نفت می فروشیم اما پولش به کشور بر نمی گردد فقط برای خرید دارو و غذا قابل برداشت است یعنی همان نفت در برابر غذا .
Iran, Islamic Republic of
اجماع جهانی و تحریم شورای امنیت دروغ بود فقط امریکا و 3 کشور اروپایی با ما خصومت داشتن و حالا هم ادامه دارد و دشمنی ها پایان نیافته است و تحریمها هم مربوط به امریکا بود و به شورای امنیت ربطی ندارد.
Romania
دولت نرمش قهرمانانه رهبری را به نرمش ذلیلانه برجام تبدیل کرد
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی آخه از این پیرهای بی استعداد بیش از این انتظار داشتی که درک فرامین امام خامنه ای را داشته باشند اینها اگردیدگاه درستی داشتند در برابر اقتصاد مقاومتی و تولید ملی کود از ترکیه وارد نمی کردند
Iran, Islamic Republic of
اولا نرمش قهرمانانه رو به برجام نگیر. نرمش قهرمانانه آقا، این بود که در عین زیانبار دیدن برجام اجازه دادند دولت هر کار دلش خواست بکنه تا مردم تجربه مهمی پیدا کنند
ثانیا تحریم فلج کننده و ... دروغ محضه. من مدیر بازرگانی یه شرکت تولیدی پزشکی بودم و مثل بنز با کره و چین و ... کار میکردیم و تجهیزات و مواد اولیه میاوردیم. اقلام اروپایی و آمریکایی هم تا حد خوبی در دسترس بود (با روش هایی که خیلی از بازرگان ها بلدن)
ثالثا راهکار را بارها رهبری فرمودند: اقتصاد مقاومتی. یعنی جلوی قاچاق و واردات بیجهت را بگیر و بجاش تولید را رونق بده، مدیران فسیل و نجومی بگیر را با لگد بیرون کنید و جوانان متخصص و با شرف (نه امثال کاوه مدنی) را جایگزین کنید. اینطوری مردم پای کار میان و هر جا مردم پای کار بودن مشکل حل شده. ...
Iran, Islamic Republic of
اگر این طور هست دقیقا مثل مثال شما همان طور که امام حسن را مجبور کردند صلح نامه را امضا کند و بع معاویه نامردی کرد پس بعد هم گفتند امام حسن مقصر است .
خوب کسی نیست بگوید نامردمان شما حضرت را مجبور کردید حالا هم شما رهبر را مجبور کردید چه قدر آقا گفتند آمریکا قابل اعتماد نیست من بدبینم . آقایان گفتند ما واقع بینیم . آقا گفتند برجام پاره کردند آتش میزنیم آقایان گفتند انگار بعضی کنار منقل نشتند که حرف از آتش زدن میکنند .حالا هم که بوی تعفنش بلند شده میگویند ما نبودیم
جواد
نرمش قهرمانانه ؛ این امام مجتبی (ع) میدان تقابل نظامی را تبدیل کردند به میدان بدنامی بنی امیه که منجربه انقراض آنها شد. رهبری عزیز هم وقتی دیدند دولت مردان علاقه به تقابل با امریکا ندارند از همین روش استغاده کردند. نظرات مردم قبل و بعداز جرجام را بررسی شود
عباس گودرزی
سلام شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت کار ناپسندی است به این آقای منتخب نیا بگویید شرح وظایف دولت را یکبار هم که شده مرور کند . مذاکره فی نفسه اشکال ندارد اشکال در مفاد آن و ضعف تضمین بوده نمایندگان مجلس نیز باید پاسخ گو باشند ولی دیپلماسی خارجی یکی از وظایف اصلی دولت است اگر سرش کلاه بگذارند نباید شانه خالی کند وافرادی مثل منتخب نیا دایه بهتر از مادر شوند و گناه ... دولت را به گردن دیگران بیندازند .
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان آنجا که فکر میکردند همه چیز به خوبی پیش میرود از برجام بنام فتح الفتوح و آفتاب تابان و ابر گذران نام میبردند و آنرا شکستن تابوی مذاکره و رابطه با آمریکا معرفی کردند و گفتند مسئولیت همه مذاکرات با آنهاست و ... اما الان که دست از پا درازتر از مذاکرات برگشته اند میگویند تصمیم نظام بوده است . خوب اگر مقام معظم رهبری را بعنوان یکی از ارکان نظام قبول دارید چرا به دستورات ایشان درمورد اخذ تضمین عملی گوش نکردید . ...
Iran, Islamic Republic of
دروغ گفتن اسان شده
Iran, Islamic Republic of
مذاکره با امریکا که تابو شکنی نبوده در دوران جنگ از اسراییل و امریکا اسلحه تهیه میکردیم شش ماه قبل این دولت مذاکره مستقیم در عمان شروع شده بود کمی کلاهت را بالاتر بگذار
ببخشید کدوم اسلحه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ما که حتی حق وارد کردن سیم خاردار رو هم نداشتیم.
بفرمایید لوازم پیشگیری از ازدیاد نسل که حتی از کرامات دولت فخیمه سازندگی این بود که توی درسها وکلاسها هم برای کنترل خانواده کتاب چاپ کردند. اگرهم منظور جنابتان ماجرای مک فارلین هست ،اون هم باید بدونید هم فرزندان فکری وسیاسی مروحوم هاشمی تحت نظر شخص مرحوم این کار را کردند که وقتی امام متوجه شدند دستور دادند باید به مردم بگویید چه اتفااقی افتاده
France
...
Iran, Islamic Republic of
بهتره بري ماجراي مك فارلين رو بخوني تابفهمي كدام اسلحه :)
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
09.29... آمریکاو اسرائیلی که باهدف تجزیه ایران و براندازی انقلاب،صدام رو به جون ایران انداختن و در دوران جنگ حتی خرید سیم خاردار را برای ما مشکل میکردن؛ امروز در دفاع قبیله ای جناح افساد طلب تبرئه بشن!!! و به ایران وانقلابی تهمت همکاری نظامی با دشمنان درجه یک زده بشه؛ انشاالله به زودی خدا از شماها انتقام شدیدی خواهدگرفت.
France
از تاریخ ایران و انقلاب و جنگ خیلی دوری دوست عزیز
Iran, Islamic Republic of
یه چیز بی سر وته شنیدی
حرفت از قضیه مک فارلین هست
که علیرغم مخالفت امام خمینی ، جناب غریق در استخر فرح جناب شیخ حسن رو فرستاد برا مذاکره
با ۲ هدف
۱- بگویند ایران و اسرائیل همدستند
۲- خیلی از مهمات در محل منفجر و باعث شهادت رزمندگان خودی میشد

Romania
...
Iran, Islamic Republic of
کشور احتیاج به اصلاحات اساسی دارد از اصول گرایی گرفته تا اصلاح طلبی بسیاری از قوانین ناکار امد است ننگ است برای کشوری که ذخایر عظیم دارد و مردمش در فقر و تنگدستی و بدهکاری به بانکها زندگی میکنند ربا بانکی در کشور بیداد میکند اما کفن پوشی در خیابانها دیده نمیشود
Sweden
...
جواد
در گذشت طفل ناقص الخلقه (برجام) را به خانواده و وابستگان به آن خصوصا مادر مکرم و داغدارشان پرزیدنت روحانی تسلیت گفته، بقای کارخانه ذوب آهن را برای ساخت کلیدهای جدید برایشان آرزو مندم
صالح
Iran, Islamic Republic of
منتجب نیا اینو نگه چی بگه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
صابر
Iran, Islamic Republic of
هر کجا گند می زنند و خراب می کنند و کم میارن مظلوم تر از رهبری پیدا نکردن/
آخه آقای به اصطلاح محترم اگر دخالت هم بکنه که میگین ما میخواستیم انجام بدیم ولی رهبری نذاشت.
خدا به راه راست هدایتتون کنه و از سر تقصیراتون بگذره
Iran, Islamic Republic of
...
گل گفتی ...فدای دهنت
...
سکوت معنی ندارد برادر یکی نیست به این ادم بگوید یازده بندی که با اکراه فراوان پس از عدم تبعیت روحانی از فرمایشات ایشان در عدم مزاکره را چرا نادیده گرفتن ...
عبداللهی
شیخی که به خاطر انتقاد از برجام به ...منتقدان توهین میکرد و آیا آقایان مفتخر به نوکری غرب سخنان شیخ حسن درطول این 5سال را نشنیده می گیرند که می خواستند رهبری رامخالف مذاکره هسته ای به ملت نشان دهند که درایت ودوراندیشی ایشان مانع این ترفند شد . ...
Iran, Islamic Republic of
با اينكه اين مطلب از خودتون نيست اما اظهارات منتجب نيا كاملاً درسته ، چون مذاكرات محرامانه با امريكا دو سال قبل از آمدن روحانى در عمان شروع شده بود و وقتى به روحانى اين مطلب رو ميگن تعجب ميكنه، اظهارات محموت نيز مؤيد همين مساله است....
Iran, Islamic Republic of
اره تو راست میگی ! فقط شروط رهبری رو هم اضافه کن تا معلوم بشه که کیا عشق کدخدا هوش از سرشون برده وهمه اون شروط رو بی خیال شدند تا فقط لبخندکدخدا رو ببینند!
واقعا گل گفتی.
Iran, Islamic Republic of
شما بگو چرا هر وقت اصلاح طلبان به قدرت می رسند نظام درباره تعلیق و پلمپ و بتن ریزی و عقب نشینی در مقابل غرب تصمیم می گیرد ؟!!
Iran, Islamic Republic of
سئوال خوبی پرسیدی
مح24
...
سعید110
Iran, Islamic Republic of
این ادعای یک آدم ...!
Iran, Islamic Republic of
رهبری به وضوح و با صدای رسا شروط و خطوط قرمز را تعیین کردند که تقید به این خطوط میتوانست برجامی با فرجام خوش بسازد و اصولا اگر این خطوط رعایت میشد امکان تشکیل سند کنونی با این همه ابهام و تناقض وجود نداشت و نیازی نبود برای اثبات کارایی برجام جناب دکتر حسن آقا روحانی اینقدر تلاش کند و به زمین و زمان و آب آشامیدن و خدا توسل بجوید
كارمند آموزش و پرورش
باسلام درست است تحريم بي تاثير بر كشور ما نبوده و نيست اما 30درصد؛ مسئله اصلي دزدي هاي بي حساب وكتاب و ته نداشتن جيب تعدادي از منصب سواران كه به غير از خود به چيز ديگري نمي انديشندوالي آخر
Iran, Islamic Republic of
خود روحانی سال 92 گفت دلار بالای 1500ربطی به تحریمها نداره ومربوط به سوء مدیریت است.
Iran, Islamic Republic of
...
حسنعلی
ومکروا ومکر الله والله خیر الماکرین / این نوع افراد تلاش می کنند جمهوری اسلامی را با چالش روبرو کنند اینها بدانند جایشان در قعر جهنم است
Iran, Islamic Republic of
اولا نفوذی های واداده برجامی به چالش کشیدند .دوم این آیه چه مناسبتی داره آوردی الان خیلی مکرشون به خودشون برگشته !!!تازه دفاع هم می کنند ونه عذر خواهی ؟///قعر جهنم اون ها تو آینده الان تو دنیا به چه درد وضعیت بغرنج ما ومملکت می خوره !!
حسنعلی
سلام دوستان؛ متاسفانه کلام بنده را ابتر کرده اید ومنتشر نمودید با این حال سپاسگزارم
Iran, Islamic Republic of
هر کجا حرف... باشد نام اصلاحطلبان در آنجا می درخشد
عدالت
Iran, Islamic Republic of
کل عکملکرد دولت کریمه تذویر و امید برجام بود و 5 سال ملت رو سر کار گذاشتن.
آب و صابون و جوهر نمک بیاریم رو تون رو بشورید.
Iran, Islamic Republic of
خدا هدایتتون! کنه که این همه رهبر تذکر داد، آخرش هم با بی شرمی میندازید گردن رهبری و از دوش خودتون برمیدارید. چقدر شما ....
Iran, Islamic Republic of
اصولا این حضرات موج سوارند،هرجا ببیند کسی درمقابلشان ممکن است مانع رسیدن به اهدافشان شود،فریادنمی گذارند کارکنیم و چراسپاه آزمایش موشکی می کند و... سر می دهند.وباهمین حربه مقاصد خود راپیش می برند. ووقتی سرشان به سنگ می خورد، دم از تصمیم نظام ورهبری می زنند تا از مسئولیت شانه خالی کنند.
یادآن داستان افتادم که پسری با دوستان ناباب محشور بود و پدر بارها او رانهی کرد،اما گوش پسر شنوانبود و به راه خود ادامه می داد. پدر که از حرف شنوی پسر ناامید شده بود به اوگفت: "برو پسر جان سرت به سنگ می خورد و می فهمی که این دوستان به توخیانت می کنند" پس از چندی پسر از دوستانش نارو خورد و هم پولش را از دست دادو هم آبرویش را اما از آنجا که خیلی بی حیابود ،به همه می گفت اگر من با این رفقا گشتم با اجازه وامر پدرم بوده!!!
...
Iran, Islamic Republic of
هر كجا گند كارشان درميايد پاي رهبر انقلاب را وسط مي كشند
حبیب
Iran, Islamic Republic of
آقای منتجب نیا را ارجاع میدهم به آخرین سخنان روحانی در تبلیغات انتخاباتی در صدا و سیما که افاضه فرمودند:
همان گونه که تحریم های هسته ای را برداشتم آمادگی دارم غیر از تحریم‌های هسته‌ای سایر تحریم‌ها را به خوبی و با قدرت بردارم و منفعت و عزت را به ایران بازگردانیم.
Iran, Islamic Republic of
...
جوادته
با سلام
...
سخنان آقای منتجب نیا جدید نیست. کمی قبلتر خود اقای روحانی، مطهری و همفکران آنان این را گفته بودند. با این سخنان شکست خوردگان از ملت، یاد داستان خوارج افتادم که آنان جنگی را بر دولت و ملت صدر اسلام تحمیل کردند و وقتی دیدند که معاویه سر همه را کلاه گذاشته به علی(ع) گفتند توبه کن.
...
اقای منتجب نیا ظاهرا یادتان رفته که البته خود را همانند ....به کوچه چپ می زنید، رهبر انقلاب چندین شرط گذاشتند برای برجام و دریغ از آنکه شماها یکی از آنها را محقق کنید. ...
Iran, Islamic Republic of
اگه هيچ شرطي محقق نشده پس اينكه ايشان برجام رو تاييد و اجرايي كردن به چه معناس؟
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
شما مردم رو چي فرض كردين ....؟
اقای منتجب نیا از اخرت بترس برای دنیای دیگران اخرت خود را بخطر نیاداز ای .........
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
علی
آقای منتجب نیا ا.نه سخنان رهبری را قبل و بعدبرجام شنیدندونه نامه های معظم له را دیدندوگرنه چنین افاضه نمی کردند....
عالی
الف خلخال
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اگه دولت توافقي كرده هم به تاييد رهبري رسيده!!!!!!!!!!!! هم مجلس اصولگرا تصويب كرده. اينكه الان همه بخوان بزنن زيرش بگن ما هيچكاره بوديم و فقط كار دولت بوده هيچ عقل سليمي قبول نميكنه. پس بهتره همه پاي امضاشون باشن.
Iran, Islamic Republic of
اینو به روحانی بگو که رسما گفت : مسئولیت همه مذاکرات با من است !
...
محمدرضا
آری قرآن بر سر نیزه کردند و علی ع را مجبور به پذیرش حکمیت کردند....
مذاکرات مخفی که هنوز به جایی ارائه نشده را رهبری ومجلس انجام دادند ؟؟/گرچه تصویب برجام در 20دقیقه،آنهم برجامی که متن واقعی آن دراختیار نبود ،مشارکت ...است. آیا خطوط قرمزی که رهبری تعیین کردند رعایت شد؟؟؟؟ پس دولت اول باید از رهبر انمقلاب عذر خواهی کنه و بعدهم از ملت
Iran, Islamic Republic of
آها جالبه ! پس رهبری سندی رو امضا و تایید کرده که به تمام مفادش اشراف نداشته!
رهبری رو در حد خودتون پایین نیار جاهل
Iran, Islamic Republic of
رهبر معظم انقلاب : برخی اوقات گفته می شود که جزئیات این مذاکرات زیر نظر رهبری است در حالیکه این سخن دقیق نیست .
Iran, Islamic Republic of
و همينطور هيچ وجدان سليمى قبول نميكنه
Iran, Islamic Republic of
آنهایی که 5 سال وقت کشور را گرفتند و تمام دستاورد شان برجام بود از مردم عذر خواهی کنند شاید خداوند از تقصیر آنان بگذرد.
حسین از درازی
...مرد حسابی با این همه گندی که به پا کردید خواهشن دیگه اظهار نظر نکن ، عزت کشور را با توهین به نظام و رهبری خدشه دار نکن
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ضمنا از خورشید تابان برجام نیز گفتند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
عجب
خوبه که ایشان بارها فرمودند من به برجام وآمریکاو ... خوش بین نیستم

خوبه همه رو دیدم
حالا که به نتیجه نرسیده انداختند گردن حضرت اقا

اگر نتیجه میداد میشد زحمات وسیاست روحانی
..
رهبر نگفتند به آمريكا اعتماد نكنيد ؟
نگفتند به مذاكرات خوش بين نيستم؟
نگفتند خطوط قرمز نظام را رعايت كنيد؟
نگفتند شروطي همچون رفع تحريمها را در همان روز بخواهيد اجرا كنند؟
نگفتند كه امام حسين اهل مذاكره نبودند بلكه حجت را تمام كردند؟
شما و امثال خائنيني مثل شما از ذوق لبخندهاي كدخدا به كدامشگوش داديد؟
... كشور و منافعش را از بين برديد و تازه تقصير را به گردن ديگران مي اندازيد كه حتي يه عذر خواهي هم نكنيد.... ...
Romania
دلار هفت هزارتومانی محصول زحمت شماست,
Iran, Islamic Republic of
...
یا حسین
Iran, Islamic Republic of
...
سالار
...
مریم
Iran, Islamic Republic of
...
1-نظرات مختلفی در خصوص صحبت های منتجب نیا ارسال شده که لازم است مردم بدانند.
الف-واقعا بعضی ها کم لطفی می کنند ویادشان رفته مقام معظم رهبری شر وشروطهایی گذاشتند که یک مورد آن هم رعایت نشد واز خط قرمز نظام عبور کردند
ب-مگر از سالها پیش مقام معظم رهبری نگفتند با برنامه ریزی اتکا به نفت را کم کنید .والان می بینید که ما را از طریق نفت در برابر غذا تهدید می کنند
ج-آنهایی که امروزه از آنها به عنوان رئیس یا مدیر کل یاد می شود اوایل انقلاب کاخ نشین نبودند بلکه عنوان شان مسئول بود و زندگی شان از متوسط یک کمی بالاتر بود ،ودوتابعیتی جاسوس نبودند ودر حد توان شان برای حل مشکل مردم تلاش می کردند
ج-آنهایی که با قانون خصوصی سازی به جای تولید واشتغال ،تولید واشتغال را با برنامه ریزی قبلی، جهت هموار نمودن واردات نابود کردند باید پرسید که آیا منافع واردات آنها به خطر می افتد یا زندگی مردم د-چرا در کشوری که چهار فصل است ومی تواند کلیه مواد غذایی اولیه خود را خود را تولید کند مردم را می ترسانید برای رسیدن به استقلال کامل که کسی نتواند این ملت را از طرق مختلف تهدید کند باید همه مردم بخصوص آقایان باید تحمل کنند وگوش به فرمان ولایت باشند وروسای امروزی زندگی خودرا از اشرافی گری یک درجه پایین بیاورند مشکلات حل می شد
ه-با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی شود
Iran, Islamic Republic of
...
حسن
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
دلیران تنگستان
Iran, Islamic Republic of
....
جواد
آقای منتجب نیا سلام
امیدوارم فراموش نکرده باشید که قراربود آقی روحانی به عنوان مادری دلسوز از طفل نورسیده شان(برجام کوچولو)مراقبت کنند. یادتان هست رهبری فرمودند: هم در دولت گذشته (احمدی نژاد)وهم در دولت جدید اسرار برمذاکره با آمریکا بود. به نظر شما که ازعقلای اصلاحات هستید !!!!!!!!! بیشترین نقش را کسی دارد که آنها را موءدب می داند یا آنکسی که به آنها اعتماد ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ والسلام علی من اتبع الهدی
Iran, Islamic Republic of
والا هفتصد سکه و مدالهای شجاعت و لیاقت برجام رو یکی دیگه گرفت!!!!)
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقای منتجب نیا نمی توانید از گندی.که ببار آوردید فرار کنید آیندگان قضاوت دقیق خواهند کرد
Iran, Islamic Republic of
اگر رهبری اجازه نمی دادند آنوقت شما می گفتید مقصر عقب ماندگی کشور رهبری است. حالا که اجازه دادند باید شروط رهبری رعایت می شد و چون رعایت نشده، مقصر تیم مذاکره کننده و شخص رئیس جمهور است...
Iran, Islamic Republic of
...
انصاری
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
انصاری
Iran, Islamic Republic of
...
Denmark
پس چرا جشن پیروزی انعقاد برجام را به نام اصلاح طلبان برگزار کردید و مدالش را دادید به اونا؟
Iran, Islamic Republic of
اگردین ندارید آزادمرد باشید که نیستید.
Iran, Islamic Republic of
اگردین ندارید آزادمرد باشید که نیستید.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
حسن حسینی
Iran, Islamic Republic of
...
پیام
Iran, Islamic Republic of
...
ج . و
Iran, Islamic Republic of
...
احمد
Iran, Islamic Republic of
حالا که خراب شد انداختید گردن رهبری اگه گشایش اقتصادی ورونق اقتصادی ایجاد می کرد لابد هنر خودتون بود
علی
Iran, Islamic Republic of
...
رها
Iran, Islamic Republic of
...
رها
Iran, Islamic Republic of
...
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
...
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
چون خودم میدانم چی نقطه‌چین کردم، لااقل خودم را تأیید میکنم.
Germany
در فتنه ها همیشه حق و باطل بایکدیگر آمیخته میشوند و آب ها را گل آلود میکنند. .. قضیه برجام مانند فتنه گوساله سامری است.. در قران کریم مسؤل ساختن گوساله و گمراهی مردم را آقای سامری معرفی کرده ، ولی در تورات تحریف شده این حضرت هارون (ع) پیامبر است که مسؤل ساختن گوساله طلائی و گمراهی مردم معرفی میشود .
باب ۳۲ از سفر خروج تورات - آیات ۸۵ تا ۹۶ سوره طه قران
ایمان
Iran, Islamic Republic of
...
ریزبین
Germany
...
ناظر
Iran, Islamic Republic of
...
آشفته
Iran, Islamic Republic of
...
سید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مقام معظم رهبری از ابتدای تصمیم آقایان در خصوص توافق برجام،ضمن ارائه دلایل متقن و مراجعه به تاریخ مستند گذشته، حتی با مذاکره با دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی مخالفت فرمودند چه رسد به اینکه با این توافق خیانت بار که دست پخت دو تابعیتی های جاسوس و خائن به ملت ایران میباشد، موافقت داشته باشند که مردم روشن ضمیر ایران به این فرمایشات مستحضرند ...
Iran, Islamic Republic of
بیان این حرف یک شییطنت است؛ضمن اینکه ما هم در این کشور بوده ایم ر نظرات را دنبال کرده ایم.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دقیقا دارد ماجرای حکمیت تکرار میشود.
حالا که فهمیدند که کلاه سرشان رفته میخوان آقا رامقصر بدانند و لابد بعدا هم مثل اصحاب جمل آقا باید توبه هم بکند.
Iran, Islamic Republic of
از اول هم این ... را مردم بابصیرت میدانستند که اگر برجام خراب شد که خراب بود این طیف ...به گردن رهبری بیاندازند
که البته اسناد فرمایشات رهبری موجود است
Sweden
برجام رو که اصلا خدا آورده بود، آقای روحانی بهش اشاره کردند. الان هم که برجام رو از دست دادیم لابد بخاطر اینکه کفران این نعمت کردیم و خدا برجام رو از ما گرفت!
Iran, Islamic Republic of
البته برای بعضیا کدخدا نعوذ بالله در حکم خداشونه
چون بیش از یکسال قبلِ برجام ، اندیشکده هایی در سرزمین کدخدا متن برجام رو آماده کرده بودن
محمد
Iran, Islamic Republic of
یکی از کفران نعمتها این بود که ملت در انتخابات سال گذشته به کسانی ... رای دادند پس ملت سزاوار گرانی سکه ودلار وگرانی سایر کالاهاونابسامانی های اقتصادی دیگر هست وقتی اقای جهانگیری جلو هشتاد میلیون ایرانی می فرمایند دختر بیچاره وزیر فوق لیسانس گرفت بیکار بود کالا ی قاچاق وارد کرد لذا ملت با شنیدن این سخن گهربار اقای جهانگیری مجددا به این جریان رای می دهد....
علی
Switzerland
.... این تصمیم کل نظام و مقامات ... بوده که باید در زمینه هسته ای نرمش نشون بدیم. چون کارد به استخوان رسیده بود و همه این را فهمیده بودند. کمر اقتصاد ایران به مرز شکست رسیده بود!!!!! و با یک فشار دیگه کامل میشکست. اجماع جهانی علیه ما به اوج رسیده بود و کلا مساله هسته در سال 91 و 92 به یک بحران عمیق تبدیل شده بود. انگار اینها را یادتون رفته. کلا حافظه تاریخی ضعیفی داریم ما ها.......
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
وقتی شکست خوردید ! حالا مقصر رهبری شد؟...
اقای منتجب نیا یادت رفته روحانی گفت باید بریم با کدخدا مذاکره کنیم حالا پیدا شدی مقصر رهبری معرفی می کنی ...
Iran, Islamic Republic of
....
... تا ديروز سنگ فتح الفتوح را به سينه مي زديد و آن را نتيجه تعامل و ديپلماسي بالا خود تان مي دانستيد . امروز كه سرتان كلاه رفته است ار آن حاشا مي كنيد امروز كه صنعت هسته اي و سرمايه گذاري در اين صنعت را در برابر لبخند بر باد داديد و هيچ عايدتان نشد كار شما نبود .
رهبري اجازه مذاكره عزتمندانه دادند و در هر سخنراني گوشزد مي كردند با دقت بالا توافق حاصل شود و مواظب بي اعتمادي غرب و آمريكا باشند .
گزارشاتي كه به مردم و رهبري داده مي شد غلط بود . مگر قرار نبود روز اجراي برجام تمام تحريم ها بر داشته شود آيا عملي شد؟
15 ماه است كارتان شده است توجيه نقض برجام طرف مقابل
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
واقعا ابن افساد طلبان چه رویی دارند اگر از پوست رویشان زیره کفش درست کنی حداقل ده سال دوام می آورد واقعا خیلی بیشرمند آخه بیشرمی هم حدو اندازه ای دارد
سلام
Iran, Islamic Republic of
جناب منتجب نیا لطفا خاموش ...
Iran, Islamic Republic of
...خدا را چه میکنید؟
جواد
Iran, Islamic Republic of
اگر برجام از اول بد و اشتباه بود رهبری به عنوان ولی امر مسلمین باید بطور صریح با ان مخالفت می کرد . چرا نکرد؟
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
ترجمه بخشی از آیه 78 سوره نساء:
اگر خیری [چون پیروزی و غنیمت] به آنان [که سست ایمان و منافق اند] برسد، می گویند: این از سوی خداست. و اگر سختی وحادثه ای [چون بیماری، تنگدستی، شکست وناکامی] به آنان رسد [به پیامبر اسلام] می گویند: از ناحیه توست. بگو: همه اینها از سوی خداست. این گروه را چه شده که نمی خواهند [معارف الهیّه وحقایق را] بفهمند؟!
پ.ن:
روحانی: برجام را خدا آورد!
Iran, Islamic Republic of
مرد فقط محمود احمدی نژاد
اونم گه گندش درامد.مرد اونم مثل این نامردها / هیچ وقت گوش به فرمان رهبری نبودن
حسین
Iran, Islamic Republic of
یادش بخیر روزی که روحانی مسیولیت مذاکرات رو از دبیر شورای امنیت ملی آورد زیر نظر خودش و گفت همه مسیولیت این مذاکرات با منه فک میکرد قطعا نتیجه میده و می گفت آمریکا فول داده و اوباما رو انسان مودبی دیدم. برجام رو خدا آورد و مشکل آب خوردن بدون برجام و ... . خدا رو شکر دیدیم که چطور این برجام نامشروع حاصل یه اغتماد ... رو میندازن گردن بقیه .
...
Iran, Islamic Republic of
برجام توسط مدعیان اعتدال و اصلاح بر جمهوری تحمیل شد و امروز آفتاب تابان آقایان به غروب گراییده از آن بعنوان تصمیم نظام یاد می شود.
سلام
Iran, Islamic Republic of
رهبر فرمود من به مذاكرات خوش بين نيستم ولى بوجرويد مذاكره كنيد. همان موقع روحانى؛خوش بينى و بد بينى در مذاكره جايى ندارد!!!!!!!بله رهبر اين روز را مى ديد و دولت هنوز قادر به ديدن واقعيت نيست مانند كسانى كه با جنازه عزيزان خود ماهها زندگى مى كنند تا متعفن مى شود وهمسايه ها به ستوه مى آيند. اگر رهبر اجازه نمى داد مى گفتند ما مى توانستيم درست كنيم رهبر نگذاشت به نتيجه برسيم و مردم شاد باشند!
Iran, Islamic Republic of
ببا اینم شاگرد و جانشین آن شیخ فتنه گر
بهمن
Iran, Islamic Republic of
...
افسون
Iran, Islamic Republic of
یکی به این حضرات مدافع برجام بگه . چه جور اب وصابون بیاریم روتون را بشورید . من نمیدونم انروز که اقای روحانی این حرف خلاف شان را به منتقدین زد .چطور روش شد وچه فکری کرد ؟ حالا باید بهش بگن جناب پریزدنت .اب وصابون بیاریم خدمتتون ...
عبد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
امین
خدا از شما انسان های نادان نگذرد. یک روز آفتاب تابان و همه مسئولیت با روحانی بود چون فکر می کردید برده اید! حالا که همه چی خراب شده ...
حمید
Iran, Islamic Republic of
به اینجا که رسید از شخص رهبری مایه می گذارند، نه داداش جون جام زهری بود که شماها دست ایشان هم دادید . رهبری حرف اول و آخر را با شما و ملت زدند و حتی مرغ پخته هم می فهمید که نظر رهبری این نیست ولی شماها چشمتون را بسته بودید و جو جامعه را بسویی سوق داده بودید که اگر ایشان مخالفت می فرمودند همونایی که پس از پذیرش برجام ریختند تو خیابونای شهرک غرب و شیرینی می دادند می ریختند تو خیابونا که مخالفت رهبری باعث عدم پیشرفت اهداف دولت اصلاحات است.
...