کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تلاش حزب نواز برای توجیه سخنان نواز شریف

24 ارديبهشت 1397 ساعت 9:46

سران حزب نواز پس از افزایش فشارها از سوی احزاب اپوزیسیون و شورای عالی امنیت ملی پاکستان، تلاش خود را برای توجیه سخنان نخست وزیر سابق پاکستان آغاز کردند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم ، در پی سخنان جنجال‌آفرین نخست وزیر سابق و رد صلاحیت شده پاکستان و افزایش فشارها توسط احزاب اپوزیسیون و شورای عالی امنیت ملی پاکستان سران حزب نواز تلاش خود را برای توجیه سخنان نواز شریف آغاز کردند.
 
«شهباز شریف» رئیس حزب نواز گفت: سخنان نواز شریف به درستی منتشر نشده و متاسفانه رسانه‌ها با تغییر جملات وی اقدام به انتشار کرده‌اند.

سروزیر ایالت پنجاب تصریح کرد: مردم خود عقل دارند و می‌توانند تحلیل کنند آیا ممکن است نواز شریف چنین سخنانی گفته و تمام کشور را زیر سوال ببرد.

«چوهدری نثار» وزیر کشور سابق پاکستان نیز انگشت اتهام را به سمت هند گرفته و گفت: رفتارهای متناقض هند در خصوص حملات تروریستی بمبئی بزرگترین مانع برای انجام تحقیقات درست و قانونی است .عضو ارشد حزب نواز اضافه کرد: تمام تلاش دهلی‌نو این است که پاکستان را در این حادثه متهم ردیف اول معرفی کند و این هدف باعث شده که تحقیقات کاملا متوقف شود.

وزیر کشور سابق پاکستان بیان کرد: با توجه به اینکه این حمله در هند انجام شده است 90 درصد شواهد نیز در دست حکام دهلی‌نو است و پاکستان نمی‌تواند به تنهایی عامل یا عوامل این حادثه تروریستی را معرفی کند.

وی افزود: من در دوران مسئولیت خود تلاش کردم تا این پرونده را به نتیجه برسانم ولی هیچ ارگان و سازمانی در هند حاضر به همکاری نیست و آنها فقط تلاش می‌کنند تا بدون داشتن مستندات پاکستان را متهم این حادثه معرفی کنند.

مریم نواز نیز در دفاع از پدرش به میدان آمده و گفت: نواز شریف هیچ‌گاه سخنی نمی‌گوید که علیه منافع ملی باشد.عضو ارشد حزب نواز گفت: پاکستان به مشکلاتی مبتلا شده است که هیچ کس بهتر از نواز شریف نمی‌تواند آنها را درمان کند.

نواز شریف روز گذشته در یک کنفرانس خبری اعلام کرده بود: ما چرا باید به عده‌ای تروریست اجازه دهیم که از مرزها عبور کرده و 150 نفر را به قتل برسانند.علیرغم گذشته حدود یک دهه از حادثه تروریستی بمبئی هند و آمریکا نتوانسته‌اند دلیل قابل قبولی علیه پاکستان ارائه کنند.


کد مطلب: 611793

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/611793/تلاش-حزب-نواز-توجیه-سخنان-شریف

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com