کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید امیرعشایری

17 ارديبهشت 1397 ساعت 12:26

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید امیرعشایری از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.


به گزارش جهان نیوز،‌ حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست.

شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید امیرعشایری یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:

شهید امیرعشایری روستا زاده ای از تبار محرومین جامعه بود که در سال 1335 در روستای زیبا و با مصفای نالوس از از توابع بخش اشنویه به دنیا آمد و در آغوش گرم پدر و مادر طبیعت زیبای زادگاهش پرورش یافت پس از سپری نمودن دوران کودکی در سن 6 سالگی وارد محیط مدرسه گردید و با اراده قوی و هوش ذکاوت درخشان مقطع ابتدائی را با موفقیت پشت سر گذاشت و برای ادامه تحصیل به اشنویه رفت و دوران راهنمایی و دبیرستان را نیز با موفقیت هر چه تمامتر طی نمود و موفق گردید که مدرک دیپلم متوسطه را اخذ نماید. پس از آن در اداره آموزش وپرورش پیرانشهر بعنوان معلم مشغول خدمت و تدریس گردید. وی در شغل شریف معلمی تا حد اامکان تلاش می کرد تا فرزندان این آب و خاک را از جهالت ناشی از طلم و ستم طاغوت رهائی بخشد و آنها را به دنیای علم و دانش رهنمون سازد.

شهید امیرعشایری از سال 57 به توجه به رهنمودهای امام (ره) مبارزات بر علیه رژیم ستم شاهی را با یاران انقلاب آغاز کرد و در سال59 از طرف گروهکهای ضد انقلاب مدتی به اسارت گرفته شد. ولی لحظه ای از تلاش و کوشش برای حفظ انقلاب اسلامی دریغ نمی ورزید.

او به قرآن مجید و دین مبین اسلام علاقه وافری داشت و اکثرا بعد از اتمام نمازش قرآن تلاوت می کردند و بسیار مقید به واجبات دینی بودند.

و سرانجام این انسان شریف و معلم دلسوز در مورخه 63/12/17 هنگام بمباران وحشیانه شهر پیرانشهر بوسیله هواپیماهای کافران بعثی به همراه عده ای دیگر از مردم بیدفاع و بیگناه شهر بدرجه رفیع شهدا نائل آمد.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 609792

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/609792/گوشه-ای-زندگی-نامه-شهید-امیرعشایری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com