جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید امیرعشایری

دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب: 609792
گوشه‌ای از زندگی نامه شهید امیرعشایری از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.
گوشه‌ای از زندگی نامه شهید امیرعشایری
به گزارش جهان نيوز،‌ حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست.

شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید امیرعشایری یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:

شهید امیرعشایری روستا زاده ای از تبار محرومین جامعه بود که در سال 1335 در روستای زیبا و با مصفای نالوس از از توابع بخش اشنویه به دنیا آمد و در آغوش گرم پدر و مادر طبیعت زیبای زادگاهش پرورش یافت پس از سپری نمودن دوران کودکی در سن 6 سالگی وارد محیط مدرسه گردید و با اراده قوی و هوش ذکاوت درخشان مقطع ابتدائی را با موفقیت پشت سر گذاشت و برای ادامه تحصیل به اشنویه رفت و دوران راهنمایی و دبیرستان را نیز با موفقیت هر چه تمامتر طی نمود و موفق گردید که مدرک دیپلم متوسطه را اخذ نماید. پس از آن در اداره آموزش وپرورش پیرانشهر بعنوان معلم مشغول خدمت و تدریس گردید. وی در شغل شریف معلمی تا حد اامکان تلاش می کرد تا فرزندان این آب و خاک را از جهالت ناشی از طلم و ستم طاغوت رهائی بخشد و آنها را به دنیای علم و دانش رهنمون سازد.

شهید امیرعشایری از سال 57 به توجه به رهنمودهای امام (ره) مبارزات بر علیه رژیم ستم شاهی را با یاران انقلاب آغاز کرد و در سال59 از طرف گروهکهای ضد انقلاب مدتی به اسارت گرفته شد. ولی لحظه ای از تلاش و کوشش برای حفظ انقلاب اسلامی دریغ نمی ورزید.

او به قرآن مجید و دین مبین اسلام علاقه وافری داشت و اکثرا بعد از اتمام نمازش قرآن تلاوت می کردند و بسیار مقید به واجبات دینی بودند.

و سرانجام این انسان شریف و معلم دلسوز در مورخه 63/12/17 هنگام بمباران وحشیانه شهر پیرانشهر بوسیله هواپیماهای کافران بعثی به همراه عده ای دیگر از مردم بیدفاع و بیگناه شهر بدرجه رفیع شهدا نائل آمد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *