دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

چمران: ۶ بار با قالیباف و رئیسی جلسه داشتیم

دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب: 608410
نایب‌رئیس جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی از برگزاری جلسات «اتاق فکر» این جبهه هر ۱۵ روز یکبار با حضور چهره‌های شناخته شده اصولگرایی خبر داد.
چمران: ۶ بار با قالیباف و رئیسی جلسه داشتیم
به گزارش جهان نيوز، مهدی چمران ریاست سابق شورای شهر تهران و عضو شورای مرکزی جمنا در بخشی از گفتگوی خود با مهر درباره آخرین وضعیت جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی (جمنا) گفت: 
 باید یک سری کار‌ها را بسیار سریع انجام دهیم؛ یکی از این کار‌ها که در نوع خود، بسیار سخت و وقت‌گیر است، بحث پیرامون شورا‌های استانی است. جمنا در هر استانی، یک شورا دارد. ترتیب این شورا‌ها باید به روز شود و برای جوانان و بانوان، یک سهم حداقلی قرار داده‌ایم.

قرار شده است تا ۲۰ درصد از سهم شورا‌های استانی، به جوانان و زنان اختصاص یابد. بنا داریم در دور جدید فعالیت‌های جبهه مردمی، همه طیف‌های مختلف سیاسی همسو حضور داشته باشند و بتوانیم نظر همه را جلب کنیم.

از طرف دیگر، در مسئولیت‌ها تغییراتی داشته‌ایم؛ مثلا مسئولیت دفتر سیاسی به عهده آقای محمدی گذاشته شد. کمیته اقشار که برای ما بسیار مهم است، به دلیل مشکلی که برای آقای روستاآزاد ایجاد شد (عارضه قلبی)، به عهده آقای ناظمی اردکانی قرار گرفت. از طرف دیگر، ترکیب اصلی شورای مرکزی جبهه مردمی، سالی یک بار طی یک مجمع ملی که متشکل از شورا‌های استانی است، مشخص خواهد شد. الان، شورای مرکزی جمنا به طور مرتب به استان‌ها سفر و با فعالین حاضر در استان‌ها جلساتی را برگزار می‌کند؛ البته این مسائلی که اشاره داشتم، وجه عمومی ندارند و در حوزه سازماندهی قرار می‌گیرند.

برای ادامه راه جمنا با نهاد‌ها و تشکل‌های مهم اصولگرایی گفتگو شده است؟

بله تقریبا؛ عده‌ای از اعضای شورای مرکزی جمنا، چون قرار بود در انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا شوند، از شورای مرکزی استعفا دادند؛ برای همین ما از این افراد برای آغاز کار‌ها دعوت کرده‌ایم. الان جلسات مشورتی را به صورت «اتاق فکر» پیش‌بینی کرده‌ایم که هر ۱۵ روز یک بار با حضور شخصیت‌های سیاسی موثر در جبهه اصولگرایی و حتی آن‌هایی که در انتخابات سال گذشته کاندیدا شدند، برگزار می‌شود.

جلسات این شورای مشورتی از چه زمانی آغاز شده است؟

این جلسات از ابتدا تشکیل شد و هم اکنون هم ادامه دارد. ما بیش از ۶ نوبت با آقایان رئیسی و قالیباف و دیگران، جلسه برگزار کردیم.

با جامعه روحانیت مبارز یا جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم دیداری داشته‌اید؟

بله چندین جلسه داشته ایم.

در جلساتی که با آقایان رئیسی یا قالیباف داشتید، این افراد برای دور جدید فعالیت‌های جمنا پیشنهاداتی ارائه کرده‌اند؟

به صورت رسمی خیر؛ چون فکر می‌کنم زود باشد.

دقیقا چه مباحثی در این جلسات مطرح شده است؟

بیشتر از اینکه به پیشنهادات برسیم، درباره لزوم سازماندهی، هماهنگی و همفکری درباره مسائل روز صحبت کردیم.

به سوال قبلی خود مبنی بر گفتگو با مراکز مهم اصولگرایی بازگردم. آنطور که من از صحبت‌های شما دریافت کردم، جریان‌ها و تشکل‌های مهم اصولگرایی برای ادامه فعالیت‌های جمنا چراغ سبز نشان داده‌اند. درست است؟

خوشبختانه بله؛ البته انتقاد‌هایی هم وجود دارد.

مهم‌ترین انتقاد‌ها چه بوده است؟

برخی به خصوص بسیاری از نیرو‌های جوان، انتقاد دارند که چرا در نهایت آقای رئیسی آمد یا مثلا چرا آقای قالیباف نیامد؛ البته این نیرو‌ها در زمان انتخابات فکر می‌کردند، آقای رئیسی در نهایت باقی بماند، اما اکنون که نتیجه گرفته نشده، این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند. ما هم در پاسخ گفته‌ایم، دیگر نباید این مسائل مطرح شود، چون دیگر فایده‌ای ندارد.

اینکه جمنا توانست با کمک همه جریان‌های اصولگرایی و در شرایط خاصی به یک کاندیدای مشترک با ۱۶ میلیون رای خالص برسد، به رغم اینکه دولت مستقر دستش نبود، در نوع خودش سابقه نداشت. این راه و روش را باید اصلاح، دنبال و به روز کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
اگر كمى جوانتر بودى توى همون ١ جلسه متوجه ميشدى چه خبره و نياز به ٥ جلسه تكرار مكررات نبود.