دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۱

بهترین کشور اروپایی برای ادامه تحصیل کدام است؟

شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 607674
۳۰ کشور در این رده بندی کلی بهترین کشور اروپایی برای ادامه تحصیل حضور دارند که ۱۰ تای اول به دسته‌هایی خاص از جمله آموزش، هزینه، زندگی و شغل رده بندی شده‌اند.
بهترین کشور اروپایی برای ادامه تحصیل کدام است؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، نظام دانشگاهی دولتی آلمان که تحصیل در آن رایگان است بهترین گزینه برای دانشجویان بین المللی است که دنبال ادامه تحصیل هستند.

در این رده بندی، امتیاز هر کشور کیفیت آموزش (۴۵%)، شهریه و هزینه‌های زندگی (۳۰%) و چشم انداز آینده هر فارغ التحصیل (۲۵%) را در بر می‌گیرد.

بریتانیا علیرغم پیشتازی خود، به خاطر هزینه‌های بالای زندگی و شهریه‌های بالا در جایگاه اخر قرار گرفته است و این ترس وجود دارد که بعد از خروج از اتحادیه، این وضعیت تشدید نیز بشود. به صورت میانگین انتظار بر این است که هر دانشجوی بین المللی در بریتانیا هر سال حدود بیست و سه هزار یورو پرداخت کند.

لهستان امسال به خاطر افزایش برنامه‌های تحصیلی به زبان انگلیسی که هزینه هایش در توان دانشجویان است برای اولین بار جزو ده کشور برتر در این زمینه قرار گرفته است. تعداد دانشجویان خارجی ثبت نام کرده در دانشگاه‌های لهستان طی ده سال از دوازده هزار نفر به شست و پنج هزار نفر افزایش یافته است.

بالغ بر ۳۰ کشور در این رده بندی کلی حضور دارند که ۱۰ تای اول به دسته‌هایی خاص رده بندی شده‌اند: آموزش، هزینه، زندگی و شغل

نتایج از این قرار است:
۱۰ کشور برتر به صورت کلی
جذابیت برای دانشجویان خارجی (امتیاز‌ها از ۱۰۰ حساب شده‌اند)
 
ده کشور برتر به لحاظ کیفیت آموزش

برای ارزیابی کیفیت آموزش عالی در سی کشور، موسسه Study.EU عملکرد این کشور‌ها را در قالب بررسی عملکرد ۸۰۰ دانشگاه برتر جهان در سه رده بندی مطرح جهانی (QS, THE, ARWU) دانشگاه‌ها اندازه گیری کرد.
نسبت عوامل بدین شرح است:
۴۰ % عملکرد در رده بندی دانشگاه‌ها
۴۰% شاخصه‌های کیفیت تدریس
۲۰% تعداد دوره‌های لیسانس و ارشد که به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند
 
۱۰ کشور برتر به لحاظ مقدور بودن تحصیل برای دانشجویان

هزینه سالانه از حدود ۷ هزار یورو در لهستان تا ده هزار یورو در لیتوانی به شرح جدول زیر است:
 
ده کشور برتر به لحاظ زندگی و شغل

در یک دانشگاه خارجی لزوما همه دانشجویان قصد ندارند که بعد اتمام تحصیل به خانه برگردند. کیفیت زندگی، ارزش شغلی و امنیت شخصی همگی در رده بندی زیر لحاظ شده‌اند:
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Germany
این رده بندی ها صحیح نیستند! به عنوان کسی که در ایرلند تحصیل، کار (استاد دانشگاه) و زندگی کرده، وقتی این کشور را بالاتر از آلمان و در رده ی دوم کیفیت زندگی و ارزش شغلی می بینم خنده ام میگیرد! اگر شما زندگی در یک آپارتمان فکسنی یک خوابه قدیمی که زندگی در آن در فصل سرما (9 ماه از سال) عملا غیر ممکن است و پرداخت بیش از نیمی از حقوقتان برای اجاره ی آن، انتظار بیش از یک سال در صف نوبت پزشک متخصص، پرداخت حدود نیمی از ارزش خودرویتان در سال به عنوان مالیات و حق بیمه شخص ثالث و موارد بسیار زیاد مشابه را نشان از بالا بودن کیفیت زندگی میدانید، پس احتمالا تعریفمان از کیفیت زندگی متفاوت است!