جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۶
۲۵۴

بازهم هنرنمایی آقای بازیگر؛ این قسمت رضاخان! +عکس

چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 606904
به گزارش جهان نيوز، گردونه هنرنمایی سلبریتی ها چرخید و مجددا نوبت به حمید فرخ نژاد رسید. این بار آقای بازیگر به بهانه خبر جعلی کشف مومیایی جسد رضاخان خائن، شاه اول پهلوی که منشا فساد و عقب افتادگی گسترده ملت ایران شد در پستی عجیب نوشته است که «رضاخان منشا خدمات ارزنده ای برای کشور بوده است!»

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این آقای بازیگر استثنائا این دفعه درست میگه ایجاد ثبت احوال ، ثبت اسناد، دانشگاه تهران ، راه آهن ، پل ورسک ، جاده چالوس و هزار خدمت دیگه از خدمات رضا شاه بود کاش شما هم اینهمه که کشف حجابش و می بینید کمی هم انصاف داشتید این خدماتشم می دیدید ...
Iran, Islamic Republic of
باند افسادطلب قدرت و ثروت براي انحراف افكار از خيانت ها و ناكارآمدي هايش مرتب پروژه اجرا مي كند. گردوغبار هر كدام كه فرو نشست، بلافاصله گردوغبار ديگري بلند مي شود تا ملت حقايق تلخ را نبيند و نداند در دام چه باند مخوف و استثمارگري گرفتار شده.
تجریشی
Iran, Islamic Republic of
موضوع مشکوک است
در شایعه و دروغ بودن ادعاها با توجه به اسناد تاریخی شکی نیست
اما چطور در این اوضاع فتنه گون چنین جنازه ای با فیگور پهلوی خائن اول پیدا میشود
دادستان ورود کند از راننده بیل مکانیکی بازجویی شود
یک نکته:
با توجه به اینکه جسد کشف شده بلافاصله که هیچ حتی بعد از 3 روز هنوز تحویل پزشکی قانونی نشده و مسولین اصلا حرفی نمی زنند، یعنی قطعا جسد متعلق به رضا پهلوی ملعون میباشد. و گرنه در گورستانهای قدیمی تهران هنگام حفر گور های چند طبقه جدید، روزانه چندین جسد قدیمی و استخوانهای مربوط به آن کشف و مجددا خاک میشه.

خیلی دوست دارم نظارات مخالف این نکته رو بشنوم
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم
تندروهای اول انقلاب حالا چی می گویند؟
Germany
م.خ؛ وزیر وقت ارشاد:
هنرپیشه های قبل از انقلاب، حتی اگر نماز هم بخوانندف نمازشان قبول نیست.
فراری های اول انقلاب شیر شده اند ؟
منظورت از م .خ منگوله خان بوده ؟؟

اولا لطف کن حرف با سند بزن تو این دنیای اطلاعات دروغین

دوما غلط هر آدمی رو بپای بقیه نذار جناب با انصاف و و حقیقت بین
Iran, Islamic Republic of
امثال حميد فرخ نژاد، مهناز افشار، ليلا حاتمي و ترانه عليدوستي صرفا ......غرب زده هستند.
شهامتی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه
افسادطلبان و اتاق جنگ روانی آشنایان(که خودشان میگویند حداکثر جمعیت 15درصدی دارند اما بی تقوایی و قدرت بالای فریب مردم عزیز را نیز دارند) چون دیدند در عرصه عملکرد و جلب رضایت مردم کاملا باختند .
دارند بجای عذرخواهی از مردم و کناره گیری دارند با این سناریو سازیهای مشکوک زیر میز انقلاب بزرگ خمینی کبیر ره و ملت آزاده ایران بزنند و خدمات بی سابقه 40 ساله(که شاهنشاهی در 2500سال انجام نداد) را زیر سوال ببرند .
تا بقول خودشان هم حواس ها را پرت کنند و هم نگذارند ایرانی بماند که زمینه جبران برای رقیب ایجاد شود .
بقول معروف : دیگی که برا ما نجوشه میخواییم سر سگ توش بجوشه.
حال شورای نگهبان باید فهمیده باشد اینها هزاران برابر خطرناکتر از جریان انحراف بودند که ردصلاحیت شدند.
پس این جریان نفاق و تزویر هم به حکم عقل و حرمت خون شهدا نباید دیگر تاییدصلاحیت شوند .
تا ناامیدسازی ها پایان یابد و خدمت جهادی این لطمات سنگین را جبران کند .
آمین
Iran, Islamic Republic of
گاف دادید
رضا هرچی بوده مسلمون بوده
با کفن دفن شده نه لباس
برید جلوی گرونی و بیکاری و فساد و.. رو بگیرید بجای حاشیه سازی
Iran, Islamic Republic of
عکسش که هست با لباس دفن شده
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا رضاقلدر هرچه بوده مسلمان نبوده. آدم هم نبوده. با کفن هم دفن نشده که اگر هم میشد، میتوانست توسط افراد منحرف یا کافر دفن شده باشد.
مسلمانی، به کفن نیست. به نفروختن اقسی نقاط کشور است که رضاقلدر فروخت. به ابراز ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت است که رضاقلدر، با ممنوعیت عزاداری در ماه محرم و صفر، خودش را هم نشین یزید کرد. مسلمانی، به رعایت حق الله، و حق الناس است، در حالیکه این احمق، زمین های بیش از 2000 روستا رو غصب کرد. و صدها خیانت دیگه که در کتاب ها نوشته شده.
شما چه موجودات و چه گروهی هستید که از بزک کردن رضاقلدر مزدور، نفع می برید؟ راه و هدف شما از دروغگویی واضح و فاضحدر مورد پهلوی ها چیست؟!
United States
بر فرض هم که غرب زده باشند که نیستند!!! خب که چی؟
حتما باید مثل شماها باشند؟ فقط حرف شما باید شنیده بشه؟!
هر ایرانی حق داره در رابطه با مسایل کشورش نظر بده.
شما بهتره یاد بگیری حرف خودت رو بزنی نه اینکه به یک نفر دیگه تهمت و برچسب بزنی. این فرهنگ بدیه که در بین ایرانیان خیلی رایج شده. یاد بگیریم نظرات دیگران رو بشنویم.
United States
نه کسی جز اینها حق نداره حرف بزنه ‌ . هر کی جز اینها حرف بزنه باتوم میاد .
Iran, Islamic Republic of
فعلا كه فقط ضدانقلاب و ليبرالها حرفشون خريدار داره.
مدافعين انقلاب كه از طرف رييس جمهور به جهنم حواله داده مي شوند.
درمظلوميت وحقانيت اين انقلاب همين بس كه،ديكتاتور حكومت سابق ازطرف شهرت پيداكردگان زمان انقلاب موردتمجيد قرار مي گيرد و با خيال راحت زندگي مي كند همان انقلابي كه ثمره خون صدهاهزار شهيد است و به عدم وجود آزادي متهمش مي كنند.
نفرين بر آمريكا ومزدوران ودلدادگانش،چه شاه وچه غرب پرستان
نکته دقیقا همینجاست . نکته اینه که همه حرفهای بقیه نادرسته اما همه حرفهای این جنابان کم مطالعه کم اطلاع ... صحیح است ...

بقیه باید تحمل شنیدن حرفهای آنها رو داشته باشند اما نیازی نیست این جنابان سلبریتی های عزیز حرف و سخن کسی رو بشنوند

بقیه نباید به اونها تهمت و برجسب بزنند اما آنها حق دارند

بروید خودتونو درست کنید یک بام و دو هوا نمیشود مدعیان دروغین آزادی
Iran, Islamic Republic of
کاش فقط غرب زده بودند. مصیبت اینجاست که آدمک کوکی یک باند بسیار افسادطلب، دسيسه باز و غرب زده هم هستند!
Romania
کاش قدری مطالعه میکردید ببینید هر کدوم از اینها که گفتید رو چقدر دلسوزان تلاش کردندد تا تو مخ این کارگر استبل سفارت انگلیس جا بیندازند
قضاوت با شما
Germany
برخی از اتفاقات زمان رضا شاه :
1)جدایی رشته کوههای آرارات و بخشیدن آن به ترکیه2)کشتار و تبعید بیش از 24 هزار نفر از مردم ایران3) توهین به ناموس ایرانی و دستور کشف حجاب 4)جدایی دهکده توریستی فیروزه در خراسان شمالی5) امضای قرارداد ننگین سعدآباد و جدایی بخش های زیادی از ایران6)بخشیدن کل اروند رود به عراق که سال ها بعد در جنگ تحمیلی تاوان ها دادیم7)نسل کشی در تبریز و ویران کردن آثارباستانی و کتاب های مردم تبریز8)موافقت با طرح انگلیسی راه آهن شمال به جنوب برای پیروزی انگلیس درجنگ(درحالی که نیاز اساسی ایران به راه آهن شرق به غرب د احیای جاده ابریشم بود) 9)مخالفت عجیب با طرح ایرانی راه آهن شرق به غرب برای تجارت ایران با سایر کشورها 10)جدایی مناطق «بولاغ‌باشی»، «جوزر»، «قوری‌گل» ایران توسط ترکیه در زمان رضاشاه 11)جدایی روستاهای «سیرو» و «سرتیک» و برخی مراتع متعلق به کردهای «جیکانلو»ایران توسط ترکیه رضاشاه 12)جدایی دشت ناامید در سیستان به مساحت 3 هزار کیلومتر در سال 1317 13)با جدایی دشت ناامید از ایران سرچشمه رود هیرمنداز سیستان و بلوچستان خارج و سیستان تبدیل به ریگزار شد.14)اعطای امکانات به باستان شناسان امریکایی برای کاوش در تخت جمشید و تاراج آثار تخت جمشید توسط این باستان شناسان 15)برآورده کردن آرزوی دیرینه انگلیسی ها با شعار سازندگی با پول مردم به نفع انگلیسی ها 16)غاصب 2167 از روستاهای کشور و صدور سند این روستاها به نام خود 17)قتل عام کسانی که از دادن زمین هایشان به رضاشاه سرباززدند و نیز کشتن مخالفان خود با آمپول هوا(توسط پزشک احمدی معروف) 18) ممنوعیت عزاداری امام حسین علیه السلام در ماه محر و صفر(درحالی که قبل از سلطنت، در عزاداری ها شرکت و گل عزا بر سر و تن خود میزد!) 19)شهادت روحانیون به نام ایرانی به مانند شهید مدرس به جرم مخالفت با فعالیت های ضد انسانی رضاشاه 20)کشتن شعرا، روشنفکران ،و ادیبانی همچون فرخی یزدی ، میرزاده عشقی ، واعظ قزوینی و بسیاری از نویسندگان ایرانی توسط رضاشاه 21)تبعید نقاش نامی ایرانی کمال االملک به بیابان های نیشابور 22)قتل عام و مجروح شدن بیش از 1500 تن از مردم عادی مشهد در مسجد گوهرشاد به جرم اعتراض به بخشنامه‌ی اجباری شدن کلاه‌فرنگی برای ایرانیان (کلاه‌شاپوی فرانسوی) 23)قتل 25 تن از دلیران سران بختیاری و قشقایی و ممسنی و بویر احمدی توسط رضاشاه
24) کشتن سردار اسعد بختیاری(وزیر جنگ در دوران نخست‌وزیری محمدعلی فروغی) که پس از اینکه مورد غضب رضاشاه قرار گرفت، به زندان افتاد و سرانجام در سال 1312 در زندان قصر با آمپول پزشک احمدی کشته شد 25) قتل نصرت‌الدوله فیروز از مشاوران رضاشاه و ازنزدیکان شاه که به شکل فجیعی در زندان سمنان به دستور او به قتل رسید. 26)قتل علی‌اکبر داور که معمار دادگستری نوین ایران بود و چند پروژه‌ی مهم مانند تأسیس «اداره‌ی ثبت احوال»، تدوین «قانون ثبت اسناد»، «قانون ثبت املاک»، «قانون ازدواج و طلاق» و تأسیس بیمه‌ی ایران را در کارنامه داشت 27) قتل ناجوانمردانه‌ی دکتر اسدی، داماد فروغی، تنها دختر وی را به کام مرگ کشاند. 28)اشغال ایران در مدت سه روز توسط متفقین و مقاومت نکردن حتی یک روز در برابر لشکر متفقین! و نیز مؤاخذه ارتشی های باغیرتی که میخواستند دربرابر تجاوز متفقین ایستادگی کنند!!! 29) لغو تبلیغاتی قرارداد استعماری نفتی دارسی و سپس امضای سی ساله قرارداد آن با انگلیسی ها 30) تاراج سر ستونی های تخت جمشید توسط امریکایی ها ( هم اکنون در موزه دانشگاه شیکاگو ) و تاراج سر سنگی گاو نر از جبهه شرقی رواق شمالی کاخ صد ستون تخت جمشید(هم اکنون در موزه دانشگاه
شیکاگو) و غارت آثار باستانی دوره ساسانی و اسلامی از جمله محراب 1400 ساله اصفهان (هم اکنون در موزه متروپولیتن) و غارت30000 از الواح گلی توسط باستان شناسان امریکایی از تخت جمشید در دوره رضاشاه و....
Iran, Islamic Republic of
برو جمش کن چرت و پرت میگی
قضاوت با شما
Germany
حق با شماست هموطن عزیز. الان جای این بحث ها نیست
اما ما ایرانی ها اگر ذره ای غرور و عزت ایرانی داریم ، باید از ذلت آب بشیم که انگلیسی ها مکار که 200 سال است تماما به کشور ما خیانت و جاسوسی و تفرقه و ... کرده اند، علنــــــــــــــــا و بدون هیچ ابــــــــائی، برای ما شاه انتخاب می کردند. بعد خلعش می کردند و بعد دوباره همون رو سرکار میآوردند. بعد 9 میلیون نفر از هموطنان ما را به وسیله قحــــــطی قتل و عام کردند و الان هم با افتخار در مرکز پایتخت ما جاسوسخانه دارند.
آدمیزاد
Colombia
"قضاوت با شما" از آلمان ،
شما درباره انگلیس کاملا درست میگویید ، اما بیاد داشته باشید که اتفاقا این رضاشاه بود که جلوی انگلیس را گرفت ،وگرنه انگلیسی ها میخواستند ایران را تکه تکه کنند ، و سرانجام همین انگلیسیها بودند که رضا شاه را دستگیر و زندانی و تبعید کردند. پس رضا شاه مامور انگلیسیها نبود
آجرلو
Iran, Islamic Republic of
ادعای بی‌اساسی است. انگلیسی‌ها وقتی نتوانستند از طریق قرارداد 1919، با پایرمردی مبارزانی چون شهید مدرس نتوانستند ایران را به مستعمره رسمی خود تبدیل کنند، رضا شاه را از میان قزاق‌ها انتخاب کردند و با این شگرد با هزینه کمتر اهداف استعماری خود را با همکاری شمشیر رضاخانی و قلم روشنفکرنمایانی چون فروغی دنبال کردند.
اساسا در تاریخ هیچ نشانی از این که رضاشاه در برابر انگلیس ایستادگی کرده باشد وجود ندارد، اگر ادعای گفته شده راست است چرا در برابر مهاجمین کمترین مقاومتی نکرد، چرا به هنگام تبعید تمام هم و غمش این بود و به انگلیسی‌ها با واسطه فروغی التماس میکرد ولی عهد، شاه آینده باشد. اگر غیرت ملی داشت چرا توسط بیگانگان به قدرت رسید و بدون مقاومت توسط آنها به شکل تحقیر آمیزی تبعید شد؟
Iran, Islamic Republic of
او نوکر انگلیسی ها بود ولی جاسوسان گزارش داده بودند که رضاخان گاهی رادیو آلمان را گوش میده لذا برای رفع خطر (آلمان رقیب انگلیس بود)او را بر کنار و پسرش را البته با پادر میانی فروغی روی کار آوردند
Iran, Islamic Republic of
فرزند همين رضاشاه ميگويد:نقل به مضمون: "پدرم را انگليسي ها آوردند،برش داشتند و من راجاي او گذاشتند" آنوقت چنين فردي مي شود دشمن انگليس؟!!!
برفرض مذكور هم چون به ارباب خود خيانت كرده مستوجب بركناري وتبعيد بوده.
جالبه هم دم از عزت ايران وهخامنشيان ميزنيم وهم از شاه نوكر اجنبي هاحمايت مي كنيم.
اين جماعت هم مصدق راميستايند وهم محمدرضا شاه خلع كننده اش را.
مهم اين است كه همه دشمنان انقلاب راتمجيد كنند ،چه فسيلهايي مثل رضاشاه را وچه تازه به دوران رسيده هاي فاسدي مثل مسيح علي نژادرا وچه...
دوست دار آدمیزاد
سرانه کم مطالعه در ایران خودشو خیلی زود نشون میده علی الخصوص در مباحث تاریخی
Iran, Islamic Republic of
عزیز رضاشاه رو روبه کار اوردن اما یکی از علت های خلع رضاشاه عدم پیروی از همون انگلیسی هایی ست که شما میگین.(مطالعه تاریخ لطفا)
Iran, Islamic Republic of
بفرماييد مثلا خاكهايي كه اشاره شده درزمان ديكتاتور محبوب شما ازايران جدانشده وهم اكنون جزو خاك ماست وخبرنداريم؟!!! يا حتما اينها روهم توسال 1317روح فتحعليشاه اومده ازايران جداكرده؟!!!
گويند هرآنكه هركه را دارد دوست،از بعد وفات هم همان مونس اوست...
خدايا مارا با شهدا محشور كن ،نه با نوكران انگليس وآمريكا
و نه با خيانت كنندگان به خون شهدا
دير نيست زماني كه ببينيم جايگاه امثال رضاخان نوكر انگليس را وبه خاطر اظهار نظرهاي امروزتان دست حسرت به دندان بكشيد.
خداعاقبت همه راختم به خير كند
احسنت

شما با یک جمله منطقی و منصفانه و مستند پاسخ تمام 30 مورد رو دادید.

فقط سوالم اینه که اینهمه منطق رو خود ارسطو و سقراط هم نداشتن شما کتاب خاصی مطالعه می کنید ؟
Iran, Islamic Republic of
دم شما گرم ، نظر بنده هم همينه .
دقيق صحبت كنيم - بخش اول
Iran, Islamic Republic of
جناب آقا يا خانم "قضاوت با شما"، سلام
براي توضيح بهتر، كامنت شما را دسته بندي مي كنم:
1- رضاشاه مناطقي از ايران را در پيمان چهارجانبه سعدآباد (ايران، عراق، تركيه و افغانستان) به اين كشورها بخشيده است.
توضيح: آرارات كوچك و قُطور از زمان امپراطوري عثماني در تصرف دولت عثماني بود. در معاهده مذكور، مقرر شد دولت برخي مناطق (مانند قطور) را به ايران بازگرداند و در مقابل ايران از ادعا نسبت به آرارات كوچك صرفنظر كند. مرز ايران و عراق، قبل از حكومت رضاخان و در سال 1913 (معاهده قسطنطنيه) شرق شط العرب تعيين شد. رضاشاه نيز در معاهده سعدآباد مجدداً آن را تأييد كرد. پهلوي دوم كه از اين توافق ناراضي بود تلاش كرد مرز را به خط تالوگ (خط القعر) برگرداند اما در سالهاي 1934 و 1937 موفق نشد. نهايتاً در دهه 1340 با نيروي قهريه اين اقدام را انجام داد كه مقدمه اي شد براي جنگ ايران و عراق و معاهده 1976 الجزاير. جذايي روستاي فيروزه، برخلاف نظر شما در 30شهريور 1260 صورت گرفت (پيمان آخال) نه زمان رضاشاه. دشت نااميد هم اكنون در ايران است (خراسان جنوبي) بخشي از آن به افغانستان داده شد در جريان مذاكرات اختلافات مرزي با حكميت تركيه. اين دشت خالي از سكنه بوده و هرگز سرچشمه رود هيرمند نبوده است. این رود از بلندیهای کوه‌های بابا در ۴۰ کیلومتری غرب کابل از رشته کوه هندوکش در افغانستان سرچشمه می‌گیرد. (ادامه در كامنت بعدي)
Iran, Islamic Republic of
جناب دقيق صحبت كنيم
متاسفم كه به راحتي مي خواهيد تحريف تاريخ كنيد و باتوجيه جداشدن خاكهاي ايران عزيز را درزمان رضاشاه ملعون كه تنها بخش كوچكي ازخيانتهاي وي به ايران ومردم مي باشدرا پاك كرده وچيز جديدي جاي آن قالب كنيد.
واقعا براي شما متاسفم.
ازچه كسي وچه چيزي حمايت ميكنيد.
اسناد صريح رامنكر مي شويد وفقط از روي حب وبغض،جعليات خود ساخته را به خورد ملت مي دهيد؟!!!
Iran, Islamic Republic of
نويسنده عزيز و محترم مطلب عالي "قضاوت با شما"،
من از بي ادبي ابلهاني چون 20:16 عذر مي خواهم. ...
دقيق صحبت كنيم - بخش دوم
Iran, Islamic Republic of
ادامه از بخش اول:
2- موضوع بعدي در رابطه با رضاشاه، باج دادن به غربيها بود. راه آهن جنوب - شمال براي عبور نيروهاي انگليسي در زمان جنگ جهاني و اجازه به آمريكاييها براي غارت آثار باستاني ايران
توضيح: راه آهن براساس مصوبه مجلس شوراي ملي در سال 1305 و ابلاغ به دولت ساخته شد و حضور متفقين در ايران 15 سال بعد از آن بود و لذا اين دو مطلب چندان ارتباطي به هم ندارند. در مورد آثار باستاني نيز بايد گفت ارنست امیل هرتسفلد كه يك باستان شناس آلماني بود از سال 1309 الي 1313 با اجازه رضاشاه در تخت جمشيد فعاليت كرد. وي 30 هزار لوح خشتي خام پيدا كرد و آنها را پخت و لذا تا امروز دوام آورده اند و به قول خود وي با مطالعه آنها قضاوت جهان در مورد ايرانيان (كه تحت تأثير متون يوناني بشدت منفي بود) تغيير خواهد كرد. وي با زحمت و وسواس زياد آثار، اماكن و معابر باستاني را از زير خاك بيرون آورد. در سال 1313 وي به خروج بدون اجازه برخي آثار باستاني متهم و از ايران اخراج شد. وي به آمريكا رفت و بخش بزرگی از کتابخانه منحصر بفرد و اشیای عتیقه خود (من جمله آثاري كه از ايران، عراق، سوريه و مصر جمع آوري كرده بود) را به موزه متروپولیتن نیویورک و دیگر مراکز فرهنگی-هنری در آمریکا و بریتانیا فروخت. قبلاً نيز بخشي از آثار بين النهرين را به موزه کایزر فریدریش در آلمان اهدا كرده بود.
Iran, Islamic Republic of
در دروغگویی شما و تاریختان همین بس که مگر مجلس ملی ایران، ابله بوده که طرح احیای جاده ابریشم از شرق به غرب که محل اصلی عبور و مرور و ترانزیت از ایران بوده را ول کند و طرح راه آهن بی اهمیت شمال به جنوب را تصویب کند؟! اگر اینقدر ابله نبودند، پس این طرح، نیاز ایرلن نبوده، بلکه نیاز کشور دیگری بوده است.
این مدل حرف زدن شما که خلاف تاریخ و حقایق و منطق است، نشان میدهد نه تنها دقیق نیستید، بلکه مزدور رضاقلدر و جریان ضد اسلام نیز هستید.
در مورد خیانت های رضاقلدر، حقیقت همان بود که عرض شد. هیچ تحریفی، نمیتواند خیانت های پهلوی و ارتباطشان با انگلیس را، کتمان کند.
قدرت
United States
راه آهن جنوب شمال بی اهمیته! روزانه چقد بار ترانزیت میشه از طریق خلیج فارس میاد میره کشورای آسیایی میانه میره ترکیه یا حتی افغانستان
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برات
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
جناب "دقیق تر صحبت کنیم "
متن نوشته دوست عزیزمان یعنی "قضاوت با شما"به شرح زیر می باشد
لطفا دقیق مطالعه و دقیق نقل قول کنید
"موافقت با طرح انگلیسی راه آهن شمال به جنوب برای پیروزی انگلیس درجنگ(درحالی که نیاز اساسی ایران به راه آهن شرق به غرب و احیای جاده ابریشم بود) "
کجا کلمه متفقین را بکار برده ؟
بله باید گفت که انگلیس برای اینکه بتواند با دشمن دیرینه خود روسیه تزاری به توازن قوا برسد و جلو حمله روسیه به ایران را بگیرد (چون ایران حیاط خلوت انگلیسی ها بود و در خطر حمله روسها)لذا طرح راه آهن شمال جنوب را به حکومت ایران تحمیل کرد که از ۱۳۰۶ شروع و در ۱۳۱۷ به پایان رسید تا در صورت حمله روسیه به ایران از طریق این راه آهن بتوانند قوای نظامی را از خلیج فارس به شمال (مرز ایران و روسیه )انتقال دهند
البته زمان افتتاح راه آهن یعنی ۱۳۱۷ مصادف با اوایل جنگ دوم جهانی و اشغال ایران توسط متفقین شد که این راه آهن به درد آنهاخورد
آيا راه آهن نقشه انگليسيها بود؟
Iran, Islamic Republic of
جناب آقاي هاشمي ، سلام
1- اگر روسيه قصد حمله به ايران را داشت آيا انگليس حاضر بود نيروهاي خودش را از طريق خليج فارس به مازندران بفرستد تا با آنها بجنگند و البته همگي قتل عام شوند؟ اصولاً هيچ ديوانه اي از آن سر دنيا مي آيد سربازانش را به مسلخ ميفرستد كه انگليس زيرك و سياستمدار چنين كند؟
2- فرموده ايد انگليس قصد داشته با روسيه تزاري به توازن برسد. روسيه تزاري در سال 1296 (10 سال قبل از آغاز پروژه) منقرض شده بود و پس از مرگ لنين، استالين و رايكوف بر سر كار بودند.
3- اصولاً طراحي و ساخت راه آهن كار آلمانها بود. منطقه نازي آباد تهران يادگار همان روزگار است و داستان تهديد مهندس آلماني پل ورسك توسط رضاشاه از موضوعات مشهور تاريخي است.
4- راه آهن سراسري 27 مرداد 1317 خاتمه يافت و جنگ جهاني 9 شهريور 1318 آغاز شد.
دقيق صحبت كنيم - بخش سوم
Iran, Islamic Republic of
الباقي مواردي كه شما ذكر كرده ايد را مي توان در اين بند خلاصه كرد:
3- رضا شاه فردي مستبد و غربگرا بود. وي در شيوه زندگي غربي را مايه نجات كشور و شيوه زندگي ايراني-اسلامي را موجب عقب ماندگي مي دانست و در اين مسير هر كسي كه مانع وي بود يا با وي مخالفت مي كرد را بيرحمانه از سر راه بر مي داشت.
توضيح: بررسي و رويه هاي رضاشاه نشان مي دهد كه در اين خصوص، حق با شما است. رضاشاه قلباً ديندار بود اما چون روش آتاتورك را پسنديده بود به سكولاريزم معتقد بود و با حضور دين در زندگي اجتماعي و شيوه حكومتي مخالف بود و آن را موجب عقب ماندگي مي دانست. در آستانه كشف حجاب، ابتدا اين دو بيتي منتشر شد:
تا كي كفن سياه در بر داريد
تا چند، نقاب ننگ بر سر داريد
گر طالب آزادي و علم و هنريد
تُركانه حجاب جهل را برداريد
مشخص است كه گوينده اين شعر، دين را مانع آزادي و علم و هنر مي داند. همچنين لفظ "تركانه" نشاندهنده الگوگيري از سيستم آتاتورك در تركيه است كه در اين مسير پيشقدم بود. در مورد اينكه رضاشاه يا محمدرضا شاه، شخصاً حكم اعدام مخالفين سياسي را صادر كرده يا نه، اختلاف است اما در منش ديكتاتوري و مستبد رضاخان ترديدي نيست. اين رويه، دستاوردهاي مشروطه را كه مي توانست راهي به سوي مردمسالاري باشد را ويران كرد و مانع توسعه سياسي فرهنگي جامعه شد. بله، رضاشاه ايران را با دانشگاه، بانك، راهسازي، راه آهن، دادگستري، نيروي هوايي و ... آشنا كرد اما با ممانعت از توسعه سياسي و فرهنگي، خودكامگي و حذف افراد و نحله هاي فكري مخالف، مانع مشاركت عمومي روشنفكران، مذهبيون و عامه مردم در توسعه پايدار و عميق كشور شد. همچنين کشتار افرادي از عشایر کهگیلویه، قشقایی و بختیاری و نيز فاجعه مسجد گوهرشاد از نقاط تاريك حكومت رضاخان است.
آجرلو
Iran, Islamic Republic of
نتیجه مجموع این مطالب این می‌شود:
رضا شاه بی‌سواد بود، کمترین پشتوانه‌ای که بتواند شاه ایران شود، نداشت، تنها با پشتیبانی استعمارگر انگلیس به این مسند نشست.
رضاشاه عطش عجیبی نسبت به تجمیع املاک داشت و برای این منظور هزاران روستا را به اسم خود کرد و مقاومت کنندگان را به راحتی می‌کشت، اداره اموال اختصاصی تشکیل داده بود. به هنگام تبعید خفت‌بار از یک قزاق فقیر به بزرگترین سرمایه‌دار ایران تبدیل شده بود؛
رضا شاه مستبد بود، مخالفین خود را، حتی کسانی که زمانی همکار وی بودند، همانند بختیاری و تیمور تاش و دیگران با کمترین سوء ظنی می‌کشت.
= رضاشاه مستبد، ضد دین، ضدملت وعامل استعمار بود. بنابراین هر کار مثبت یا منفی که انجام داده باید در چارچوب این زوایا بررسی کنیم.
آیا خدا وکیلی کسانی که حامی‌اش هستند،‌ چه توجیهی برای حمایتشان دارند؟
خخخخخخخ
جالبه بعد از اینهمه حقایق تاریخی مستند که این دوستمون گذاشته تعداد منفیا رو ببین ..... مرده پرست به اونی میگن که علی رغم کثافت کاری و به گند کشاندن کشور و به تاراج دادن هویت و تاریخ و فرهنگ یک ملت اون میت به ایشون ادای احترام می کنن .

درود بر همه میهن پرستان حقیقت جو
Iran, Islamic Republic of
باید بگم اگه رضا شاه نبود این کشور الان تبدیل به چندین کشور شده بود.(مطالعه تاریخ از منابع معتبر بد نیست)
وقتی بدی های یک نفر رو ردیف می کنید خوبی ها و کارهایی هم که انجام داده بگید.
...
Iran, Islamic Republic of
وای چقدر کار کرده ؟ ما هم که ...هستیم و تاریخ نخوندیم و از خیانت هاش خبر نداریم .
کاش بجای لیست کردن یه سری کار که هیچ ربطی هم به اون گور به گور شده نداره یه چند تا سند تاریخی بیارید و فقط جواب بدید چرا اینقدر راحت کشور رو دو دستی تحویل انگلیس و روسیه داد و اصلا چرا راه آهن جنوب به شمال هیچ ایستگاهی بین راه نداشت و یک سره فقط سربازهای انگلیسی رو میرسوند خط مقدم جنگ و پول اون جنگ جهانی رو هم ما باید میدادیم.
راستی از قحطی و مرگ و میر 11 میلیون ایرانی زمان این گور به گور شده خبری هم داری ؟
چرا اینقدر بعضی ها خودشون رو به نفهمی میزنن؟
Iran, Islamic Republic of
ناشناس محترم 10:14 ، سلام عليكم، و اما بعد:
- ايشان كشور را تحويل نداد، كشور توسط متفقين اشغال شد.
- راه آهن جنوب به شمال توسط مجلس شوراي ملي در سال 1305 تصويب شد. و رضاشاه آن را اجرا كرد.
- مهندسين آلماني (و نيز يك شركت آمريكايي) در ساخت راه آهن نقش عمده اي داشتند نه انگليسيها
- آن زمان كسي علم غيب نداشت كه قرار است 15سال بعد جنگ جهاني بشود و متفقين از اين مسير براي انتقال سلاح و سرباز به شوروي استفاده كنند.
- 9 ميليون ايراني (يا به قول شما 11 ميليون) در زمان جنگ جهاني اول كشته شدند (1296 الي 1298) و آن زمان حكومت ايران دست قاجار بود نه رضاشاه.
علی
Iran, Islamic Republic of
اگه احداث راه اهن خوبه پس طبق گفته خودت قاجار باید تحسین بشن نه رضاه شاه. بعدش رضاشاه نخست وزیر بود و همه کاره توسط انگلیس ها. رضاشاه راه اهن رو طبق خواست اونا احداث کرد و با افزایش تورم و مالیات بستن به اذوقه و مایحتاج مردم راه اهن ساخت برو تاریخ بخون هست منابع و کتب ایرانی نه منابع خارجی رو بخون که باب طبعت باشه. مردم در مضیقه افتادن تا راه اهن ساخته بشه براغرب و تحت فشارقراردادن روسیه. بعدش استفاده شد درجنگ. راه اهنی که با نزدیک ترین شهرها 30 کیلومتر فاصله داشت.ایشان باعث اشغال کشورشد. زیرا طبق اولتیماوم مکرر روس و انگلیس مستشاران المانی رو بیرون نکرد وقتی هم بیرون کرد که دیگه کاراز کار گذشته بود تازه بعد اولتیماتوم احمد متین دفتری رو به نخست وزیری گذاشت کسی که به المان گرایش داشت و روس و انگلیس رو حساس ترکرد.دوست عزیز راه اهن که یک شبه ساخته نشد.
به علی
Iran, Islamic Republic of
آی کیو راه آهن با تصویب مجلس ساخته شد
آجرلو
Iran, Islamic Republic of
اون وقت مجلس دربست در اختیار رضا شاه بود، کمترین نقشی مردم در انتخاب نمایندگان نداشتند، بنابرین تصمیم مجلس یعنی تصمیم رضا شاه و تضمیم رضاشاه یعنی تصمیم انگلیس
Iran, Islamic Republic of
اقای 10.14 با دروغ و فرار از حقیقت نمی تونی چیزی را عوض کنی . دوران دروغ و تهمت ربط دادن همه و همه چیز به امریکا و دشمن گذشته . یا شما مطالعه تاریخی پایینی داری و یا اینکه خودت را بخواب زدی عزیز
Iran, Islamic Republic of
بي سوادن جدي نگيرشون
اقتضاي سن كمشونه :)
Iran, Islamic Republic of
اینکه دیگران را توصیه به تاریخ خوانی می کنید و خود جعل تاریخ می کنید فقط از یک جماعت بر می آید که جماعت مصادر به مطلوب کنندگان هستند . راه آهن سراسری از جنوب یه شمال ایران کشیده شد بعد ایستگاه های بین راهی را می ساختند و به آن متصل می کردند . امروز هم وقتی اتوبان می سازند از تهران به اصفهان مثلا ، پروژه تهران اصفهان اصل است و احداث راه های فرعی و اتصال آن به اتوبان پروژه های بعدی است . مثال امروزی اش مترو کرج است که ابتدا از صادقیه تا گلشهر می رفت بعدا چندین ایستگاه بین راه به آن اضافه کردند .وانگی کسی که دیکران را توصیه می کند به تاریخ خودش باید حداقل تقدم و تاخر تقویمی حوادث را درک کند طرفه آنکه در زمان احداث راه آهن سراسری و حتی بعد از افتتاح و راه آندازی آن روسیه شوروی و انگلستان دشمنان خونی هم بودند . اینکه انتظار داشته باشید تا ارتش نو پای ایران با تجهیزات و ادوات آن روزش جلوی دو ابر قدرت جنگی آن روز ایستادگی می کرد هم بیشتر حاصل توهمات ناشی از بخارات دماغی است تا واقع گرائی تسلیم ارتش ایران گرچه از نظر غرور ملی خجالت آور بود اما از نظر عقلی کار درستی بود چون مهاجمین دلیلی برای قلع و قمع نفرات ارتش نداشتند و همین ریشه مانده در خاک بعد از جنگ دوم جهانی توانست بار دیگر خود را احیا کند و قضایایی مثل فتنه آذربایجان را سرکوب نماید .
علی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز طبق نظر کارشناسان ارتش ایران در ان زمان که رضاشاه دنبال تجددبود بیشتر بودجه مملکت رو می بلعید درحالی که ارتش میتونست کم خرج تربشه و بااولین حضومتفقین پاشیده شد ارتشی که رضاشاه برای حفظ خودش ساخت اما بدرد مملکت نخورد که هیچ حتی نتونست از بنیان گذارش حمایت کنه. قائله آذربایجان رو هم برو تاریخ بخون و خودت دچاربخارات دماغی نشو. حسین فردوست در خاطرلتش نوشته ارتش نمیتونست فرقه اذربایجان رو جمع کنه و من برای بررسی به اونجارفتم و اگر دهها لشکررو هم بکارمیگرفتیم نمیتونستیم کاری از پیش ببریم(اگرده لشکرمجهزداشتندتازه) قائله آذربایجان با زیرکی قوام نخست وزیر متمایل به روس ها و همچنینی اولتیماتوم هری اس ترومن رئیس جمهور امریکا جمع شد و روس ها حمایت خودشون از فرقه اذربایجان روبرداشتند و اونا هم وادادن وارتش وارد شمال غرب شد.
Iran, Islamic Republic of
رضا شاه پهلوی مثل تمام رهبران دنیا یک انسان بود با نقاط مثبت و منفی ....
Iran, Islamic Republic of
نکات مثبتش بیش از منفی بودنش بود .
آجرلو
Iran, Islamic Republic of
اگر این طور فکر کنیم باید بگوییم معاویه هم مجموعه‌‌ای از خوبی‌ها وبدی ها، اصلا نمرود و فرعون هم همین طور پس چرا ابراهیم ع و موسی ع از جانب خداوند مامور شدند بساط آنها را بچینند؟
کسی که کارنامه‌اش پر است از قتل و غارت ، کسی که توسط بیگانگان از طریق کودتا به قدرت رسیده و توسط آنها بدون مقاومت خلع شده، چه خوبی دارد که شما آقایان را به خود جذب کرده است؟
اگر عرق مذهبی نداریم،‌ لااقل عرق ملی، داشته باشیم، عامل استعمار را تحسین نکنیم
Iran, Islamic Republic of
روش نمره دادنتان غلط است. او، ضداسلام، دزد، و گماشته انگلیس صغیر بود. همین ها، یعنی مردود.
Iran, Islamic Republic of
بي سواد ... راه آهن رو آلمان ها زدند ... يعني آلمان ها براي انگليس و روسيه اومدن قبل جنگ راه آهن زدن؟
توي بسيج كتاب نميدن بخونيد فقط كتاب دعا پيدا ميشه؟
آدمیزاد
Colombia
بخشی از آنهایی که از رضا شاه کینه دارند تجزیه طلب اند ، این ربطی به بسیجیها ندارد.
Iran, Islamic Republic of
تویی که میگی توي بسيج كتاب نميدن بخونيد فقط كتاب دعا پيدا ميشه؟
آب رو دقیقا بریز اون جاییت که میسوزه
Iran, Islamic Republic of
اگه جواب منطقی داشتی اینجوری جواب نمیداد با ادب
Italy
بله یکی از این خدمتای خودش و پسرش این بود که بعد از 60 سال حکومت سال 62 یه دکتر ایرانی تو شهر نبود که مردم مراجعه کنند اما حالا تو همون شهر چند بیمارستان مجهز و چندین عمل جراحی انجام میشه
Iran, Islamic Republic of
... بیا زیباشهر قزوین ببین یه بیمارستان هست...
Iran, Islamic Republic of
بيمارستان ميخواي چيكار اصلا
تو لبنان و سوريه هست و همين كافيه
Iran, Islamic Republic of
اگه رضا خان تا حالا مونده بود کشور ما در حد آمریکا بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خب چرا رضا خان نموند....خب زیر سلطه انگلیس بود انگلیس هم تبعیدش کرد
درود بر جمهوری اسلامی، عامل پیشرفت ایران
United States
در تایید و تصدیق حرف شما، در زمان آن ملعون رضا شاه و پسرش ، مردم ایران حتی موبایل هم نداشتند ، ولی الان ماشالله دست هر بچه دبیرستانی هم هست.
Iran, Islamic Republic of
خیلی با مزه ای
بپا چشم نخوری!
Iran, Islamic Republic of
پله پله!
Iran, Islamic Republic of
قبلا نوشتم که تقارن تاریخی را رعایت کنید در چهل سال گذشته ایران بیش از هزار میلیارد دلار فقط نفت فروخته است . شما سال 62 را با سال 97 مقایسه می کنید ؟ اگر منطق شما این است که پاسختان فقط سکوت است .
حمید عسگری
از همون بیمارستانهایی که توی زلزله کرمانشاهان نابود شد؟
Iran, Islamic Republic of
انشالله تو و این سلبریتی ها و باند افسادطلب همگی باهاش محشور بشین
Iran, Islamic Republic of
دعای خیری بود مرسی....
Iran, Islamic Republic of
حشر و نشر را بگذارید برای روز قیامت آنجا دیگر به عدل و قسط محاکمه می کنند نه با دغل بازی .
Iran, Islamic Republic of
هر کشوری در دوران خودش صاحب دستگاه های مختلف و دانشگاه و جاده و ... میشود!!!
اگر نشود جای سوال دارد!
چرا نمیگید چه فسادهایی که در دوران پهلوی شروع شده ؟
چرا نمیگید در دوران پهلوی خاندانش و اطرافیانش چقدر از مال مردم را بالا کشیدند؟
چرا ماجرای کشف حجاب را عنوان نمیکنید؟
چرا به خودفروختگی پهلوی ها در مقابل غرب چیزی نمیگید؟
چرا از سلطه غرب بر منافع و مصالح کشور در آن زمان چیزی نمیگید؟
چرا از بی ارزش شدن دین و اسلام در زمان پهلوی چیزی نمیگید؟
دستگاه پهلوی حیاتش به چاپیدن کشور و دوستی ذلیلانه با غرب بود. بنشینید و تاریخ پهلوی را بخوانید.
اگر دانشگاه تهران یا بقیه در زمان پهلوی ها ساخته شد افتخارش را به اسم پهلوی ها میزنید ؟!!! باید ساخته میشد! اگر نمیشد باید یقه آنها را سر این موضوع هم گرفت.
همین الان هم اگر عمران و آبادانی وجود نداشته باشد باید یقه دولت را گرفت وگرنه کار دولت همین است. همانطور که الان دولت برای دلار و برجام و چند مسئله دیگر زیر سوال است.
اما در زمان پهلوی کسی اجازه و جرات اعتراض و سوال نداشت. آن موقع خفقان بود نه الان.
الان دمکراسی حاکم است نه آن موقع که دیکتاتوری بود.
Iran, Islamic Republic of
پس چرا نمی گیری و فقط سفسطه می کنی
جمله آخرش درسته
Iran, Islamic Republic of
جمله آخر رو خوب اومده ! :" این جسد گوشه ای از تاریخ این مملکت است"
راست گفته اما گوشه ای از تاریخ دردناک و تاسف انگیز و ذلت بار این مملکت !
حسن
Iran, Islamic Republic of
آخه خودش میگه جای تردید است که جسد مال شاه هست بعد میگه جزیی از تاریخ است؟ کدوم شد بالاخره هست یانیست. اگه جای تردیده باید بگه بازیگر جان بررسی کنند صحت و شقمش رو اگه هست بعد با اطمینان بگو جزیی ازتاریخ هست.. اینو اربابش آیرون ساید در پیربازار گیلان کشف کرد بعد خود انگلیسی ها بردند تو موریس اونجا مرد. رضا شاه وفتی مرد چندین هکتار زمین و چندین پارچه ابادی و مقدار زیادی پول نقد داشت. البته بهتره به کتاب مقاومت شکننده نوشته جان فوران که منبع خارجی هست مرراجعه کنید و الکی بت نسازید از افراد. در اون زمان طبق همین کتاب و امار ایران از مصر و خیلی کشورهای خاورمیانه در زمینه بهداشت و اموزش عقب بود. برید مطالعه کنید و الکی برای کسی یاشاسین نگید.به این کتاب مراجعه کنید حتما.
Iran, Islamic Republic of
fبیسوادی
مسبب نابودی ایران در جنگ جهانی اول
پایه ریزی فسادپهلوی
و...
تاریخ نخوانده ای ببینی چه گندی به کشاورزی وعشایرو...زد
Italy
نکته اینجاست که اربابش روزی که خواست اوردش و روزی که خواست با ذلت بردش اما امروز 5 اردیبهشت سال 59 همون اربابش امد ایران رو دوباره بگیره چنان رکبی از خدای انقلاب خورد که رفت و دیگه نزدیک نشد فقط از دور پارس میکنه
Iran, Islamic Republic of
فلسفی اگر به ادعای شما نگاه کنیم معنی اش می شود اینکه نوکر خوبی نبود که برش داشتند و الا نمیبردندش .
Iran, Islamic Republic of
آخه دربون طویله شعورش میرسه که چطور کشورداری کنه؟ این آدم حتی سواد خوندن و نوشتن نداشته، خدماتی هم که در زمانش انجام شد ناشی از فداکاری هزاران فرد دلسوز و لایق بوده. رضا قزاق نوکر دست نشانده انگلیسیها بوده اما معنیش این نیست که همه مدیران آن زمان خائن و نالایق بودن.
با این نحوه استدلال کردن شما، لابد باید آغا محمد خان قاجار و چنگیز خان مغول رو هم جزء دلسوزان و زحمتکشان این مرز و بوم به حساب بیاریم چون در زمان اونها هم خدمات زیادی در کشور انجام شده!
چند وقت بعدترش هم باید از زحمات و خدماتی که معاویه و یزید و منصور دوانیقی در زمان خلافتشون برای مسلمانان انجام دادن قدردانی کنیم!!
Iran, Islamic Republic of
الان مثلاباسواداونخبه هااداره میکنن!!!!!
Iran, Islamic Republic of
الان منتخب نخبه شما اداره میکنه. ما که بخیل نیستیم...
Iran, Islamic Republic of
این منتخب یا اون منتخب چه اصولگرا چه اصلاح طلب چه کاری برای مردم کردید ؟ فقط ملت را روز به روز ضعیفتر کردید
Iran, Islamic Republic of
بلی, خدماتی داشته این فرد. در واقع اگر کاری نمیکرده, بود و نبودش در تاریخ که ثبت نمیشد (مثل محمد شاه قاجار).
اما حماقتها و بی عرضگیها و سرسپردگیهای این بشر نیز قابل کتمان نیست.
چون اثر خوب بجا گذاشته, اثرات بدش هم خوب ثبت شده
Iran, Islamic Republic of
برادر من در تمام حکومت ها از دولت سوئیس بگیر تا دولت بورکینافاسو کارهای عمرانی صورت میگیرد و این امتیازی برای هیچ دولتی نیست بلکه آنچه مهم است این است که مجموعه این کار ها به رضایت مردم از زندگی در در سایه آن دولت تبدیل شود. که رضا خان در زمان خودش نتوانست مردم زمان خودش را راضی کند و در موقعی که با تشر نیروهای متفق از کشور خارج شد هیچ ایرانی افسوس نخورد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
نظرش شرم آوره! حداقل ثابت كرد از تاريخ چيزي نمي داند.
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
کمی مطالعه تاریخ بجای پرسه در تلگرام و اینستاگرام و سایر ولمعطلگرامها، برای شمایا روشن خواهد کرد که امثال اعلیحضرت رضاشاه کبیر، جز به فرمان اربابشان حتی نفس نمیکشند. ثبت احوال و ثبت اسناد و... را فقط و فقط برای منسجم کردن اطلاعات کشور برای انگلیسیهای حرامزاده سامان نداد چون اطلاعات خام را خود حرامزاده‌شان داشتند. برای اطمینان بیشتر مطالعه کنید که چرا شهر دزفول با آن سابقه تاریخی و جمعیتی را بدون ایستگاه راه‌آهن رها کردند و در دهی چون اندیمشک ایستگاه راه‌آهن احداث کردند؟ برای اطمینان قلبتان نیز نحوه خروج از کشورش را پیش رو بگذارید تا این قبیل کبائر! را منبع فیض نشمارید. موفق باشید.
Iran, Islamic Republic of
شما تاريخ خوندي الان كه به اين نتيجه رسيدي انگليسي ها حرام زاده ان ؟!!! :)
تعصب تون رو نميتونيد پنهان كنيد
وقتي بدون تعصب بتونيد راجع به يكي حرف بزنيد....
Iran, Islamic Republic of
بابا تو دیگه کی هستی؟
بیست سال حاکم بود،
با کشف حجاب و ممنوع کرن عزاداری امام حسین و ...کاری ندارم.
کشیدن راه اهن جنوب به شمال که کار انگلیسی ها بود برا فرستادن تجهیزات به روسیه برا مقابله با هیتلر و...
قحطی جنگ جهانی دوم رو و اشغال شمال و جنوب ایران توسط روس و انگلیس و در دم تسلیم شدن رضا خان و غصب گندم های ملت و قحطی عجیب مردم و کشته شدن هزاران سرباز که از پادگانها رها شدند و تو راه از بیماری و گشنگی مردند و .... روی کار امدن با کودتا و کشتن انسانهای ازاده و دوختن دهان فرخی ها و کشتن مدرس ها و سرنگونی با اوامر انگلیسی ها و غصب بیشتر زمین های مرغوب از مردم و بنام خود کردن انها و ...
اصلا مهم نیست؟ اونوقت احداث یک جاده اینقدر مهم شده؟ اونم جاده ای که تا زنده بود فقط خودش و خانوادش حق استفاده داشتند؟؟؟؟
آدمیزاد
Colombia
آن قحطی بزرگ که شما ازش میگویی در زمان جنگ جهانی اول و در زمان قاجار رویداد نه در زمان رضا شاه ، در زمان رشا ه مردم نسبتا وضعشان خوب بود و همه آنهایی که زمان رضا شاه را زندگی کرده بودند به او دعا میکردند و از او بخوبی یاد میکردند، مشکل شما تنها سکولار بودن رضا شاه است
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
کاری به قحطی سال۱۲۹۶و ۱۲۹۷ هجری نداریم که مصادف با جنگ اول جهانی بوده ، چرا طفره می روی بزرگترهای خودمون که فقط دوران رضا خان را یادشونه نه بیشتر، از قحطی آن زمان یعنی سالهای جنگ دوم جهانی(که ایران در اشغال متفقین بود) خاطرات زیادی تعریف می کنند
Iran, Islamic Republic of
سید محمود طالقانی:
مگر در دهات ما از صدر اسلام تا کنون
زنان ما چگونه زندگی میکردند؟
مگر چادر میپوشیدند؟
کی در این راهپیمایی ها زنان ما را
مجبور کرده که با حجاب یا بی حجاب بیایند؟

نه در زمان پیامبر نه ائمه معصومین
چیزی بنام حجاب اجباری نبوده،

این حکم اجبار یک حکم من در آوردی است
که نه تنها عفاف و پاکی را در جامعه رواج نخواهد داد بلکه موجب گسترش فساد
و فحشا در کل جامعه خواهد شد !

در اصل دین اکراه و اجبار نیست چه برسد
به فروع آن ،

میترسم روزی برسد که غارت بیت المال
و فقر و فلاکت عادت شود
و موضوع حساس جامعه بشود ؛
دوتار موی زن که زیر روسری است
یا بیرون
شریف
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین خیانت‌های تاریخ ایران در دوران نکبت بار پهلوی بر کشور رفته است، آن وقت شما از خدمات رضا خان قلدر میگویید، واقعا تعجب آور است،یک بام و دو هوای این جماعت قلب انسان را به درد می آورد.
Iran, Islamic Republic of
یک سناریومشکوک و دروغ محض است
لذا این جنازه مجهول الهویه باید در یک پادگان نظامی گمنام دفن شود و الا بی جنبگان و بیماران سیاسی هر روز بساط مراسم و تجمع و اغتشاش به اسم آن پهلوی خائن درست میکنند کنار قبر این مرحوم نگون بخت.
زنهار
United States
....
Iran, Islamic Republic of
كشف حجابش چي بود مگه؟...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
هموطن محترم یک کم تاریخ را مطالعه کنید بد نیست تا جایگاه این خیانتکار به وطن ونقش انگلیس خبیثت در سرکار آوردن این بیسواد ظالم برایتان بهتر مشخص شود
Iran, Islamic Republic of
بسیاری از خدمات رضاخان با نیت کمک به غربی ها بوده مثل راه آهن که برای منافع انگلیس کشید. جاده چالوس رو هم که حکما برای رسیدن به فسق و فجور خودش و خونوادش کشید. اوووه این قدر جنایت کرده و گند زده که یکی دو تا کار خوب به فرضم داشته باشه توش گمه
United Arab Emirates
آره لابد بیمه و دانشکاه تهران و ثبت احوال و ثبت اسناد و بانک و ....رو هم برای خدمت به غربیها تاسیس کرد
Iran, Islamic Republic of
البته خدمات برای رفاه انگلیسی ها.تا از جنوب راحت تر نیروهاشون رو به شمال ومرکز بیارن.بانک برای اینکه پول هاشون رو راحت تر بفرستند اونور.و دانشگاه ومدرسه بهتر برای نوکرهای خودشون که تو ایران عقب نمونن چون تحصیل عموما برای پولدارها بود.وتلفن برای سهولت در کار خودشون.خوبه آدم در یک حوزه تخصص داشته باشه و در مورد همون نظر بده
United Arab Emirates
بیمه و بانکم برای انگلیسیها تاسیس کرد؟ دانشگاه تهران و چی ؟ جاده چالوس و پل ورسک و چی ؟ ثبت احوال و چی ؟ برگرداندن نام ایران و چی ؟ ثبت اسناد و اجباری کردن نام خانوادگی برای همه مردم و چی اینا رو همش و بخاطر انگلیس کرد ؟
Iran, Islamic Republic of
ما میگیم خیانت پهلوی در راه آهن شمال به جنوب! نوکر رضا قلدر میگه بیمارستان و ثبت اسناد!
نه اونا نوکری نبوده. ما نوکریش رو ذکر میکنیم. نظرت راجع به نوکری اون دریوزه زمین خوار چیه؟!
Iran, Islamic Republic of
اون نونوایی که انداختش تو تنور رو جا انداختی عمو
یکی
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا اگه تاریخ رو مطالعه کرده بودی می فهمیدی خیلی از این خدماتی که به اسم رضا خان لیست کردی کار رضا خان نبود و بزرگان و دانشمندانی بودن که این کار ها رو کردند و لی در دوره رضا خان که متاسفانه اکثرشون به دست رضا خان کشته شدند
Iran, Islamic Republic of
جداً که چقدر بدبختی می خواهد که بعد ازگذشت دهها سال از دفن یک قلدر عاصی، موقعیتی پیش میاید آنهم توسط طرفداران او ، تا خاطره سیاه سالها تبهکاری رضاخان دیکتاتور در اذهان زنده شده، موجبات لعن و نفرین مجدد برای او و خاندانش ، فراهم شود. گویا عذاب فعلی جهنم برایش کم بوده ، تقدیرش این بوده تا در این زمان انبوهی از آتش و اندوه از سوی مردم ، برای او فرستاده شود ؛ زبانحال او نسبت به طرفدارانش اینست که اگر ما این طرفداران عذاب آور را نخواهیم چه کسی را باید ببینیم!! خدا او را با همپالکی هایش محشور کند اعم از فرعون، قارون، آتاتورک ، موسولینی ، هیتلر، صدام، ملک سعود و سایر دیکتاتورها!
Iran, Islamic Republic of
آیا می‌دانی همین به قول شما خادم، توسط کودتایی به پشتیبانی انگلیسی‌ها، پس از قتل عام بیش از 10.000.000 ایرانی در قحطی ساختگی به قدرت رسید؟
آیا می‌دانی همین فرد جنون عجیبی نسبت به تملیک املاک مردم داشت و در مدت حکومتش بیش از 4.000 روستا و تعداد بسیار زیادی مراتع و جنگلها از مردم گرفت و به اسم خود سند زد. و اداره‌ای به اسم اداره املاک خصوصی شاه درست کرد؟
آیا می‌دانی رضاشاه یک بی‌سواد و وابسته به ا نگلیس بود و اساسا نمی‌توانست از خود اراده‌‌‌ای داشته باشد. بنابرین خدمات یاده شده هم یا از نوع رد گم کنی بود و یا در خدت منافع انگلستان بود.
آیا می‌دانی همین قزاق چگونه با یک بازی نمایشی قرارداد دارسی را که در حال اتمام دوره‌اش بود ابطال کرد و قراردادی بست که به مراتب بیشتر در خدمت انگلیس بود.؟
آیا می‌دانی در زمان این قزاق چه قسمتهای از سرزمین عزیز ما در تبعیت از نقشه انگلیسی‌ها از ایران جدا شد؟
آیا می‌دانی این نوکر در براد مهاجمین جنگ دوم جهانی کمترین مقاومتی نکرد و کشور را دربست در اختیار دشمنان قرار داد
و ...
جوامعی که از تاریخ خودشان آگاهی نداشته باشند، نمی‌توانند آیندة خوبی هم برای خود رقم بزنند، نمی‌توانندتحلیل درستی از اوضاع خود داشته باشند، همین می‌شود که انگلیس لیست انتخاباتی معرفی می‌کند، و...
United Arab Emirates
قحطی ساختگی ؟ در اون قحطی نقش قاجلر و درباریان و حرمسرایان قاجار چی بود دروغگو
Iran, Islamic Republic of
جناب آقاي محترم بهتر است اين موضوع را در نظر بگيريد كه هر ننه قمري در هر مسندي طي مدت رياست و مسئوليت خود حتي اگر ديوانه اي هم باشد يك سري كارها و به زعم شما خدماتي را انجام ميدهد، منتهي سئوال اين است با چه هزينه اي و چه درامدي و با چه هدفي ؟ به عنوان مثال ارگر جنگ جهاني دوم نمي بود، اصلاً خواب كشيدن راه آهن هم را نمي ديدي آنهم با 60 سال تاخير ؟؟؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اینها برای معروف ماندن ، تن به هر خفتی میدهند ....
Iran, Islamic Republic of
زیادی فیلم های قدیمی بازی کرده باورش شده
Iran, Islamic Republic of
منشاء فساد ؟!
حالتون خوب نيست به خدا !
انگار از مرده اش هم وحشت داريد ؟! يكى نوشته بود همين الان هم اگه يه ذره آب و نون جلوش بذارن سى تا فرودكاه و شصت تا راه آهن ميسازه !!!!!!!!!!!!
...
Iran, Islamic Republic of
یکی نوشته بود:«همين الان هم اگه يه ذره آب و نون جلوش بذارن سى تا فرودكاه و شصت تا راه آهن ميسازه!!!!!!»
آخه خواننده مطلب بایست عاقل باشه؛ شما هیچوقت از خودت پرسیدی اون راه آهنی که از جنوب به شمال کشور کشید چرا هیچ ایستگاه بین راهی نداشت؟؟؟برو تاریخ رو بخون تا بدونی اون رابرای نقل و انتقال نظامیای انگلیسی و تجهیزات وصلاح های اونا ساخت؛ نه برای مردم ایران.
Italy
فراموش نکن ما ارباب رضا شاه را که بعد از بیست سال او را از سلطنت ایران عزیزم خلع و با نکبت تبعید کرد دهه 50 از ایران عزیزم و حالا دهه 90 از منطقه اخراج کردیم بنابراین متوجه باش با کی صحبت میکنی
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم که واقعا این کار را کرده باشیم
Iran, Islamic Republic of
اگه مردم ایران از رضا قلدر وحشت داشتن که بعد مرگش توی کشور جشن و پایکوبی راه نمی انداختن. پسرش که ده برابر باباش قدرت داشت رو مثل سوسک انداختیم بیرون، باباش که عددی نبود.
اون چیزی که وحشت داره، بی اطلاعی و حماقت امثال شماست که خائن ترین فرد به وطنتون رو براتون خادم جلوه دادن و حالیتون نمیشه.
Iran, Islamic Republic of
خنده داره. درزمان این حکومت یکی از افرادمشهور کشور علنا و باحیال آسوده از دیکتاتوری که به سبب ظلمهایش انقلاب شده حمایت می کنه و کسی هم کاری باهاش نداره. اونوقت همین حضرات فریاد عدم آزادی در کشور سر می دهند.
فراموش نمی کنم وقتی را که پدرم هنگامیکه میخواست مسائل شرعیش را از رساله امام ببیند ازترس اینکه ما متوجه شویم,مخفیانه وبه دور ازچشمان فرزندانش ومادرم در آخر شب درکنج اتاق زیر زمین منزلمان به مطالعه می پرداخت چراکه می ترسید ما در مدرسه از رساله امام بگوییم و باعث دردسرشود .یا مادرم با همسایه یافامیل که مشغول سخنند چیزی از آن بگوید...
یادمان باشد هر کلامی که ازما سر میزند فردای قیامت بایستی در محضر شهداپاسخگو باشیم.
مهدی
Australia
باسلام
آنهائی که رضاشاه خائن به ایران رادوست دارند ما دعا میکنیم با
رضاشاه محشور بشند.
درضمن طرفداران رضاشاه خائن ویدوئی که جهان گذاشته است نگاه کنید
وبعدش خودتان قضاوت کنید. که میگه
در دوره رضاخان جنگی نشد، اما سه منطقه از ایران جدا شد. ۱- ارتفاعات آرارات به ترکیه داده شد. ۲- دشت ناامید به افغانستان داده شد. ۳- اروند رود به عراق داده شد..
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز گشته گشته و و نصف مطلب را نوشته این هایی که می گویی در زمان رسم خطوط مرزی مورد توافق قرار گرفته تا قبل از رضا شاه اصلا مرزهای ایران معلوم نبود .
Iran, Islamic Republic of
غلط کرده توافق کرده که خاک ایران رو بده. توافقی دادنش، خیانتش رو کم نمیکنه. اضافه میکنه.
هادی
Iran, Islamic Republic of
خدمات ارزنده ای کرد دیگه.... راه آهن، مدارس، بانک، کارخانه های نوین و ...
اشتباه و خطا هم کلی داشت... ولی دلیل نمیشه خدمات رو ندید!
Iran, Islamic Republic of
اگه به نوشته ها و کتب تاریخی و خاطرات انگلیسی ها و روسها و مکاتبات سفارتخانه های اونها مراجعه کنید میبینید که بسیاری از این موارد با اصرار اونها و برای انجام امور دولتها فخیمه بوده و ایشون اصلا فکرش به اینجور چیزا نمیرفته.
هادی
Iran, Islamic Republic of
اگر مراجعه کنی میبینی که اینجوری نیست...
چرا قاجار اینکار رو نکرد... به اونها هم میگفتن دیگه...
Iran, Islamic Republic of
برای اینکه قاجار اینقدر وابسته نبود. برید بخونید ببینید چرا زرآب احمدشاه قاجار را زدند؟
Iran, Islamic Republic of
ارواح ننه قاجار که وابسته نبود همون بابای احمد شاه یعنی محمد علی شاه که بعد به توپ بستن مجلس با زنان و بچه های حرمسراش رفت سفارت روسیه پناهنده شد و از اونجا فرار کرد رفت روسیه و پسرش احمد میرزا رو جا گذاشت .حالا این جدای عهدنامه های ننگین ترکمنچای و گلستان و ۱۹۱۹ و ....بود .
Germany
تو برو بخون ببین چطوری محمد علی شاه قاجار مجلس و با خاک یکسان کرد بعدشم دخیل بست به سفارت روسه و با کمک روسها راهی روسیه شد باز رضاشاه و حداقل انگلیسیها تبعید کردن چون برخلافشون کار کرد اوشون رو که کسی تبعیدم نکرد خودش رفت به طرف قبله آمالش روسیه پسرشم که سن و سالی نداشت احمد میرزای ولیعهد جالبه وقتی هم برکنار شد احمد شاه و پهلوی قدرت و برعهده گرفت حتی بزرگان ایل قاجار هم اعتراضی نکردن چون میدونستن از شاه تپل قاجار شاه در نمیاد فقط مادرش بود که به زمین و زمان میزد تا پسرش شاه بمونه بعدا هم که تو سن ۳۵ سالگی تو اروپا سقط شد
Iran, Islamic Republic of
این حد از جانبداری در درج نظرات واقعا بی نظیره ایشون میفرمایند برید ببرید چرا زیر آب احمد شاه و زدن و خبر نداره پدر احمد شاه زیر آب قاجار و زد با به توپ بستن مجلس و بعدها همون مجلسی که زمانی پدر احمد شاه به توپ بستش به خلع احمد شاه از حکومت به دلیل بی کفایتی رای داد
Iran, Islamic Republic of
قاجار خائن و وابسته نبود ؟ الانم که نواده قجری مریم عضدانلو قجر که عمدا خودش رو مریم رجوی مینامه تا قجری بودنش رو پنهان کنه سرش تو آخور عربستانِ قبلام که رفیق شفیق صدام بودن مزاحمین خلق به سرکردگی مریم قجر از نوکری برای صدام به نوکری برای سلمان رسیدن پرونده هسته ای رو هم مزاحمین خلق سال ۸۲ با جاسوسی لو دادن
شمه
Iran, Islamic Republic of
تاریخ دان و تاریخ نگارتان اقای معتضد می باشد که خدارو شکر به اندازه کافی ازش شناخت داریم
Iran, Islamic Republic of
انگلیسیها و روسها بخاطر تمایل رضاشاه به آلمان باهاش چپ افتادن این و نمیدونستی ؟
Iran, Islamic Republic of
رضا قلدر احمق، با کمک و دخالت انگلیسی ها آمد. این که قابل انکار نیست. این یعنی وابستگی و دریوزگی.
اما اینکه بعدا طمع کرده و میخواسته به آلمان ها وصل بشه، نافی دخالت اولیه انگلیس نیست.
در واقع مسأله، انگلیس یا آلمان نیست. اینه که این شخص واداده که تصمیم گیر کشور ایران بوده، وابسته بوده. یک بار به انگلیس، یک بار به آلمان.
Iran, Islamic Republic of
بله، لطفا از خدمات ارزنده ای که چنگیزخان مغول هم در این کشور انجام داد بنویسید. تا زمانی که جهل و بی اطلاعی باشد، هر آدمکشی را میتوانند در چشم شما قهرمان جلوه دهند.
Iran, Islamic Republic of
خدماتش وظیفه اش بوده. اما خیانت هاش هم، وظیفه بوده؟! پس به وظیفه عمل نکرده. درواقع خودخواه بوده و یاغی. هرجا به نفعش بوده کار کرده، هرجا به نفعش نبوده، خیانت.
به چنین آدمی، نمره مردودی میدن. شما طرف دین و مردم نبود. طرف منافعش بود.
Iran, Islamic Republic of
سرسپردگی و خیانت هایی مثل کشف حجاب داشته و خب منشأ خدمات زیاد و ارزنده ای هم بوده الان شما قبول نداشته باشید تاریخ عوض میشه احداث دانشگاه،راه آهن،پل ها تونل ها و راه های مواصلاتی بسیاری که در زمان این آدم ساخته شد به اسم جمهوری اسلامی میشه؟
چرابعدازخدمات ارزنده تبعیدشد......نکنه راه آهنی که به جنگ دوم جهانی کمک خوبی کردکه ایران به اشغال درآمدیاقطعی وگرسنگی ملت درایام جنگ جهانی یاقتل عام مردم عشایر واقوم ایرانی مانندقوم بختیاری ولروقشقایی باتوپ خدمات می شوداگربه کتاب هاواشعار شاعران ونویسندگان هردوره تاریخی توجه بکنیدبه خوب بودن یابدبودن آن دوره تاریخی پی میبریدنویسندگان زمان رضاخان درخفقان بودنند.ااقای شاه مدیریت استبدادی داشت وعروسک خمیه شب بازی انگلیس بودوخوش خدمت انگلیس وآلمان بود
Iran, Islamic Republic of
راه آهن و پل ها که برای راحتی انتقال و تاراج مملکت بدستور اجانب بود دانشگاه هم که برای دیکته شدن مکتب خودشون تو مخ ملت بود وگرنه مدرسه دارالفنون و امثال اون را خودمون بلد بودیم ولی خود همین شاههای لعنتی مانع میشدن ولی چون فرنگ با چوب استکباریش به سر شاه ها آنها را وادار به این کارها کردند یمشت بی سواد و نفهم اسمش را گذاشتن خدمات شاه که واقعا جای تاسف دارد.
آدمیزاد
Colombia
با این منطق خودتان ، هر کاری حتی همین کامنت خودتان هم بدستور اجانب است.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه امثال این سلبیریتی ها تاریخ نخوانده تبدیل شدن به الگوی بخشی از مردم ما
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
برخی ازاین سلبریتی هاآدمای .... هستند؛و نباید در مورد چیزهایی که نمیدونن اظهار نظرکنن...
ali
Iran, Islamic Republic of
قصد تطهیر رضا شاه را ندارم اما نگاه نویسنده به رضا شاه از سر کینه ورزی می باشد یه ذره منصف باشین
Iran, Islamic Republic of
انشاالله با اون قسمت انصافش محشور بشی!!!
Iran, Islamic Republic of
میگن راه اهن اورده؟!؟!!!
مهندسین راه میگن راه اهن رو از جایی بردن که هیچ شهر رو روستایی نبوده و فقط خاستن دسترسی سریع و آسان انگلیس و روس رو به شمال و جنوب تسهیل کنن نه برای ملت ایران تقریبا کارهایی که کرد بیشتر نفعش برای استعمار پیر بوده یک در هزار ملت استفاده می کردند
Iran, Islamic Republic of
بهتر است برای ادعای خودتان مدرک مستند و معقول رو کنید تو این مملکت مهندس بی سواد و مغرض کم نیست .
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه تاریخ نگاران تاریخ را بر پایه سیاست مینگارند وچشمان خویش را بر روی واقع تاریخی میبندند وبه جای آنکه واقع تاریخی را بر اساس تاریخ بنگارند فقط بخاطر مجیزگویی حکام حال، وقایع را سیاسی مینگارند.
رضاه شاه هرچه بود بر اساس تاریخ خدماتی هم ولو کوچک برای این مملکت انجام داد.نمونه ای کوچک وقابل مقایسه در شهر کوچک خودمان ساخت 2پل بزرگ ومتحرک در کمتر از 2سال بدون ذره ای دزدی از پول ساخت آن پلها،ولی 2پل بعد از انقلاب در همین شهر ساخته شد با این امکانت امروزی با بیش از چند دهه از ساخت آنها با هزینه کرد 10 برابری ساخت آنها.نگویم با دزدی های فراوان.همین مقایسه کوچک نشاندهنده خدماتی ولو کوچک است .نمونه ای دیگر مقایسه ساخت بیمارستان در همین شهرکوچک
Iran, Islamic Republic of
... تاریخ نخوانده بیسواد، اون یک اصطبل چی بیسواد بود و از دار دنیا هیچ نداشت. بعد از پادشاه شدن ده و ملکی نبود که غارت و یا تصرف به عنف نکرده باشد. دیگر چیزی نبود که بدزد.
Iran, Islamic Republic of
جناب 9:50‌؛
اولا، همه تاریخ نگاران، تاریخ را بر پایه سیاست نمی انگارند. پس دروغ نگویید و بر پایه یک حرف کلی، نتیجه مصداقی نگیرید.
ثانیا اگر تاریخ نگاری، تاریخ را بر پایه دروغ انگاشت، دروغ او، قابل کشف است. تاریخ، یک علم است. مطالب راجع به این رضاپهلوی احمق، همگی بررسی علمی شده و نواقصش برطرف شده. بیخود زور نزنید خیانت های این فرد نجس را، پاک کنید.
ثالثا، در کنار برخی تاریخ نگاران مجیزگو، تاریخ نگاران مزدور دشمن هم داریم. به آن ها اشاره نمیکنید. چون اگر اشاره کنید، همین اتهام، به سمت دستمال به دستان رضاپهلوی ابله، بر میگردد.
رابعا، شما در خط اول، تاریخ را غیرقابل اعتماد میدانید. اما بعدا میگویید بر اساس تاریخ، خدماتی ولو کوچک انجام داده! کدام تاریخ؟ تاریخ مورد تأیید یک حکومت اسلامی سالم، یا تاریخ مورد تأیید نوکران بی بی سی که خود نوکر یکی دیگه است؟!
در بررسی تاریخ، یکی از کارهای مهم، شناخت سلامت منبع خبر است. شما فکر کردید آدم عاقل، تاریخ مستند انقلاب اسلامی را ول میکند و تاریخ من درآوردی کامنت نویسان سایتی را ملکه انگلیس بهشان دستور داده، مبنا قرار میدهند؟ دیگران را خیلی مثل خودتان فرض کرده اید! اشتباه کرده اید!
خامسا، ساخت چند بنای عمرانی در یک دولت، نشان دهنده خدمتگذار بودنش است؟! همه دولت ها و حکومت ها، بودجه دارند و با بودجه شان، بناهایی میسازند. معلوم هم نیست برای خودشان میسازند یا مردم. مگر صدام یا هیتلر یا حتی فراعنه، بنا نساخته اند؟! این یعنی انسان های شایسته تقدیرند؟! پول داشتند و ساختند. پولشان هم از مردم بوده. منتهی برخی حوادث است که نشان میدهد خیرخواه بوده اند یا دشمن مردم. رضاپهلوی دزد، زمین خواری میکرده. این یعنی چی؟ یعنی یک دزد بی سر و پا بوده. اینکه شما ادعا میکنی پل ساخته و ندزدیده، خیلی ادعای بی معناییست. طرف، خود را شاه و مالک همه مردم و اموالشان میدانسته. خزانه بی حساب دستش بوده. چی را بدزده؟! دزدیدن برای جاییست که یک خزانه ای، زیر دستت نباشد و بدزدی!
این، مقایسه کردن شماست! خام و با دروغگویی های تابلو! بعد توقع دارید مردم هم، گول چارتا نوشته نیم بندتان را بخورند. شما گول چارتا مثبتی که خودت با 10 عدد آی پی میدی را نخور. منحرف کردن ما پیش کشت.
مردم فهیم ایران، هم دشمنان رضاپهلوی دریوزه انگلیس هستند. هم بیشتر از آن، دشمنان. نوکران اون نوکر بدبخت هستند.
سلام ما را به رییست برسان.
Germany
رضا شاه هرچی بود مرد و تموم شد
Iran, Islamic Republic of
یعنی خدمت نکرده؟
دانشگاه، بانک، بیمه، راه آهن و ...
Iran, Islamic Republic of
چرانکرده عزیزامابعضیاخودشونوبه کوری وکری زدن
مردان بی ادعای که برای وطن جنگیدندواکنون بدون تجهیزات دنبال تکه ای ازپیکرشان درباتلاق هابرای تسلی دل چشم انتظارشان هستندبرای ماخدمات ارزنده حساب می آیندنه شاهی که خیانت کردوبه سبک فراعنه مومیایش کردند.چه عبرتی داردتاریخ گرچشم عبرت داشته باشید.......
Iran, Islamic Republic of
در تاریخ کجا آمده است که پیامبر اکرم بعد از جنگ بدر و احد به کشت شدگان دشمنان خود بی حرمتی کرده، کجا خانه خرابی کرده است؟
اسلام دین اخلاق است. چه اشکالی دارد آن مومیایی با فرض رضاخان بودن در مقبره ای قرار گیرد.
خداوند برای حسابرسی همگان کافیست.
مواظب باشید. اخلاق را رعایت کنید.
رضاشاه باشه که بایدبه موزه تحویل داده بشه بری عبرت طاغوتیان چون این مردک بیسوادحتی لایق اینکه باشریعت دین های آسمانی خاک شودرانداشته.ولی هرمومیامی باشدبایدطبق دینش بایدبه خاک سپرده شود.
Iran, Islamic Republic of
مقبره چرا؟ ... فوق زیر گل دفنش میکنند بره. مگه آدم خوبی بوده که براشون مقبره درست کنن؟! همون پول قبرش هم حیفه.
Germany
نه فقط تو خوبی
Iran, Islamic Republic of
منظورش قحطی در زمان جنگ جهانی، تقدیم اداره کشور به انگلیسی ها و اختصاص منابع ملت به انگلیسی هاست.
درود بر توای بزرگ تهی مغز
آدمیزاد
Colombia
قحطی بزرگ در زمان جنگ جهانی اول دوران قاجاریه بود نه در زمان رضا شاه
Iran, Islamic Republic of
زور کردن مردها به پوشیدن کلاه احمقانه فرنگی چی؟ کار رضاپهلوی ابله نبود؟ بود. ممنوعیت عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبد الله الحسین علیه السلام در محرم و صفر، دستور انگلیس به این نوچه احمقش نبود؟ به هر حال او را قبل از رسیدن به پادشاهی، با لباس ها و سر و صورت گل مالی شده برای عزاداری، دیده اند. یا او دروغگو بوده، یا دستور از جای دیگری صادر شده.
ثالثا، اصلا چه کسی به این شخص اجازه حاکمیت و شاهی بر مردم داده؟! اگر او ذره ای عدالت داشت، به جای ادامه تاج و تخت، حکومت را به اهلش میسپرد و در همان دوره، یا علماء را حاکم میکرد، یا مثل اروپاییان، انتخابات برگزار میکرد.
چه کسی به یک بیسواد غیر عالم، حق حاکمیت داده بود؟!
وقتی مثل نوکرها، از رضاپهلوی زمین خوار، این نوکر انگلیس و آلمان حمایت میکنید، ما میفهمیم ضدانقلاب، علاوه بر اینکه ضدانقلابند، خیلی حقیر هم هستند. به هر حال هر کسی، حاضر نیست کاسه لیس کاسه لیسان دیگر شود. شما که ضدانقلاب و خسرالدنیا و الآخره هستید. حداقل ضدانقلاب نوکر نباشید. کمی به کاسه خودتان برسید.
سلبریتهای گرامی کمی آن سوتریعنی درجنوب کشورمردمانی برای آزادگی جنگیدندتانگذارندحجابی ازسرزنان وطن شان کشیده شودتانگذارندناموسشان به بردگی برودتانگذارنندقلم ازدست دخترانشان بیفتدتاحال به این نکته فکرکردییدچراآمارزنان باسواددوره پهلوی کمتراز دوره انقلاب اسلامی بوده است البته فقط خدمات رضا شاه رادرنظرنمی گیرم خدمات پسرش راهم به حساب می آوریم.آمارپزشگان زن دوره انقلاب اسلامی ازآمارپزشگان مرددوره طاغوت بیشترمی باشد....البته غارت نفت وثروث ایران توسط اربابان پهلوی جاده وبانک وراه آهن لازم داشت.چرابیمارستان چراکارخانه چرانیاز های اساسی ملت تامین نشد.
Iran, Islamic Republic of
بگید رضا خان به قول خود انگلیسی ها با این کشور و مردمش چه کرد و آیا خدمات بر شمرده او برای خدمت به مردم بود یا برای تامین منفعت بیشتر خودش و اربابانش
United States
جهان نیوز
چرا این خبر جعلی را هیچ مقام رسمی اعلام نمیکند ؟
...
Iran, Islamic Republic of
آقای فرخ نژاد اگر در عمق وجودش یک نگاهی بتوانیم بکنیم میبینیم که به "حکومت بعدی" می اندیشد . همانطور که یک دفعه از دهانش در یک کنفرانس بیرون پرید و افکار و درونمایه فکریش را یکباره و ناگاه بیان کرد.
هنرمندان بی تعهد خروجی فکری که میدهند همین است. و جامعه ای که ساخته میشود نیز عیان تر.
متاسفانه سلبریتی های هنری و ورزشی ما غالبا فاقد درون مایه های اسلامی و ایرانی هستند و بیشتر شبیه سلبریتی ها غربی فاقد هویت مشخص اجتماعی و سیاسی هستند.
اگر نویسنده و محقق بودم درباره سلبریتی های ما و آنها حسابی قلم میزدم.
Iran, Islamic Republic of
با اجازتون برای کشف حجابش یه لعنت از صمیم فلب بدون ذره ای شک و اغماض به روح پلیدش میفرستم. خدا عذابش رو بیشتر کنه که پایه ی این فساد رو این خاک بر سر گذاشت.
شما هم بشین هی بگین پل ساخته! شما از خدماتش تقدیر کنین.
Iran, Islamic Republic of
بساری از روحانیون بلند پایه انقلاب اسلامی با حجاب اجباری مخالف بودند اما چون قانون شد مجبور به تبعیت شدند . قانون کشف حجاب و لباس متحد الشکل قانون مجلس بود و طرفداران زیادی در بین مردم داشت .
Iran, Islamic Republic of
ماله نکشید. مسأله اینه که اصلا کسی حق در مواردی که آ آزادی مردم، به کسی ضربه نمیزنه، آزادی طبیعی رو ازشون سلب کنن. رضاپهلوی غلط کرد برای مردم تصمیم گرفت که چی بپوشن. مجلسش هم غلط کرد. غلط بزرگ تر را انگلیس کرد که رضاپالونی را برای گسترش بازار کالاهای خود، به تغییر فرهنگ و لباس مردم مجبور کرد.
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی مثبت زدم این و در مورد امروزیها هم میشه گفت کع به زور میخوان حجاب سر دختر مردم کنن اونم یا کتک و ...
Iran, Islamic Republic of
الهی آمین.
خدا، لعنت ابدی کند همه دریوزگان رضاپهلوی دزد و خاندان ناپاکش را.
مرگ بر منافقین و کفار
Iran, Islamic Republic of
خوب با منطق این آقا از همه ی جنایتکارها و دیکتاتور های تاریخ باید قدردانی بشه. بالاخره اونا هم پل ساختن یا ممکنه دیوان اداری راه انداختن!!! عجب چه منطق با مزه ای
حسین
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه ابراز نظر عده ای که اطلاع بسیار کمی از مسائل تاریخی، سیاسی، فرهنگی و... دارند و کارشان مثلا توپ بازی یا بازی های دیگر است و به همین خاطر هم مشهور هستند موجب جاری شدن اطلاعات نادرست و غیر واقعی در فضای فرهنگی جامعه می شود که زدودن و پاکسازی این اکاذیب مدتها زمان و انرژی می برد.
این مباحث باید بین مثلا دو تاریخ دان در یک برنامه تخصصی مطرح بشه نه در فضای عمومی جامعه.
گزازيچ
Iran, Islamic Republic of
امام علي (ع) مي فرمايد وجدان تنها محكمه اي ايست كه نياز به قاضي ندارد .انهايكه بدون آگاهي قضاوت مي كنند لطف كنند خاطرات وسفر نامه هاي شاهان قاجا رورضاشاه را مطالعه كنند تاببينيد خادم كي بوده خائن كيست ؟ ضمنا عملكرد سياست مداران را درشرايط زماني هم بايد درنظرگرفت .
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا، بر کسی که از نام حضرت امیرالمؤمنین، برای دفاع از رضاپهلوی خیانتکار، استفاده میکند.
اصلا اشکالت به کدام سند تاریخی بود اگر راست میگویی؟! بگو ببینیم. یا دروغگویی؟ قطعا دومیش. اگر توی طرفدار رضاپهلوی نجس، یک ذره ایمان داشته باشی. یک درصد هم نداری.
Iran, Islamic Republic of
امان ازبی سوادی. نمیدانم این غربزدگان معاند حداقل اسناد وزارت موراء البحار انگلیس را بخوانند.
Iran, Islamic Republic of
اقای فرخ نژاد خداوند انشاء الله شما را با رضا خان محشور کند چون در آموزه های داریم هر هر چیزی را دوست بداند قیامت با او محشور می شود آقای حمید خان فرخ نژاد حشرک الله مع رضان حشرا دائما ابدا فی الدنیا و الآخره
حامد
Iran, Islamic Republic of
این اسکلت رو بدن فرخ نژاد ببره مانند مهتاب کرامتی فیلم مومیایی دو ببره بزاره بر دلش یک آرامگاه و اهرام ثلاثه درست کنه
حمید
اولا مومیایی سه بود نه دو
ثانیا کجاش مقبره درست کردن؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
برای این اقا فقط یک بیت از مرحوم فرخی یزدی که به دست عوامل رضا قلدر در زندان قصر کشته شد و محل دفنش هم هنوز مشخص نیست، می آورم.
از رضا جز نارضائی این زمان مرسوم نیست
بعد از این از او هم اظهار رضایت می کنی.
قاتل عشایر واز بین برنده یکی از عوامل جلوگیری کننده از حمله بیگانگان تضعیف روستا ها ودامپروری سنتی در کشور ایجاد حاشیه نشینی وحلبی آباد ها بی رحمی زمین خواری ترس از عوامل بیگانه بی سوادی همه اینها گوشه ای از افتخارات رضا قلدور است که به دست عوامل بیگانه بر سر کار آمد.و دست آخر هم که یک ساعت نتوانست در مقابل روسها وانگیلیسها دوام بیاورد و هیبت بادکنکی اش ترکید و عورت حقارت و زبونی اش عیان شد شاید که آینده گان درس بگیرند البته شاید...ما برای انکه ایران خاک خوبان شود خون دلها خورده ایم آقای فرخ نژاد
صالحی
Iran, Islamic Republic of
چرا هر بیسوادی به خودش اجازه میده در حوزهای که مطالعه نداره اظهار نظر کند جناب فرخ نژاد به یک تاریخ دان اجازه میدهد در مورد بازیگری نظر بده ؟واقعاً جای تاسف است که اینها همه جا ادعای روشنفکری و فضل می کنند ...
محمد
Iran, Islamic Republic of
خدمات رضاخان ملعون
1)جدایی رشته کوههای آرارات و بخشیدن آن به ترکیه
2)کشتار و تبعید بیش از 24 هزار نفر از مردم ایران
3)توهین به ناموس ایرانی و دستور کشف حجاب
4)جدایی دهکده توریستی فیروزه در خراسان شمالی
5)امضای قرارداد ننگین سعدآباد و جدایی بخش های زیادی از ایران
6)بخشیدن کل اروند رود به عراق و زمینه آغاز جنگ تحمیلی
7)نسل کشی در تبریز و ویران کردن آثارباستانی و کتاب های مردم تبریز
8)موافقت با طرح انگلیسی راه آهن شمال به جنوب برای پیروزی جنگ انگلیس
آدمیزاد
Colombia
تجزیه طلبها از رضا شاه خیلی بیزارند.
Iran, Islamic Republic of
به جای نوشتن جمله تجزیه طلبان از رضاپهلوی نجس بیزارند، جواب درستی به اتهامات و خیانت های او بده. اینکه تجزیه طلبان، از کی ناراحتند یا واقعا ناراحتند یا این هم ادعای رضاپهلوی دوستان است، معلوم نیست.
بهتر است جواب خیانت های نوشته شده در بالا را درست بدی. وگرنه که مزدوری ات برای پهلوی های نجس، اثبات میشود.
Iran, Islamic Republic of
کجا بیزارند؟! اتفاقا بسیار طرفدار اویند
محمد
Iran, Islamic Republic of
9)مخالفت با طرح ایرانی راه آهن شرق به غرب برای تجارت ایران با سایر کشورها

10)جدایی مناطق «بولاغ‌باشی»، «جوزر»، «قوری‌گل» ایران توسط ترکیه در زمان رضاشاه

11)جدایی روستاهای «سیرو» و «سرتیک» و برخی مراتع متعلق به کردهای «جیکانلو»ایران توسط ترکیه رضاشاه

12)جدایی دشت ناامید در سیستان به مساحت 3 هزار کیلومتر در سال 1317

13)با جدایی دشت ناامید از ایران سرچشمه رود هیرمنداز سیستان و بلوچستان خارج و سیستان تبدیل به ریگزار شد.

14)اعطای امکانات به باستان شناسان امریکایی برای کاوش در تخت جمشید و تاراج آثار تخت جمشید توسط این باستان شناسان

15)برآورده کردن آرزوی دیرینه انگلیسی ها با شعار سازندگی با پول مردم به نفع انگلیسی ها

16)غاصب 2167 از روستاهای کشور و صدور این سند این روستاها به نام خود

17)254،585 تن ،تعداد افرادی که درآمدشان از زمین های حاصل خیز به جیب رضاشاه میرفت!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
-تاراج سر ستونی های تحت جمشید توسط امریکایی ها ( هم اکنون در موزه دانشگاه شیکاگو )
-تاراج سر سنگی گاو نر از جبهه شرقی رواق شمالی کاخ صد ستون تخت جمشید(هم اکنون در موزه دانشگاه
شیکاگو)
-غارت آثار باستانی دوره ساسانی و اسلامی از جمله محراب 1400 ساله اصفهان (هم اکنون در موزه متروپولیتن)
محمد
Iran, Islamic Republic of
غارت سی هزار از الواح گلی توسط باستان شناسان امریکایی از تخت جمشید در دوره رضاشاه
محمد
Iran, Islamic Republic of
-کشتن شعرا، روشنفکران ،و ادیبانی همچون فرخی یزدی ، میرزاده عشقی ، واعظ قزوینی و بسیاری از نویسندگان ایرانی توسط رضاشاه
-غاصب 2167 از روستاهای کشور و صدور این سند این روستاها به نام خود
-کشتن سردار اسعد بختیاری(وزیر جنگ در دوران نخست‌وزیری محمدعلی فروغی) که پس از اینکه مورد غضب رضاشاه قرار گرفت، به زندان افتاد و سرانجام در سال 1312 در زندان قصر با آمپول پزشک احمدی کشته شد
آدمیزاد
Colombia
بله رضا شاه از جماعت روشنفکر لیبرال نفرت داشت و روشنفکر نمایی و دمکراسی را مانعی برای پیشرفت کشور میدانست
Iran, Islamic Republic of
جناب آدمیزاد؛ شما مأمور نوشتن قصه های پهلوی هستی؟! بر اساس کدام عمل، از لیبرال ها نفرت داشت؟! اجباری کردن کلاه شاپو؟ دیکتاتوری تا این حد؟!
وانگهی، نفرت او، مجوز خوردن زمین روستایی بدبخت بود؟!
آدمیزاد
Colombia
رضاشاه مردم را به پوشیدن "یونیفرم "واداشت ، و اقتدار حکومت مرکزی را بر همه کشور گسترانید !!و ارتش یکپارچه و نظم را در همه جا استوار کرد!!!!، در حالیکه لیبرال ها طرفدار فدرالیسم اند و از یونیفرم پوشیدن خوششان نمیآید .رضا شاه از سیاست بازی و پارلمان و مجلس و سفسطه های روشنفکری بیزار بود و جلوی آنها را گرفت.!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
غلط کرد با اجبار مردم به پوشیدن یونیفرم، آزادی مردم را سلب کرد. چکاره مردم بود که برای مردم یونیفرم تعیین کنه؟ اون نوکر، میخواست فرهنگ مردم رو عوض کنه. خدا، خودش، پسرش، و طرفدارانش رو لعنت ابدی کند.
Iran, Islamic Republic of
... «مجید موقر» مدیر روزنامه «ایران» در شماره سوم، به تاریخ چهارم دی 1320 تحت عنوان «سرنوشت سانسور در ایران» پرده از جنایات «شاهنشاه عظیم الشان» برمی دارد و روزگار مردم ایران را در دوره بیست ساله، چنین بیان می کند:
... اگر سانسور در ایران برقرار نبود، مردم می توانستند به شاه سابق بگویند: ای شاه ! چرا خانه ما را، باغ ما را، ملک ما را، مزرعه ما را، زمین ما را به زور از ما می گیری؟ چرا چون اموال ما را به زور می گیری، ما را هم به سخره می بری، وادار می کنی از سی فرسخ راه با پای برهنه و پیاده طی طریق کنیم، عائله خود را لخت و بی سرپرست ترک کنیم، شب ها و روزها بدون اجر و مزد با شکم خالی و دل پر از درد و دیدگاه اشگ آلود و دستان لرزان برای تو بیل بزنیم ؟ چرا کمیسیون ارز دست می کنی و تمام دسترنج ملتی را به رایگان از دستش می ربایی و به خارج انتقال می دهی و میلیون ها لیره انباشته می کنی؟ چرا تمام بازرگانی کشور را به انحصار دولت می کشی و همه را از گرسنگی به خاکستر بدبختی می نشانی؟ چرا قانون اساسی کشور را زیر پا می گذاری، چرا اساس مشروطیت را برهم می زنی، چرا وزراء را به میل خود می آوری ومی بری، زندانی می کنی و می کشی، چرا نمایندگان را خودت انتخاب می کنی و زبان آنها را با طلسم رعب می بندی؟ چرا مردم بی گناه را به جرم وطنخواهی و ایمان به آزادی و تقوی و وظیفه شناسی و مردانگی می زنی، می بندی و به زندان می افکنی و زجر می دهی و به دیار نیستی می فرستی؟...
و چنین بود سیمای واقعی «اعلیحضرت رضا شاه کبیر، بنیانگذار ایران نوین !»
حمید
مگه الان مردم میتونن بگن؟
Iran, Islamic Republic of
جواب خیانت های رضاپهلوی نجس و بررسی تاریخ نکبت بار او، اینکه الان چه وضعیتیه نیست. مگر اینکه قصد پوشوندن خیانت های پهلوی رو داشته باشی.
Iran, Islamic Republic of
کاش یکی هم بشینه جاهایی از ایران را به باد داده و بذل بخشش کرده به کشورهای دیگه , هم به این غربزده ها یاد آوری کنه و هزاران انسان هایی که بر اثر فقر و قحطی در دوره این آقا مردن یه خورده تاریخ را مطالعه کنند
Iran, Islamic Republic of
دنیای عجیبی است. با واپسگرایی نقش روشنفکر را بازی می کنند. آیا بازگشت به دوره رضا خان و شاه پرستی واپسگرایی و ارتجاع نیست؟!
Iran, Islamic Republic of
آخه حمید فرخ نژاد کی هست که نظرش چاپ بشه واقعا که
هموطن
Iran, Islamic Republic of
سلام
پرداختن به موضوعات بی اهمیت و فرعی ،
آن هم در زمانی که مردم از مشکلات اقتصادی و به تبع آن اجتماعی و فرهنگی رنج میبرند یا از روی غفلت است یا خیانت....
یک روز مباحث انتخاب شهردار تیتر می شود یک روز تاختن به نهادهای ارزشی و انقلابی....یک روز هنجارشکنی و بی حجابی تیتر می شود و یک روز دیکر جان بولتون....یک روز عربستان تیتر می شود و روز دیگر اتحادیه اروپا.....
یک روز هم مبحث یک مومیایی و امواج رسانه ای شدید موافقان و مخالفان....
تا کی ما باید اسیر این تکنیکهای رسانه ای باشیم؟؟؟
وقت آن نرسیده که به مسائل اصلی کشور بپردازیم؟
بنظر شما رسیدگی به امور فقرای جامعه اولویت دارد یا رسیدگی به صحت و سقم خبر یک مومیایی؟؟رسیدگی به مسکن جوانان اولویت دارد یا اینکه جان بولتون ؟؟
رسیدگی به مشکلات اجتماعی مردم که عمدتا ریشه در مسائل اقتصادی دارد اولویت دارد یا اینکه یک روحانی دسته چندم ادعای کشوری به مرکزیت یک شهر مذهبی؟؟؟

راه ما را رهبر انقلاب تعیین کرده اند....لطفا همه دوستان علاقمند به انقلاب و اسلام بجای پرداختن به مسائل دسته چندم تمام هم و غم خود را نجات کشور از باتلاق اقتصادی قرار دهیم قبل از انکه تر و خشک،چپ و راست ،اصولگرا و اصلاح طلب در سیاهچاله سطحی نگری غرق شویم....
البته که اینده روشن خواهد بود بشرط انکه راه را گم نکنیم....والعاقبه للمتقین
Iran, Islamic Republic of
راست میگه دیگه بنده خدا
شما اشتباه میکنید
این ابن الوقتها درست میگن
Iran, Islamic Republic of
فرخ نژادو زیادی جدی گرفتید.اینم مثل بقیه هم صنفی هاش یه شومنه که میخواد مدام تو کانون توجه باشه. یه هفته محلش ندید درست میشه.
علی
Iran, Islamic Republic of
برای اینکه خدمات رضاخان در اون دوران را ببینید فقط کافیست ایران 1320 را با ایران در 1304 مقایسه کنید. رضاخان در عقب افتاده ترین دوران ایران که مملکت هیچی نداشت (نه دانشگاهی، نه دانشمتدی، نه صنعت و علو و تکنولوژی، نه پول و درامدی، نه ارتشی، نه حمل و نقل خاصی، نه سازمان های اداری و نه ...) بر سر کار امد و فقط 16 سال در اون دوران جهالت ملت ایران پادشاه بود. لطفا لطفا لطفا مملکت اخر زمان قاجار را با الان و یا حتی سال 57 مقایسه نکنید. این کشور هیچی نداشت. هیچی. حالا با اون وضعیت فقط مملکتی که رضاخان در 1320 تحویل داد را مقایسه کنید. چه بخواهیم و چه نخواهیم رضاخان بخش مهمی از تاریخ این.مملکت بوده. شما نمیتوانید تاریخ کشور را تحریف کنید. رضاخان و کارهاش را باید مثل همه در یک ظرف و بستر تاریخی و بدون هیچ حب و بغضی بررسی کرد. باید شرایط ان دوران ایران را سنجید. ایران در چه وضعیتی بود و در چه بستری رضاخان روی کار امد. مثل خیلی از پادشاهان اون هم لیوانش نیمه پر و خالی داره. ...
آجرلو
Iran, Islamic Republic of
باش مقایسه می‌کنیم: 1299 رضا قزاق با پشتیابی قاتلان 10.000.000 ملیونی شاه ایران شد
در چارچوب نقشه استعمارگران برای ایجا عطش پذیرش دیکتاتور یکباره ناامنی‌هایی که انگلیس بانی بود و امثال شیخ خزعل ایجاد می‌کردند، یکباره به آرامش تبدیل می‌شود و در کارنامه رضا قزاق به عنوان تامین کننده امنیت ثبت می‌شود.
رضاقزاق که حریص قدرت بود، قانون اساسی را زیر پا می‌گذارد با حمایت انگلیس شاه می‌شود،
رضا قزاق که پیشتر خود را مذهبی جا زده بود، چهره واقعی خود را نشا می‌دهد باز طبق دستور ارباب شروع می کند به از بین بردن مظاهر مذهب
رضا قزاق در چارچوب نقشه انگلیس می‌بایست در ایدئولوژی جایگزین اسلام را معرفی کند، این کار با با حمای غرب‌گرایان تحصیل کرده در غرب همانند فروغی و داور به اجرا می‌گذارد. دانشگاه تهران تدریس می‌شود اما با اساتید با فکر انگلیسی. فروغی در یکی از کلاسهای همین دانشگاه گفته بود که ایران همانند خزه است برای بقا باید خود را به کشتی انگلیس بچسباند
و.....
در نهایت همین قزاق بی‌سواد فقیر با میلیاردها دارایی که برای خود و خاندانش جمع کرده مورد غضب ارباب قرار می‌گیرد و به شکل ننگینی تبعید می‌شود. او که در برابر گرگ درنده بود و حتی وزیرش با یک اخم خود را خیس می‌کرد، در برابر بیگانگان موش آب کشیده شده بود. کسی که زمانی در اوج تکبر بود، شبانه به منزل فروغی می‌رود و از او التماس می‌کند کاری بکند ولی عهد شاه آینده باشد.
دوست عزیز از این مقایسه چه حاصل شد؟ این که فهم و بصیرتمان را بالا ببریم؛ فریب دشمن مکار و با تجربه‌ای مثل انگلیس را نخوریم
Iran, Islamic Republic of
اولا رضاپهلوی نجس، از کجا بر سر کار آمد؟ یک کودتا. یعنی ورود او، غیرمشروع بود.
ثانیا اصلا مجوز صلاحیت او را چه کسی داد؟ دین؟ مردم؟
ثالثا علم و سواد او، چقدر بود؟
رابعا انجام کارهایی که ردیف کردی، تأسیس دانشگاه و ثبت اسناد و...، سواد نمیخواهد؟ رضاپهلوی سواد داشت؟! یا کشورهایی چون انگلیس، برای منافع سلطه طلبانه و توسعه نفوذ فرهنگی و سپس اقتصادی و فروش انبوه کالا، برای او ساختند و به نامش زدند تا از او، قهرمان بسازند؟! او حرف زدن هم بلد نبود. بعد میدانست دانشگاه چیست؟!
واقعیت اینست که شما مدافعان شاه و شاهنشاهی و پهلوی نجس، اینقدر در نوکری اون نوکرها پیش رفته اید که اصلا حواستان نیست چه مهملاتی میبافید. مردم مسلمان ایران را هم، لابد پیرو سخنان احمقانه خود میدانید!
علی
Iran, Islamic Republic of
خیلی ناراحت نشوید فرخ نژاد ... همان است...
احمد
Iran, Islamic Republic of
ایشان را محترمانه درهمان محل احداث سرویس بهداشتی دفن کنند.
Iran, Islamic Republic of
اوج فرهنگ!
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اوج شایستگی.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اقای چهان لطفا هر وقت نصف خدمات رضا شاه کبیر را انجام دادید ان موقع نظریه بدید . حیف رضاخان کم حکومت کرد?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اگه رضا خان الان بود و اصلاحطلب ها و منتقدین حکومتش رو نقد می کردند الان همانطور که میرزاده عشقی رو کشت و مدرس رو بعد از تبعید خفه کرد یه گور دسته جمعی می کند و همه منتقدان رو میکشت و می ریخت اون تو، خدا رو شکر کنن دوستان منتقد و گاهی فحاش که مرده مردک قلدر بی دین.
حمید
یعنی درست مثل سال 67
Iran, Islamic Republic of
...
Germany
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
خوش بود گر محک تجربه آید به میان
تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد
اگر سالهای سیاه استبداد رضا خانی که ثمره اش کشتار و تصاحب غیر قانونی هکتارها زمین در مازندران و گیلان ، کشف حجاب از سر نوامیس همین سلبریتی عزیز وفقر تباهی و تجزیه ی ایران را ندیده اید ، مستنداتش که مرتب از رسانه ها پخش می شود ...عبرت بگیرید.
لعنت خدا بر رضا قلدر و فرزند خبیثش.
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
یارو رو از اصطبل برداشتند گذاشتند بالا سرملت بد بخت ایران که تو امروز بیای بهش افتخار کنی ..خلایق هر چه لایق
Iran, Islamic Republic of
پیامبران هم چوپان بودند .
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
پیامبران از تواضعشون بود که چوپانی می کردند اولا ، دوما چوپانی مال خودشون رو می کردند نه اینکه دربان اصطبل اجنبی باشند ...!
Iran, Islamic Republic of
پیامبران، تفکر، علم، و ایمان، داشتند. این مردک پهلوی، نه عقل داشت، نه دین داشت، نه قدرت حرف زدن داشت، نه اراده!
پیامبران را، خدا، آورد. این رضاپهلوی دزد را، انگلیس.
پیامبران، مردم را آزاد میکردند. اما پهلوی با نوکری تمام، کشف حجاب را اجباری کرد تا رژیم انگلیس، لوازم آرایشی اش را در ایران بفروشد.
این حور مقایسه های ابلهانه، نشان دهنده بلاهت شماهاست.
Iran, Islamic Republic of
نیازی به خواندن تاریخ در مورد این بیسواد دیکتاتور نیست فقط عکسها را مرور کنید همه چی معلوم میشه. بعضی ها خودشونو به نفهمی نزنند. او رو انگلیسی ها حاکم ایران کردند پسرش را آمریکاییها. این دو موجود خبیث کجاشون باعث افتخار برخی مخ تعطیل ها شده. هنوز جای گلوله های عوامل رژیم پسرش بر روی دیوار محله ما وجود دارد که جوان نازنین و ورزشکار محله را شهید کردند. پادوهای آمریکا خیلی زور نزنید مواظب نافتون باشید.
منصوره
Iran, Islamic Republic of
هرچند اعتقاد کامل داریم که این موج خبری راجع به جسد رضاشاه، توسط سیاست بازان کشورمان و مزدوران رسانه ایشان جهت سرگرم سازی ملّت تدارک دیده شده تا مردم را از مطالبات واقعی شان غافل سازند؛
اما باتوجه به این مهم که در این فضاسازی ممکن است شبهه افکنی نسبت به اقدامات رضاشاه در بین مردم شود، لذا ضروری است خیلی مختصرومفید مطالبی راجع به اقدامات او عرضه کنیم تا این سرگرمی سازماندهی شده(علاوه بر پرت کردن حواس مردم از مسائل مهم جامعه در ادامه)باعث قلب واقعیات تاریخی نشود.

📌مستندات زیر تنها گوشه ای از خدمات رضاشاه پدر نوین ایران به میهن و ملت ایران است👇

1⃣جدایی رشته کوههای آرارات و بخشیدن آن به ترکیه

2⃣کشتار و تبعید بیش از 24هزار نفر از مردم ایران

3⃣توهین به ناموس ایرانی و دستور کشف حجاب

4⃣جدایی دهکده توریستی فیروزه در خراسان شمالی

5⃣امضای قرارداد ننگین سعدآباد و جدایی بخش های زیادی از ایران

6⃣بخشیدن کل اروند رود به عراق که سال ها بعد درجنگ تحمیلی تاوان ها دادیم

7⃣نسل کشی درتبریز و ویران کردن آثارباستانی و کتاب های مردم تبریز

8⃣موافقت با طرح انگلیسی راه آهن شمال به جنوب برای پیروزی انگلیس درجنگ(درحالی که نیاز اساسی ایران به راه آهن شرق به غرب و احیای جاده ابریشم بود)

9⃣مخالفت عجیب با طرح ایرانی راه آهن شرق به غرب برای تجارت ایران با سایر کشورها

1⃣0⃣جدایی مناطق«بولاغ‌باشی»، «جوزر»،«قوری‌گل» ایران توسط ترکیه در زمان رضاشاه

1⃣1⃣جدایی روستاهای«سیرو»و «سرتیک» و برخی مراتع متعلق به کردهای«جیکانلو»ایران توسط ترکیه رضاشاه

1⃣2⃣جدایی دشت ناامید در سیستان به مساحت 3هزار کیلومتر در سال1317

1⃣3⃣با جدایی دشت ناامید از ایران سرچشمه رود هیرمنداز سیستان و بلوچستان خارج و سیستان تبدیل به ریگزار شد.

1⃣4⃣اعطای امکانات به باستان شناسان امریکایی برای کاوش در تخت جمشید و تاراج آثار تخت جمشید توسط این باستان شناسان

1⃣5⃣برآورده کردن آرزوی دیرینه انگلیسی ها با شعار سازندگی با پول مردم به نفع انگلیسی ها

1⃣6⃣غاصب 2167 از روستاهای کشور و صدور سند این روستاها به نام خود

1⃣7⃣قتل عام کسانی که از دادن زمین هایشان به رضاشاه سرباززدند و نیز کشتن مخالفان خود با آمپول هوا(توسط پزشک احمدی معروف)

1⃣8⃣ممنوعیت عزاداری امام حسین علیه السلام در ماه محر و صفر(درحالی که قبل از سلطنت، در عزاداری ها شرکت و گل عزا بر سر و تن خود میزد!)

1⃣9⃣شهادت روحانیون به نام ایرانی به مانند شهید مدرس به جرم مخالفت با فعالیت های ضد انسانی رضاشاه

2⃣0⃣کشتن شعرا، روشنفکران ،و ادیبانی همچون فرخی یزدی ، میرزاده عشقی ، واعظ قزوینی و بسیاری از نویسندگان ایرانی توسط رضاشاه
United Arab Emirates
چند بار دیگه ام این متن و به عناوین دیگه نوشتی حالا خم با اسم منصوره کامنت گذاشتی فعلا که می بینی مردم دیگه دروغهاس تو و امثالت و باور نمیکنن
Iran, Islamic Republic of
مردم؟! تو با فوقش یک نفر دیگه، مسؤول سایت های انقلابی شدید میشید مردم؟!
وانگهی، نوکر نوکر انگلیس، هر کی هست، حرفش و رأیش، ذره ای ارزش ندارد. خودتان را خیلی مهم و معتبر فرض کرده اید! دیگه لشگر بی بی سی گوش کن که اینقدر ادعا نباید بکند. نفهمی مگر افتخار است؟
مجید
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مثل همیشه با استفاده از قدرت تبلیغات و رسانه تاریخ را تحریف و خائن را خادم و خادم را خائن ، ارزش را ضد ارزش ، حق را ناحق و .... نشان می دهند. و علت اصلی عقب ماندگی کشورهایی مانند ما نا آگاه نگاه داشتن توده های مردم به وسیله استعمار با توسل به این گونه تحریف هاست.
Iran, Islamic Republic of
بترسید هرکس از کسی خوشش بیاید با او در قیامت محشور میشود
Iran, Islamic Republic of
ما آرزوی محشور شدن با رضاشاه و نداریم میگیم خدمات زیادی کرد اگر اشتباه کشف حجاب و ....رو داشت این اشتباه جای خودش فیلمها ازش ساخته شد اما بهتر بود از تاسیس بیمه و بانک و غیره اش هم فیلم تهیه میشد والسلام
Iran, Islamic Republic of
ما هم میگیم شما بیخود برای اون دزد سر گردنه، خدمات میتراشید. اصلا اون رضاپهلوی دزد، از کجا، با اجازه چه کسی، با چه صلاحیتی، خودش را همه کاره مردم کرد که حالا بخواهد خدمت بکند؟! او غلط کرد خودش را تحمیل کرد. طرفدارانش هم مثل او.
چه کسی به شما اجازه داده از یک قاتل خشنی دفاع کنید؟
Iran, Islamic Republic of
درست میگه که گوشه ای از تاریخ ننگین که هست
حالا براش مراسم تشییع و ختم میگیرم
شما هم بخونین
...
hosein
Iran, Islamic Republic of
خوب يا بد جز تاريخ ايرانه بايستي حفظ بشه والله فقط يه جسده خطري براي هيچ كس نداره
Iran, Islamic Republic of
نشد. وقتی بد باشه که هست، باید تو صورت اون جسدش تف انداخته بشه. نه اینکه خوب یا بد باید حفظ بشه.
در مورد جسد بودن، جسدش ترسی نداره. ولی جسد اون نومر، هنوز نوکرانی داره که برای جسدش هم نوکری میکنن. باید مراقب این نوکران بود. ما به این ها میگیم نترسید، رضاپالونی دیکتاتور مرده. دیگه برای جسد نیاز نیست نوکری کنید.
جواد
Iran, Islamic Republic of
در زمان این خونخوار ملت ایران بود که کشور عملا بین دو کشور انگلیس و روسیه تقسیم شد و میلیون ها نفر از مردم ایران کشته شدن.

میرزا کوچک خان جنگلی توسط چه کسی سر بریده شد.

رضا پالانی دیکتاتور
ناشناس
بصیرت ، بصیرت ، بصیرت ...
چیزی که بسیاری از آن غافلند.
چنانچه رهبر انقلاب فرمودند:
در حوادث فتنه گو شناخت عرصه دشوار است.شناخت اطراف قصه دشوار است.شناخت مهاجم و مدافع ، ظالم و مظلوم ، دشمن و دوست دشوار است.
بایستی گره گشایی کرد.بایستی حقیقت را باز کرد.بایستی گره های ذهنی را باز کرد.
زیر پرچم امیرالمومنین(ع) سختیش از پرچم پیغمبر بیشتر بود از جهاتی.
در زیر پرچم امیرالمومنین(ع) دشمن و دوست آن چنان واضح نبودند.دشمن همون حرف هایی را میزد گاهی که دوست میزنه.همون نماز را که در اردوگاه امیرالمومنین(ع) نماز جماعت می خوندند توی اردوگاه طرف مقابل هم در جنگ جمل و صفین و نهروان هم نماز می خوندند.حالا شما باشید چه کار می کنید.
این عمار
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
سوای تمام مسایل سیاسی ووفکری بایستی طبق شرع مقدس وبرای نشان دادن اعتلای فرهنگ ایرانی مون جسد بااحترام شرعی دفن بشه
Iran, Islamic Republic of
با احترام؟! او که احترامی نداره، جسدش باید به شکل درس عبرت دفن بشه. ...
Iran, Islamic Republic of
اصلا ببينيد جنازه اي در كاره ياسوژه جديد براي انحراف افكار از22ارديبهشت وبرجام و... اقتصاد و..
برخی از عوامل اين دولت توهرچي ناپخته و بدعمل كرده باشه، درانحراف افكار عمومي استاده
Iran, Islamic Republic of
اصلا اين بحثها حاشيه ايست واحتمالا براي انحراف افكار عمومي از موضوعات اصلي مردم يعني اتصادپسابرجامي است
درضمن مهم خروجي يك حكومت است و اينكه در آن حكومت چه اتفاقات مثبت و منفي اي رخ داده در نتيجه كلي تاثيري ندارد(هرچند كه اتفاقات روي داده درزمان پهلوي اول تماما خيانت بوده)
خروجي حكومت رضاشاه، نوكري شاه وملت در برابر ابرقدرتها و خواري و زبوني كشور بوده و جاي اين بحثها ديگر موضوعيت ندارد.
Iran, Islamic Republic of
اغلب بازیگرانی که بیشترین پولهای مفت را در ایران بدست میاورند، کمترین علاقه را به وطن خود دارند (حتی اگر بتوانند برای زاییدن به غرب می روند). اینها بر اثر زیادی توجه دچار خودخواهی و خودبینی شده، خود را از ایرانی برتر دانسته و به ملت فخر می فروشند.
همین ها هستند که اگر غرب کوچکترین گوشه چشمی به آنان نشان دهد با سر می دوند و هر نقشی را ولو ضدایرانی باشد می پذیرند.
اگر چنین خودشیفتگانی که اغلب در حال خرج پولهای بادآورده و عیش و نوش در فرنگ هستند، الگوی جامعه شوند و فهم و درک آنها از مسائل، ملاک و مبنا قرار گیرد، خودتان اندازه سقوط آزاد جامعه را حساب کنید.
Iran, Islamic Republic of
چرا برخی از این هنرمندان نخود هر آشی میشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
هنرنماهای بی هنری... فرخ نژاد یکی از این قماشها است
Iran, Islamic Republic of
هر کس به هر فردی علاقه دارد با او محشور می شود. امیدواریم که آقای واقعا بازیگر!!!!؟؟؟ که نقش خود را همیشه بصورت آنچنانی.... ایفا میکند .اگر نگاه واقعی اش به یک پادشاه ستمگر و جلاد این است با محشور شود. اگر بازیگری می کند برود خوب فیلمنامه را بخواند. حد اقل یک کتاب تاریخی را راجع به این خاندان فاسد و ظالم بخواند بعد مجیز گوی آنان شود. برای استقبال آنطرف آبی ها راههای دیگری وجود دارد شما که بازیگری راهش هم خوب بلدی . خدا هدایتت کند.
Romania
روشنفکران زمان رضا خان ازش متنفر بودن رضا خان هم همه شون رو کشت می گفتن کشور ایران در زمان رضا خان استقلال نداره و درست بود حرفشان شخص رضا خان رو به راحتی از کشور تبعید کردن انگلیسی ها اما راستش فهمیدن این مساله برای مطرب ها و الوات ها و کسانی که دنبال عیش و نوشن سخته، یعنی می فهمن ها ولی میگن به درک.
Iran, Islamic Republic of
اشتباه منفی دادم. مثبت.
طرفداران رضاپهلوی دزد، مطرب نیستن. مأمور و دشمنن. باهاشون ملاطفت نکنید که خوب میفهمند چی میگید.
Romania
در تایید حرف شما بیتی از میرزاده عشقی یادم میاد
آن دهستانی بی مدرک تحمیلی هر
از نوک پاش آبی مغز سرش باید ...
Iran, Islamic Republic of
البته تمام وطن فروشان و بی دینان از از وطن فروش و بی دینی مثل رضا خان خوششان می آید، چون دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید.
Iran, Islamic Republic of
احسنت.
Iran, Islamic Republic of
محض اطلاع دوستان رضا خان با جسد رضا خان باید مثل رفتار خودش عمل کرد، در دوره سردار سپهی رضا قلدر سر بریده میرزا کوچک خان تا مدتها در محل انبار نفت برادران نوبل برای عبرت دیگران در معرض تماشای عموم بود این عملکرد رضا خان با مخالفانش بود و احترام به جسد توسط رضا خان این طوریه. باید با خودش هم همین رفتار ر کرد نه دوستان رضا خان؟ !
علی
United States
همه این حرفهای اشتباه تاریخی بخاطر اینه که ما با کمال تاسف هیچ مطالعه ای نداریم !!!!
Iran, Islamic Republic of
الیور استون از آمریکا میاد هر چی دلش میخواد بر ضد کشورش میگه و میره حالا فرض کنید یک سینماگر ایرانی این جملات را بر ضد کشورش در امریکا به زبان میاورد ، اگر اجازه بازگشت داشت مستقیم از فرودگاه باید میرفت اوین ؛ حالا این فرخ نژاد نظرش رو گفته کلا صفحه اینستاگرامش تعطیل شد. من الان معنی آزادی بیان را فهمیدم.....
Iran, Islamic Republic of
شما فكر كنم خواب تشريف داشتيد
چندين ساله كه بخش عمده فيلمهاي توليدي ما كه بصورت كاملا اتفاقي!!! ازجشنواره ها جايزه مي گيرند، نشان دهنده چهره سياه ازايران ويامروج فرهنگ غربي در كشورند، آنهم با پول و پشتوانه نظام!!!
كجا دركشور امريكا اجازه تبليغ ايران ياترويج فرهنگ ايراني‌‌ اسلامي را ميدهند؟
سينماگران ما كه ماشالا در ضد انقلابي صحبت كردن ،گوي را از ضدانقلابهاي شناسنامه دارسابق ربوده اند.
تعجب مي كنم شما چشمانتان نمي بيند؟!!!
رضا پیشرو
United States
عقب افتادگی گسترده ملت ایران شد! الحق حافظه تاریخی ملت ضعیفه
قدیر
Iran, Islamic Republic of
اقای فرخنده نژاد از خداوند متعال خواستاریم شما و همفکرانتان در خصوص رضا خان را در اخرت با ایشان محشور نماید و در جایگاه رفیع ایشان شریک شوید
Iran, Islamic Republic of
کاشکی یکی مثل ایشان پیدا میشد چند نفر از سوداگران مسکن ،ارز ودلار ، وغیره را از سر می انداخت تو تنور تا بسوزند تامردم از دستشان درامان بمانند .اخه می گویند رضاخان در سطح شهر انزمان گشت میزد و پرس و جو میکرد از وضع اقتصادی مردم که با خبر میشود نانوائی نان خمیر تحویل مردم میدهد همانجا اورااز سر درتنور کرد.امروز مردم باید افرادی معلوم الحال را درتنور کنند .
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر محترم. با تشکر لطفا مطلب خود را خلاصه کنید . جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
خوبه با پول بیت المال و مردم اقای بازیگر به اینجا رسیدی و سی تی زن امریکا شدی حالا اومدی ور میزنی
Iran, Islamic Republic of
سلبرینی!
علی
United Arab Emirates
این ادعای مسخره که رضاخان پهلوی باعث خدمت و ترقی ایران بود اولا در رژیم پهلوی بارها گفته شده بود که مردم ما علیه این رژیم انقلاب کردند، ثانیا من می گویم اگر کسانی می گویند رضاخان به ایران خدمت کرد و باعث پیشرفت کشور شد، پس بمراتب بیشتر از رضاخان، استالین به کشور روسیه خدمت کرد و باعث پیشرفت روسیه(شوروی سابق) و ارتقاء آن به یک ابرقدرت شد. حالا مهم نیست که تسویه حسابهای خونین و کشتن و سرکوب میلیونها نفر از مردم روسیه به دست او انحام شد. پس مردم روسیه هم بیایند از استالین قدردانی کنند!!