دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

دیدار فرستاده ویژه ترامپ با نخست‌وزیر عراق

چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 604982
نخست‌وزیر عراق در دیدار با فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا، بر اهمیت ثبات در منطقه، اجتناب از اقدامات تنش‌زا و تمرکز به پایان دادن به تروریسم تأکید کرد.
دیدار فرستاده ویژه ترامپ با نخست‌وزیر عراق
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، روز گذشته از «برت مک‌گورک» فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا و «اندرو بیک» مسئول پرونده روابط عراق و ایران در وزارت خارجه آمریکا، استقبال کرد.

العبادی و طرف آمریکایی در این دیدار روابط بین دو کشور، تحولات سیاسی، امنیتی و اقتصادی، مرحله سازندگی و بازسازی در عراق، و اوضاع منطقه‌ای و سرکوب بقایای گروه‌های تروریستی را مورد بحث و ارزیابی قرار دادند.العبادی در این دیدار «بر اصرار عراق برای پیروزی در امر ایجاد اتحاد میان عراقی‌ها در مسیر بازسازی و نیز فراهم کردن شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری» تأکید کرد.

نخست‌وزیر عراق همچنین «اهمیت ثبات منطقه‌، جلوگیری از اقدامات تنش‌زا و تمرکز بر پایان دادن به تروریسم» را یادآور شد.
از سوی دیگر، برت مک‌گورک تصریح کرد که واشنگتن معتقد است که عراق در مسیر درست حرکت می‌کند.

این دیپلمات آمریکایی حمایت کشورش را از عراق در مرحله سازندگی، بازسازی و تقویت امنیت مورد تأکید قرار داد و گفت که واشنگتن از موضع عراق مبنی بر از بین بردن پایگاه‌های گروه تروریستی داعش در سوریه، و تامین امنیت مرزهای عراق در برابر تلاش‌های تروریست‌ها برای نفوذ دوباره به کشور، حمایت می‌کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *