يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

فینالی که شبیه به یک فینال نبود

يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 603895
دیدار نهایی جام جهانی ۱۹۶۲ که بین برزیل و چکسلواکی برگزار شد شبیه به یک فینال نبود.
فینالی که شبیه به یک فینال نبود
به گزارش جهان نيوز، اغلب فوتبال دوستان در جهان معتقدند که در دیدار نهایی هیچ تیمی شانس بیشتری ندارد و برتری تنها متعلق به یک تیم نخواهد بود. آن‌ها بر این باورند که فینال، یک فینال است. این تفکر درست است اما در رابطه با دیدار نهایی جام جهانی ۱۹۶۲ شیلی همه چیز متفاوت بود.

زمانی که تیم ملی برزیل به ورزشگاه ناسیونال سانتیاگو رفت تا برابر چکسلواکی قرار بگیرد و برای فتح دومین جام پیاپی‌اش در جام جهانی تلاش کند همه تصور می‌کردند این تیم بازی‌های سخت خود را گذرانده و به راحتی می‌تواند جام قهرمانی را بالای سر ببرد. هواداران این بازی را رقابت برای فتح یک جام نمی دانستند.

برزیل پیش از این در نخستین مرحله برابر چکسلواکی قرار گرفته بود و در این بازی پله را به علت آسیب دیدگی از دست داد. این خاطره تلخ باعث نشد سلسائو تلاش خود برای بهبودی ستاره جوانش متوقف کند. برزیل در این شرایط بازی‌هایش را یکی از پس دیگری انجام می‌داد و در نبود پله به سختی آن‌ها را پشت سر می‌گذاشت. در دیدار تعیین کننده برزیل برابر اسپانیا آماریلدو که جانشین پله شده بود نه تنها خوب بازی کرد بلکه دو گل نیز به ثمر رساند و پیروزی دو بر یک تیمش را رقم زد. در برد سه بر یک برابر انگلیس در یک چهارم نهایی و چهار بر دو مقابل شیلی در نیمه نهایی گارینشا درخشید و در هر دو بازی دبل کرد. او بیش از گذشته تعیین کننده ظاهر شد. برزیل برای دومین دوره پیاپی به فینال صعود کرد و آخرین تلاشش را برای بهره گیری از ستاره اش به کار برد.

برزیلی‌ها در نبود پله با اعتماد به نفس بالا به زمین رفتند تا در فینال برابر چکسلواکی قرار بگیرند. با این حال در عین ناباوری دروازه شان در دقیقه ۱۵ توسط جوزف ماسوپست باز شد. سلسائو خیلی زود نتیجه را جبران کرد. تنها دو دقیقه بعد آماریلدو در یک حرکت زیبا توانست گل مساوی را به ثمر برساند. پس از این گل بازی کاملا در اختیار برزیلی‌ها بود. با این حال ضدحمله‌های تیم اروپایی خیلی خطرناک بود. در نهایت نیمه اول با تساوی به پایان رسید.

در حالی که ۲۴ دقیقه از نیمه دوم سپری شده بود سلسائو به گل دوم خود نیز دست یافت. این گل با هنرنمایی گارینشا یا "واوا" به ثمر نرسید بلکه زیتو دروازه چکسلواکی را باز کرد. او تنها سه گل برای کشورش در طول دوران بازی‌اش به ثمر رساند که یکی از آنها در فینال جام جهانی بود. دقایقی بعد گل دیگری به ثمر رسید تا برزیل به آرامش برسد. این بار نوبت واوا بود تا دروازه تیم اروپایی را برا سومین بار باز کند و چهارمین گلش را در این بازی‌ها به ثمر برساند. پس از این گل نتیجه فینال مشخص شده بود و برزیل برای دومین دوره پیاپی جام قهرمانی را بالای سر برد.

منبع:ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *