يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
رئیسی:

نمی‌خواهند آب خوش از گلوی سوریه پائین برود

پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 603678
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه جاهلیت مدرن در تلاش است "دین ساختگی" را در میان مسلمین ترویج کند، گفت: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند هنوز آب خوش از گلوی سوریه پائین برود.
نمی‌خواهند آب خوش از گلوی سوریه پائین برود
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در همایش سفیران هدایت در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد اظهار داشت: مهمترین غایتی که برای دین و شریعت تعریف شده مقوله تربیت است، نظام دینی درصدد است تربیت مبتنی بر اسلام را دنبال کند و اهداف و غایات شریعت را در آن متبلور کند.

تولیت آستان قدس رضوی با تبریک مبعث نبی مکرم اسلام (ص) ادامه داد: مبعث و بعثت رسول الله(ص) از بارزترین جلوه‌های حق است و یکی از مظاهری که در بعثت نبی مکرم اسلام(ص) ظاهر می‌شود جنبه ربوبی خلقت است.

رئیسی با اشاره به اینکه علما امروز وارثان انبیاء هستند که باید در مسیر تحقق جامعه‌ای دینی مبتنی بر تربیت اسلامی حرکت کنند تصریح کرد: از این نظر رسالت علما بسیار سنگین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اساس و مبنا در میان حوزه‌های علمیه و دانشمندان ما، توحید است و از این زاویه، سکولاریسم عاملی تهدیدکننده محسوب نمی‌شود؛ مبنا در اسلام توحید است و این مسئله دارای ارزش بالایی است.

رئیسی گفت: مبنا اما در سکولاریسم با رویکرد توحیدی متفاوت است؛ سکولاریسم معتقد است دین مقوله‌ای شخصی است و در امور اجتماعی نمی‌تواند ورود داشته باشد و برای انسان نقش آفرین نیست در حالی که در رویکرد توحیدی و اسلامی مقوله متفاوت است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: فلسفه بعثت بهترین راهکار پاسخگویی به این قبیل سئوالات است، در واقع بعثت مبتنی بر نیاز انسان معاصر است؛ در واقع بعثت پیامبر اسلام(ص) مسئله‌ای تاریخی و مربوط به گذشته نیست بلکه کاملا مبتنی بر نیازهای امروز ما است. بعثت رسول اسلام(ص)، دعوت به جامعه‌ای اخلاقی و حرکت جهادی است و نقش بارزی در گره گشایی در امور مسلمین ایفا می‌کند.

رئیسی با اشاره به اینکه مبعث جوامع را به عدالت و خداپرستی دعوت می‌کند تاکیدکرد: ضدیت با استکبار و فساد نیز جنبه دیگری است که در مبعث رسول اکرم(ص) بر آن تاکید شده است؛ امروز نیز جاهلیت مدرن در تلاش است دین ساختگی را در میان مسلمین ترویج کند و از این جهت در میان آنها ایجاد نفاق و تفرقه کند.

وی گفت: در شرایط امروز آنچه بیش از پیش به آن نیازمند هستیم، بصیرت آفرینی است و در منویات مقام معظم رهبری نیز بارها بر این مسئله تاکید شده است؛ دشمن امروز درصدد است در میان مسلمین تفرقه افکنی کند و یکی از راهبردهای آنها نیز گروه‌های تکفیری است و شاهد هستید که آمریکائی‌ها نمی‌خواهند هنوز آب خوش از گلوی سوریه پائین برود اما در مقابل آنها جبهه‌ای واحد وجود دارد و حرکت اخیر آنها نیز بیانگر استیصال‌شان است.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *