شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۲

مزیت پیام رسانهای بومی بر تلگرام

سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۹
کد مطلب: 603141
معاون فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه ۶ پیامرسان داخلی که فعال شده اند، استارتاپ هستند، گفت: ارائه خدمات تماس صوتی و بانکی مزیت این پیام رسانها نسبت به نمونه خارجی است.
مزیت پیام رسانهای بومی بر تلگرام
به گزارش جهان نيوز، سورنا ستاری، در مورد ضرورت حمایت از پیام رسانهای داخلی در کشور، با تاکید براینکه حدود ۶ پیام رسان اصلی که در کشور هم اکنون فعال شده اند، از سیستم حمایتی معاونت علمی بیرون آمده اند، اظهار داشت: این پیام رسانها استارتاپ هستند و ما در جهت حمایت در حال همکاری با آنها هستیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به مزایای استفاده از پیام رسانهای داخلی نسبت به نمونه های خارجی تاکید کرد: پیام رسانهای داخلی، توانمندیهای خوبی دارند و علاوه بر این توانمندیها، امکان ارائه خدماتی را دارند که شبکه های خارجی ندارند.

وی افزود: برای مثال امکان ارائه خدمات بانکی و صوتی در سیستم پیام رسانهای داخلی وجود دارد و این درحالی است که در تلگرام و سایر پیام رسانهای خارجی، این سرویس در ایران قابل استفاده نیست.

ستاری با اشاره به اینکه برای مثال پیام رسان بله امکان دریافت خدمات بانکی را برای کاربر فراهم می کند، ادامه داد: در همین حال پیام رسان سروش نیز خدمات تماس صوتی دارد.

وی در مورد آخرین تصمیم برای فیلتر تلگرام نیز گفت: آخرین تصمیمات در این زمینه باید از سوی دبیر شورای عالی فضای مجازی مطرح شود و هر آنچه که ایشان تاکنون مطرح کرده صحیح است.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من به شدت موافق فیلتر کردن شبکه های مجازی خارجی هستم .
یک ایرانی
United States
من سالهاست خارج از کشور زندگی میکنم و معمولا سالی چند روز برای دیدار با خانواده به ایران میام,امسال تابستان که به ایران آمده بودم در یکی از مهمانیهای خانوادگی که به افتخار حضور ما بر پاشده بود بحث داغی در مورد پیامرسانها شکل گرفت و هرکی از یک زاویه پیامرسانهای ایرانی رو نقد میکرد,خیلی جالب بود ایراداتی که میگرفتن در همه شبکه های اجتماعی وجود داره و پیش میاد و خودم بارها در همین تلگرام باش برخورد کردم, اما برام عجیب بود چرا ایراداتی که مطرح میکردن رو در ایرانیا میدیدن و تو تلگرام نمیدیدن!؟موضوع داغ دیگه هم امنیت ایرانیها بود, اینم برام عجیب بود که تو کشوری که من ساکن هستم مردم اگر شایعه ای مبنی بر عدم تسلط پلیس و دستگاه های امنیتی بر یک شبکه مجازی بشنوند ازش خارج میشن,چون معتقد هستند امنیتشون به خطر میافته!
به هر حال همونجا بعد از یک جستجوی مختصر یکی ازین پیامرسانها را دریافت و نصب کردم و روی گوشیم بود تا به کشوری که درش ساکن هستم برگشتم و اینجا فرصت بیشتری داشتم که ازش استفاده کنم و ببینم چیه, امکانات بینظیرش,خصوصا کیف پول و خدماتی که برای کسب و کارها داشت اونقدر شگفت زده و جذبم کرد که تابحال جز فیسبوک هیچ شبکه اجتماعی دیگری تا این حد نظرم رو جلب نکرده بود, یکی دو ساعتی که با این پیامرسان وطنی کار کردم و برای تفریح یک بسته استیکر هم بارگذاری کردم یاد صحبتهای بستگان محترم در مورد پیامرسانهای ایرانی افتادم که حداقل از نظر فنی و قابلیت هیچ کدوم از صحبتهاشون درست نبود,چون هم امکانات و خدمات بسیاری داشت و هم اینکه از نظر کیفیت راضی کننده بود.
در بین مخاطبینی که این پیامرسان را نصب کرده بودن اسم دوستی رو دیدم که متخصص امنیت شبکه است و در همون کشوری که من ساکنم زندگی میکنه,بش پیام دادم و در مورد امنیت این پیامرسان سوال کردم,پاسخ ایشان هم دقیقا برخلاف نظرات کارشناسانه! فامیلهای گرامی بود,چون گفت,از نظر فنی هیچ حفره امنیتی خاصی نداره و کاملا قابل اعتماده,سوالات دیگری نظیر اینکه آیا تلگرام امن تره  و... هم پرسیدم که قاطعا پاسخ داد تفاوتی ندارن,گفتم بقیه ایرانیها را هم بررسی کردی,گفت همش رو نه اما دو سه تا را بررسی کردم مشکلی نداشتن.
این شد که الان حدود 2 ماهه من و همسر که ایرانی هم نیست و دو فرزندم و برخی از دوستان ایرانی و حتی غیر ایرانی در یک کشور اروپایی که تلگرام هم فیلتر نشده داریم ازیک پیامرسان ایرانی هم استفاده میکنیم, اما هنوز موفق نشدم خواهر و برادر و بستگان ساکن در ایران را متقاعد کنم این پیامرسان را نصب کنن که ارتباطاتمون ازین طریق باشه!!