دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

افزایش شهدای حمله سعودی‌ها به آوارگان یمنی

چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب: 601568
عضو کمیته ملی مستندسازی جنایت‌های اشغالگران و هماهنگی تلاش‌ها برای امدادرسانی در یمن تاکید کرد که تعداد شهدای حمله سعودی‌ها به اردوگاه آوارگان یمنی در استان "حدیده" به ۲۴ نفر رسیده است.
افزایش شهدای حمله سعودی‌ها به آوارگان یمنی
به گزارش جهان نيوز، دکتر "یوسف مجمل الحاضری" عضو کمیته ملی مستندسازی جنایت‌های اشغالگران و هماهنگی تلاش‌ها برای امدادرسانی در یمن آخرین وضعیت شرایط انسانی در یمن را تشریح کرد و گفت: جنگنده‌های سعودی به یکی از اردوگاه‌های آوارگان که در استان الحدیده و در منطقه تلاقی میان نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی از یک سو و اشغالگران و مزدورانشان از سوی دیگر، قرار دارد حمله کرده اند که در این حمله ۳۸ نفر کشته و زخمی شده اند. این درحالی است که تنها دو روز پیش از این جنایت، نمایندگان سازمان ملل از این مکان بازدید کرده بودند و اطلاعات کامل اردوگاه و مختصات دقیق آن را در اختیار اشغالگران سعودی قرار داده بودند. بنابر این هم سازمان ملل و هم دشمن به خوبی اطلاع داشتند که این مکان یک اردوگاه آوارگان است و هیچ سلاح و نیروی نظامی در آن وجود ندارد.

وی با تاکید بر عامدانه بودن این حمله توضیح داد: سعودی‌ها این اردوگاه را با دو موشک هدف قرار دادند و این نشان می‌دهد که هیچ اشتباهی در کار نبوده و این پادگان عامدانه هدف قرار گرفته است. در این حمله ۲۴ نفر شهید شده و ۱۴ نفر زخمی هستند. جنایت‌های سعودی‌ها در استان‌های مختلف یمن همچون صعده و مارب به طور شبانه روزی ادامه دارد.

او در بخش دیگری از سخنان وضعیت انسانی در یمن را بسیار ناگوارد دانست و در این خصوص توضیح داد: وضعیت انسانی در یمن بسیار تاسف بار است، محاصره کشور و انتقال بانک مرکزی از صنعا به عدن وضعیت را پیچیده‌تر کرده است. ۱۹ ماه است که کارکنان دولت حقوقی دریافت نکرده اند و اقدامات سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری جهانی در یمن نیز به گونه‌ای نیست که بتواند نیاز‌های مردم را تامین کند.

دکتر یوسف مجمل الحاظری در پایان گفت: ۲۵ میلیون یمنی در محاصره هستند و حقوقشان پرداخت نمی‌شود، بسیاری از چاه‌های آب آلوده شده اند و مردم برای تامین آب شرب و مصرفیشان به منابع دیگری روی آوردند که این مسئله نیز باعث انتشار وبا در کشور شد. کشور از نظر انسانی با وضعیت بسیار سختی روبرو است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *