کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خاطره بهمن كيارستمي از گير دادن نجفي به ريش پدرش!

27 اسفند 1396 ساعت 5:04

بهمن كيارستمي فرزند مرحوم عباس كيارستمي با ذكر خاطره‌اي به نامه نجفي شهردار تهران و وزير وقت آموزش و پرورش دولت مرحوم هاشمي رفسنجاني اشاره كرده كه در آن نامه او ريش نداشتن پدرش را دليل ارادت نداشتن به انقلاب تفسير كرده بود.


گروه سیاسی جهان نیوز، فرزین ماندگار:اين يك قاعده كلي و هميشگي است كه تندروها همواره بنا به مصالح و منافع شخصي از رنگي به رنگ ديگر و از موقعيتي به موقعيت ديگر منتقل مي‌شوند. تندروها روزي با جاي گرفتن در ميان انقلابي‌ها براي خود موقعيت دست و پا مي‌كنند و البته با ندانم كاري به انقلاب لطمه مي‌زنند و روزي هم كه احساس مي‌كنند شرايط فرق كرده از ضعف حافظه افكار عمومي استفاده كرده و رداي به اصطلاح اصلاح‌طلبي بر تن مي‌كنند.

فرزند مرحوم كيارستمي در كانال تلگرامي‌اش مي‌نويسد: درباره ريش نداشتن هربار عكس ايشان(نجفي) با ريش پروفسوري را مي‌بينم ياد ميزان ارادت كيارستمي به نجفي! و ميزان ارادت نجفي به انقلاب و نظام مي‌افتم!
ماجرا از اين قرار است كه وقتي عباس كيارستمي فيلم مستند «مشق شب» را مي‌سازد كه تحقيقي مصور بود درباره‌ تكاليف شب دانش‌آموزان مقطع ابتدايي دبستاني در تهران، اين آقاي نجفي تازه وزير آموزش و پرورش دولت مرحوم رفسنجاني شده بود.

او فيلم را كه ديده بود بسيار برافروخته شده و طي يك نامه‌ تند به مدير عامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان-تهيه‌كننده‌ فيلم- به تصوير ارائه شده از نظام آموزشي در فيلم شديداً اعتراض كرده و مديرعامل كانون را به دليل تهيه‌ فيلم كتباً توبيخ مي‌نمايد. توبيخ‌نامه‌ نجفي با اين جمله به پايان مي‌رسيد: «از شما انتظار مي‌رود همكاري خود را با عناصري كه حتي حاضر نيستند با گذاشتن كمي ريش در صورت خود، ارادت خويش را به انقلاب و نظام نمايان كنند قطع نماييد.»

كيارستمي در ادامه مي‌نويسد: اين نامه‌ همون سال‌ها نُقل مجالس منزل ما بود و صداي ابوي كه نامه‌ نجفي را براي حضار مي‌خواند و همه از خنده غش و ريسه مي‌رفتند هنوز توي گوشمه... آنقدر اون جملات را شنيدم كه با اطمينان مي‌گويم تفاوت چيزي كه نَقل كردم با نثر نامه (كه حتماً هنوز يك جايي در خونه‌اش هست) بيشتر از واو و ميم نيست.

حالا با اين ريش پروفسوري نرم و نازك و نمره‌ ارادت به انقلاب و نظام ايشون چنده؟ البته درباره تندروي برخي نيروهايي كه بعدها خود را اصلاح‌طلب ناميدند و در جريان رخدادهاي پس از دوم خرداد سال 76 به جان مباني انقلاب افتادند، زياد شنيده‌ايم. شلاق زدن در حراست وزارت ارشاد سيدمحمد خاتمي توسط فيض‌الله عرب‌سرخي يكي از اين موارد است.

منبع: جوان


کد مطلب: 599761

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/599761/خاطره-بهمن-كيارستمي-گير-دادن-نجفي-ريش-پدرش

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com