شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

رئیس تیم حفاظت العبادی را چه کسی کشت؟

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب: 598980
سرتیپ شریف رئیس تیم حفاظت حیدر العبادی دیروز سه شنبه در یک درگیری با عناصر ایست و بازرسی سرایا السلام در اطراف سامرا کشته شد.
رئیس تیم حفاظت العبادی را چه کسی کشت؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، سرتیپ شریف اسماعیل المرشدی فرمانده تیپ ۵۷ و رئیس تیم حفاظت نخست وزیر عراق دیروز سه شنبه در یک درگیری با عناصر ایست و بازرسی سرایا السلام (شاخه نظامی جریان صدر) در اطراف سامرا کشته شد.
 
سرتیپ شریف برای بررسی اوضاع امنیتی و حفاظتی، پیش از سفر العبادی به سامرا و موصلرفته بود.سرایا السلام مدعی شده کاروان وی به هشدارها توجهی نکرده است و آنان مجبور به تیراندازی شده اند.

نگاهی به سوابق سرتیپ شریف - که تیپ وی مسؤول حفاظت از منطقه الخضرای بغداد است - نشان می دهد وی در بحبوحه اعتراضات ضد فساد جریان صدر در  ۱۱ فوریه سال ۲۰۱۷ میدان التحریر بغداد مسؤول نظامی منطقه برای حفظ آرامش بوده است . در این تظاهرات تعدادی از هواداران صدر  کشته شدند.

همان زمان برخی شبکه های اجتماعی و رسانه ها با انتشار تصاویر و آدرس دقیق منزل سرتیپ شریف در حله، او را عامل سرکوب تظاهرات و از دشمنان جریان صدر و نزدیکان مالکی معرفی کردند.

برخی رسانه های عراقی حادثه کشته شدن دیروز سرتیپ شریف را انتقام جریان صدر از او و یک عملیات ترور قلمداد کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *