يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

نتیجه یک بررسی درباره سرعت انتشار اخبار جعلی

شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب: 597598
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد که اخبار جعلی و نادرست ۷۰ درصد سریعتر از اخبار واقعی و درست در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.
نتیجه یک بررسی درباره سرعت انتشار اخبار جعلی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، نتایج یک بررسی و تحقیق که از اطلاعات منتشر شده در توئیتر به دست آمده است حاکی است که اخبار نادرست و جعلی 70 درصد سریعتر از اخبار درست و واقعی در بین کاربران شبکه های اجتماعی منتشر شده و گسترش پیدا می کند.

نتایج این تحقیق و بررسی نشان می دهد که اخبار جعلی چگونه عمدا از طریق منابع مختلف در فضای اینترنت گسترش می یابد. موج گسترده اخبار جعلی در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی از دو سال قبل و در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تصمیم رای دهندگان بریتانیایی برای خروج از اتحادیه اروپا با گسترش فزاینده ای روبرو شده است.

این تحقیق و بررسی صدها هزار خبر جعلی را در توئیتر مورد بررسی قرار داده است که طی سال های 2006 تا 2017 میلادی منتشر شده است.محققان و پژوهشگران ام آی تی به این نتیجه دست یافته اند که 126 هزار خبر جعلی و نادرست توسط حدود 3 میلیون نفر در فضای اینترنت به خصوص توئیتر منتشر شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *