جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۵
۱۲

آیت‌الله‌ جوادی‌ آملی: گفتیم‌ که‌ «دیاثت سیاسی‌» وجود دارد

يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب: 596157
در کودتای 28 مرداد آمریکایی ها را دیدیم، بعد از آن هم گفتیم که دیاثت سیاسی هم وجود دارد که باید مراقب بود و قبل از این که دیگران بگویند برجام خطر دارد ما به این ها گفتیم، انسان اگر با کفار معامله کرد باید انگشت خود را بشمارد اما اگر خدایی نکرده فریب بخورد تقصیر خود اوست.
آیت‌الله‌ جوادی‌ آملی: گفتیم‌ که‌ «دیاثت سیاسی‌» وجود دارد
به گزارش جهان نيوز، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که مسلمین باید به راه و روش حضرت ابراهیم در بیزاری جستن از کفار تأسی کنند، گفت: کفار دشمنان مکتب، مسلمین و آب و خاک مسلمانان هستند.
 
وی افزود: مسلمانان باید در اصولی که خلیل حق بیان کرده به ایشان تأسی کنند چرا که این امور ارتباط ما را از بیگانه قطع کرده و ارتباط ما را با خدا و انبیا محکم می کند، قرآن حضرت ابراهیم را اسوه ای حسنه معرفی می کند، اگر امید دارید که در قیامت نجات پیدا کنید راه این است اگر کسی متولی اولیای الهی شد خداوند غنی حمید است و کمک می کند و اگر متولی بیگانگان شد خداوند از آن ها بی نیاز است.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: دشمنی و جنگ تا ابد نیست چرا که ممکن است عده ای از کفار باز گردند اما کسانی که تا ابد با مسلمین دشمن هستند باید با آنان دشمن بود، با بیگانه ای که با مکتب و آب و خاک انسان دشمن است باید دشمن بود، اصل دوم این است که باید راهی باشد بلکه برگردند، اصل سوم این است که کفار دو قسم هستند، اگر دست از دشمنی برنداشتند باید تا آخرین لحظه علیه آنان قیام کرد و اگر دست از دشمنی برداشتند باید نسبت به آن ها مهربان بود.
 
وی با اشاره به ورود اسلام به ایران ادامه داد: اسلام در ایران به وسیله محبت دو جانبه ای است که پیامبر ایجاد کردند، برخی شهرها مانند قم و اطراف آن در همان زمان هم منشأ خیر و برکت بود و اهالی آن با اهل بیت(ع) ارتباط داشتند.
 
حضرت آیت الله جوادی آملی ابراز داشت: قرآن می فرماید اگر دشمنان دست از دشمنی بر نمی دارند باید با آن ها دشمن بود، چند سال قبل که مسؤولان وزارت خارجه دیداری با ما داشتند به آن ها گفتم وقتی با آمریکایی ها دست می دهید انگشتان خود را بشمارید چون به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند که مذاکرات با اذن مسؤولان عالی نظام انجام شد.

وی عنوان کرد: در کودتای 28 مرداد آمریکایی ها را دیدیم، بعد از آن هم گفتیم که دیاثت سیاسی هم وجود دارد که باید مراقب بود و قبل از این که دیگران بگویند برجام خطر دارد ما به این ها گفتیم، انسان اگر با کفار معامله کرد باید انگشت خود را بشمارد اما اگر خدایی نکرده فریب بخورد تقصیر خود اوست.
 
مفسر برجسته قرآن کریم خاطرنشان کرد: گاهی انسان با همه قدرت کار را انجام می دهد اما بیگانه خلاف می کند، باهوش تر از امام نداشتیم اما بعد از پذیرش قطعنامه عملیات مرصاد را راه اندازی کردند،  صدام رؤسای همه کشورهای عربی را به ایران فرستاد و با امام مذاکره کردند تا قطعنامه را پذیرفته شود اما سال‌ها بعد وقتی پذیرفته شد صدام با حمایت منافقان عملیات مرصاد را علیه کشور راه انداخت.
 
وی اضافه کرد: گاهی دشمن این گونه است اما این بدان معنا نیست که انسان با هیچ جا رابطه ای نداشته باشد، اگر در برابر آمریکا هوشیاری وجود نداشته باشد نتیجه دیگری حاصل خواهد شد، خوشبختانه رهبری و دیگران راضی هستند که کسی باج به آمریکایی ها نداد و الان آن ها گرفتار هستند تا راه حلی برای اهداف خود پیدا کنند.
 
حضرت آیت الله جوادی آملی هوشیاری در برابر دشمن بسیار مهم دانست و گفت: قرآن نسبت به یهودی ها به مسلمین هشدار می دهد چه برسد به آمریکا که از اعدی عدو است، قرآن می فرماید دشمنان هر روز علیه اسلام و مسلمین نقشه می کشند که باید هوشیار بود، اگر کسی با بیگانه دست داد باید انگشت خود را بشمارد و چاره ای از این مسأله نیست حال هر که می خواهد باشد.
 
وی با بیان این که بر اساس فتوای مراجع تقلید ساختن سلاح اتمی حرام است، افزود: مذاکره با چند کشور به معنای دوستی نیست، اسلام به دنبال جنگ نیست و در شرایطی می توان مذاکره کرد اما هیچگاه نمی توان با دشمنان همیشگی دوستی کرد و فریب آنان خورد
 
استاد درس خارج حوزه علمیه قم در پایان اظهار داشت: فهم و شعور انسان باید در دستش باشد، نسبت به کسانی که از دشمنی دست بردار نیستند باید مراقب و هوشیار بود، قرآن می فرماید اگر کسانی دین شما را قبول ندارند اما بدرفتاری و دشمنی نکردند می توانید رابطه خوبی با آن ها داشته باشید اما نسبت به دشمن کینه توز باید حواس جمع بود.

منبع: رسا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
سه تا نقطه یعنی چی؟! اگر حرفی نداری خوب نظر نده
Iran, Islamic Republic of
ایشان از مراجع تقلید هستند. نه فقط استاد برجسته درس خارج.
Iran, Islamic Republic of
ولی هنوز قابل هضم نیست ک چرا هاشمی رو کوهی خواند ک هرگز نلغزید و جالبتر اینکه نگذاشت جامعه بلغزد..!!!!!!!!!!!! عججججببب.

مردم همه اتفاقات ده سال پیش زیر سر ماها و محمود بود و بس!
Iran, Islamic Republic of
ایشان کاملا سخنان منطقی و برگرفته از قرآن دارند خداوند تعالی در سوره مائده آیه 51 میفرمایند : هان اى كسانى كه ايمان آورديد، يهود و نصارا را دوستان خود مگيريد كه آنان دوست يكديگرند و كسى كه (از شما) آنان را دوست بدارد خود او نيز از ايشان است، چون خدا مردم ستمكار را به سوى حق هدايت نمى‏كند .
dasa
Iran, Islamic Republic of
حمایت های بی دریغ و چشم وگوش بسته! شایدم با چشمان باز ایشان از هاشمی رفسنجانی که مدعی و سینه چاک برجام و رابطه با آمریکا بود را هرگز فراموش نمیکنیم
جا داره از حضرتشان بپرسیم چرا در زمان حیات هاشمی چنین موضعی رو نگرفتن ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
این تذهبو ؟؟؟!
Iran, Islamic Republic of
""الی الله""
اگه شما چهار تا کلمه وسط دعواهای سیاسی تون یاد گرفتین امثال آیت الله جوادی آملی دم به دم با معانی و توجه به حقیقت "این تذهبون" ها مانوس هستند.
دیاثت سیاسی که آقای جوادی به کار بردن تو اوج همون مذاکرات خطاب به عارف بود
"با آمریکا دست میدهید مراقب انگشتانتان باشید خطاب به ظریف بوده
کسانی که مترصد این هستند که کسی یه ذره پا کج بذاره تا انگ کافر و ضد نظام و منافق بهش بچسبونند روز قیامت خیلی دچار خسران میشن.
به اين نكته هم توجه كنيد
Iran, Islamic Republic of
نقل قولهاي متفاوت از سخنان آيت الله جوادي آملي:
خبرگزاري رسا:
"اين بدان معنا نيست که انسان با هيچ جا رابطه اي نداشته باشد، اگر در برابر آمريکا هوشياري وجود نداشته باشد نتيجه ديگري حاصل خواهد شد، خوشبختانه رهبري و ديگران راضي هستند که کسي باج به آمريکايي ها نداد و الان آن ها گرفتار هستند تا راه حلي براي اهداف خود پيدا کنند"
خبرگزاري مهر:
"معنای این حرف این نیست که انسان با هیچ کجا رابطه نداشته باشد باید همیشه در مذاکرات با دیگران مراقب باشیم همان‌طور که در برجام نیز الحمدلله امتیازی داده نشد و آمریکا هر روز به دنبال بهانه برای رخنه در آن است"
Iran, Islamic Republic of
خداییش در برجام دیگر چه امتیازی باقی مانده بود که داده نشد؟!
همه امتیازهای هسته ای را به باد دادند!
...
سرور
Iran, Islamic Republic of
ایشان گفته"خوشبختانه رهبري و ديگران راضي هستند که کسي باج به آمريکايي ها نداد و الان آن ها گرفتار هستند تا راه حلي براي اهداف خود پيدا کنند"
من نوشتم که وی چرا از جانب خود از رضایت رهبری حرف می زند؟ جهان حذف کرد!
Iran, Islamic Republic of
خداوند این عالم ، عارف و مرجع تقلید را برای مسلمانان حفظ کند نکات بسیار درس و منطقی را بیان داشتند و زیباترین ان انست که: اگر با کفار معامله کردید باید انگشتان دستتان را بشمارید .
حمید
Iran, Islamic Republic of
به نظرم روی سخن بیشتر بادولت است و علما باید بدون هرگونه رودربایستی به دولت متذکر شوند