سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
افشانی:

مسئولیت نوسازی‌ساختمان‌ها برعهده وزارت راه است

پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 595126
معاون عمرانی وزیر کشور گفت: مسئولیت ساخت و ساز و نوسازی ساختمان‌های کشور بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.
مسئولیت نوسازی‌ساختمان‌ها برعهده وزارت راه است
به گزارش جهان نيوز، محمد علی افشانی معاون امور عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور درباره نوسازی ساختمان‌های فرسوده مشابه پلاسکو در تهران اظهار کرد: مسئولیت ساخت و ساز و نوسازی ساختمان‌های کشور بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

وی افزود: پروانه مهندسان ناظر به معنای تایید صلاحیت فعالیت آنهاست و این مجوز از سوی وزارت راه و شهرسازی صادر می‌شود.

افشانی گفت: نوسازی ساختمان‌ها و بافت‌های فرسوده در اولویت این وزارتخانه قرار گرفته و امیدوارم برنامه نوسازی به زودی انجام شود.

معاون عمرانی وزیر کشور یادآور شد: باید برای همه ساختمان‌های مهم شناسنامه فنی ساختمان تهیه شود و با توجه به نوع و استحکام ساختمان‌ها تصمیم گیری لازم صورت بگیرد.

وی درباره احیای دریاچه ارومیه افزود: شورای عالی آب در آخرین جلسه‌ای که برگزار کرد به تامین حقابه و احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد اما متاسفانه امسال میزان بارش نسبت به متوسط بلندمدت و حتی سال گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

افشانی یادآور شد: اگر میزان آب در کشور کم باشد، آب تمام سدها، سهم صنعت، کشاورزی و محیط زیست هم کم می‌شود.

معاون عمرانی وزیر کشور  با بیان اینکه اگر میزان بارندگی مناسب باشد به طور طبیعی حقابه‌ دریاچه‌ها تامین و دریاچه ارومیه هم احیا می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی‌های 10 سال گذشته مقرر شد متناسب با میزان بارش حقابه دریاچه‌ها تأمین شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *