يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۳۳
وقتی BBC فارسی، دیگر ضدانقلاب‌ها را عصبانی می‌کند

دو توییت جنجالی BBC فارسی درباره حجاب اجباری+ تصاویر

يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب: 594067
برخی از کاربران ضدانقلاب فعال در فضای مجازی نیز معتقدند بی بی سی فارس به طرز مشکوکی هرازچندگاهی به کمک جمهوری اسلامی میایید و در درون این رسانه نفوذهای از طرف دستگاه اطلاعاتی و امنیتی ایران فعال هستند.
گروه سیاسی جهان نيوز: ماجرا عصبانیت تعداد زیادی از چهره های ضدانقلاب از آنجا آغاز شد که حساب توییتر بی بی سی فارسی، برخورد  قانونی یک افسر نیروی انتظامی در تهران، با یکی از دختران کشف حجاب کرده را این گونه پوشش داد:
 

 
بی بی سی فارسی در این توییت نوشت: «پلیس از دختری که در اعتراض به حجاب اجباری روی جعبه مخابرات رفته بود، قبل از خشونت، از او خواهش می کند پایین بیاید».

این توییت که در حقیقت اعتراف به این مساله بوده که پلیس در مواجه با اقدام غیرقانونی دختر کشف حجاب کرده در ابتدا تذکر زبانی محترمانه‌ای داشته سبب خشم دیگر چهره‌های ضدانقلاب شد.

کاربران ضدانقلاب و خارج نشین بی بی سی فارسی را متهم کردند که توییت این رسانه سبب شده که پلیس ایران قانومند و اخلاق گرا معرفی شود و همچنین تبلیغ این موضوع بوده که نوع برخورد نیروی انتظامی با دختر مذکور نیز با لحن همدلانه بوده است.

عناصر ضدانقلاب اعتراض کرده اند که بی بی سی فارسی درباره حجاب اجباری در زمین جمهوری اسلامی بازی کرده است. برخی از کاربران ضدانقلاب فعال در فضای مجازی نیز معتقدند بی بی سی فارس به طرز مشکوکی هرازچندگاهی به کمک جمهوری اسلامی میایید و در درون این رسانه نفوذهای از طرف دستگاه اطلاعاتی و امنیتی ایران فعال هستند.

اما جالب تر آنکه در این میان سیاوش اردلان تحلیلگر بی بی سی هم طی توییتی نوشت: "بی شک حجاب اجباری مورد حمایت اقشار وسیعی از ایرانیان است. حق آنهاست که با این قانون زندگی کنند."
 
لازم به ذکر است که در جریان اغتشاشات گذشته نیز برخی کانال‌های ضدانقلاب منجمله کانال دروغ پرداز "آمد نیوز" که حامی جریان دراویش تندرو و دیگر تروریست های داعشی است، بی بی سی فارسی را عامل جمهوری اسلامی نامیده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
گربه محض رضای خدا موش نمیگیره. اینقدر ساده نباش جهان نیوز. اعتماد مخاطب اساس تاثیرگذاری یک رسانه است و بی بی سی رسانه دیرین روباه پیر این رو خوب میدونه! فعلا که خبرهای خیلی حساسیتزایی نیست داره اعتماد قشر انقلابی و مذهبی رو با این خبر های محدود بدست میاره برای روز مبادا که هر دروغی رو بتونه به خورد مخاطبش بده.
سعید
Iran, Islamic Republic of
رسانه منافق یعنی BBC فارسی
هم راست رو میگه هم دروغ ولی اینها رو بهم ترکیب میکنه
این یعنی نفاق یه جاهایی درست میگه یه جاهایی خلاف
در مواقع حساس و فتنه ضربه رو میزنه
Canada
كاش فرق منتقدو مخالف را متوجه ميشديم و با همان نگاه بسيارى از كارمندان بى بى سى و ايرانيان مقيم خارج از كشور كه منتقد هستند بدون نگرانى به ايران برميگشتند و زندگى ميكردند
Iran, Islamic Republic of
عزیزجان! بزار ماموریت جاسوسهای فعلی در کشور تموم شه ،انوقت تفاله های بی بی سی رو وارد میکنیم.......
آدمیزاد
Colombia
هموطن با شما موافقم ، من نظام کنونی ایران را قبول دارم و به شیعه احترام میگذارم ولی هیچگاه نمیتوانم شرع اسلامی اجباری را بپذیرم برای همین نمیخواهم و نمیتوانم خانواده ام را به ایران بیاورم.
Iran, Islamic Republic of
شما در همان کشوری که هستی نه این که نخواهی جرات نداری خلاف قوانین سکولار آن عمل کنی. در ایران هم قوانین مترقی شرع و اسلام حاکم است و عقلا باید رعایت شود.
Iran, Islamic Republic of
اگر اسلام و شیعه را قبول داشتی، دستورات و محدودیت هایش را، با عشق، دنبال میکردی و ازش دست نمیکشیدی. اتفاقا خانواده ات را هم، به اسلام هدایت میکردی.
عاشق نمیتونه از معشوق بدش بیاد. پس یه جای کار، اشکال داره.
در مورد اجباری بودن دین، دین اجباری نیست. رفتارهای عمومی اجباری هست. اون که دین نیست! اون اجبارها، برای انجام دهنده، هیچ ارزشی نداره. اینطوری نیست خانمی که به حجاب اعتقاد نداره، اما قانون رو رعایت میکنه، بهش ثواب اعتقاد به حجاب رو بدن. البته ثواب دهن کجی نکردن به حجاب رو قطعا میدن. اما اون حجاب زوریش، مثل حجاب با علاقه خودش نمیشه.
پس اون اجبار، برای دینداری کسی نیست. برای حفظ حقوق دیگرانه. حفظ جامعه از فساده. مراقبت از جوانان مجرد و مردان متأهل در برابر زنان بی بند و باره.
اگر زور بد است، پس همه قوانین بد است. قوانین راهنمایی و رانندگی، قوانین جزایی، قوانین خانواده، و غیره، همه بدن؟ بدن؟! خیر. این ها، برای رعایت حقوق دیگرانه.
صحبت در این رابطه، زیاده. ان شاء الله، بیشتر و کامل تر فکر کنی و اونجایی که وظیفه ات هست، قرار بگیری. هر جا که خدمتت به اسلام، انجام بشه.
Iran, Islamic Republic of
پس حقوق زن چی میشه?زن فقط برای همسرداری و بچه داری خلق شده?
Iran, Islamic Republic of
نه
خلق شده بره تو چاه مکانیکی روغن عوض کنه
خلق شده رفتگری کنه
خلق شده عملگی کنه
خلق شده نون خانواده ش رو تامین کنه
خلق شده راننده بیابون بشه

ما زنان هم میخواهیم عملگی و رفتگری و کارهای سخت کنیم

برابری حقوق زن و مرد یعنی همین
Iran, Islamic Republic of
خلق شده ک مثل هر انسان آزادی حق انتخاب داشته باشه
Iran, Islamic Republic of
شما خیلی به قوی بودن مردها اعتقاد داری.... فکر میکنی فقط مردها باید بروند داخل چاه مکانیکی و روغن عوض کنند و عملگی کنند. در صورتی که خیلی از زنها قدرتشان از ده تا مرد بیشتر است.!!! من چند تا از این زنها میشناسم. چند تا راننده کامیون و اتوبوس زن میشناسم که مکانیکهای قهاری هم هستند. ( آمریکایی و اروپایی ) با چشمان روشن و موی بلوند. چمدان ها و جعبه ها را چنان جابجا میکنند که به مسافران اجازه نمیدهند دست به بار بزنند. خیلی هم خوش تیپ با عینک ری بن و ماتیک هم پشت فرمان می نشینند. واقعا شیر زنانی هستند....
Iran, Islamic Republic of
از توصیه های یهود برای نابودی جامعه مسلمانان که باید مردانشان را زن وزنانشان را مرد کنیم !بروید کتاب حقوق زن دراسلام شهید مطهری را بخوانید که چقدراسلام به روز است .
Iran, Islamic Republic of
حقوق زن بجا اما حجاب فرمان خداست ودر کشور اسلامی ظاهر مرد وزن بایدمتناسب با افکار عمومی باشه .
آدمیزاد
Colombia
در خود قران آمده است « ما پیامبری را نفرستادیم مگر به زبان آن قوم »
برای اجرای" اسلام ناب محمدی " در جامعه عربستان هیچ نیازی به اجبار و در خواندن قران نیازی به ترجمه و تفسیر نیست زیرا شرع اسلام ناب محمدی با آن جامعه همخوانی دارد و زبانشان عربی است ولی در دیگر جامعه ها برای اجرای شرع نیاز به اجبار هست زیرا شرع اسلام ناب محمدی با بیشتر جامعه های جهانی همخوانی ندارد و حتی ناشدنی است و قران نیاز به ترجمه و تفسیر های گوناگون دارد و که همین خودش به جنگ میان مسلمانان انجامیده است ، پس طبیعی نیست ، چون چیزی که در نهاد مردم باشد برای همگان یکسان فهم پذیر است و نیازی به تفسیر و ترجمه ندارد.خدایی که انسانها را آفریده در نهادشان این وظیفه های نیکخواهی و خرد دوستی و عقل گرایی را نیز گذاشته تا آنها را به روشنی و بی نیاز از تفسیر و ترجمه هدایت کند ، هر چه که به رنج و دشمنی میان مردمان بیانجامد از خرد ایزدی بدور است.
کار خوبی می کنید همانجا تشریف داشته باشید.
آدمیزاد
Colombia
هموطن اسلامگرا ، الان انگار شما خودتان را صاحبخانه کشور میدانید و ما رفتیم ولی اگر نسل من انقلاب نکرده بود الان شما این بیپروایی امروزی را نمیداشتید .من مانند بسیاری دیگر حتی در فقر و غربت هم خودمان را نفروختیم و با عفت و مهر به وطن زندگی کردیم ، ایران بر من منتی ندارد چون هیچگاه از آن جز رنج سودی به ما نرساند ولی این شمایید که از کشور من تغذیه میشود و آنرا خوار میکنید .
Romania
آره کار خوبی میکنی همونجا باش و با بی غیرتی تمام بزار خانم بچه هات بی حجاب در جامعه سکولار رفت وآمد کنن . فقط امیدوارم عواقب دنیوی بدی که ممکنه ایجاد بشه گریبانگیرت نشه ‌ . اخروی ش که دیگه بماند
Netherlands
خیالت راحت... کارکنان بی بی سی به ایران برنمیگردن فرناز قاضی زاده یه بار تو پیجش نوشت که مهم براش جیب خودشه نه ایران
دانا
Iran, Islamic Republic of
در مورد بی بی سی چند مورد قابل توجهه:
1-همیشه دنبال جذب افراد از گروه های جدید برای پیشبرد هدف در کشورهای هدفه بخصوص کسانی که عقبه مذهبی قلبی ندارن و صرفا ظاهر بینن و با چند جمله بی بی سی تحت تاثیر قرار می گیرن.
2-شاید توجه کرده باشید که برخی افراد علی الخصوص برخی سیاستمداران از تحلیل های قوی و به روز و قابل اجرای بی بی سی استقبال می کنند حتی زمینه اجرای برنامه های بی بی سی در کشور رو فراهم می کنن لازم به ذکره که تمام تحلیل های این افراد برای رسیدن به خواسته مورد نظر خودشونه و از تحلیلگران اصولا فراری و پناهنده کشورها استفاده می کنن.
3- کد های ارتباطی که اصولا در برنامه های مختلف خبری خود چه از طریق تحلیلگر چه از طریق مجری چه از طریق مردم ساختگی و یا مصاحبه و تحریک مردم به افراد هدف ارسال می کنه لازم به ذکره برخی مواقع انگلستان به افراد هدف یا حتی جاسوسان مخفی خود در کشورهای هدف دسترسی نداره یا گهگه این ارتباط قطع می شه بنابراین لازمه که کدها از طریق رسانه ارسال بشه
4- تحلیل قسمتی از ماجرا که اصولا برجسته می شه و موارد برجسته آنقدر پررنگ می شه تا بقیه موارد کمرنگ یا حتی حذف بشه .
5- سازماندهی از راه دور افراد و گروه ها بدون پرداخت پول و آنهم به شیوه آزادیخواهی به سبک غربی، کافیه به تاثیرات بی بی سی در وقایع کشورهای هدف نگاه کنید راستی چرا افغانستان برای انگلستان مهمه؟ طوری که خیلی جدی در بی بی سی به موضوع افغانستان به صورت جدا بررسی می گردد.
6- کنار هم قرار دادن حلقه های گمشده در کشورهای هدف طوری که افراد و منابع و سلاح کنار هم قرار می گیرند.
7-بازپروری ضعف های موجود یا کمرنگ شده جامعه تا همچنان به عنوان جهان سوم و ضعیف و تحت فرمان به خودمان نگاه کنیم.
8- ضعیف کردن سیستم های قوی جامعه با پر رنگ کردن نقاط ضعف گذشته یا خطرات پیشروی آینده تا سیستم به سمت استعمار شدن به شیوه جامعه دلخواه حهانی پیش رود.
9- بزرگنمایی دنیای غرب طوری که همه فکر می کنن چه آرزوهایی می توانن در دنیای آنها به دست آورند بنابراین با فرستادن اطلاعات کشور از طریق مصاحبه و عکس و فیلم و در واقع بروز کردن اطلاعات رسانه وابسته به سازمان جاسوسی انگلستان دیگر نیازی به جان دادن ماموران مخفی خود در کشورهای هدف نمی بیند .
10- و آخرین مورد هیچ کس نمی فهمد و این طور بگم نمی خواهد بفهمد در انگلستان و در برخورد با مردمی که زیر نظام سلطه ملکه زندگی می کنند یا شکنجه می شوند و یا اعتراضات مردمی و حتی انتقادات ساده سیاستمداران چگونه خاموش می شود
Iran, Islamic Republic of
همشون ازیه قماشن. خاین و وطن فروش
United Arab Emirates
تا قبل از پیوستن مسعود بهنود به بی بی سی براش احترام زیادی قائل بودم ولی بهنود با رفتنش به بی بی سی خراب کرد
Canada
خسته نميشى انقدر نظرات و حرفهاى بيربط ميزنى زير هر خبر ؟!!
Iran, Islamic Republic of
مگه تو خودت خسته میشی همیشه پلاسی تو جهان نیوز با او نظرات مشعشعت کانادایی بدبخت
Iran, Islamic Republic of
بی بی سی حرفه ای ترین رسانه نظام سلطه است و باید دید چه اهدافی در پشت پرده دارد
United Arab Emirates
آفرین به درک و فهم شما درست میگید البته اگه به توئیت دوم نگاه کنید می بینید که دنبال فدرال سازی ایران به سبک عراقن
حیدری
Iran, Islamic Republic of
چند وقت دیگه شاهد خواهیم بود که عده ای شلوار خود را (ساپورت ) وند وقت بعد چیزهای دیگر را بر سر چوب خواهند کرد که ما این لباس های اجباری را نمی خوآهیم چون بلاخره در پوشیدن هر پوششی یک اجباری هست .من فقط در این فکرم که برخورد امام زمان(عجل الله ) با این افراد چگونه خواهد بود؟
Iran, Islamic Republic of
احتمالا همان کاری را میکرد ک پیامبر در آن زمان میکرد
United Arab Emirates
حداقل احادیث خود پیامبر رو در مورد امام زمان و آخرالزمان بخون بعد بیا نظر بده
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
این کارا همش در راستای تدبیرو امید است تا کسی متوجه نشه دلار چنده و صرافی های حسین خان و براردان الان دارن چیکار میکنند!!! حالا یه گوساله ای هم رفت بالای تیر برق یه غلطی کرد نهایتش کارش ثبت میشه تو رکوردهای گینس چی میرسه به ملت این مسخره بازی ها همش بازیه کدخدا پرستا با کشورمون ایرانه تا راحتر به غارت و نجومی خوریشون برسن.
Iran, Islamic Republic of
بالا رفتن دختران از دکل برق کار ...هست راه دور نروید.
امير
Iran, Islamic Republic of
حجاب بايد اختياري بشه
Iran, Islamic Republic of
این دختران خیابانی عقده ای را جمع کنید چهار تا زن ول نماینده میلونها زن ودختر محجوب وبا شخصیت ایرانی نیستن ,حتی اعتراض به حجاب با این روش زشته آیا این درست است زنی در خیابان به بهانه اعتراض به پوشش لخت شود؟!در غرب وحشی هم چنین شخصی بوسیله پلیس جمع میشه.