يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۱

سروری: مفسدین پشت قله‌ مسئولان پنهان شده‌‌اند

چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 592964
دبیرکل جمعیت رهپویان گفت: مدیریت کشور در چنگال دیوان‌سالاری مفرط اسیر شده که این مسئله به نوعی ارتجاع و بازگشت به عقب تلقی می‌شود.
سروری: مفسدین پشت قله‌ مسئولان پنهان شده‌‌اند
گروه سیاسی جهان نيوز: پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره اشرافی‌گری و رفتارهای ارتجاعی برخی افراد اظهار کرد: نکات بسیار ظریفی در سخنرانی مقام معظم رهبری وجود داشت و ایشان در بیانات خود به تشریح وضعیت کنونی کشور پرداختند.

وی افزود: در تشریح مسائل باید به دو جنبه عدالت و پیشرفت و بیان نقاط قوت و ضعف آنها دقت شود، چرا که نباید با سیاه‌نمایی به مسائل جامعه پرداخت و دستاوردهای 40 ساله انقلاب را زیرسوال برد، نخبگان و سخنوران باید ضمن بیان نقاط ضعف به پیشرفت‌ها و اقدامات مثبت انقلاب اسلامی بپردازند.

سروری ادامه داد: یکی از اهدافی که مردم در جریان مبارزه برای پیروزی انقلاب دنبال می‌کردند برقراری عدالت در جامعه بود، چرا که برخی رفتارهای نظام ستم‌شاهی مانند عدم برخورداری از فرصت‌های برابر، باعث نارضایتی آنان شده بود.

وی تأکید کرد: مسئولان نظام باید بکوشند تا از به وجود آمدن رانت در کشور جلوگیری کنند و اجازه ندهند تا فساد در لایه‌های دستگاه‌های اجرایی رخنه کند.

دبیرکل جمعیت رهپویان افزود: طبق بیانات رهبر انقلاب، اشرافی‌گری و فاصله طبقاتی بر فضای کشور حکم‌فرماست و افرادی که چنین خصایص مخربی را از خود بروز می‌دهند، باعث به وجود آمدن پدیده ارتجاع و بازگشت به گذشته شده‌اند.

سروری اذعان کرد: طبیعتا کسانی که خلق اشرافی‌گری داشته و چند تابعیتی هستند نمی‌توانند آموزه‌های انقلاب را که هدف آن مبارزه با چنین خصلت‌هایی است، در دستور کار خود قرار دهند.

دبیرکل جمعیت رهپویان با اشاره به وجود آمدن فضای دیوان‌سالاری در کشور و لزوم اعمال مدیریت جهادی در دستگاه‌های اجرایی، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی مدیریت کشور اسیر دیوان‌سالاری مفرط شده که این مسئله به نوعی ارتجاع تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: قرار بر این است که قالب‌ها و بسترهای کشور برای ارائه خدمات روان‌تر به مردم به کار گرفته شود، نه اینکه موجب نارضایتی آنان و عدم ارائه خدمات به جامعه باشد.

سروری تصریح کرد: متأسفانه در وضعیت دیوان‌سالاری امروز جامعه، هدف جابجا شده است، به این معنا که دیوان‌سالاری در ارائه خدمات به برخی مسئولان بسیار اعتمادبخش و مفید عمل می‌کند، اما در خدمات‌رسانی به مردم که جامعه هدف هستند، بسیار نامتعادل، پیچیده و غیرروان عمل می‌کنند.
دبیرکل جمعیت رهپویان بیان کرد: به عنوان مثال اگر مردم بخواهند وام مختصری از بانک بگیرند، به شدت با موانع جدی مواجه می‌شوند. این در حالی است که در گزارش‌های منتشر شده از بانک مرکزی بیشتر بدهکاران بانکی کسانی هستند که می‌توانند بدون وجود موانع وام‌های کلان بگیرند.

سروری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر ترجیح منافع مردم بر مصالح حزبی و جناحی، یادآور شد: وقتی در کشور همه مسائل به صورت جناحی شکل می‌گیرد، نباید توقع داشته باشیم تا خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه شود، چرا که وقتی مسئولان جناحی انتخاب شوند، شایستگی‌ها محلی از اعراب ندارند و به حاشیه رانده می‌شوند.

دبیرکل جمعیت رهپویان افزود: در این شرایط در تمامی ارکان و ارگان‌های کشور منافع حزبی بر کشور حاکم می‌شود و چنانچه کشور بخواهد با فساد مقابله کند، به دلیل نسبت های فامیلی، با محدودیت مواجه خواهد شد و همین مسئله باعث می‌شود که جامعه نتواند در مسیر انصاف و رفع تبعیض حرکت کند.

وی اذعان کرد: یکی دیگر از پیامدهای حزبی‌گرایی تضعیف شایسته‌سالاری است، به این معنا که افراد مسئول و کاردان کنار گذاشته می‌شوند و نورچشمی‌ها امکان مانور پیدا می‌کنند.

سروری در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه در کشور ما نمی‌توان به خوبی با فساد به مبارزه پرداخت، چرا که فسادگران پشت قله‌های مسئولان و حزب و جناح پنهان شده‌اند و در این شرایط تیغ قوه قضائیه و دستگاه‌های نظارتی کند می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آنتی حزب
Iran, Islamic Republic of
به این جمله توجه بفرمایید:
"متأسفانه در کشور ما نمی‌توان به خوبی با فساد به مبارزه پرداخت، چرا که فسادگران پشت قله‌های مسئولان و حزب و جناح پنهان شده‌اند"
خب ، عزیزم من به همین دلیل است که امام خمینی صریحا مخاف حزب گرایی بود و دستور انحلال حزب جمهوری اسلامی را داد و تا پایان حیات مبارکش هیچ جریان حزبی رسمی در کشور و در عرصه سیاسی عرض اندام نکرد الا جریان مذهبی - سیاسی روحانیت و روحانیون که رسما حزب نیستند!
حالا تصور کنید، مروجان حزب سالار که دنبال حذف ریاست جمهوری و احیا نخست وزیری هستند و نخست وزیر متعلق به حزب حاکم مجلس باشد، موفق به تحقق این کار شوند، چه شود!!!!!
و فساد تا بن دندان کشور نهادینه می شود!
آنهم با این مسئولین و بستگان آلوده!