کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نظر رائفی پور در مورد حمله «به وقت شام» حاتمی کیا

29 بهمن 1396 ساعت 8:51

محقق و پژوهشگر در حوزه صهیونیسم و دشمن شناسی گفت: "به وقت شام" به کل سینمای ایران و جشنواره فجر شرف دارد.


به گزارش جهان نیوز، علی اکبر رائفی پور محقق و پژوهشگر در حوزه صهیونیسم و دشمن‌شناسی امروز در همایش بررسی علل ورود جمهوری اسلامی به کشورهای منطقه ودستاوردهای انقلاب اسلامی در مبارزه با گروههای تروریستی که توسط بسیج دانشجویی دانشکده صنایع دانشگاه آزاد تهران آزاد جنوب برگزار شد گفت: "به وقت شام" به کل سینمای ایران و جشنواره فجر شرف دارد و اگر امروز به ابراهیم حاتمی کیا کارگردان این فیلم حمله می شود به این دلیل است که او در این فیلم به ما می فهماند که چرا در سوریه و عراق حضور داریم.

وی با بیان اینکه اگر به حاتمی کیا حمله می شود به این دلیل است که او در به وقت شام دو اسلام را در کنار هم قرار می دهد تا بگوید همه اسلام ها را با یک چوب نرانید، افزود: به وقت شام یک فیلم ملی است پس باید فاتحه آن را بخوانیم؛ البته به نظر من حاتمی کیا نباید آنگونه حرص می خورد.

وی با بیان اینکه راه جایزه گرفتن در جشنواره های فیلم خارجی این است که مسائل و مشکلات کشور به تصویر کشیده شوند و اتفاقا این جریان فکری هم در ایران به این فیلم ها جایزه می دهد، افزود: اگر یک فیلمساز ایرانی در فیلم خود فقر، اعتیاد و عقب ماندگی در کشورمان را به تصویر بکشد می تواند تمام جوایز جشنواره های بین المللی را درو کند اما یک فیلمساز ایرانی به دلیل اینکه در فیلم خود بزرگراه های کشورمان را به تصویر کشیده بود از راهیابی به جشنواره فیلم استرالیا بازماند.

محقق و پژوهشگر در حوزه صهیونیسم و دشمن شناسی با بیان اینکه هر جا چهره اسلام، ایران و شیعه را کریه نشان می‌دهند در درجه اول پای اسرائیل و در درجه دوم پای انگلیس در میان است تصریح کرد: موساد و ام آی سیکس انگلیس در مسائل مذهبی حرفه ای تر از آمریکایی ها عمل می کنند.

رائفی پور با بیان اینکه آمریکا به دنبال سقوط جمهوری اسلامی از طریق ترویج لیبرالیسم و سقوط از درون است افزود: امام خمینی(ره) بزرگترین آفت انقلابی گری را رفاه طلبی می داند و دشمن نیز به خوبی این را درک کرده است.

وی با بیان اینکه دشمن برای سقوط از درون به دنبال اشاعه رفاه طلبی در کشورمان است افزود: از درون اسلام بدون اهل بیت و بدون فهم قرآن داعش بیرون می آید و از قرآن بدون علی(ع) فتنه عمر و عاص و معاویه شکل می گیرد.

محقق و پژوهشگر در حوزه صهیونیسم و دشمن شناسی با بیان اینکه در زمان وقوع اغتشاشات در کشورمان برخی از شهرهای اسرائیل همچون حیفا و تلاویو نیز به دلیل افشای فساد پسر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صحنه درگیری تبدیل شدند اما هیچ خبری از این درگیری ها به گوش ما نرسید و این در حالی بود که رسانه های غربی خبر اغتشاشات ایران را پیش از اخبار سال نو میلادی اعلام کرده بودند، افزود: دشمن می خواهد چهره ایران را کریه نشان دهد.

وی با بیان اینکه آمریکا، ناتو، عربستان، کویت و قطر در این ۱۴ سال ۷۵۰۰ میلیارد دلار در عراق و افغانستان هزینه کرده اند اما هزینه ایران برای دفاع از امنیت و استراتژی خود در منطقه بسیار کمتر از هزینه های آنها بوده افزود: آمریکاییها در عراق ۵۰ هزار نفر زخمی دادند و ۱۰۰ هزار نفر از نیروهای آنها نیز مشکل روانی پیدا کردند اما امروز منطقه به دست جمهوری اسلامی است و دامنه نفوذ ما تا مدیترانه گسترش یافته است.

محقق و پژوهشگر درحوزه صهیونیسم و دشمن‌شناسی گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در منطقه باعث شده است تا دشمنان بر طبل ناکارآمدی این نظام بکوبند و در این راستا می‌خواهند کاری کنند که خودمان هم باور کنیم که ناکارآمد هستیم و متاسفانه برخی‌ها نیز در پازل آنها بازی می کنند.

وی تصریح کرد: برخی‌ها به عنوان جاسوس در ازای خیانتی که می کنند پول می گیرند اما برخی ها به گونه‌ای عمل می‌کنند که بدون تحمیل هیچ هزینه بر دشمن در فضای رسانه ای نظام را تخریب می کنند حتی در انتخابات ریاست جمهوری برخی از کاندیداها نیز اینگونه عمل کردند.

وی با بیان اینکه یکی از کدهایی راه که جاسوس های دستگیر شده داده اند این بود که ایران به لحاظ آبی بسیار مشکل دارد و باید کشاورزی تعطیل شود افزود: بدون شک هدف این جاسوس ها این بوده تا کشور را از خود کفایی در تولید محصولات کشاورزی که تامین کننده غذای مردم هستند بازدارند.

رائفی پور افزود: حرف ما هم این است که محصولات آب بر در کشور کشت نشوند اما باید گندم، برنج و غلات را در داخل تامین کنیم.

توانند غذای اساسی معادل جمعیت خود را تولید کند به عنوان مثال طبق آمارها ضریب خودکفایی کشاورزی آمریکا ۱۱ است با این وجود آمریکا می‌تواند غذای اساسی ۱۱ برابر ۳۲۰ میلیون نفر جمعیت خود را تامین کند و کشورهای فرانسه، انگلیس، روسیه و چین نیز در این زمینه خودکفا هستند اما وقتی که نوبت به ما می رسد می گویند دیم هم نکارید.

محقق و پژوهشگر در حوزه صهیونیسم و دشمن شناسی با بیان اینکه غبارها به خاطر طرح سدسازی گاپ ترکیه است، گفت: با افتتاح سد ایلیسو ترکیه غبارها تا شرق ایران هم خواهند رسید و الان این سد در آستانه افتتاح است.

وی با اشاره به اینکه جنگ آخر جنگ سد دجله و فرات است و الان دجله خشک شده و عراقی ها در آن فوتبال بازی می کنند تصریح کرد: با بارور کردن ابرها در شمال ترکیه کاری کردند تا پیش از اینکه ابرها به ایران برسند همانجا ببارند با این وجود دیگر ابری به ایران نمی رسد که آن را بارور کنیم.

رائفی پور با اشاره به اینکه پروژه های آب و هوایی و محیط زیستی که دیکته می شوند کسانی در داخل هستند که آنها را اجرا می‌کنند تصریح کرد: به بهانه اینکه درختان بلوط زاگرس جلوی وزیدن باد را می گیرند در این ده سال این درخت ها هر سال دارند خشک می‌شوند به گونه ای که در یاسوج برای تنه درخت بلوط صرفه اقتصادی درست کرده اند و و آنها را سه تا چهار برابر می خرند خب چه کسی است که دارد اینها را می خرد چرا به سراغ آنها نمی روند.

وی بیان کرد: زمانی ایران بزرگترین کشور تولید کننده گردو در دنیا بود و اصلاً گردو به مانند انار بومی کشور ماست اما برای اینکه این درخت را از بین ببرند به یکباره اوضاع به گونه ای پیش رفت که تنه درخت گردو را به ۱۰ برابر قیمت خریداری می کردند به همین دلیل تمام باغداران گردو ها را قطع کردند و پس از آن بود که گردوی اسرائیلی وارد کشورمان شد در هر حال نمی شود که فرستنده این مسائل فقط خارج باشند قطعاً این مسائل در داخل گیرنده دارند خوب بروید ببینید که چه کسانی فهمیده یا نفهمیده پشت این پروژه ها هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو


کد مطلب: 592163

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/592163/نظر-رائفی-پور-مورد-حمله-وقت-شام-حاتمی-کیا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com