کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قطر: عربستان مناسک حج را سیاسی کرده است‎

27 بهمن 1396 ساعت 12:58

رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر تاکید کرد که عربستان مناسک حج را سیاسی کرده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، علی بن صمیخ المری رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر در سخنانی تلویزیونی گفت: "ما درباره سیاسی کردن مناسک از سوی عربستان و نقض حق انجام شعائر دینی سخن گفته ایم".وی با اشاره به اعمال محاصره کشورهای عربستان، مصر، بحرین و امارات علیه قطر افزود: "ما در دومین روز محاصره، شکایت هایی مبنی بر اخراج شهروندان قطری از هتل های مکه مکرمه دریافت کردیم و گفتیم که این امر قابل قبول نیست".

المری درباره محاصره قطر گفت: "گفته های برخی از کشورهای محاصره کننده قطر مبنی بر اینکه بحران قطر ساده و کوچک است، تحریک آمیز و غیرقابل قبول می باشد و اهانت به احساسات شهروندان قطری و قربانیان محاصره به شمار می رود".

وی همچنین خواستار "رفع محاصره قطر شد" و فاش کرد: یک سازمان وابسته به محمد دحلان (از سران جنبش فتح) و مورد حمایت امارات برای خدشه وارد کردن به وجهه قطر تلاش کرده است.

المری گفت: نام این سازمان "شبکه بین المللی توسعه حقوق بشر" است که ریاست آن را یک فرد فلسطینی نزدیک به دحلان برعهده دارد و برای خدشه وارد کردن به وجهه دوحه از طرف امارات حمایت می شود.وی افزود: دادگاههای نروژ علیه این سازمان احکامی را به اتهام فساد و پولشویی صادر کرده اند. دحلان سازمان دیگری را نیز در بروکسل برای آسیب زدن به وجهه قطر و متهم کردن این کشور به تروریسم تاسیس کرده است.
 


کد مطلب: 591715

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/591715/قطر-عربستان-مناسک-حج-سیاسی-کرده-است

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com