چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

قطر: عربستان مناسک حج را سیاسی کرده است‎

جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 591715
رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر تاکید کرد که عربستان مناسک حج را سیاسی کرده است.
قطر: عربستان مناسک حج را سیاسی کرده است‎
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، علی بن صمیخ المری رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر در سخنانی تلویزیونی گفت: "ما درباره سیاسی کردن مناسک از سوی عربستان و نقض حق انجام شعائر دینی سخن گفته ایم".وی با اشاره به اعمال محاصره کشورهای عربستان، مصر، بحرین و امارات علیه قطر افزود: "ما در دومین روز محاصره، شکایت هایی مبنی بر اخراج شهروندان قطری از هتل های مکه مکرمه دریافت کردیم و گفتیم که این امر قابل قبول نیست".

المری درباره محاصره قطر گفت: "گفته های برخی از کشورهای محاصره کننده قطر مبنی بر اینکه بحران قطر ساده و کوچک است، تحریک آمیز و غیرقابل قبول می باشد و اهانت به احساسات شهروندان قطری و قربانیان محاصره به شمار می رود".

وی همچنین خواستار "رفع محاصره قطر شد" و فاش کرد: یک سازمان وابسته به محمد دحلان (از سران جنبش فتح) و مورد حمایت امارات برای خدشه وارد کردن به وجهه قطر تلاش کرده است.

المری گفت: نام این سازمان "شبکه بین المللی توسعه حقوق بشر" است که ریاست آن را یک فرد فلسطینی نزدیک به دحلان برعهده دارد و برای خدشه وارد کردن به وجهه دوحه از طرف امارات حمایت می شود.وی افزود: دادگاههای نروژ علیه این سازمان احکامی را به اتهام فساد و پولشویی صادر کرده اند. دحلان سازمان دیگری را نیز در بروکسل برای آسیب زدن به وجهه قطر و متهم کردن این کشور به تروریسم تاسیس کرده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *