کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مرگ ۴ نوزاد در بیمارستان بم طی ۲ ماه

15 بهمن 1396 ساعت 14:51

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم خبر فوت 6 نوزاد در طول یک ماه در بیمارستان بم را تکذیب کرد و گفت: 4 نوزاد در طول بیش از دوماه در این بیمارستان فوت کردند که مشکل آنها مادرزادی بوده و ربطی به کمبود امکانات بیمارستان نداشته است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایلنا، اصغر مکارم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم درباره مرگ 6 نوزاد در طول یک ماه در بیمارستان بم گفت: این آمار اشتباه است و 4 نوزاد در طول دو ماه در بیمارستان بم درگذشتند که دو نوزاد نارس در سن زیر 28 هفته‌ای و دچار بیماری بزرگی کبد و مشکل طحالی به صورت مادرزادی بودند. یکی از آنها نیز به علت بیماری یرقان در تعویض خون مشکل پیدا کرده بود که او هم طحالش بزرگ بود.

او ادامه داد: در طول 2 ماه 4 نوزاد در بم فوت کردند، این آمار شاید به سالی 6 مورد برسد. هم‌چنین یکی از این نوزادان مادر معتاد داشت که به همین علت موادی در بدن نوزاد نیز وجود داشت.

مکارم درباره عدم امکانات بیمارستان گفت: مرگ نوزادان در طول بیش از دو ماه ربطی به کمبود امکانات ندارد؛ این نوزادان سندروم داشتند و نارس بودند و علت مرگ آنها ربطی به امکانات بیمارستان ندارد. هم چنین شیوع معنی داری درمورد بیماری‌های کبدی در نوزادان وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم افزود: در بخش NICU کمبودهایی وجود دارد و شاید در مواردی مشکل‌ساز شود اما مرگ این نوزادان ربطی به این مسئله نداشته است چون مشکل آنها مادر زادی بوده است.


کد مطلب: 588568

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/588568/مرگ-۴-نوزاد-بیمارستان-بم-طی-۲-ماه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com