چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

مرگ ۴ نوزاد در بیمارستان بم طی ۲ ماه

يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب: 588568
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم خبر فوت 6 نوزاد در طول یک ماه در بیمارستان بم را تکذیب کرد و گفت: 4 نوزاد در طول بیش از دوماه در این بیمارستان فوت کردند که مشکل آنها مادرزادی بوده و ربطی به کمبود امکانات بیمارستان نداشته است.
مرگ ۴ نوزاد در بیمارستان بم طی ۲ ماه
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایلنا، اصغر مکارم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم درباره مرگ 6 نوزاد در طول یک ماه در بیمارستان بم گفت: این آمار اشتباه است و 4 نوزاد در طول دو ماه در بیمارستان بم درگذشتند که دو نوزاد نارس در سن زیر 28 هفته‌ای و دچار بیماری بزرگی کبد و مشکل طحالی به صورت مادرزادی بودند. یکی از آنها نیز به علت بیماری یرقان در تعویض خون مشکل پیدا کرده بود که او هم طحالش بزرگ بود.

او ادامه داد: در طول 2 ماه 4 نوزاد در بم فوت کردند، این آمار شاید به سالی 6 مورد برسد. هم‌چنین یکی از این نوزادان مادر معتاد داشت که به همین علت موادی در بدن نوزاد نیز وجود داشت.

مکارم درباره عدم امکانات بیمارستان گفت: مرگ نوزادان در طول بیش از دو ماه ربطی به کمبود امکانات ندارد؛ این نوزادان سندروم داشتند و نارس بودند و علت مرگ آنها ربطی به امکانات بیمارستان ندارد. هم چنین شیوع معنی داری درمورد بیماری‌های کبدی در نوزادان وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم افزود: در بخش NICU کمبودهایی وجود دارد و شاید در مواردی مشکل‌ساز شود اما مرگ این نوزادان ربطی به این مسئله نداشته است چون مشکل آنها مادر زادی بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *