يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

قصور پزشکی دختربچه ۸ساله را به کما برد +عکس

شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 588010
پرونده کودک ۸ ساله علی‌آبادی که به علت قصور پزشکی و تزریق اشتباه دارو به کما رفته بود، در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی به صورت ویژه تشکیل شد و درحال بررسی است.
قصور پزشکی دختربچه ۸ساله را به کما برد +عکس
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه شهروند، پرونده کودک ۸ ساله علی‌آبادی که به علت قصور پزشکی و تزریق اشتباه دارو به کما رفته بود، در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی به صورت ویژه تشکیل شد و درحال بررسی است.

عباس بدخشان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار داشت: دختربچه ۸ ساله، ۱۰ روز پیش در نیمه‌های‌شب به بیمارستان علی‌آباد کتول مراجعه می‌کند که با تشخیص عفونت در بیمارستان بستری شده و با دستور پزشک معالج آمپول به وی تزریق می‌شود.

وی افزود: با تزریق ویال اشتباه دارویی، کودک با کاهش سطح هوشیاری مواجه شده و سپس به بیمارستان طالقانی گرگان منتقل می‌شود. این کودک حدود ۷ روز در بیمارستان طالقانی بستری است و متخصصان بیمارستان این کودک را معاینه می‌کنند.

بدخشان گفت: سطح هوشیاری کودک بالاتر آمده و بدون دستگاه تنفسی نفس می‌کشد، ولی هنوز خطر را رد نکرده است که امیدواریم به زودی این بهبودی ایجاد شود.

وی درباره قصور پزشکی در مورد این کودک ۸ ساله اظهار داشت: قصور پزشکی در همه جای دنیا وجود دارد و این مساله اجتناب‌ناپذیر است، ولی برای وزارت بهداشت این‌که شخص خطاکننده خود اطلاع دهد، مهم است و در این مورد هم پرستار بعد از دیدن حال کودک اشتباه خود را اعلام کرده و با اطلاع‌رسانی پزشکان مراحل سم‌زدایی را در مورد کودک انجام دادند.

بدخشان تاکید کرد: درحال حاضر پرونده قصور پزشکی تشکیل شده و در معاونت غذا و دارو پرونده به صورت اختصاصی درحال بررسی است و این مراحل را از داروخانه تا تزریق، ارسال و متخصص بررسی خواهیم کرد تا میزان قصور مشخص شود و پس از تکمیل پرونده آن را به مراجع ذیصلاح ارجاع می‌دهیم.

وی با اشاره به این‌که ما به‌عنوان مدعی‌العموم عمل خواهیم کرد، افزود: ما تا آخر پیگیر پرونده هستیم و هرکسی که قصور کرده باشد، مجازات خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *