دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
غلامرضا سازگار ؛

شعرآیینی معرفت به اهل‌بیت(ع) است

دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 586477
استاد برجسته شعر آیینی گفت: شعرآیینی معرفت به اهل ‌بیت(ع) است، ازاین رو همین وجه تمایز، شعر آیینی را از دیگر اشعار متمایز می‌کند.
شعرآیینی معرفت به اهل‌بیت(ع) است
به گزارش جهان نيوز، غلامرضا سازگار در حاشیه محفل شاعران آیینی با بیان اینکه شعر آیینی در جامعه نسبت به اشعار دیگر جایگاه والایی دارد، اظهار ‌کرد: شعرآیینی به اهل‌بیت عصمت و طهارت متصل است و همین وجه تمایز، شعر آیینی را از دیگر اشعار متمایز می‌کند.
 
وی با تاکید بر اینکه در راستای ترویج شعر آیینی باید اقداماتی صورت بگیرد، گفت: شاعران فعال در این زمینه، باید سطح فعالیت‌های خود را نسبت به گذشته توسعه دهند تا شاهد رواج شعر آیینی باشیم، شاعران با اشعار قوی و زیبا در ترویج این امر مهم می‌توانند تاثیر گذار باشند، رسانه‌ها هم در ترویج مقوله شعر آیینی باید فعال باشند.
 
پیشکسوت شعر آیینی ادامه داد: خوشبختانه در شرایط کنونی شعر آیینی نسبت به گذشته از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است، جایگاه کنونی شعر آیینی یکی از برکات انقلاب اسلامی و نفس به حق و پاک مردم شهید پرور جمهوری اسلامی ایران است.
 
سازگار به فعالیت‌های آستان قدس رضوی در عرصه ادبی اشاره ‌کرد و افزود: حدود 40 سال بنده با شاعران مشهدی در ارتباط بودم و به این شهر مقدس رفت و آمد داشتم، لذا در جریان زحمات مسئولان آستان قدس رضوی در راستای برپایی نشست های شعر و شاعری هستم و به عقیده من تاکنون آستان قدس رضوی به این امر مهم توجه داشته و خواهد داشت تا انشاءالله جوانان بیش از پیش به سمت این گونه اشعار جذب شوند.
 
گفتنی ‌است؛ محفل شاعران جوان تحت عنوان «تشرف» به همت انجمن ادبی رضوی و با میزبانی دفتر ارتباطات مردمی آستان قدس در حرم مطهر رضوی برگزار شد و در این محفل ادبی شاعران آیینی در وصف شهادت حضرت زهرا(س) به شعرخوانی پرداختند.

منبع:روضه نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *