دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

اردوغان: دولت اوباما ترکیه را درباره سوریه فریب داد

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 585290
رئیس جمهور ترکیه گفت که دولت قبلی آمریکا کشورش را درباره سوریه فریب داده است.
اردوغان: دولت اوباما ترکیه را درباره سوریه فریب داد
به گزارش جهان نيوز به نقل از  تسنیم ، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز چهارشنبه در سخنانی گفت: ترکیه در عملیات نظامی در شمال غرب سوریه به دنبال اجرای عدالت است نه گرفتن زمین.

وی در ادامه افزود: در عملیات نظامی عفرین، نیروهای مسلح ترکیه که در حال حمایت و پشتیبانی از سوی ارتش آزاد سوریه هستند، اوضاع منطقه را تحت کنترل قرار داده اند. نگرانی ما برقراری عدالت است، نه تصاحب زمین.

رئیس جمهور ترکیه گفت: آنکارا در ابتدا تروریست‌ها را نابود می کند و سپس بعد از آنکه عملیات شاخه زیتون به پایان رسید، 3.5 میلیون آواره سوری قادر خواهند بود تا با امنیت کامل به خانه و کاشانه خود بازگردند.

اردوغان همچنین گفت که دولت قبلی آمریکا (دولت باراک اوباما) ترکیه را درباره سوریه فریب داده است.اظهارات اردوغان در حالی است که سازمان ملل متحد روز سه شنبه در گزارشی به نقل از منابع محلی در سوریه اعلام کرد عملیات نظامی ترکیه در منطقه عفرین سوریه، سبب شد حدود 5 هزار نفر از خانه و کاشانه خود آواره شوند و البته تعدادی از افراد بسیار آسیب پذیر قادر به فرار نیستند.

ترکیه مدعی است که هدف از آغاز این عملیات در شهر عفرین، برقراری امنیت و ثبات در طول مرزهای مشترک با سوریه است. ترکیه اعلام کرده است که قصد دارد گروه های تروریستی را در منطقه از بین برده و از مردم سوریه محافظت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *