دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۴۷
شبهه‌پراکنی آقای نظریه پرداز

حجاریان کارکرد مجلس خبرگان را زیر سوال برد

دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۲۴
کد مطلب: 584249
حجاریان پس از زیر سؤال بردن کارکرد و عملکرد مجلس خبرگان رهبری، ضمن پرداختن به سوژه نخ نماشده ردصلاحیت آقای سیدحسن خمینی در انتخابات خبرگان پنجم، تلاش کرد تا ردصلاحیت نوه حضرت امام (ره) را موضوعی تشتت زا در درون شورای نگهبان جلوه دهد.
حجاریان کارکرد مجلس خبرگان را زیر سوال برد
گروه سیاسی جهان نيوز: پس از خاتمه اغتشاشات در کشور، رسانه‌های معاند با مانور روی بخش‌هایی از فیلم جلسه تعیین رهبری نظام در خردادماه سال 68، تلاش مذبوحانه‌ای را برای زیر سؤال بردن جایگاه امروز آیت الله خامنه‌ای به کار بستند. پس از توضیحات مراجع ذی صلاح درباره این فیلم 19 دقیقه‌ای، حربه عناصر مغرض افشا شد اما این تازه آغازی بر یک پروژه بود.

روز گذشته «سعید حجاریان» ایدئولوگ جریان اصلاحات طی مقاله‌ای در روزنامه «وقایع اتفاقیه» با عنوان «شبهه عَبائیه» بار دیگر نهاد خبرگان رهبری را بر سر زبان‌ها انداخت. حجاریان در بخشی از این مقاله با زیر سؤال بردن نهاد خبرگان رهبری، فلسفه وجودی این مجلس را در واقع نسخه برداری از حکم فقهی انتخاب مرجع تقلید توسط سائل - با استناد به رجوع به اهل خبره، در صورت نداشتن قدرت تشخیص - تفسیر و تصریح کرد: «به دلیل آنکه در زمان تدوین قانون اساسی، اساساً بحث‌های مربوط به حقوق طبیعی بالمره از ذهن مبارک آقایان به دور بوده است، آنان نتوانسته‌اند رابطه قراردادی میان دولت و ملت را تنظیم کنند و به همین جهت، مردم به خبرگان حواله داده شده‌اند که وظیفه‌شان کشف شرایط رهبری در فردی خاص است. این رفع تکلیف سرآغاز مشکلات شد.»

بر پایه گزارش صبح نو، حجاریان پس از زیر سؤال بردن کارکرد و عملکرد مجلس خبرگان رهبری، ضمن پرداختن به سوژه نخ نماشده ردصلاحیت آقای سیدحسن خمینی در انتخابات خبرگان پنجم، تلاش کرد تا ردصلاحیت نوه حضرت امام (ره) را موضوعی تشتت زا در درون شورای نگهبان جلوه دهد.

در همین باره، حجاریان به اظهارنظر «سید سراج الدین موسوی» از نزدیکان تولیت آستان حضرت امام (ره) خطاب به آیت الله «محمد مؤمن» پرداخت؛ موسوی به آیت الله مؤمن گفته بود: «آیا آیت الله محمد یزدی از اعضای شورای نگهبان بارها تاکید نکردند که سیدحسن خمینی را به سبب مقاله‌ای که چندین سال قبل درباره «شبهه عبائیه» نوشته است، مجتهد می‌داند؟»

حجاریان همچنین در بخش دیگری از مقاله‌اش، در ادعایی بی پشتوانه، حضور پیدانکردنِ به قول خودش «عده‌ای از مجتهدین» در آزمون شورای نگهبان برای تأیید صلاحیت در انتخابات را «ترس از آبرو» ارزیابی و تاکید کرد:«واقعیت این است از زمانی که این آزمون‌ها باب شده است، عده‌ای که واقعاً مجتهد هستند، از ترس آبرو در آزمون شرکت نمی‌کنند؛ چراکه معتقدند شورای نگهبان عده‌ای را که به لحاظ سیاسی با آن‌ها زاویه دارد، با برچسب بی سوادی رد صلاحیت می‌کند و آنگاه افرادی که از فضلا هستند، میان شاگردانشان شرمنده می‌شوند.»

عضو سابق حزب منحله مشارکت در حالی قصد دارد با نیت خوانی کاذب، ردصلاحیت سیدحسن خمینی و نمونه‌های دیگر در آزمون شورای نگهبان را «سیاسی» و «باندی» جلوه بدهد که حضور نیافتن نوه حضرت امام (ره) در آزمون شورای نگهبان، اساساً نه «ترس از آبرو» بلکه نوعی «تفرعن منشی» در بالادیدن جایگاه علمی و فقهی بود.

سیدحسن خمینی در آستانه برگزاری انتخابات مجلس پنجم خبرگان رهبری در اسفند سال 94 در اعتراض به رد صلاحیت خود گفت: «اینکه بعضی از حضرات آقایان محترم فقهای شورای نگهبان نتوانستند از شهادت علمای اعلام که بر بسیاری از ایشان سمت استادی دارند و اساتید معظم که قوام حوزه علمیه به آنهاست و از نوشته‌ها و کتاب‌های اینجانب، صلاحیت علمی را احراز کنند، حداقل برای من و بسیاری دیگر جای تعجب دارد.»  

حضرت امام (ره) درباره امکان اعتراض به تصمیم شورای نگهبان تصریح کرد: «بنده فردی ناشناخته نیستم! که اعضای محترم با بررسی مجدد بتوانند هویت یا سندی را به دست آورند؛ لذا تلقی اینجانب آن نیست که شکایت، مسیری جدید را بگشاید و لذا بر آن باورم که اگر آقایان نتوانستند از شهادت مراجع و علما و درس‌ها و نوشته‌ها به احراز برسند، بعید است بتوانند در آینده نیز به چنین مهمی دست یابند.»

همانطور که در سطور قبل گفته شد، حجاریان با استناد به سخن آیت الله محمد یزدی - البته در صلاحیت این سخن تشکیک وجود دارد چراکه از قول یکی از چهره‌های نزدیک به سیدحسن خمینی عنوان شده - که مقاله «شبهه عبائیه» نوشته سیدحسن خمینی را دلیلی بر مجتهدبودن تولیت آستان امام (ره) دانسته، تلاش کرده تا دوگانگی در تصمیم گیری در شورای نگهبان را به مخاطب القا کند، اما شبهه عبائیه چیست؟

حجاریان شبهه عبائیه را این‌گونه توضیح می‌دهد: «فرض کنیم عبایی داریم که قسمتی از آن به نجاست خاصی اصابت کرده و نجس شده است ولی ما دقیقاً نمی‌دانیم آیا قسمت بالای عبا نجس است یا قسمت پایین عبا؛ بعد در حالی که چنین تردیدی داریم، قسمت پایین عبا را می‌شوییم؛ به گونه‌ای که اگر پایین عبا نجس بود، یقیناً پاک شده باشد. حال در چنین وضعیتی اگر دستِ مرطوب به بالای عبا ملاقات کند، نجس نمی‌شود چراکه ملاقی با یکی از اطراف علم اجمالی نجس نمی‌شود.»

وی در ادامه توضیحش از این شبهه می‌نویسد: «طبعاً این عقلانی نیست که بگوییم اگر دست ما فقط با شیء مشکوک الطهاره (بالای عبا) ملاقات کرد، پاک است ولی اگر هم با مشکوک الطهاره و هم با متیقن الطهاره ملاقات کرد، نجس است.»

حجاریان با ذکر «شبهه عَبائیه» ضمن القای وجود ناهمگونی و عدم تجانس میان فقهای شورای نگهبان به خواننده و شنونده خود، هدف مکتوم و مکنون دیگری را هم دنبال می‌کند؛ این هدف بازمی گردد به لوث کردن کارکرد مجلس خبرگان رهبری! حجاریان به طور غیرمستقیم تلاش دارد با محدود و محصورساختن شأنیت فقهی اعضای پارلمان خبرگان به تشخیص «نجاست یک عبا»! در صلاحیت علمی ایشان در انجام وظیفه اصلی خود یعنی تعیین رهبری نظام اسلامی تشکیک وارد آورد.

اگر مقاله روز گذشته «سعید حجاریان کاشانی» که به طرز رندانه‌ای، اساس وجودی مجلس خبرگان و همچنین نحوه انتخاب اعضای آن را زیر سؤال برده را در کنار هجمه هفته‌های اخیر ضدانقلاب به نحوه انتخاب آیت الله خامنه‌ای به عنوان رهبری جمهوری اسلامی در خردادماه سال شصت و هشت قرار دهیم، متوجه می‌شویم که نوشتارِ استراتژیست اصلاح طلب به طرز مرموزانه‌ای در حقیقت تکمیل کننده - با غرض یا بدون غرض - پازل مغرضان و معاندان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ح
Iran, Islamic Republic of
ایشان بهتراست به فکرعاقبت خودش باشد وازدخالت دراموری که اطلاعی ندارد دست بردارد .
Iran, Islamic Republic of
بحث علمی:
نکته اول: ایشان عدم نیاز مردم به رجوع به خبره را در انتخاب رهبر برمیشمرد اما به این مهم توجه ندارد و یا دارد و کتمان میکند که: " کارکرد خبرگان فقط انتخاب نیست، بلکه نظارت دائمی نیز هست"
به زعم ایشان اگر اولی نیاز به تخصص و خبرویت ندارد(که البته دارد)، علی القاعده دومی به تخصص جدی نیاز خواهد داشت.

دوم: برای رهبری اجتهاد شرط است و اجتهاد تخصص است بررسی آن فقط از متخصص بر می آید و این متخصص خود باید توسط متخصصینی که توسط قانون تعیین شده محرز گردد.

سوم: قانون مداری برای یک عضو خبرگان یکی از علائم اجتهاد اوست، و کسی که ادعای اجتهاد کند و قانون را (حتی اگر آن قانون کامل نباشد لکن قانون است و لازم الاجرا) رعایت نکند، خود گواه عدم اجتهاد اوست.

بحث سیاسی:
1- آقای جنتی که رئیس شورا است توسط امام خمینی و پدربزرگ خود آی سیدحسن منصوب شده است و رهبری فقط ایشان را ابقا نمودند.
من من
Iran, Islamic Republic of
مطالبی که گفتی نشان از عدم اگاهی داره...
اعلام اجتهاد در شیعه با گرفتن مدرک دانشگاهی نیست.. با تایید مراجع یا چند مجتهد دیگه به اثبات میرسه...
اینکه شورای نگهبان حق داره برای اثبات این موضوع ازمون برگزار کنه امری درسته و عدم حضور حسن خمینی و اعلام داشتن کتاب و تایید مراجع حقی براش ایجاد نمی کنه... ولی همین شورای نگهبان دوستان دیگری رو با همین روند بدون ازمون تایید کرده ک این محل بحثه...

درمورد خود شورای نگهبان.. خب پایین اومدن سطح اون به عنوان طرفدار یک گروه خاص و یا مهندسی ترکیب که کاملا مشخص هست.. فقط یک نگاه ساده به انتخابات ریاست جمهوری بکنید..
با چه معیاری افراد رد صلاحیت شدن؟ از همین زاکانی بگیر تا زاهدی رد صلاحیت شدن تا پزشکیان در انتخاباتهای گذشته...
الان که همه حرف از اصلاح قانون میزنن دیدین شورای نگهبان باز چطور از تعیین معیار دقیق فرار کرد؟ به جای بحث درمورد رجل سیاسی بودن و تعیین حد مشخص ( یعنی وزیر بودن .. هیات رییسه مجلس بودن.. یا میعارهای مشخص) اعلام کردن که درمورد چگونگی تعیین مذهبی بودن بحث کردن و اینکه این مذهبی بودن و مدیر بودن چطور باید مشخص بشه..
و دقت کنید... بازهم به جای تعیین معیار مشخص حرف از این شده که بر مبنای عملکرد و حرفهایی که فرد موقعیتهای مختلف گفته و اطلاعاتی که هست باید توسط اعضا تشخیص داده بشه ایا این فرد مذهبی هست یا مدیر هست.... یعنی بازهم فرار از تعیین یک معیار مشخص و اضافه کردن شرایط نامفهوم و افزایش عدم شفافیت...
درمورد بحث چگونگی تعیین و چینش خبرگان که حرفی نزنم بهتره... ریاست جمهوری به این واضحی رو قبول نمی کنند شفاف باشه... چه برسه به بحث تایید صلاحیت خبرگان ...بماند که بخش بزرگی از کشور تنها یک کاندید مشخص داشت...
خلاصه کلام سیستم جمهوری اسلامی جدای از انتقادها و نقطه ضعفهای موجود در طراحی این سیستم .. یک سیستم حکومتیه که بر اساس رای مردم هست...
Iran, Islamic Republic of
داداش خودت ميفهمي چي ميگي؟ يه بار ديگه چمله تو بخون: " قانون مداری برای یک عضو خبرگان یکی از علائم اجتهاد اوست، و کسی که ادعای اجتهاد کند و قانون را (حتی اگر آن قانون کامل نباشد لکن قانون است و لازم الاجرا) رعایت نکند، خود گواه عدم اجتهاد اوست." چه ربطي داره؟! اجتهاد يك مقام علميه. اگر شما از چراغ قرمز هم عبور كني سوادت زير سوال نميره. حتي تقوات هم زير سوال نميره چون قضاوت در مورد اينكه آيا عبور از چراغ قرمز موجه بوده يا نه بحث مفصليه. ممكنه فردي مريض بدحال داشته باشه و مجبور بشه از چراغ رد شه. ممكنه متوجه قرمز شدن چراغ نشده باشه يا ... اينجوري نيس كه تا يكي يه حرفي زد شما بگي از اين لحظه ديگه شما مجتهد نيستي. بعدش هم آيا اگه يه مجتهد به قانوني كه از مجاري خودش گذشته و مصوب شده ايراد و انتقاد داشته باشه يعني پايبندي به قانون نداشته و ديگه مجتهد بحساب نمياد؟!!!! به قانون اعتراض داره ولي اعتراض به قانون با نقض قانون فرق مي كنه. اينا همش توجيه هاييه كه انحصار طلبان حاكم براي از ميدون به در كردن دگرانديشان از خودشون درميارن.
Iran, Islamic Republic of
نفاق آشکار
Iran, Islamic Republic of
شورای نگهبان در طول این سالها نشان داده که یک حزب سیاسی است تا یک نهاد حقوقی و شما اصولگرایان هم فقط با کمک شورای نگهبان توانسته اید در قدرت باق بمانید.
Iran, Islamic Republic of
هر کس در قدرت بوده با رأی مردم بوده
چه خاتمی با 22 میلیون رأی
چه احمدی نژاد با 25 میلیون رأی (بیشترین )
خاتمی سران فتنه 88
Iran, Islamic Republic of
خاتمی با گریه کردن چند تا رای آورد وبقیه رای برای رقیبش بود به لطف ... در دره لرستان ریخته شده بود .ولی احمدی نژاد باسر بلندی 25میلیون رای از طرف مردم فهیم داشت .دیگر احمدی نژاد را با خاتمی مقایسه نکن آفرین
من من
Iran, Islamic Republic of
حتی با فرض گریه خاتمی...
احمدی نژاد که با دزد خوندن کل نظام اسلامی اون رای بالای رو اورد...
نکنه مناظرات و حرفهای احمدی نژاد رو فرموش کردید؟ هنوز سرچ بزنید می تونید پیدا کنید.. دقیقا با عنوان اینکه در 24 سال گذشته یعنی دوره خاتمی هاشمی و رهبر ایران ( نخست وزیری موسوی) باندهای فساد اقتصاد رو گرفتن و .. و همه اون افراد فاسد الان دنبال زمین زدن ایشون هستن سعی کرد رای بگیره.. و البته گرفت :))

یاد اون فیلم چند وقت بعد همین محسن هاشمی افتادم که تو برنامه شهرداری سخنرانی کرد و گفت این چه رای اوردنیه که با بی ابرو کردن نظام گرفته بشه و ... :))
Iran, Islamic Republic of
کی گفته که کل نظامو میشه تو افراد خلاصه کرد لطفا جغنگ نگین چقدر تو این چهل سال آدما اومدن و رفتن اما نظام مونده.چون اونا به نظام تکیه دادند و نظام به خودی خود قائم است
Iran, Islamic Republic of
خاتمي در سال 1380 ، ۲۱٬۶۵۴٬۳۲۰ رأي آورد كه در آن زمان، 77 درصد آرا بود نه 63 درصد بعضيا در سال 88.
Iran, Islamic Republic of
حتما مثال روشنش هم تایید صلاحیت منافقینی است که بعنوان نمایندگان تهران در این دوره در مجلس حضور دارند!!
Iran, Islamic Republic of
این آقای حجاریان چون در انگلستان درس خونده انگلیسی فکر می کنه هما جا تحت قیومیت امپراتور بریتانیا است لذا در همه حوزه سرک می کشه خودش را صاحب نظر می دانه
Iran, Islamic Republic of
منم یه سال تو کنکور شرکت نکردم منو تو دانشگاه راه ندادن !
وقتی جناب سید حسن در آزمون اجتهاد که اولین شرط تایید صلاحیت خبرگان بود شرکت نفرمودن میخواستید تایید بشن ؟!
اگر دلیل عدم شرکت، مجتهد نبودنش بوده که خوب مهمترین شرط رو نداشته اگر نه به غرورش برخورده که عذر بدتر از گناست
Iran, Islamic Republic of
يوسف آل خميني سيد حسن عزيز ذخيره جمهوري اسلامي براي آينده نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران
Iran, Islamic Republic of
دست بر دارید از این چرت و پرت ها !!!! با همین نوع ادبیات و رفتارهاست که متاسفانه عده ای تازان به دوران رسیده سواری میگیرند !!
Iran, Islamic Republic of
يادگار خميني كبير سيد حسن خميني
سلام بر خمینی وشهیدانش
Iran, Islamic Republic of
یادگار امام خمینی انقلاب اسلامی است .ولی متاسفانه دست سید حسن خمینی تو دست کسانی است ضربه به انقلاب اسلامی می زنند
سرور
Iran, Islamic Republic of
به زعم شما حتما بلاتشبیه کلینتون هم یوسف امریکاست و هیلاری هم زلیخای ینگه دنیا.
Iran, Islamic Republic of
خودت ميدوني چي ميگي جناب سرور
سرور
Iran, Islamic Republic of
العاقل تكفيه الاشاره.
Iran, Islamic Republic of
جناب عاقل خودت فهميدي چي گفتي
Iran, Islamic Republic of
خدایی خجالت نمی کشی چرت و پرت سرهم می کنی
من من
Iran, Islamic Republic of
مشکل دقیقا همینجاست... شما تنها و تنها بر اساس نسبت ایشون این فرد رو لایق میدونی...
همینایی که مخالفت می کنن علیه سید حسن.. برای افراد دیگه ک اط نظر سیاسی موافقشون باشه دقیقا مثل شما حرف میزنن... همین الان حرفی از پسر رهبر ایران بشه حرفهایی مشابه شما میزنن...
بعد یه عده مخالف جمهوری اسلامی هم رضا پهلوی رو لایق میدون برای حکومت و ..
یعنی وقتی ذهن بسته و تفکر تعطیل باشه فرقی نداره اصولگرا باشی یا اصلاح طلب یا حتی مخالف نظام... نهایتا از قفسی به قفسی...
Iran, Islamic Republic of
یوسف خمینی سید حسن نصرالله است که نوه واقعی ومعنوی امام و امید آینده جهان اسلام است. نه یک ب...
میلاد
Iran, Islamic Republic of
حجاریان بازهم سر وکله ات پیدا شده چیه فتنه 96دندان شکن محکمی بود سوژه دیگر نداشتید یکجوری انتقاد کردی انگار یک ساعت قبل سید حسن رد صلاحیت .
...
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
از نظر من نگارنده توهم توطئه جدی داره. واقعا نیازه به یه روان پزشک مراجعه کنه
Iran, Islamic Republic of
حیف آنهمه پول بیت المال که خاتمی خرج کرد یک تیم پزشکی از آمریکا آورد ایران سعید حجاریان رو از مرگ نجات بده
علی
Germany
که تلاش همفکران شما برای کشتنش رو بی اثر کنه
جعفری زنجانی
Iran, Islamic Republic of
حالا نوه امام در این مقاله با عنوان شبهه عبائیه چه گلی به سر اسلام و فقه و فقاهت زده است که باید اجتهادش را همه علما اعلام نمایند؟ اگر به صرف یک چنین مقاله ای که یک طلبه مبتدی هم شاید بتواند بخش هایی از آن را تقریر و تنقیح کند باید دو سوم طلاب حوزه قم را مجتهد اعلام نمایند. حتما آسیدحسن واژه امتحان شفاهی حوزه به گوششان خورده است. محفوظات و معلومات طلبه باید در چنین جلساتی به دادش برسد نه در پستوی خانه. این یک سنت دیرین در حوزه است که عده ای از علما علم طلبه را بصورت شفاهی و حضوری به چالش میکشند و راههای فرار را بر او میبندند به طوری که طلبه (که احتمالا خودش جای دیگری استاد است)بعد از امتحان شفاهی مانند انسانی میشود که یک تشت آب یخ رویش ریخته باشند. این رسم معمول حوزه در سطوح بالا بوده است و حتما سیدحسن غریبه با این مفاهیم نیبست مگر اینکه شان خودش را بالاتر از این مسائل بداند.
Iran, Islamic Republic of
شما امتحان شفاهی را مانند برخی اقایان بازجویی گشتاپو فرض کردید نه ازمایش معلومات
Iran, Islamic Republic of
اگر مثل نواب بود یا پدر بزرگش شجاع وانقلابی که تو پوز قائم مقامش هم زد حرفی نبود...جدا چی اون به امام خمینی رفته !!؟
Iran, Islamic Republic of
اینکه برخی اصلاح طلبان دنبال سکولاریزه کردن نظامند شکی نیست. این هم که عملکرد شورای نگهبان در مواردی پرابهام و درجاهایی اشکالدارد انهم بعضا اشکالهای بزرگ این هم قطعی است.این هم که همیشه چون ضرر اشکالات شورا متوجه رقیب بوده جشمامون رو ببندیم و هی شعار بدیم که بله!نباید شورا تضعیف بشه اینهم اشتباه و از همه موارد فوق بدتره.
اگر اقایان عقلانی تر عمل کنند و همیشه سلیقه و مصلحت اندیشی را زیرپای قانون بزارن امثال حجاریان ترک تازی نمیکنند و دوستان نظام هم جلوی تضعیف شورا وامیستن
Romania
خوب مجلس خبرگان كه فرماليته و فقط منبع حقوق كارمندي! براي دوستان است و بودنش فقط ضرره و غير ضروري
Iran, Islamic Republic of
...
United States
" حجاریان و ما ادراک ما حجاریان " ؟اقای حجاریان از افسران بلند پایه اطلاعاتی / امنیتی و فرهنگی است که در طول سه دهه گذشته بارها با طراحی و برنامه ریزی در قرارگاه " موسسه پوششی کیان " معروف به حلقه کیان و دیگر اتاقهای تاریک و مخفی با دوستانش مثل عبدالکریم سروش و تاجزاده و اکبر گنجی و... نظام اسلامی و معارف انقلابی تشیع و اموزه های سیاسی محور مقاومت را به چالش کشیده اند. وچون در مراکز اطلاعاتی و اقتصادی و فرهنگی جای پا و نفوذ و گاه سلطه داشته اند توانستند با لشکر کشی های خیابانی و بسیج میلیشیاهای ریز و درشت خود پنجه در چهره مظلوم نظام اسلامی و امت حزب الله بیندازند . این جریان لیبرال مجری شورشهای مخملی بنیادها و مراکز امپریالیسم و شرکای یهودیشان مثل بنیاد سوروس و... در ایران هستند . خداوند شر و خطرشان را از اسلام و انقلاب و محور مقاومت دفع و رفع فرماید .
فکه تا قدس
Iran, Islamic Republic of
احسنت . این بنیان گذاران افکار تکفیر سه ده گذشته از گذر زمان و فریب جوانان عزیز بنام طرفداری از آزادی دروغین سوار موج هایی که خود براه انداخته می شوند. واگر مدرکشان را رو نکنید تا روز حیات منافق شان به انقلاب اسلامی ضربه می زنند . در دو حال مردم را به انقلاب واسلام بدبین کرده اند : اول انقلاب به روش طالبانی تکفیر اکثریت مردم آن موقع و امروز بنام طرفداری از آزادی و مطالبات !!! در هر دو روش این منافق های دور از روش امام و رهبری مردم را بد بین کرده ومی کنند . فکه از اول انقلاب با این تکفیری ها در مبارزه بوده وهست و اگر مدارکات مستدل آنان را در اختیار داشته باشد تا دهن بازکنند ارایه خواهد کرد . یا حق بنام فکه بزنید اگراز افسران جنگ نرم نیستی که هستی . ای افسران آتش به اختیار . درود بر ابوذر های غفاری انقلاب وسلام بر عمار های صبور و خدا قوت به مالک اشتر های علی وسید علی
حمید
Iran, Islamic Republic of
...؟این دوباره حرف زد!
احمد
Iran, Islamic Republic of
امثال آقای حجاریان که معتقدبودند عصر خمینی گذشته ومعاذالله باید به موزه سپرده شود چه شده که حالا سنگ نوه اش رابه سینه میزنند ؟
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
...
حامی رهبری
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه حکومت دست عده ای تندرو و افراطی افتاده که حتی از مقام رهبری جلو زده اند و برخی از آنان امام حسن مجتبی علیه السلام را بموجب انجام صلح مصلحتی مورد شماتت قرار می‌دهند تا چه رسد به غیر معصوم
یزدی
Iran, Islamic Republic of
این خبیث ها بلندگوی بیگانه هستند
ای کاش گلوله کار را تمام کرده بود
یزدی
Iran, Islamic Republic of
خداوند لعنت کند سران فتنه را که هنوز آدم نشده اند
سید ناصر
Iran, Islamic Republic of
یک نفر توی این ایران ویران به من کشورهای متمدن که فقط یک ارتش و یک رئیس جمهور دارند مگر جه کم دارند چه مشکلی دارند ....فقط یک عده نان خور برای ملت درست نکردهاند همه در حال کار و تلاش .............ابنجا انواع دکان داریم ...دکان دین و جبه وتحریم و........
امید
Iran, Islamic Republic of
سید ناصر درست مگه اینها همه اش دکان برای کاسی است اکثر خوانندگان این سایت معلومه که جزئ کاسبان یا بسجی یا ...............هستند خدا رحم ما درماندگان کند
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
اجتهاد فقط يكي از شروط انتخاب رهبري است و رهبر بايد به امور اقتصادي و نظامي و فرهنگي و سياست خارجي و داخلي و آموزش و پرورش و آموزش عالي و سياستهاي كلي اداره امور كشور آگاهي و تسلط كامل داشته باشد.ولي همه اعضاي خبرگان مجتهد هستند و حتي يكنفر كارشناس امور نظامي يا يك استاد علوم افتصادي و يا يك نفر مسلط به امور فرهنگي و ساير رشته ها در اين مجلس حضور ندارد و اينهمه نماينده مجتهد فقط براي تعيين صلاحيت اجتهاد رهبري حضور دارند.واين نقص بزرگ مجلس خبرگان ميباشد كه از ساير رشته ها افراد نخبه و كارشناس حضور ندارند.
اگر فقط شرط اجتهاد براي رهبري كفايت ميكرد اشكالي نداشت ولي اكنون اين مجلس بدنه كارشناسي قوي ندارد.
United States
جهت اطلاع اقای حجاریان / گرچه خودتان بهتر میدانید که اجتهاد یکی از شروط صلاحیت برای ورود در مجلس خبرگان رهبری است . گیریم جناب اقای سید حسن دام توفیقاته مجتهد یا قریب الاجتهاد یا ... باشند . بدون رو در بایستی و تعارف ایشان چون متاسفانه در دام هلاک کننده جریانات سیاسی منحرف و وابسته ای چون جریان جنابعالی و دوستان شما که صاحبان زر و زور و تزویر هستید افتاده طبیعتا و قانونا صلاحیت ورود به چنین مجلسی را ندارد .در طول تاریخ معاصر سیاسی ایران مشهور بود که هر نیرویی که احیانا میتوانست برای کشور و منافع ملی و فرهنگی مفید و موثر باشد به دروغ و یا راست او را منسوب به انگلیس می دانستند تا از حیز انتفاء ساقط شود . جریان وابسته به غرب اقای حجاریان و تفکرات "پوپری و سوروسی "انها نیز انقدر الوده و خطرناک است که هر کس به انهانزدیک میشود عفل و تجربه به ما میاموزد که باید نسبت به او احتیاط کرد تا واقعا خلافش ثابت شود . ما از خداوند بزرگ عاجزانه مسئلت می کنیم که یادگاران امام راحل ره را از توطئه خناثان و مخالفان نظام اسلامی در پناه خودش محفوظ دارد .