دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱۱
۶۹

پیامبر خدا(ص) را می‌شود نقد کرد، برجام را نه!

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب: 583854
مدیر مسئول کیهان درباره اعتراض شدید وزارت امور خارجه به نقد برجام در برنامه تلویزیونی ثریا گفت: وقتی آقای روحانی به عنوان رئیس دولت معتقد است که پیامبر خدا (ص) و امامان معصوم (ع) را می توان نقد کرد! تعجب آور است که چرا نقد برجام را برنمی تابند.
به گزارش جهان نيوز، حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان درباره اعتراض شدید وزارت امور خارجه به نقد برجام در برنامه تلویزیونی ثریا به خبرنگار فارس گفت: وقتی آقای روحانی به عنوان رئیس دولت  معتقد است که پیامبر خدا(ص) و امامان معصوم(ع) را می توان نقد کرد! تعجب آور است که چرا نقد برجام را برنمی تابند! آیا دولت معتقد است جایگاه و منزلت برجام  نستجیر بالله از پیامبر و امامان علیهم السلام  بالاتر است؟!

مدیر مسئول کیهان افزود: برادر عزیزمان آقای جبرائیلی با ارائه چند سند مستحکم برجام را نقد کرد و انتظار از وزارت خارجه آن است که اگر اسناد ارائه شده را مخدوش و غیر قابل استناد می داند، نظر خود را بگونه ای مستند ارائه بدهد.

بر پایه گزارش فارس، مدیر مسئول کیهان گفت آقای رئیس جمهور و تیم هسته ای تا کنون نزدیک به صدها بار  بطور یکجانبه و بدون مواجهه با منتقدان برنامه های صدا و سیما را در اختیار داشته و به دفاع از برجام پرداخته اند و از هیچ اغراقی و گزافه ای نیز درباره آن کوتاهی نکرده اند بنابراین اگر خودشان هم آنچه در وصف برجام گفته و می گویند را قبول دارند چرا حاضر به دفاع از آن در  مواجهه با منتقدان نیستند تا مردم هم از واقعیت آنچه که آن را آفتاب تابان و فتح الفتوح و معجزه قرن و بزرگترین دستآورد تاریخ ایران می نامند با خبر شوند ؟! شریعتمداری گفت: شواهد و اسناد غیر قابل انکار نشان می دهند که برجام کلاه گشادی بوده است که آمریکا بر سر ایران گذاشته است و این کلاهبرداری به اندازه ای به دهانش شیرین آمده که هر روز ساز تازه ای با همان سمت و سو علیه کشورمان کوک می کند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
امان از لجاجت حاج حسين. امان. رييس جمهور گفته برجام رو نمي شه نقد كرد؟ چه وقتي همچين چيزي گفته؟ اوني كه ياسر جبرائيلي گفت نقد برجام بود؟ يا نقد عملكرد طرفداراي برجام بود؟ يا نقد عملكرد دولت بعد از برجام بود؟ فقط يه تيكه اش نقد برجام بود كه دروغ بود. همونطور كه جمله "امام زمان(عج) قابل نقد است" دروغ بود. يك بار ديگه به اين جمله رييس جمهور نگاه كنيد:
"زماني كه امام دوازدهم ظهور كرد، آن وقت هم ميشه نقد كرد، پيغمبر هم «اجازۀ نقد ميداد». ديگه بالاتر از پيغمبر كه ما ديگه نداريم در تاريخ كه"
پس چي شد؟ پيغمبر(ص) قابل نقد نيست چون معصوم است. امام زمان(عج) هم همچنين. اما در حكومت معصومين "به مردم اجازه داده مي شود نقد كنند" (خوب به اين عبارت دقت كنيد. ميگه "پيغمبر هم اجازه نقد ميداد") آن كساني كه به روحاني ايراد ميگيرن آيا منكرند كه پيامبر(ص) چنين اجازه اي به مردم ميداد؟! آيا خطبه 216 نهج البلاغه رو انكار مي كنند. كه حضرت علي(ع) نه تنها اجازه سخن مخالف، به مردم ميداد كه حتي آنها را تشويق نيز مي نمود؟ اگر قبول داريد پس بگيد دقيقاً كجاي جمله رييس جمهور اشتباه بوده. گفته در حكومت معصومين(ع) به مردم اجازه داده مي شود كه حرفشونو بزنن حتي اگر نظرشون خلاف نظر معصومين باشه. تو دهنشون نمي زنن. بخاطر نظر مخالف، زندان و اعدامشون نمي كنن و ...
Iran, Islamic Republic of
سخن روحانی این بود که مثالی را شاهد آورد که اعتراض به معصوم بود و آن اعرابی بعد از اعلام نصب الهی امیرالمومنین (ع) به ولایت بعد از رسول الله (ص) بلند شد وبه این حکم الهی اعتراض کرد و گفت این وحی خداست یا از خود شماست؟! طرف اصلا نه از وحی چیزی می فهمید و نه از عصمت رسول الله (ص) و چون اصلا ولایت را قبول نداشت بلند شد اعتراض کرد و بعد هم عذاب شد و از بین رفت (سال سائل بعذاب واقع). بحث نقد نبود. نقد یعنی تو داری حرفی می زنی من نقد می کنم یعنی بخش درستش را قبول و غلطش را قبول نمی کنم. نقد یعنی این. نقاد یعنی کسی که درست و غلط یا سره و ناسره را جدا می کند. رسول خدا (ص) بنا به وحی می دانستند در هر موضوعی چه باید بکنند ولی از بعضی از افراد می خواستند نظر بدهند یا برای دادن شخصیت یا روشن شدن باطنش و یا برای این که غیر معصوم عادت کند به مشورت گرفتن (البته نه در واجبات و حرام)و.... نه این که طرف اعتراض بکند و اصولا حکم خدا را قبول نداشته باشد. با این حرف روحانی یعنی امام زمان (عج) اجازه می دهند مردم به حکم خدا اعتراض کنند!!!!! البته این حرف را اصلاح طلبان در دوره منحط اصلاحات هم زدند و گفتند حتی علیه خدا هم می شود تظاهرات کرد و رفراندوم کرد!
Iran, Islamic Republic of
0
0
0
0

0

طبق سخن کسی که قائل به نقد معصوم باشد فقط قرآن منبع دین است که وحی است


از نظر چنین فردی کلا سنت و عترت چون وحی نیستند و قابل نقدند نمی توانند منبع دین باشند


در صورتی که ثقلین هم کتاب خداست و هم عترت


راستی در تاریخ کسانی بودند که گفتند کتاب خدا ما را بست است

لا حکم الا لله


یاد خوارج نیفتادید؟!!
Iran, Islamic Republic of
البته كه اعتراض به معصوم(ع) بود. خب قضيه همينه ديگه. به مردم در حكومت معصومين(ع) اجازه اعتراض داده مي شود. يك مصداقش اوني بود كه شما گفتي (ماجراي نضر بن حارث بن کلده بعد از غدير خم). يك مصداقش حباب ابن منذر بود در جنگ بدر. يك مصداقش تو جنگ احد بود. و مصاديق فراوان ديگري هم هست كه وقت شما را نمي گيرم. در تمام اين موارد مردم اشتباهاً به معصوم(ع) اعتراض و نقد (به معني مصطلح "انتقاد") مي كردند اما اين اجازه به آنها داه مي شد. مثل همان مثالي كه روحاني زد. البته هميشه هم بر معترض عذاب نازل نمي شد. ببخشيد من دقيقاً منظور كامنت شما رو متوجه نشدم و لذا دوباره عرايضم رو تكرار كردم. آيا ميخواهيد بگوييد اعتراض و انتقاد به معصوم(ع) كار خوبي نيست و ممكن است موجب نزول بلا بر فرد معترض گردد؟ خب اينو كه همه قبول داريم. ميخواهيد بگوييد معصومين چنين اجازه اي به مردم نمي دادند؟ نخير، قبول نداريم.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز معصومین اجازه انتقاد می دادند یعنی جلو گیری نمی کردند که ناشی از تواضع و اخلاق کریمانه آنها بود و اینکه گفتید همیشه عذاب نازل نمی شد بله آن مورد روز غدیر چون خود طرف باصطلاح کله شقی کرد و گفت اگر این نصب علی بن ابیطالب از طرف خدا بوده بگو خدا سنگی از آسمان بفرستد و مرا بکشد که همینطور هم شد اگر خودش نمی گفت چون صبر خدا زیاد است فوری عذاب نمی شد
Iran, Islamic Republic of
آقاي هاشمي، بالاخره اين اجازه بود يا نبود؟ روحاني گفت اين اجازه بود و مردم اين كارو ميكردن. نگفت كه مردم كار خوبي ميكردن كه شما بگي نخير كار بدي مي كردن. ميگه پيامبر(ص) اجازه ميداد. و بعدش نتيجه گرفت پس هر حكومتي بايد اين اجازه رو به مردم بده. چون ديگه از پيامبر(ص) بالاتر كه نداريم.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز من کمی پایین تر یک کامنت گذاشته ام در ساعت ۱۱:۴۰تاریخ ۹۶/۱۱/۱که کاملا توضیح داد ه ام که پیامبر اجازه می داد آقای روحانی هم این را گفته،(بنده کلیپ سخنان آقای روحانی را دارم و دقیق گوش دادم و فرمایش شما را تایید می کنم) درست، ولی ایشان می گوید طرف می گفت این حرف از خودت هست یا از خدا اگر پیامبر می گفت از خدا که خب می گفت قبول اگر می گفت از خودم است میگفت من قبول ندارم و انتقاد دارم بحث ما روی این قسمته (لطفا دقت فرمایید )آن انتقاد کننده در اینجا فرق می گذاشت بین وحی مستقیم یعنی قرآن و بقیه فرمایشات پیامبر که این با اعتقادات ما و با قرآن نمی خواند و مطابقت ندارد و آقای روحانی با ذکر این قضیه بطور غیر مستقیم این فرق گذاشتن را تایید می کند یعنی تفکیک سخنان پیامبر به دو قسمت ۱-آنچه از طرف خدا وحی شده ۲-آنچه وحی از طرف خدا به معنی مصطلح نیست و فرمایش خود پیامبر است . عیب کار دقیقا اینجاست که این نقل قول آقای روحانی و استفاده ایشان از این مثال برای حرفهای قبلی خود تایید ضمنی حرفهای آن انتقاد کننده است مبنی بر تفکیک (دقت و انصاف لطفا) انشاالله موفق باشید
Iran, Islamic Republic of
خيلي ساده است از اين واضح تر نمي شود بيان كرد براي گرفتن ماليات از شركتهاي زير مجموعه آستان قدس رضوي ، فعاليتهاي اقتصادي خاتم سپاه ، حسابهاي قوه قضائه ، حسلب 100 امام ، شركت هاي بنياد و... در قانون نيامده و فقط اعلام مي كنند فرمان امام خميني بوده است ايشان هم با زبان بي زباني اعلام مي كنند امام خميني كه معصوم نبوده و همه اين موارد قابل نقد و اصلاح است كه اين شركت ها وضع اقتصاد كشور را به اين مرحله رسانده است ولي مراجع حكومتي ما و كساني كه منافع شان در خطر مي افتد خر را رها كرده و به پلانش چسبيده اند كساني كه لازم بود مطلب را بگيرند گرفته اند زحمت بيهوده نكشيد
روزگاري در اين كشور سالهاي 1340الي 1355 در روستاها پنبه مي كاشتند و گوسفند پرورش مي دادند وبا پنبه و پشم گوسفندها نخ درست مي كردند و نخ ها با رنگ هاي طبيعي رنگ مي كردند و انواع قالي ، لباس و ... درست مي كردند و خانه هاي روستائي با محصولات خودشان رنگارنگ بود در سالهاي فوق تراكتور ، ماشين هاي تراش ، پمپ هاي آب ، بلبرينگ و كفش هاي تمام چرم توليد مي كرديم و به همه كشورها صادر مي كرديم زماني كه چيني ها و كره اي ها و ژاپني ها در ايران كارگري مي كردند ولي آلان كارمان شده به همديگر توهين كردن و به بيراهه رفتن ، يك زماني در اين كشور كسي پنجم ابتدائي و ديپلم مي گرفت براي خودش كسي بود آلان فوق ليسانس يمان هم بي سواد و بي كارمان همه خانه هايمان شده واسايل چيني و كره اي و افتخار هم مي كنيم براي همين است كه مي گويند كار هر بز نيست خرمن كوفتن گاو نر مي خواهد مرد كهن ، آقاين محترم در اين چهل سال ما را به كجا مي برند سالهاي آينده سالهاي جنگ آب است همه كشورها براي خود برنامه دارند ابر باردار مي كنند و فكر تامين آب هستند ولي بزرگان ما بعد از 1500 سال مانده اند كه پيامبر و امام ها معصوم بوده اند يا نبوده اند خط قرمز هستند و يا نسيتند هر كس را مي گويند اين پولها را گرفته چه كار كردي مي گويد من از امام نامه داشتم از امام جمعه نامه دارم از وزير نامه دارم آقازاده هاي آقاين كه بلائي به سر ايران دارند مي آورند آقايان افتخار مي كنند از زباله توليد برق مي كنيك كسي نيست بگويد اين همه مواد شيميائي را مي سوزاني و هوا را آلوده مي كني و مردم را مسموم مي كني كه بگوئي توليد برق مي كنم همه جا را سرد درست كرديم تا آبها بخار شود تا در پاكستان و افغانستان برف و باران بيايد و آقازاده ها كشاورزي مي كنند و همه جا را كرده اند باغ شخصي و هر جا دوست دارند چاه مي زنند و آب هاي زيرزميني را تبخير مي كنند و افتخار هم مي كنند اشتغال درست كرده اند به كجا مي رويم
Iran, Islamic Republic of
با این همه اراجیف آسمان و ریسمون را به هم بافتی که نشون بدی یه اصلاح طلب تندرو شیفته غربی و هنوز هم تو فضای انتخابات سیر میکنی کاش میدیدی دولت محترمه محبوبتان با این کعبه آمال و آرزوهات چه گلی بر سر ما زده اند لازم به بیان نیست چیزی که برای مردم محسوس است البته میدانم بیست سال دیگه هم بگزره تموم اشتباهاتتون را نمیمذیرین و با لجبازی تعصب میگین همش تقصیر احمدی نژاده
Iran, Islamic Republic of
معصومین اجازه انتقاد میدادند چون قدرت لایزالی را که ولی فقیه دارد نداشتند. آنها هم اگر حاکمیت در دستشان بود اجازه نمیدادند امثال ... نفس بکشند
Iran, Islamic Republic of
آسمون ریسمون میبافی ؟
یانفهمیدی چه کلاهی سرمون رفته که نشون میده خیلی ساده لوحی یا تو هم از اون ژنای خوب متصل به دولتی
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین هر کسی را دوست داشته باشه میتونه نقد کنه هیچکس تا بحال آنقدر برجام را به اندازه ایشان تا بحال بمب باران نکرده آخرش هم میگه اجازه نمیدهند نقد بشه
Iran, Islamic Republic of
روحانی از نقد امام زمان در زمان ظهور احساس بدی بهش دست نمیده. ولی از نقد خود برجام و تبعات اون هممون میدونیم که خیلی خوشش نمیاد.
...
Iran, Islamic Republic of
1. امام زمان قابل نقد است کاملا از سخنان آقای روحانی بر می آید:

ادامه سخن ایشون و مثالی که می زنند، انتقاد به شخص پیامبر وارد میشه نه سیستم حکومتی ایشون.
مگر سخن پیامبر غیر از وحی است؟ ما ینطق عن الهوی إن هو الا وحی یوحی

2. اجازه نقد ائمه به مخاطبان برای رشد فردی و جمعی افراد بود که جامعه سیب زمینی بار نیاید. نسبت به جامعه مطلع باشد.
اصلا دقت کردید چرا در طول تاریخ هر چه به امام زمان نزدیک تر می شویم دوره حضور ائمه در جامعه کمتر می شود؟!
مردم باید یاد بگیرند روی پای خود بایستند ولی کاملا بر حول محور ولایت
کلیت جامعه و نه فقط افراد جامعه باید ولایت مداری را محقق کنند

نه از ولی جلو بیفتند و نه عقب کاملا ملازم و همراه: رجوع به زیارت جامعه و نیز صلوات شعبانیه
جامعه نیاز نداشته باشند که مدام ولی به آنها گوشزد کند که چپ برو یا راست برو
جامعه یاد بگیرد کاملا نظام فکری ولی را در رفتار خود پیاده کند.

3. ای کاش داستان آقای روحانی کامل تعریف می شد تا سرانجام کسی که گفت «أ من الله أم منک» روشن میشد.....سأل سائل بعذاب واقع...

Iran, Islamic Republic of
داداش خودتو اذيت نكن. در سيستم حكومتي معصومين(ع) مردم اجازه دارند به معصومين (به شخص معصوم، به سيستم حكومتي معصوم يا هر چي ديگه كه شما اسمشو ميذاري) انتقاد كنن. اعتراض كنن. نظر خودشونو در مخالفت با اون ابراز كنن. معصومين چنين اجازه اي به مردم ميدادند و شما نمي توني حتي يك حديث (ولو جعلي!) بياري كه نشون بده چنين حقي از مردم سلب شده باشه. حضرت علامه طباطبايي(ره) ذيل آيه "اطيعوا الله و اطيعوا الرسول" مي فرمايند: "وربما كان يلوح ذلك في أمور يكلمون فيها رسول الله (صلى الله عليه وآله وسلم) يقول قائلهم له إذا عزم عليهم في مهمة: أبأمر من الله أم منك؟" حضرت علامه مي فرمايند "رُبّما" يعني "چه بسيار اتفاق مي افتاد" كه وقتي حضرت رسول(ص) موضوعي را ميفرمودند شخصي از آن ميانه سوال مي كرد كه اين را از خودت گفتي يا به فرمان خداوند؟ يعني اين موضوع يك امري كه استثنايي باشد مانند قضيه نضر بن حارث بن کلده كه شما نقل كرديد نبوده. البته ايشان در ادامه، اين عمل مردم را تقبيح مي كنند اما خود علامه اذعان دارند كه در حكومت رسول الله(ص) مردم در اين خصوص با پيامبر راحت بودند و حرفشان را مي زدند.
Iran, Islamic Republic of
مرحبا بناصرنا



فقط ناقلا کامل نقل قول کن









متن علامه طباطبایی در المیزان:



قوله تعالى: «وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا لِيُطاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ»، رد مطلق لجميع ما تقدمت حكايته من هؤلاء المنافقين من التحاكم إلى الطاغوت، و الإعراض عن الرسول، و الحلف و الاعتذار بالإحسان و التوفيق. فكل ذلك مخالفة للرسول بوجه سواء كانت مصاحبة لعذر يعتذر به أم لا، و قد أوجب الله طاعته من غير قيد و شرط فإنه لم يرسله إلا ليطاع بإذن الله، و ليس لأحد أن يتخيل أن المتبع من الطاعة طاعة الله، و إنما الرسول بشر ممن خلق إنما يطاع لحيازة الصلاح فإذا أحرز صلاح من دون طاعته فلا بأس بالاستبداد في إحرازه، و ترك الرسول في جانب، و إلا كان إشراكا بالله، و عبادة لرسوله معه، و ربما كان يلوح ذلك في أمور يكلمون فيها رسول الله ص يقول قائلهم له إذا عزم عليهم في مهمة: أ بأمر من الله أم منك؟



علامه دقیقا می فرمایند این کار کار منافقان است




ترجمه المیزان:


[اطاعت از رسول اللَّه (ص) همان اطاعت از خدا است‏]
" وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا لِيُطاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ" اين جمله ردى است مطلق بر همه آن مطالبى كه قبلا از منافقين حكايت كرده بود، يعنى تحاكم بردنشان به نزد طاغوت، و اعراضشان از رسول اللَّه (ص)، و سوگند خوردن، و عذرخواهيشان به اين كه ما منظورى به جز احسان و توفيق نداشتيم مى‏فرمايد: همه اين مطالب هر يك به وجهى مخالفت رسول كردن است، حال چه اين كه توأم با عذرى كه بهانه آنان بشود باشد، و چه توأم با چنان عذرى نباشد براى اين كه خداى تعالى كه اطاعت رسول كردن را واجب فرموده، قيد و شرطى برايش نياورد و اصلا رسول اللَّه را نفرستاده مگر براى همين كه به اذن او اطاعت شود.
و نبايد كسى خيال كند كه اطاعت تنها حق خدا است، و رسول بشرى و فردى كه خداى تعالى او را خلق كرده، و تنها در جايى مى‏توان اطاعتش كرد كه اطاعت او سودى و مصلحتى عايد ما سازد، در نتيجه اگر همان سود و آن مصلحت بدون اطاعت رسول دست بدهد ديگر چه احتياجى به اطاعت او است؟ و چرا نتوانيم مستقلا آن را احراز كنيم؟ و رسول را كنارى زده او را ترك كنيم؟ و آيا در چنين فرضى اگر باز هم رجوع به رسول را لازم بدانيم شرك به خدا نورزيده‏ايم؟ و رسول را دوشادوش خدا نپرستيده‏ايم؟ و اگر اين اطاعت شرك به خدا نيست، پس چرا بعضى از مسلمانان صدر اسلام وقتى رسول خدا (ص) امرى را بر آنان واجب مى‏كرد از آن جناب مى‏پرسيدند، آيا اين تكليف دستور خود تو است؟ و يا از ناحيه خدا است؟ معلوم مى‏شود همان طور كه به نظر ما رسيده اطاعت رسول كردن شرك به خدا است، و چيزى است در مقابل اطاعت خدا، و گرنه سؤال اصحاب معنا نمى‏داشت.
وجه بطلان اين خيال همان است كه گفتيم خداى تعالى رسول (ص) را نفرستاده مگر براى همين كه اطاعت بشود، و خودش فرموده: (هيچ رسولى را نفرستاديم مگر براى همين كه به اذن خدا اطاعت شود) و در اين وجوب اطاعت هيچ قيد و شرطى نياورده، پس معلوم مى‏شود اطاعت از رسول خدا (ص) كردن، آن هم بطور مطلق همان اطاعت خدا كردن است چون خود خدا دستور داده رسول را اطاعت كنيد، و در جاى ديگر فرموده:" مَنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللَّهَ" «1».
Iran, Islamic Republic of
جوابت رو پايين تر نوشتم. برو جلو بعد از كامنتهاي خودت كه پشت سر هم نوشتي ميرسي به جواب من.
Iran, Islamic Republic of
بی وجدان حرف علامه رو کامل نقل کن نه ناقص



وجدان داشته باش




علامه گفته این از صفت منافقان است



رجوع به ترجمه فارسی
Iran, Islamic Republic of
پاسخ قبلی من کو؟!
Iran, Islamic Republic of
نظر قبلی منو تأیید کنید

ایشون از علامه به دروغ و با تحریف و گزینشی مطلبی ذکر کردند که من از خود المیزان کاملش رو آوردم
Iran, Islamic Republic of
تحریف نظر علامه و نقل قول ناقص و ترجمه غلط از شما کار بسیار ناپسندی است:


علامه صریح میفرمایند این کار، کار منافقان است و در آخر هم می فرمایند که اگر توبه کنند برایشان بهتر است:

المیزان عربی ج 4 ص 404

قوله تعالى: «وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا لِيُطاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ»، رد مطلق لجميع ما تقدمت حكايته من هؤلاء المنافقين من التحاكم إلى الطاغوت، و الإعراض عن الرسول، و الحلف و الاعتذار بالإحسان و التوفيق. فكل ذلك مخالفة للرسول بوجه سواء كانت مصاحبة لعذر يعتذر به أم لا، و قد أوجب الله طاعته من غير قيد و شرط فإنه لم يرسله إلا ليطاع بإذن الله، و ليس لأحد أن يتخيل أن المتبع من الطاعة طاعة الله، و إنما الرسول بشر ممن خلق إنما يطاع لحيازة الصلاح فإذا أحرز صلاح من دون طاعته فلا بأس بالاستبداد في إحرازه، و ترك الرسول في جانب، و إلا كان إشراكا بالله، و عبادة لرسوله معه، و ربما كان يلوح ذلك في أمور يكلمون فيها رسول الله ص يقول قائلهم له إذا عزم عليهم في مهمة: أ بأمر من الله أم منك؟.
فذكر الله سبحانه أن وجوب طاعة النبي ص وجوب مطلق، و ليست إلا طاعة الله فإنها بإذنه نظير ما يفيده قوله تعالى: مَنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللَّهَ الآية: «النساء: 80».
ثم ذكر أنهم لو رجعوا إلى الله و رسوله بالتوبة حين ما خالفوا الرسول بالإعراض لكان خيرا لهم‏
Iran, Islamic Republic of
پاسخ شما كه متن عربي و فارسي الميزان را نوشته ايد:
لطفاً قبل از اينكه اينهمه مطلب بنويسيد كمي زحمت بكشيد و متن كامنت را دقيق و كامل بخوانيد. بنده در ادامه ترجمه جمله حضرت علامه(ره) نوشته ام: "البته ايشان در ادامه، اين عمل مردم را تقبيح مي كنند" شما اين جمله را ديديد و باز هم اين همه مطلب نوشتيد؟! كه سرانجام همين جمله بنده (تقبيح اين عمل توسط سيدنا الاستاد علامه طباطبايي-ره) را ثابت كنيد؟! خب بنده هم عرض كردم صرفنظر از درستي يا نادرستي اين كار، صرفنظر از اينكه اين برخورد با پيامبر(ص) كار مومنان ناآگاه يا به قولي كار منافقان باشد، به هر حال پيامبر به مردم اجازه ميدادند كه اگر سخني كه گفته اند وحي مُنزَل نيست مردم بتوانند نظر خود را حتي در مخالفت با آن، مستقيماً به ايشان، ابراز كنند. مگر نعوذ بالله حضرت پيامبر(ص) ناتوان بودند كه وقتي مردم از ايشان ميپرسند اينكه گفتي سخن خداست يا سخن خودت، بر ايشان نهيب زنند كه اي نادانان چه فرقي مي كند؟ اين چه سوالي است كه از من ميپرسيد؟ مگر خداوند نفرموده "ان هم الا وحي يوحي"؟ مگر نفرموده "ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا لِيُطاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ"؟ الي آخر... اما ميبينيم كه پيامبر(ص) با آن خُلق عظيم، با روي باز به مردم ميفرمودند كه خير، اينكه گفتم نظر خودم بود، وحي نبود. حال نظر شما چيست؟ آن وقت آنها ميگفتند ما نظر ديگري داريم كه با نظر شما متفاوت است و چنين و چنان است. حضرت سخن آنان را ميشنيدند و صد البته سرانجام، مردم ميدانستند حكم نهايي با رسول الله است و ميگفتند ما جمله در مقابل فرمان شما تسليميم، لطف آن چه تو اندیشی، حکم آن چه تو فرمایی. لذا اظهارنظر مخالف، الزاماً با آيه "ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا لِيُطاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ" مغايرتي ندارد. و پيامبر در عين اينكه به مردم اجازه ميدادند با نظر شخصي ايشان مخالفت كنند اما به مردم آموخته بودند و آنان را اينگونه تربيت كرده بودند كه اگر نظر ايشان تغييري كرد يا نكرد بايد كاملاً مطيع باشند و حتي در عمق ضمير خود نيز مشكلي با فرمان پيامبر(ص) نداشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
ما خدایی داریم و او را قبول داریم


خدای ما فرستاده ای دارد و ما او را نیز قبول داریم



فرستاده خدا برنامه ای جامع برای اقدام مشترک انسان ها فرستاده است به اسم قرآن و در راستای آن سنت که آن را هم قبول داریم

....



بعضی کد خدایی دارند و او را قبول دارند


برنامه جامعی برای اقدام مشترک دارند که آن را از قرآن ما بیشتر قبول دارند



هولوکاست برجامی......
شهیدی
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین عزیز
لطفا بذار این حرفهای بحق و خوب را اساتید دانشگاه بزنند
چون آنها تخریب نشدند
اما شما هر چه میگویی اثر عکس در سطح جامعه میگذارد و به نفع افسادطلبان میشود.
چون تو را تخریب کردند ناجوانمردانه
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز شما میگی پیغمبر هم اجازه نقد می داد. کی گفته اجازه نمی داد این مسلمه و با صدای بلند اعلام می کنیم که پیامبر اجازه نقد می داد و در این قسمت هیچ بحثی نیست . ولی (با توجه به معنی نقد که با سوال تفاوت اساسی دارد)به قول معروف در دیزی بازه، حیای گربه کجا رفت ؟ قبلا این مثال را زدم که به طرف گفتندمیشه با مادر زن ازدواج کرد گفت ما کردیم و شد.!!!برادر من هر آدم بی معرفتی هر رفتار نا شایستی با معصوم داشت که ما نباید آن در جامعه الگو سازی کنیم و به آن استناد کنیم اون که این برخورد را با پیامبر کرده آدم بی شعوری بوده .اجازه نقد که سهله افرادی می آمدند و شروع می کردند فحش و بد و بیراه به پیامبر گفتن پیامبر اجازه می دادند گوش می دادند بعد با اخلاق خاص خود با طرف برخورد می کردند لذا این بحث از دو زاویه قابل بررسی است اگر رفتار آن فرد نقد کننده پیامبر را بررسی کنیم بی معرفتی نسبت به مقام معصوم و نفاق و بی دینی است و اگر از زاویه عکس العمل پیامبر نگاه کنیم تواضع و حلم و صبور بودن و خلق عظیم پیامبر دیده می شود موفق باشید
Iran, Islamic Republic of
اون مثالي كه زدي (ازدواج با مادرزن) رو پيغمبر اجازه داده؟ ولي انتقاد رو پيغمبر(ص) اجازه داده. پس مثالت درست نيست.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
انتقاد از پیامبر نشانه بی معرفتی نسبت به معصوم بودن است منظورم این بود کسانی که انتقاد می کردند منافق و کافر و یا حداقل ناآگاه بودند اگر انتقاد می کردند دلیل نیست که انتقاد به پیامبر کار درستی است اجازه پیامبر که می گوییم نه اینکه پیامبر بفرمایند من در معرض خطا هستم انتقاد کنید منتهی آنها بدون کسب اجازه انتقاد می کردند پیامبر بزرگواری می کردند و گوش می دادند بعضی افراد می آمدند فحش می دادند پیامبر با حلم و صبر تحمل می کردند مثال ازدواج با مادر زن را که گفتم منظورم این بود آیا ممکن است کسی به شخص بزرگی فحش بدهد ؟جواب مثبت است می شود ولی آیا این کار شرعا درست است مسلما نه آیا آن بزرگ اجازه داده گفته فحش بده .خیر اینطور نیست ولی آیا آن بزرگ تا فحش را شنید با مشت به دهن فرد فحاش می کوبد .خیر اینطور نیست بلکه با اخلاق بزرگ منشانه او را شرمنده می کند یا به طریق دیگری که در روش معصومین داشته ایم اجازه پیامبر که می گییم منظور تحمل ایشان است والا کسب اجازه ای در کار نبوده آنها با بی شعوری تمام می آمدند و انتقاد می کردند هماهنگی قبلی که بین او و پیامبر نبود عزیز من
Iran, Islamic Republic of
پاسخ شما را پايين تر داده ام.
Iran, Islamic Republic of
شما ميگي در ديزي بازه حياي گربه كجا رفته. پس خودت هم اعتراف كردي "در ديزي بازه" (يعني اجازه نقد و انتقاد وجود داره) اما گربه هم بايد باحيا باشه (يعني از اين فرصتي كه به مردم داده شده نبايد در جهت نقد معصومين استفاده كنن، كه حرف درستيه) روحاني هم همينو گفت. گفت كه "پيامبر هم اجازه نقد ميداد" يعني زمان پيامبر هم در ديزي باز بود. حالا اينكه اون زمون مردم باحيا بودن يا بي حيا يه موضوع ديگه اس.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
پس باید اول ضرب المثل ها را برای شما توضیح دهم . در دیزی بازه معنی اش دعوت گربه ها به خوردن گوشت نیست و تایید کار آنها نیست منتها گربه پر رو (در اینجا منافق بی دین)کار خود را می کند یعنی کار خطا را انجام می دهد و حرمت معصوم را نگه نمی دارد کار او قابل توصیه و الگو گیری نیست هر چند پیامبر که تجسم حلم و اخلاق است این رفتار را تحمل می کند و با آنان برخوردی نمی کند و البته بی ادبی آنان در برابر پیامبر طبق فرموده قرآن باعث حبط و نابودی اعمال خیر آنان می شود و سقوط آنان را تسریع می کند نتیجه اینکه طبق تعالیم قرآن و معارف اهلبیت انتقاد به معنی مصطلح آن از معصوم شرعا مجاز نیست ولی مثل همه اعمال غیر شرعی که افراد بی قید و بند به آن التزام ندارند و انجام می دهند افرادی هم بودند که این برخورد را با معصومین داشتند و معصومین برخورد خشن نمی کردند و با اخلاق اسلامی آنها را تحمل می کردند و ما به عنوان مسلمان پیرو معصومین نباید این برخوردهای بی ادبانه را توصیه کرده یا به آن استناد کنیم
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز در مورد صحبت آقای روحانی در موضوع انتقاد از پیامبر خلاصه مطلب این است که پیامبر تحمل انتقاد می کردند ( تحمل با اجازه یک فرق ظریف دارد) همچنانکه تحمل فحش و ناسزا را هم داشتند پس ما بگو ییم به هر کسی می شود فحش و ناسزا و بد و بیراه بگوییم و استناد کنیم که در تاریخ آمده که افرادی می آمدند و به پیامبر فحش و بد و بیراه می گفتند و ایشان با طرف برخورد خوب و همراه با ملاطفت داشتند. و بگوییم از پیامبر بالاتر که نداریم . . لذا اشکال حرف آقای روحانی فقط استناد به حرف آن انتقاد کننده است و نتیجه صحبت آقای روحانی این است که به جز قرآن که وحی الهی بوده و خدا پیامبر را مامور ابلاغ آن به مردم کرده بقیه صحبت های پیامبر قابل نقد است و در چهارچوب معصوم بودن و بری از خطا بودن نمی گنجد که اعتراض ما به این است و می گوییم سوال آن منافق که گفت امن الله ام منک ( از طرف خدا بود یا از طرف خودت) . اساسا این سوال و این تفکیک سخنان پیامبر به دو دسته و مقاومت در برابر حرفهای پیامبر اشتباه بوده و قابل ذکر و نتیجه گیری از آن برای اثبات اینکه همه قابل انتقاد هستند ،نمی باشد . که آقای روحانی این تفکیک سخنان پیامبر به دو دسته را به طور ضمنی تایید کرده و به آن استناد نموده اند . اعتراض ما فقط به تایید ضمنی این تفکیک می باشد . موفق باشید
Iran, Islamic Republic of
آقاي هاشمي شما خودتان هم ميدانيد كه بحث تحمل نيست. لطفاً خطبه 216 نهج البلاغه را بخوانيد كه حضرت علي(ع) بحث معروف "النصيحه للائمه المسلمين" را تشويق مي كنند، بلكه واجب مي دانند، نه اينكه تحمل كنند يا حتي مجاز بدانند. موضوع را هم نسبت به شخص خودشان (كه معصوم هستند) مطرح مي كنند كه بعداً جاي هيچ تأويل و تفسيري باقي نماند. البته حق خود رابر مردم اين مي دانند كه ايشان را اطاعت كنند. يعني هم آزادند نظرشان را بگويند و ايشان را توصيه به حق كنند! و هم مكلفند به اطاعت. و اين دو در فرهنگ اصيل اسلامي هيچ منافاتي با هم ندارند. اما اجازه دهيد اين بحث را به گونه اي ديگر ببنديم:
سخن من: هر حكومت حقه اي (من جمله حكومت معصومين ع) انتقاد مردم را مجاز مي داند.
سخن شما: هر حكومت حقه اي (من جمله حكومت معصومين ع) انتقاد مردم را تحمل مي كند.
عزيزم حالا طبق سيره پيامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) انتقاد مردم يا مجاز است يا شايسته تحمل، نتيجه يكي است. و اينكه آقاي روحاني گفت "آن وقت هم مي شود انتقاد كرد" محقق مي شود.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز ضمن عرض سلام جواب شما را داده ام خلاصه کلام اینکه تایید ضمنی آقای روحانی بر تفکیک بین کلام پیامبر و وحی مشکل ایجاد می کند یعنی آن منافق گفت این سخن از خودت است یا از خدا همین مشکل ایجاد می کند که آن شخص کلام پیامبر را کلام خدا نمی داند و احتمال غلط بودن می دهد و آقای روحانی به این تفکیک بطور ضمنی صحه گذاشته اند علاوه بر آن فرمودی النصیحه للائمه المسلمین . عزیز دل تحقیق کن ببین ما در فارسی نصیحت را معادل موعظه می دانیم در حالی که در عربی و قرآن و روایات معنی نصیحت دلسوزی است نصحت لکم ... انصح لکم ..و نظایر آن در قرآن داریم خواهش دارم در مورد ریشه نصح و نصیحت و معنی آن در قرآن و متون روایات تحقیق نمایید با عرض معذرت فعلا فرصت بیشتری ندارم که توضیح مفصل بدهم التماس دعا
Iran, Islamic Republic of
جناب هاشمي، زياده عرضي نيست. گفتنيها را گفته ايم و ادامه بحث از اين به بعد كمكي به پيشبرد موضوع نخواهد كرد. مباحثه خوبي بود و اميدوارم مطالعه اين مباحثه محترمانه، هم به الگويي در جهان نيوز تبديل شود و هم براي خوانندگان اين سايت مفيد باشد.
در امان حق
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
متشکرم بنده هم از ادب و متانت شما تشکر می کنم و از این گفتگو های دو طرفه خوشحالم موفق باشید التماس دعا
Iran, Islamic Republic of
آيا آقاي روحاني گفت انتقاد مردم از معصوم قابل ستايش است؟! عمل مردم قابل الگو برداري است؟! ايشان مي گويد آنچه قابل الگوبرداري است رفتار رسول الله(ص) است. ايشان مي توانست در ديزي را ببندد ولي نبست. ساير معصومين هم همينطور. و نتيجه گرفت پس ما هم نبايد ببنديم. حالا بفرماييد در اين جملات ما داريم از چه كسي الگوبرداري ميكنيم؟ از مردم يا از رسول الله(ص)؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
امان از برخی کژ فهمان ، همه می دانند که منتقدان برجام فرصتی برای نقد در محافل و رسانه عمومی نداشته اند ولی امثالی مثل شما به دفاع از رئیش جمهور وبرجام می پردازید .
Iran, Islamic Republic of
حاجی اقا مردم را تحریک کنید ۱ سفارت دیگه را حمله کنید کار برجام تموم هست . شما که از اول می گفتی برجام باید پاره بشه پس بسمه الله.....
Iran, Islamic Republic of
برجام = خیانت بزرگ
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
شما و دوستان تون سال ها ساله برجام که هیچ کل دولت و همه اون هایی رو که به نوعی با دولت هم فکرند رو نقد می کنید محکوم می کنید اهانت می کنید یعنی شما تا الان برجام رو نقد نکردین؟ دم خروس رو قبول کنیم یا قسم حضرت عباس رو؟ شما که هزار ما شا الله کهنه کار میدان قلم و زبان هستین یعنی هنوز نمی خواهین بفهمین سخنان آقای روحانی اهانت به اولیای خدا نبود که هیچ بلکه یک واقعیت بود و شما دارین تفسیر دیگه ای می کنین. آدم باید با وجود آدم هایی چون شما از کشور فرار کنه.
سروش
Iran, Islamic Republic of
بله چه کسی در دولت جرات داره برجام رو نقد کنه، هیچکس، همه سایت های خبری دمکراسی خواه سرهایشان را کرده اند زیر برف، به کل سانسورش کرده اند، حلا اگه آقای جیرائیلی با تته پته مناظره می کرده بارها و بارها خبرش را کار می کردند به بهانه های مختلف، جنان نیوز که به راحتی از کنار این واقعه مهم گذشت. خدا شمارا بخاطر این کم کار ببخشد.
Iran, Islamic Republic of
آخه خدای موحدان خدای قرآن و رسول (ص) است و خدای برجامی ها کدخداست لذا از نظر اینها قابل انتقاد نیست.
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
بنده شدیدا از عزیزانی که در مذاکرات برجام زحمت کشیدند حمایت می کنم .زیرا این بندگان خدا از زحماتی که در تاسیات هسته ای کشور کشیده شد از جانفشانی مهندسان ،کارگران ، دانشمندان عزیز هسته ای ما هیچ اطلاعی نداشتند ،شاید زمانی که نیروهای خدوم کشور صدها متر زیر زمین با جان خود بازی می کردند وشاید خیلی ها جان خود را از دست دادند ،این سرداران مذاکره در خواب ناز بودند!؟حالا هی به اینها می تازیم و محکومشان می کنیم بگذاریم به حساب بی خبری اینها از جانفشانی شهریاری ها ،علیمحمدی ها،رضائی هاو...آخرش قطرهای اشک از سستی همت و دیگر هیچ............
Iran, Islamic Republic of
آقا محمد سلام
قضاوت شما در مورد تيم مذاكره كننده هسته اي خيلي دقيق نيست و با بيانات مقام معظم رهبري (حفظه الله) چهارماه بعد از امضاء برجام تطبيق نمي كند: "وزارت خارجه با توجه به اهداف و وظایف خود به‌خوبی فعال است و به‌خصوص در تجربه‌ی اخیر مذاکرات هسته‌ای، آقای دکتر ظریف و همکارانشان آزمون خوبی از سر گذراندند... احساس قدرت و نشستن در مقابل ۶ قدرت جهانی، دفاع از اهداف و تثبیت حضور و وجود خود به طرف‌های مقابل، از جمله نقاط قوت مذاکره‌کنندگان کشورمان در مذاکرات هسته‌ای بود. ایشان، تدین را مهمترین نقطه‌ی قوت آقای ظریف خواندند و افزودند: بنده مکرر برای شما عزیزان دعا می‌کنم...رهبر انقلاب افزودند: در اجرای برجام نیز باید نکات مهم و مورد نظر را دنبال کنید که تحقق این موارد هم امکان‌پذیر است، همچنان‌که آقای رئیس‌جمهور نیز به بنده گفتند دستیابی به برخی از نتایج ابتدا باورپذیر نبود اما شما ایستادید و ما هم ایستادیم و ممکن شد."
Iran, Islamic Republic of
باتشکر از دقت نظرشما
خوب است حالاکه سخن از بیانات رهبر معظم انقلاب به میان آمد این را هم از ایشان بیادشما بیاورم که مکرر در بیانات خودشان فرمودند بنده به این مذاکرات خوشبین نیستم و نیز فرمودند از این مذاکرات چیزی عاید ملت ما نشد...و ...
علی
Iran, Islamic Republic of
کاسبان تحریم هنوز هم در فکر کاسبی هستند.آری ای برادر ما که نفهمیدیم این هسته ا ی جز برای یک عده نان و آب برای بقیه بدبختی ملت....
سرور
Iran, Islamic Republic of
دلار شد 4600 تومان و خود دولتی ها در محافل خصوصی می گویند تا حداقل 6000 تومان جا دارد؟ حالا من یکی کاسب تحریم شما بفرمایید برادر کدام رییس جمهور صرافی دارد؟!
دوره این جفنگیات گذشته است الان من به کسی کاسب نمی گویم اما واقعیت اقتصاد جامعه می گوید دولت فعلی متاسفانه به خاطر خوشبینی بیش از حد به دولت امریکا در بحث برجام اشتباه کرد و بر روند اشتباه خود بی جهت پافشاری می کند.
از مجلس لاریجانی که آبی گرم نمی شود.کاش دولت به خاطر خودش و مردم حداقل فکری برای بازنگری در ادامه برجام بکند.
Germany
به حسین فریدون و صفدر حسین سلام برسون. اونا که کاسب تحریم نبودند، بودند؟
Iran, Islamic Republic of
روحانی مستقیما گفت طرف به رسول خدا میگه ا من الله ام من انت این رو شنیدی یا نه چرا به دروغ سعی میکنید حرف روحانی رو جور دیگه ای نشون بدین . روحانی رسول خدا رو واجب الاطاعه نمی دونه تمام، معنی جمله ای که گفت همینه. اما اجازه نقد برجام رو نمی ده و به نقد کنندگان آن فحش میده مطیعی شعر خوند کوبیدنش تا آقا مستقیما ازش دفاع کرد. حالا هم ظریف این کار رو کردش.
Iran, Islamic Republic of
مگه روحاني گفت كسي كه به حضرت رسول الله (ص) اعتراض كرده كار خوبي كرده؟؟!!! گفت پيغمبر(ص) در زمان حكومتش اين حق رو براي مردم قائل بود. اينكه اعتراض به پيغمبر(ص) كار خوبيه يا كار بديه يك بحث ديگه اس. موضوعات رو با هم قاطي نكنين. روحاني داره ميگخ حكومت اسلامي بايد اين حق رو براي مردم قائل باشه. كما اينكه حكومت معصومين اين حق رو براي مردم قائل بود. حرف روحاني درسته. حتي اگر عملكردش صددرصد خلاف همين حرفي باشه كه داره ميزنه. اما حرفش درسته. به شهادت متون تاريخي (مانند تاريخ طبري) و متون مذهبي(مانند نهج البلاغه خطبه 216)
Iran, Islamic Republic of
ایشون داره تشویق میکنه به نقد


یعنی گفته نقد کردن معصوم هم خوبه
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز اشکال صحبت آقای روحانی دقیقا این بود که ، آن فرد انتقاد کننده اول می گوید این که می گویی از خودت است یا از خدا اگر از خداست قبول دارم اگر از خودت است انتقاد دارم و قبول ندارم .خب این تفکیک سخن پیامبر به دو دسته با تعالیم قرآن در تضاد است چون به دلیل معصوم بودن ،فرقی بین وحی مستقیم و سایر فرمایشات پیامبر نیست (تا اینجا را قبول داری؟) خب آقای روحانی بطور ضمنی این تفکیک را تایید و به آن استناد کرده و برای بحث قبلی خود از آن استفاده نموده است
Iran, Islamic Republic of
...اقای روحانی به جواز نقد نمودن در زمان معصومین نظر داد ونایب رییس جامعه مدرسین حضرت ایت الله مقتدایی همان نظر را تایید کرد ،کجا روحانی پیامبر یا معصومین را نقد کرده است؟چگونه حب وبغضها انسان را به جهنم سرازیر می نماید.
Iran, Islamic Republic of
ببخشید مثالی که میزند نقد در زمان معصوم است یا نقد خود معصوم؟!




منظور روحانی کاملا مشخص است
Iran, Islamic Republic of
منظورشما آیا اینه که نقد دیگران را در زمان معصوم مطرح کردند و نه نقد معصوم را . خب اگه اینطوره دیگران در زمان معصوم و در غیر زمان معصوم چه فرقی دارند یعنی در زمان امام دوازدهم کسی نقد از کسی غیر از ایشان بکند خب این که اصلا لازم نیست اشاره ای به زمان معصوم بشود و بعد موضوع را به غیر معصوم ارتباط دهیم
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
شما تلويزيون رو كه ميبينيد
كلا عليه برجامه كاري هم نداره كي چي ميگه فقط مي خواد عليه روحاني باشه (نتانياهو-آل سعود-ترامپ و...)
ميگيد نميشه نقد كرد پس تيترها و تحليلهاي روزنامه جنابعالي با ساير روزنامه ها و سايتهاي هم فكر و هم جريانتون چي هستند؟
Iran, Islamic Republic of
همینه دیگه وقتی کسی یا روزنامه ای نقد میکند فحش و ناسزا از طرف رییس دولت ودیگر دولتها از آسمان باریدن میگیرد
Iran, Islamic Republic of
نه ایشان گفته که پیغمبر خدا رو نقد کنید و نه اینکه گفته برجام رو نقد نکنید....
می گفتن شریعتمداری مغلطه می کنه....
چه زشت ادای دینداری رو در آوردن و دیندار نبودن...
الی الله مرجعکم...
Iran, Islamic Republic of
در گفتار صریح گفته میشه پیامبر رو نقد کرد چون قبلا ابلهانی نقد میکردند

در عمل هم نشان داده که برجام خط قرمز و هولوکاست دولت است....



چه چیز را تکذیب میکنید ؟1
تالی
Iran, Islamic Republic of
بجز مقام عظمای ولایت که شرعا و قانونا رهبر نظام است همه قابل نقدند از روحانی گرفته تا احمدی نژاد و خاتمی و بقیه سران نظام از بازرگان و بنی صدر گرفته تا میرحسین و مرحوم رفسنجانی
Iran, Islamic Republic of
اين استثنا رو از كجات درآوردى عمو جان ؟! معنى اين حرفت اينه كه ولى فقيه هم معصومه !
محسن
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای شخص تو که با این که فهمیدی روحانی حرف خلافی نزده اما با زبان و قلم گزنده و وحدت شکن و تفرقه انگیزت داری خلاف واقع میگی و آدرس غلط میدی خدا به دادت برسه در قیامت اگر نخواهی خودت رو اصلاح کنی.
خوبه حد اقل یک بار به سخنرانی روحانی گوش بدید ایشون کی گفته که پیامبر رو می شود نقد کرد؟ و بر جام رو نمی شود نقد کرد؟ یعنی همین جنابعالی تا حالا چند بار برجام که خوبه مومنان متدین رو متهم به مسایلی کردی که تا کنون اثبات نشده؟ شما و دوستان چون خودت سال های ساله که دارین برجام رو نقد می کنین برجام رو کفر نامه می خونین برجام رو سند ذلت می دونین یعنی کسی باور می کنه که شما تا الان نسبت به برجام سکوت کردین؟ خجالت بکش بسه دیگه!
Iran, Islamic Republic of
احتمالا حسین آقا فرصت نمیکنند اخبار وبرنامه های تلویزیون را نگاه کنند تا ببینند فقط تا حالا فواد ایزدی بیش از صد بار بعنوان کارشناس امور بین الملل ،سیاسی ، امور راهبردی ،هسته ای ، اتمی ، سیاست خارجی ، غرب وشرق اروپا وآسیا و....و..... برجام را نق وحتی در حد خسارت جبران ناپذیر به آن تاخته است ،جالبه تلویزیون یک پارچه سیاست ضد برجام را اعمال می نماید واین برای برادر حسین کم است.
امیر
Iran, Islamic Republic of
اقای شریعتمداری تو بین مسولان نظام کاملا منزوی شدن
عمار
Iran, Islamic Republic of
یک پیشنهاد بنده حقیر دارم به طرفین :
یک یا چند نفر از مدافعین برجام با سند ومدرک معتبر ویک یاچند نفر نیز از منتقدین با سند ومدرک مستدل تشریف بیاورند درهمان برنامه خوب ثریا ودلایل ومستندات خود را ارائه دهند .مردم نیز قضاوت کنند.
وزارت خارجه که اعتراض میکند باید بیاید استدلال کند که حرفهای گفته شده صحیح نیست.
اگر سخنان صحیح است اعتراض درست نیست مردم نامحرم نیستند باید بدانند چه داده اند ودرمقابل چه گرفته اند .
برای ساختن تاسیسات هسته ای که یکی از مدرن ترین وکاربردی ترین صنایع در دنیا است .دنیای پیش رو دنیای هسته ای خواهد بود .وهرکس دانش وتکنولوژی آنرا داشته باشد.در بین الملل حرفی برای گفتن خواهد داشت .وهرکس نداشته باشد باید وابسته به دیگران شود.کشور هزینه هنگفتی کرده بود که از منابع این ملت هزینه شده بود.
حال که چنین تاسیسات پر اهمیتی را از دست دادیم حق داریم بدانیم چی بدست آوردیم.
ما صنایعی را تعطیل کردیم که آینده کشور را میساخت .
حال باید بدانیم چیزی که بدست آوردیم برای نسل بعدی که چنین صنعتی را از دست داده چقدر میتواند منافع از دست رفته را جبران کند.
خواهشا از مذاکره کنندگان ارشد ومنتقدان منصف تشریف بیاورند وشفاف سازی کنند.
Iran, Islamic Republic of
موافقم
Iran, Islamic Republic of
یعنی چی نباید فلانی رو نقد کرد اون یکی رو نقد کرد?!!!پس ما واسه چی عقل داریم،پس چرا خداوند در قرآن این همه فرموده تفکر کنید?!اگه قرار بود بدون سوال چیزی رو بپذیریم ک فرشته میشدیم ن انسان
مگر راه یقین از شک نمیگذرد?
رر
Iran, Islamic Republic of
برادر گرامي اقاي شريعتمداري ٤٠ سال است كه با روح و روان يك ملت بازي مي كني!؟
آقاي هاديان كار شناس مسائل سياسي و از موافقان سر سخت برجام در برنامه اي گفتند كه يكي ار كارشناسان آمريكايي به وي گفته است در برجام يا گول خورده ايد و يا اينكه خودرا به غفلت مي زنيد چون كه حرف هاي كه الان امريكا مي زند در متن توافقنامه هست .
حالا اين مي خواهم بگوييم اگر مي گذاشتند در زمان مذاكرات متن آن در داخل مورد تجزيه وتحليل كار شناسان و صاحب نظران قرار مي گرفت الان با اين همه كار شكني آمريكا مواجه نبوديم متاسفانه كساني كه نفدي داشتند با جه صفاتي ناميده نشدند ( بي سواد و دلواپس و كاسبكار تحريم و غيره.....) ولي الان اين آقايان مي فرمايند معصمين هم فابل نقد هستند .
چرا خودتان اجازه نقد را به هيج كس نداديد و نتيجه اش را داريد مي بينيد