يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

آغاز اولین مذاکرات رسمی میان ۲ کره

سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 580266
نخستین مذاکرات رسمی میان مقام‌های عالی‌رتبه کره‌شمالی و کره‌جنوبی با محور بازی‌های المپیک زمستانی و روابط دوجانبه، امروز برگزار شد.​
آغاز اولین مذاکرات رسمی میان ۲ کره
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، وزارت اتحاد کره‌جنوبی اعلام کرد، صبح امروز- سه‌شنبه- اولیت مذاکرات رسمی میان دو کره، که به مدت 2 سال وقفه افتاده بود، آغاز شد.سخنگوی این وزارتخانه به خبرنگاران گفت، این مذاکرت، که در روستای «پنمنجوم» در منطقه غیرنظامی بین دو نوار شبه‌جزیره برگزار می‌شود، در ساعت 10 صبح امروز( به وقت محلی) و با سخنرانی رئیس هیات اعزامی کره‌جنوبی به این مذاکرات، آغاز شد.

سئول درصدد است از فرصت این نشست استثنایی با همسایه شمالی خود برای مطرح کردن مساله ازسرگیری دیدارها بین خانواده‌هایی، که در پی جنگ(1953- 1950) از هم جدا شده‌اند، استفاده کند. در حالی‌که پیونگ‌یانگ می‌خواهد بخش اعظمی از این مذاکرات را برای پرونده احیای اتحاد شبه‌جزیره اختصاص دهد.

رویترز به نقل از رئیس هیات اعزامی کره‌شمالی به مذاکرات با کره‌جنوبی، گزارش داد که انتظار می‌رود روند مذاکرات میان دو کره، امروز به نحو بهتر برگزار شود.

«ری‌سون جون» رئیس کمیته اتحاد مسالمت‌آمیز برای سرزمین اجداد، قبل از ورود به مکان مذاکرات به خبرنگاران گفت: «امروز، کره‌شمالی و کره‌جنوبی مذاکرات را به نحو جدی و صادقانه برگزار خواهند کرد... (مذاکرات) به نحو خوبی برگزار خواهد شد.»

دو کره، هفته گذشته برای اجرای این مذاکرات در روستای مرزی پنمنجوم، که در آن توافق آتش‌بس در جنگ کره امضا شد، به توافق رسیده بودند.این نخستین دیدار میان شمال و جنوب از دسامبر 2015 محسوب می‌شود.

این مذاکرات بر محور مشارکت پیونگ‌یانگ در بازی‌های المپیک زمستانی، که ماه آینده در «پیونگ‌چانگ« کره‌جنوبی برگزار خواهد شد، متمرکز است.ولی هیات‌های این دو کشور همچنین از فرصت این مذاکرات، برای مطرح کردن برخی موضوعات دیگر استفاده خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *