دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

تناقض تحلیل آشوب‌ها در اردوگاه اصلاحات

شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۵۵
کد مطلب: 579152
اصلاح طلبان در تحليل آشوب‌ها و اغتشاشات اخير هنوز به هماهنگي نرسيده‌اند و از هر سوي اين جريان تحليل‌هاي متفاوت و گاه متناقضي به گوش مي‌رسد.
به گزارش جهان نيوز؛ اصلاح طلبان در تحليل آشوب‌ها و اغتشاشات اخير هنوز به هماهنگي نرسيده‌اند و از هر سوي اين جريان تحليل‌هاي متفاوت و گاه متناقضي به گوش مي‌رسد. در حالي كه اسحاق جهانگيري اين تجمعات را به جرياني سياسي و مخالف دولت نسبت داد و روزنامه‌هاي اصلاح طلب در روزهايي از بازتاب اين وقايع گذشتند يا آن را كمرنگ و با فونت كوچك پوشش دادند، در روزهاي بعد برخي كوشيدند اين تجمعات را كار مردم بدانند. در عين حال برخلاف آشوب‌هاي 88، اين بار برخي خواص جريان اصلاحات مردم را به آرامش و پيگيري اعتراضات از طريق قانوني دعوت كردند. برخي ديگر هم رقيب انتخابات ارديبهشت 96 را مقصر دانستند و از مسير تهمت جلو رفتند. حالا برخي فكر مي‌كنند جهانگيري اشتباه كرده و نبايد همه چيز را به رقيب سياسي نسبت مي‌داد.
 
يدالله طاهرنژاد عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «برخي از اظهارات جهانگيري مثلاً موضعگيري‌اش نسبت به تجمعات اخير قابل نقد است زيرا به‌طور كل معاون اول منكر اعتراضات واقعي شد و آن را به جريان پشت پرده منتسب كرد اما واقعيت اين است كه اعتراضات وجود دارد. اجتماعاتي كه روبه‌روي مجلس، بانك مركزي و جاهاي مختلف مشاهده شد هيچ‌يك هدايت شده نبود و كاملاً خودجوش بود. جمعيتي كه حقوق‌شان تضعيف شده اجتماع كردند حتي با برخي از اين تجمعات برخورد شد؛ بنابراين واقعيت اين است كه اين اعتراضات پيش از اين وجود داشته است. امروز هم بايد مسائل را واكاوي كنيم تا روشن شود كه منشأ اين اتفاقات چيست. اگر اين اعتراضات بحق است بايد به اين اعتراضات و مطالبات پاسخ داده شود.» 
 
پيش از اين هم سايت «خردادنيوز» از رسانه‌هاي حامي دولت با نامسئولانه خواندن اظهارات جهانگيري نوشت: «به واقع مي‌توان گفت اين دست اظهارات به مثابه سر در برف فرو كردن و عدم توجه به واقعيات و به دور از هر گونه مسئوليت‌پذيري است... اين دست از اعتراضات مي‌تواند فرصت و تلنگري باشد كه دولتمردان را به خود آورده و چه خوب است به جاي فرافكني با مسئوليت‌پذيري دولتمردان به فكر رفع و رجوع نقاط ضعف خود باشند تا آنكه تنها همه چيز را به منتقدان دولت و دست‌هاي پشت پرده گره بزنند.»
اين در حالي است كه قريب به اتفاق روزنامه‌هاي اصلاح طلب در روز پنج‌شنبه از انعكاس راهپيمايي مردمي در اعتراض به اغتشاشات خودداري كردند. در واقع اصلاح‌طلبان در وضعيتي هستند كه هم با اغتشاشات مخالفند و هم با مقابله با آن!

منبع: روزنامه جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *