دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

کشف دو انبار بزرگ لوازم آرايشي و بهداشتي قاچاق

پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 578983
دبير کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از کشف دو انبار بزرگ لوازم آرايشي و بهداشتي تاريخ مصرف گذشته که به صورت قاچاق و با برچسب هاي جعلي وارد کشور شده بود خبر داد.
کشف دو انبار بزرگ لوازم آرايشي و بهداشتي قاچاق
به گزارش جهان نيوز، علي اکبر پور احمدنژاد در افزود: ارزش لوازم آرايشي و بهداشتي کشف شده در اين دو انبار بيش از صد ميليارد تومان است که توسط عده اي سودجو و با برندهاي جعلي و تقلبي وارد کشور مي شد و سپس در اين انبارها افرادي با پاک کردن تاريخ انقضا و چسباندن برچسب هاي جديد و يا زدن تاريخ هاي جديد با دستگاه هاي تاريخ زن و همچنين بسته بندي آنها با برندهاي معروف ، اين محصولات قاچاق و تاريخ مصرف گذشته را وارد بازار مي کردند.

وي اضافه کرد: قيمت برخي از اين محصولات در بسته بندي هاي دوتايي حدود 30 هزار تومان براي وارد کننده سودجو تمام مي شد اما اين افراد هر يک از اين بسته ها را با قيمت 130 هزار تومان به بازار عرضه مي کردند.

پوراحمدنژاد گفت: هم اکنون بيش از 80 درصد از لوازم آرايشي و بهداشتي مورد نياز کشور از طريق واردات تأمين مي شود که به جرأت مي توان گفت بيش از 50 درصد لوازم آرايشي و بهداشتي بازار از طريق قاچاق تأمين مي شود که به اين ترتيب با توجه به اينکه بر روي اين کالاها هيچ گونه رصد استانداردي و بهداشتي انجام نمي شود، سلامت مصرف کنندگان و جامعه با استفاده از اين لوازم آرايشي و بهداشتي که احتمال انتقال بيماري نيز در آن مي رود با خطر جدي مواجه است.

وي افزود: بسياري از وارد کنندگان سودجو 10 تا 20 درصد از محصولات وارداتي را از مبادي رسمي و با اسناد و مدارک مورد تأييد وارد مي کنند اما بقيه محصولات را از طريق قاچاق به کشور وارد مي کنند و هرگاه بخواهيم به اين مرحله ورود کنيم با ارائه اسناد و مدارکي که براي آن مقدار اوليه تهيه کردند کار ما را سخت و پيچيده مي کنند.

دبير کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران همچنين از کشف هزار و 500 کيلو تجهيزات پزشکي قاچاق به ارزش 20 ميليارد تومان از يک منزل مسکوني خبر داد.

منبع:صداو سیما
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *