پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

خشونت شیوه مناسبی برای پیگیری مطالبات نیست

دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 577933
عضو شورای شهر تهران گفت: متوسل شدن به روش‌هایی که خسارت آور است؛ فرقی نمی‌کند اموال شهرداری و یا اموال دولتی که همه جزو بیت المال می‌باشند کار صحیحی نیست.
خشونت شیوه مناسبی برای پیگیری مطالبات نیست
حسن رسولی، عضو شورای شهر  پیرامون اعتراضات اخیر و لطمه‌ای که به اموال عمومی شهر خورد، گفت: گرچه آقای شهردار در این باره به صورت کامل توضیحات لازم را داد، اما باید گفت: قانون اجازه داده است  جهت مطالبات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در یک جامعه مدنی معترضین با کسب مجوز از وزارت کشور در یک محل با اعلام قبلی اجتماع بشود و به صورت آرام مطالبات خود و اعتراضات خود را ارائه کنند.
 
وی در ادامه گفت: نادیده گرفتن این ظرفیت قانونی که حق همه شهروندان است در سراسر ایران و متوسل شدن به روش‌هایی که خسارت آور است فرقی نمی‌کند اموال شهرداری و یا اموال دولتی هر کدام از این‌ها جزو بیت المال هستند کار صحیحی نیست.
 
رسولی افزود:سخن من این است که ما از یک طرف حد اعتراض و راهپیمایی بدون حمل سلاح را در قانون اساسی خود داریم و حتی حق تحصن و تجمع را به رسمیت شناخته ایم و مسیرش را روشن کرده ایم که این بدین معناست ما در متن و بطن قانون اساسی مان پیش بینی شده است که در مقاطع زمانی خاص آنچه در عمل اتفاق می‌افتد ممکن است مورد رضایت مردم نباشد و برای نشان دادن مخالفت خود می‌توانند به طرقی که قانون مشخص کرده اعتراض کنند، اما این شیوه و متوسل شدن به خشونت شیوه‌ای است که هیچ توجیهی برایش قابل قبول نیست و لطمه زننده است.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *