شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۵
۵۳
هتک حرمت پرچم مقدس جمهوری اسلامی توسط فتنه گران

واکنش های مردم به آتش‌ زدن پرچم ایران +عکس

يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 577803
فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد یک فرد میان اغتشاشگران اقدام به آتش زدن پرچم مقدس کشورمان کرده است. این اقدام تاکنون بازتاب بسیار گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته و مردم واکنش‌های بسیار تندی در محکومیت این اقدام داشته اند.
واکنش های مردم به آتش‌ زدن پرچم ایران +عکس
به گزارش جهان نيوز، بعد از ظهر روز گذشته پس از برپایی چند تجمع در انتقاد به مسائل اقتصادی در شهرهایی مانند تهران و برخی مراکز استان‌ها، تعدادی از افراد ناشناس اقدام به حمله به مراکز دولتی، بانک‌ها و تخریب اماکن عمومی کردند.

در تهران، در میدان فردوسی یک گروه حدوداً 50نفره اقدام به تخریب ایستگاه اتوبوس‌های تندرو و شکستن میله‌های خطوط بی‌آرتی کرده و سپس سطل‌های زباله را آتش زده و خیابان‌های اصلی در تقاطع پل کالج، میدان فردوسی و چهارراه ولی‌عصر(عج) را مسدود کرده و جلوی ماشین‌های عبوری را گرفته به آنها آسیب رساندند.

اما در این بین، فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد یک فرد میان اغتشاشگران اقدام به آتش زدن پرچم مقدس کشورمان کرده است. این اقدام وی، از شب گذشته تا کنون بازتاب بسیار گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته و مردم واکنش‌های بسیار تندی در محکومیت این اقدام داشته‌ و اعلام کرده‌اند که این گونه اقدامات به هیچ وجه کار مردم ایران نیست و قطعاً پای منافقین در میان است.

در ذیل، توئیت‌های برخی هموطنان را که در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر شده مشاهده کنید:






























 
منبع: تسنیم
https://jahannews.com/vdchvqnmx23nq6d.tft2.html
jahannews.com/vdchvqnmx23nq6d.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
کاش همصدایی بین مردم اتفاق میافتاد تا ب نتیجه ای میرسید
الان بحث اصلی مسائل اقتصادیه،سیاسی و امنیتی بشه بیشترین ضرر رو مردم میبینن
Iran, Islamic Republic of
مردم مطالبه اقتصادی دارن منم یکی از مردمم ولی بخاطر همین جاهلان تو تظاهرات شرکت نکردم چون میدونستم کشور دشمن زیاد داره ما برای اقتصادم بریم یه عده سیاسیش میکنن اینا میان مرگ بر فلان و بهمان میدن و به اموال عمومی که از مالیات خودمون تهیه شدن آسیب میزنن پرچم ایران و آتیش میزنی که چی یه عده هشتگ زدن به فارسی از کشورهای خلیجی درخواست کردن تروریست به ایران بفرسته مثل سوریه فاز اونا که واضحه امثال رجوی و نوری زاده که تجاوز به نوجوانان ایرانی و ماست مالی میکرد فیلمش تو آپارات هست از اونطرفم کم کاریهای اقتصادی چرا وقتی فریدون دستگیر شد عوض اینکه وثیقه برای آزادیش بیارن و بپذیرن وثیقه آزادیش و پولهایی که از راه فساد به دست آورده بود و مصادره نکردن به نفع ملت که باهاش چند تا بیمارستان بسازن و...
Iran, Islamic Republic of
احسنت. من هم اگر ضد دولت، تظاهرات قانونی و آرام بود، میرفتم. اما این ها نه مجوز دارن، نه آرامن، نه به دولت اعتراض دارن.
این ها، یه عده فتنه گر ضد انقلابن که از بازمانده های رژیم ملعون شاهنشاهی باقی موندن و به جای بیان مطاابات اقتصادی، بر علیه نظام مقدس اسلامی، شعار میدن. فرصت خوبیه که این فتنه گران رو دستگیر کنن، فریب خوردگان رو از سردسته های فتنه جدا کنن و سردسته های فتنه رو، به جرم اقدام علیه اسلام، و ایجاد رعب و وحشت عمومی، اعدام کنن.
یک بار برای همیشه، فتنه گر باید اعدام بشه
Iran, Islamic Republic of
پس تعداد این فتنه گران با تحلیل شما بسیار زیاذ هستند
Iran, Islamic Republic of
اگر مسئولین به فکر مردم نباشند با این اوضاعی که ما در بین مردم می بینیم فاتحه کشور و نظام و اصولگرا و اصلاح طلب و چپ و راست همه خونده شده است جون خون مردم به جوش آمده با وعده و وعید مگر چند سال می شود مردم را فریب داد تنها راه اینست که نظام سریعا یک سری رانت خوار و مفسد را در ملا عام اعدام کند تا مردم آرام شوند
Iran, Islamic Republic of
مثبت رو دادم. اما با آوردن اسم اصولگرا و اصلاح طلب، نمیتونید فضاحت و خیانت افسادطلبان رو، بین برخی از ندانم کاری های اصولگرایان، قایم کنید.
بیش از 4 سال است که دولت و تمام امکانات، دیت افسادطلبان است. مجلس هم که الان، کاملا همسو با دولت است. شهرداری تهران هم که!
الان، وقت ترکیب اصولگرا و اصلاح طلب نیست. الان دقیقا وقت تجزیه است.
اصلا نمیخواهم بگویم اصولگرایان، گل کاشتند. اصلا. اما حق حکم میکند که به خود یادآوری کنیم که افسادطلبان، مردم را فریب دادند، در مقابل دشمن، تسلیم شدند، برای خودشان، حقوق های نجومی برداشتند، کباب خوردند، ویلا نشستند، با سیاسی کاری، همه ادارات را از نیروهای مؤمن و قوی، خالی کردند، بودجه های تحقیقاتی را کم کرده و خرج جلسات میلیونی شان کردند، و عمدا، مملکت را رها کردند تا مردم به ستوه بیایند و فریب بخورند و مانند فتنه 88، بر علیه نظام بشورند. اصلا اخیرا وزیر خارجه ملعون انگلیس، در ایران چه میکرد؟! اومده بود برای آزادسازی جاسوسانش. شایدم دستور جدیدی برای فتنه.
با تمام این تفاسیر، گرچه اصولگرایان، نمره 20 نیستند و ما اهل حزب بازی نیستیم، اما آن گروهی که امکانات دستش بوده و باید پاسخگوی مشکلات باشد، افسادطلبانند، نه اصولگرایان.
میگید نه، به اغتشاشگران بگویید چه جور نظامی را دویت دارید. ببینید نظام مورد نظرشان، دینی است یا خلاف دین.
Iran, Islamic Republic of
همو طنان عزیز متوجه هستید چه بلایی به سر کشور ودین آیین جوانان ما آمده بس کنید این بحثهای مسخره سیاسی را .اگر هرکدام از اینها که سنگشان را به سینه می زنید درست کار کرده بودند نباید به اینجا می رسیدیم.الان هم همدلی همه ی مردم را علیر غم همه نارضایتها می طلبد لطفا شما بازیچه ی دست سیاست بازان نشوید.
Iran, Islamic Republic of
اول انها را در جلوی چشم مردم محاکمه کنید سپس هر کار دلتون خواست انجام دهید
Iran, Islamic Republic of
آقای زیباکلام که سال گذشته با رد نشدن از روی پرچم رژیم اشغالگر قدس، افاضه نمود که این کار را نمی کنم چون توهین به یک کشور ! و ملت! است، احیانا الان در قیلوله نیم روز به سر می برند که صم و بکم تشریف دارند!
Iran, Islamic Republic of
هیچ فرقی بین انکس که برای نمایش پایش را بر روی پرچم کشوری میگذارد و انکس که اینکار را نمی کند وجود ندارد
Iran, Islamic Republic of
موضوعات رو با هم قاطي نكنيد. آتش زدن پرچم ايران، تا اين لحظه، توسط آقاي دكتر احمدی نژاد، آقاي حميد بقايي، آقاي جوانفكر، آقاي مشايي، آيت الله خاتمي، آيت الله مصباح، آيت الله جنتي، آقاي سعيد مرتضوي، آقاي الهام، آقاي سعيد جليلي و خيلياي ديگه هم محكوم نشده. آقاي زيباكلام هم قطعاً چنين اقدامي رو تأييد نميكنه. بنده از منتقدان جدي نظريات آقاي زيباكلام هستم اما رعايت انصاف را نبايد فراموش كرد حتي نسبت به دشمن كافر حربي.
Iran, Islamic Republic of
این فتنه گرا ازشون بعید نیست از این کارا چون هم مسجد آتش زدن و هم نمادهای مربوط به محرم را ولی این آتش نیست بلکه انعکاس نور ماشین است که روی پرچم افتاده است. وقتی پارچه ای آتش بگیرد زبانه اش اینگونه نیست. اگر تصاویر دیگر و واضح تری بود بهتر می شد قضاوت کرد. مطالب اگر سست باشند و درست نباشند اینها مظلوم نمایی می کنند.
Iran, Islamic Republic of
آتش زدن پرچم کشوری که حاشیه نوشت آن "الله اکبر" است تاوان سنگین دنیوی و اخروی دارد.
دعا میکنم با یزیدیان زمان مشهور شوند.
Iran, Islamic Republic of
یه آزادمرد(مخالف ) نبود محکم با لگد بره تو کمر این وهابی منافق ....
مجيد
Iran, Islamic Republic of
با سلام اينا هماني هاي هستند كه در عاشوراي 88 پرچم امام حسين عليه السلام رو ..... زدند. خدا لعنت كند اينها رو. فقط ما از نظام مي خواهيم كه با اينگونه افراد مماشات نكند و شديد برخورد كند! معلوم نيست اينها از كدام پدر و مادر هستند و چه لقمه اي خورده اند؟!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
کسی که پرچم نهضت عاشورا را آتش میزند حتما لقمه حرام خورده. کسی که به پرچم حسین بن علی (ع) توهین کند سزاش مرگ است.
کجا هستند آنهایی که دهه محرم سینه میزنند ؟ الان وقت سینه چاک دادن است
کجا هستند آنهایی که دهه محرم از امام حسین (ع) تقاضای مهمات زندگی ، شفا و راز و نیاز دارند ؟ الان وقت پاسخ دادن به این کافران ذمی و احیانا حربی است
کجا هستند آنهایی که شیعه هستند ولی در متن و بطن و ظاهر یک کشور مسلمان شیعی فتنه میکنند و اغتشاش بوجود میاورند ولی سکوت اختیار کردند؟
فتنه 88 خفه شد ولی فتنه ها بازهم درست خواهد شد.
این بار هم خفه خواهد شد. و بارها خفه خواهد شد.
دلم از درد پر است. دارم اشک میریزم و تایپ میکنم.
دردم از این فتنه ها است. امام مصمم برای ادامه راه.
همه اغتشاش گران هم بدانند تا آخر ایستاده ایم.
همه آشوب گران بدانند هرگز به چیزی نخواهند رسید چراکه وجود و اصل و فرع افکارتان بر اساس دروغ و نیرنگ و فریب است.

خدایا التماسی همراه با تضرع دارم برای ظهور آقا امام زمان (عج)
شا
Iran, Islamic Republic of
دم خروس معلوم شد...
سعودیها باهشتگ( انتقال-جنگ-به-داخل-ایران) وانتشار ویدیویی که بن سلمان از انتقال جنگ به داخل ایران میگوید از تجمعات صورت گرفته ابراز خرسندی میکنند
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
با آتیش زدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی و عکس سردار سلیمانی مشخص شد اینها نیروهای پیشرو داعش هستند که می خواهند زمینه حمله داعش و عربستان را به ایران فراهم کنند.
Iran, Islamic Republic of
سعودیها که اکثرا عقده این ببین وقتی آیه نازل شد العرب اشد کفرا و نفاقا مقصود اعراب کجا بود اعراب همونجایی که الان اسمش شده مملکه العربیه السعودیه نه عربای لبنان و مصر و الجزائر منظور آیه عربایی بود که در جغرافیای حجاز بودن اینام از نسل همونان کدوم کشوری از شر آل سعود و عقده اش در امان مونده از اول انقلاب ایران آل سعود دشمن ایران شدن از صدام در جنگ با ایران حمایت کردن بعد از حمله صدام به کویت دشمن صدام شدن و تا سرنگونی صدام عراق و تحریم کردن از سال ۲۰۰۰ و بخاطر جنگ لفظی قذافی با عبدالله بن عبدالعزیز دشمن قذافی شدن از سال ۲۰۱۱ تلاش میکنن اسد و سرنگون کنن از سال ۲۰۱۵ و بعد از درخواست از منصور هادی برای استعفا به یمن حمله کردند از سال ۲۰۱۷ هم دنبال سرنگونی امیر قطرن خود عربا (عربای غیرخلیجی و سعودی ) به عربستان میگن المملکه العربیه السعودیه الحاقده عربستان سعودی عقده ایِ راستم میگن
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
اینها مسلمان هم نیستند. چطور یک مسلمان پرچمی را که مزین به نام الله است و الله اکبر روی اون نوشته را آتیش میزنه؟؟؟؟!!!!!!!!!!
روستائان
Iran, Islamic Republic of
کسانی که پرچم را آتش زده اند اینها انگلهای رودهای بن سلمان ونتنیاهو هستند مردم اول باید حسابشان با این انگلها یکسره کنند وبعد مطالبه حق فانونی خود.ومسولین هم اول باید بدون رودر بایستی دزدهای اطراف خود را با لگد بیرون کنند وبعد جلوی گرانی بگیرند وقیمتها بیارند پایین به واللله قیمتها خیلی بالا هست .
Iran, Islamic Republic of
بابای اونی که پرچم مقدس کشور مقدس ایران رو آتش میزنه مطمئن باشید ایرانی نیست باید بابای اصلیشو توی یه کشور دشمن جستجو کرد.
آدمیزاد
Colombia
من ایرانی ام و از اینکه آشوب گران پرچم کشورم را آتش بزنند و در کشور هرج و مرج پدید بیاورند ناراحتم ، اما همین اسلام اسلام گفتن شما و همین شمایی که سالهاست ملی گرایی و ایرانی گرایی را سرکوب میکنید و میخواهیدتا هویت اسلامی را بزور جایگزین هویت ایرانی کنید، بوده است که به چنین کارهایی انجامیده است که بسیاری نه غیرت ایرانی بودن دارند و نه از اسلام خوششان میاید .
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
نظر شما، واقعا بی منطق بود. واقعا. پیشنهاد میکنم چند روزی، در کنجی، فکر کنید ببینید میخواهید چه جور آدمی باشید. درست یا نادرست.
اما جواب حرف های بی اساس شما:
اولا اسلام اسلام را، ما نگفتیم. خدا، گفت. پیامبر خدا، گفت. اولیاء خدا، گفتند. ما هم به تبعیت از آن ها، گفتیم. چون حرف حقی است. همه چیز اسلام است. اسلام که نباشد، انسان بی هویت است. ایران، هویت نمی آورد. ایران، یک منطقه و یک خاک است. یک منطقه جغرافیایی، نه انسان را سود میرساند، نه از زیان نجات میدهد، نه قدرت فهم دارد، نه زنده است، نه ارزش جان دادن دارد. چراکه جان انسان، از خاک، مهم تر است.
اما اگر انسان، خدا را شناخت و هر کاری را برای خدا، انجام داد، سود میکند، زیان نمیکند، خدا، او را درک میکند، جانش، ارزش فدا کردن پیدا میکند و انسان، فهم پیدا میکند.
پس، همه چیز، خدا است و بدون خدا، هیچ چیزی نیست. همه جا، آفریده شده توسط خدا، است. هم ایران، هم ایرانی ها. بدون توجه به خدا، کمک کردن هم حماقت است. چون نه دیده میشود، نه پاداش داده میشود، نه کار ثواب و خیری محسوب میشود.
لذا، اسلام اسلام گفتن، عین حقیقت است. ما، مردم را متوجه حقیقت میکنیم. اگر کسی گوش نکرد، مسؤولش، نفس خرابش است، نه حرف ما.
ثانیا، شما هستید که میخواهید به زور، هویت ایرانی را، جایگزین هویت اسلامی کنید. من سؤال میکنم یک ایرانی، نمیتواند دزد باشد؟ نمیتواند فاسد باشد؟ نمیتواند بی فرهنگ باشد؟ نمیتواند دروغگو باشد؟
حتما میتواند. چون ایرانی بودن، با هیچکدام از این ها، تعارضی ندارد. همین فتنه گران، خودشان را اتفاقا ایرانی میدانند و نقاشی های کوروش، روی بازوانشان میکشند، اما آیا این نقاشی ها، کمکی بهشان کرد؟! آیا مانع اغتشاش گری شان شد؟!
اما یک مسلمان مؤمن، نمیتواند دزد و فاسد و بی فرهنگ و دروغگو باشد. چون اسلام، فورا او را رد میکند. خدا صریحا میگوید من، مقابل تو هستم. پس آنچیزی که اصلاح و رشد می آورد، همین ترس از غضب خدا، و اطاعت از دستورات خدا، است، نه زنده باد ایران گفتن و نماد کوروش در گردن انداختن. کوروش مرده و خاک ایران، چه بازدارندگی ایجاد میکند؟ خاک، وقتی حقی در میان باشد، وقتی حقی را خدا، دستور داده، مهم است، نه خود خاک رس یا ماسه.
ثالثا، این چه مغلطه ایست که این ها نه خودشان را ایرانی میدانند نه مسلمان! پس نباید به اسلام دعوت میشدند!!! اتفاقا این ها، خودشان را ایرانی خالی میدانند و با اسلام، ضد هستند که با بی فرهنگی تمام، پرچم ایران با نام الله را، آتش میزنند. اتفاقا وجود این افراد، به خاطر تفکرات امثال شماست که آن ها را با تمسخر اسلام اسلام، نسبت به خدا، وقیح کردید. من اطمینان دارم خود شما نیز، نسبت به خدا، وقیحید و از مظلومیت اسلام و آتش زدن پرچم ایران با اسم خدا، خیلی ناراحت نیستید.
رابعا، اگر ما به اسلام دعوت نمیمردیم، با الان که این ها ضد اسلام عمل میکنند، تفاوتی داشت؟ خیر. این ها میخواهند نام خدا، بالاتر از سایر نام ها، نباشد. اگر اسلام نبود، این ها، خیالشان از فساد و شرک و کلاهبرداری و دزدی و دودوزه بازی و فریب مردم، راحت بود. بله پرچم ایران را آتش نمیزنند، چون پرچمی در کار نبود!
عصبانیت این منافقان و کینه درون قلبشان، همان طور که شما لو دادید، از اسلام است و اینکه کسی، جلوی خواسته های نادرستشان را بگیرد. در هر حال، این ها، دلشان با دین نیست.
این یک جنگ است؛ جنگ خیر و شر؛ جنگی که به وسعت تاریخ است؛ همیشه بوده و همیشه خواهد بود. کسانیکه قلبشان برای اسلام میتپد، بیایند زیر خیمه اسلام. وگرنه تاریخ، آن ها را برای همیشه، میبرد.
والسلام
آدمیزاد
Colombia
علیکم سلام
نخست اینکه من اپوزیسیونی نیستم ، و بر این باورم که بسیاری از سران و مقام رهبری مردانی اند که واقعا دلسوز و نیکخواه کشورند ، و من باور به اسلام و هویت ایرانی را رودرروی یکدیگر نمیبینم ، اما هر انسانی بطور طبیعی یک هویت انسانی دارد و پس از آن هویت ژنتیکی اش که آنرا نمیتوان دگرگون کرد اما دین را میتوان تغییر داد وکسی با دین ویژه ایی زاده نمیشود ، بلکه یا از پدر و مادر یاد میگیرد و یا بزور و بطور رسمی ناگزیر به پذیرش آن میشود و یا به خواسته و پژوهش خودش دینی را بر میگذیند، دین بیشتر با معنویت سروکار دارد و بگونه ایی فلسفه شناخت زندگی و مرگ است اما چون هزاران دین و مذهب هستند پس هیچکدام ذاتی نیست بلکه اکتسابی است و هر کدام نیز خودشان را بحق میدانند ، حال اگر بیایند و هویت دینی را بزور بکسی تحمیل کنند چون ذاتی نیست ،همچون پوشاکی بی قواره و آزار دهنده میشود که میکوشند تا از آن رها شوند در حالیکه هویت ملی چه بخواهند و چه نخواهند بخشی از هستی فیزیکی و وجودی شخص را تشکیل میدهد پس واقعی است، داعش و وهابیت نیز خود را خیر و حق میدانند و الله را بر پرچم دارند و خودشان را به زیر خیمه اسلام میدانند ، پس عیب کار در کجاست ؟ شاید خود را بحق شمردن فقط و فقط بخاطر اینکه کسی از حکم کتاب مقدس خود پیروی کرده است بیشتر به ظلم می انجامد تا عدالت ،زیرا با این ایمان چشمبسته توانایی سنجش درستی را از نادرست و ناروا را از دست میدهد
Iran, Islamic Republic of
جناب آدمیزاد؛
اول. خیلی خوب است که رهبری را، دلسوز میدانی. چون واقعا، دلسوز هستند. متشکرم
دوم. رهبری، علاوه بر دلسوزی، هوشمند و مدیر نیز هستند. نمونه اش همین مورد اخیر یعنی اعتراضات. آن روزی که روحانی رییس جمهور شد، همه میدانستند هم نظریات اقتصادی اش، هم سیاسی اش، هم فرهنگی اش، با رهبری زاویه دارد. خیلی ها هم میدانیتند که این نظربات، مفید هم البته نخواهد بود. اما رهبری، نگفتند حکم رییس جمهوری اش را امضاء نمیکنم که این حق را داشتند، ولی اینکار را نکردند. شاید خیلی ها چنین چیزی را آرزو میکردند. در عین حال، رهبری نمیتوانست بی تفاوت باشد. پس، از یک طرف آگاهی بخشی به مردم در مسایل اقتصادی، سیاسی، و فرهنگی را شدت بخشیدند تا روحیه مطالبه گری، ایجاد شود. از سوی دیگر، نقشه راه را به دولت نشان دادند. اما نه به شیوه دستوری، بلکه ارشادی. چون اگر دستوری عمل میکردند، اگر دولت در اجرا موفق نمیشد، می انداخت گردن رهبری و نیروهای غیره. پس رهبری، گفتند با مذاکره مخالف نیستم، اما راه حل این نیست. با سرمایه گذاری خارجی در اقتصاد موافقم، اما رها کردن تولید داخل و واردات بی رویه، راه حل نیست. رهبری در عین حال که ارشادی عمل کردند نه دستوری، برای اینکه بعدا دولت نگوید رهبری با ما مخالفتی نکرد، خط قرمزهایی را به عنوان محدودیت نظام، مشخص کردند، مثل خط قرمز در مذاکرات هسته ای، خط قرمز در سند 2030، و تأکید بر روی مشکل اشتغال.
اینگونه، دولت هم ارشاد شنیده بود، هم بهانه برای اینکه بگوید رهبر با ما موافق است نداشت.
حالا دولت ماند و زمین اجرا. و دیدیم شد آنچه شد. مردم هم، حقایق را یاد گرفتند. البته همه میدانستند، ولی این بار یاد گرفتند. حالا چه شد؟ کف ها رفتند و حق ماند.
دولت بیکار، مورد مطالبه مردم است و در فرصت کوتاه، کار چندانی نخواهد توانست بکند. دولتی که به قیمت کره در گذشته اعتراض داشت، الان علیه او، اعتراضات خیابانی انجام میشود. برجامش، مایه ننگشان شده. همین ها که در فتنه 88 میگفتند کف خیابان اغتشاش کردن، اشکالی ندارد، الان مجبور شدند با زبان خودشان بگویند که اغتشاش و آشوب، ممنوع است و مضر. رهبر هم در کنار مردم، مطالبه میکند. مردم به حق، رهبری را مقصر نمیدانند، چون همه چیز را با چشم خود دیده اند. میماند انتخاب درست بعدی توسط مردم.
همه این ها، الحمد الله رب العالمین، با تدبیر امام خامنه ای بدست آمد. تدبیری که با نگاه الهی و تقوا و پاکی ایشان، بدست آمد. این فقط یک ماجرا بود.
پس، باید ببینیم چطور میتوانیم عصای دست این رهبر الهی شویم. با ابراز ارادت، به وظیفه مان عمل نکرده ایم و آن دنیا، در صف کسانی قرار میگیریم که ترک خدمت به ولی امر مسلمین کرده اند. باید با تجهیز خود به ایمان و علم، به کمک اماممان بشتابیم.
Iran, Islamic Republic of
اما جواب بحث هویتی شما جناب آدمیزاد؛
بله بعضی هویت ها، ذاتیست. بعضی بدست آوردنیست. هویت های ذاتی فقط تابعیت و ملیت نیست. هر چیزی که معرف انسان باشد، هویت اوست. نژاد یک هویت است. رنگ هویت است. زبان، هویت است. حتی قیافه، یکهویت است. مردی و زنی، دو دسته هویت است. و...
اما هیچکدام از این هویت های ذاتی، ارزشی ندارد. چون به غکر، ارتباطی ندارد. یعنی باعث انتخاب کار درست و پیشرفت عقلی انسان نمیشود. مثلا ایرانی بودن به خودی خود، چه میکند؟ اصلا ایرانی بودن، دستورالعملی دارد؟ خیر. ایرانی، یعنی متولد ایران بودن. خب چه ارزشی دارد؟ یا مثلا سفیدپوست بودن چه نقشی در تصمیم گیری صحیح دارد که سیاه پوست بودن ندارد؟ یا ایرانی بودن، چه فرقی با عرب بودن، اروپایی بودن، افغانی بودن، آمریکایی بودن، یا هندی بودن دارد؟ غیر از نژاد، آیا فکر را هم تغییر میدهد؟ آیا روح را بالا میبرد؟ روح را، انتخاب صحیح بالا میبرد، نه هویت های ذاتی و زوری.
پس وقتی میگیم اسلام، هویت واقعی و ارزشمندیست و هویت ملی، خیر، این زورچپونی نیست. این، عین حقیقت است که فقط میگوییم. حالا اگه کسی لج کرد، خودش راهش را اینجوری انتخاب کرده، نه اینکه در آموزش های ما، مشکل بوده. شما که نمیگویید ما بیایم به جوانمان هی دروغ بگیم که جوون، افتخار کن ایرانی هستی! افتخار کن آریایی هستی! آخه وقتی این چیزها، نه افتخار داره، نه ننگ، چرا دروغ یاد جوونمون بدیم. ما گفتیم حقیقت اینه که با اسم ایرانی، هیچ اتفاقی نمی افتد، حتی یک صندلی به اندازه یک سانتیمتر جا به جا نمیشود. گذشته ها هرچه کردند، به نفع خودشان کردند. تو هم پاشو به نفع خودت کار کن. تلاش کن. اسم گذشتگان، تو را نفریبد که بخوابی. پاشو فعالیت کن بلکه تو هم نقشی ایفا کنی. حالا به دستورالعمل نیاز داری. اسلام هست. کامل و جامع.
اما اینکه ما زور کردیم دیگران، اسلام را سرلوحه خود قرار دهند خیر. ما زور نکردیم. اینکه ما زور کردیم ایرانی بودن خود را فراموش کنند، خیر. کجا زور کردیم؟ ما فقط راهنمایی کردیم که نژاد مهم نیست. ایمان و عمل صالح، مهم است.
وانگهی، اصلا بعضی از خواسته هایتان با هم متناقض است. کسی که عشق اسلام باشد، نمیتواند ایرانی ایرانی کند! چون اسلام به او میگوید عزیزم، با تقوایت، با انتخاب هایت، با اعمالت سنجیده میشوی، نه با نژاد پدرت! مسلمان مؤمن، نمیتواند نژادپرست و کشته مرده مرزها باشد. از نگاه اسلام، مرزی وجود ندارد، الا مرز بین ایمان و کفر. غیر این، همه با هم برابرند و هم نوع. پس اسلام، با افتخار به نژاد و مرز، کنار نمی آید که ما هر دو را توصیه کنیم.
در تأیید این تضاد ذاتی، عرض کنم که شما اگر دقت کرده باشید، کسانیکه خیلی مؤمن هستند، اصلا به نژاد خود و دیگران کاری ندارند، برعکس کسانیکه خیلی ایرانی ایرانی میکنند، اکثرشان آدم های خیلی دین مداری نیستند. کسانیکه میگن ما ایرانی هستیم! عرب چیه! افغانی چیه! بقیه چی اند، اینا آدم های اهل دینی نیستن.
پس باید تکلیف خودمون رو مشخص کنیم. میخواهیم در گذشته مرده تابعیت بمانیم، یا میخواهیم با دین زنده ای که الان، خالق یکتا، از ما میخواهد، زندگی کنیم.
و نکته آخر، شما میفرمایید مشکل کجاست؟ شاید خودحق پنداری ما؟!
خیر جناب آدمیزاد. جوابتان غلط است. برای اینکه بین حق بودن و خودحق پنداری، تفاوت هست. همه، خود را حق میپندارند. اما فقط یک نفر، واقعا حق است. ما خود حق پندار نیستیم. واقعا حق هستیم. یعنی اسلام، واقعا حق است. ادیان دیگر راست میگن بیان با ما مناظره. در اصول، در احکام، در رفتار، در کتاب، در پیشوایان، در پیامبران و امامان، در شهیدان، در مجاهدان، در بروز بودن. در هرچ بیایند، اسلام، بهترینش را دارد. اصلا دینی از بقیه نمانده که بیان مناظره. چون چیزی برای عرضه ندارن.
مثلا مسیحیتی که میگوید خدا، یکیست. اما سه تاست! یعنی در سه وجود متبلور است! پدر و پسر است! این دین است؟!! این ها، در حرکت اول، آچمزند. همون اول هم میگن اینطوره بوده! با قلبت بپذیر. فکر نکن!
یا مثلا یهودیتی که میگوید من نژاد برترم و از همون اول، به دنبال برتری های غیرواقعیست، از جانب خدا است؟! یهودیتی که میگوید کسی نباید یهودی شود، دین است؟! یا مسخره بازی؟!
اسم اسلام هم، بر اندام دشمنان خدا، لرزه می اندازد. باقی ادیان، در زمان خود، حق بودند، نه پیامبر بعدی.
Iran, Islamic Republic of
شما دقیقا اشتباه فکر میکنم
هویت ملی و نژادی و ... یک امر اعتباری و غیر حقیقی است شما خودت چند نسل به قبل برگرد شاید نژادت عرب یا یونانی و ..‌ بوده استو دین که فطری است ذاتی است و تغییر دین درست نیست چون بازگشت و ارتجاع است
دین یک سیر تکمیلی داشته و دین ها مختلف نبود بلکه اسلام تکمیل کننده و نهایت کمال دین است و تنها دلیل بقای مسیحیت و یهودیت در جا زدن عده ای بوده که به پیشرفت فکری و عقلانی نرسیدند والان هم دچار تحریفات متعدد است
Iran, Islamic Republic of
همه انسان ها بر دین حق افریده شدند طبق ایه قران واین پدر و مادرها هستند که بچه ها را با تربیت نادرست مسیحی و یهودی و یا زرتشتی تربیت میکنند طبق نص صریح قرات و خداوند هدفش از تعدددقبایل و نژاد را شناسایی یکدیگر می داند که دلیل بر اعتباری بودن هویت و نژاد هست نه حقیقی بودن
Iran, Islamic Republic of
من با بخشی از حرفای شما موافقم و همینطورم با اسلام.ولی همین شمایی ک دم از دین و ایمون میزنید هیچ ب این فکر کردید ک همینایی ک مملکتمونو ب دست گرفتن و تو لباس مسلمانی ظاهر شدن اصلا ب درد مردم فقیر مظلوم توجهی نمی کنند و در حقشون اجحاف می کنن.ایا اینا مسلمونن؟؟میفهمن اسلام ینی چی؟لطفا ب این جواب بدید ن این ک سریع بابت حرفای ی عده ادم ناآگاه موضعگیری کنید
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
اولا شما میفرمایید حرفای یه عده ناآگاه، موضع گیری سریع نداره! چرا داره. ناآگاهی، عامل سقوط و شکسته. هم برای آگاهی خود ایشون، هم سایر مردم وقتی دیدید جایی ناآگاهی وجود داره، باید سریع برید و رفعش کنید و گنره دیگران هم مبتلا میشن و شما، مسؤولید.
مثل یک ویروسی که منتشر شده و شما باید سریع درمانش کنید. یا درسته که بگیم حالا یک ویروسی هست یه نفر بیچاره ای بیمار شده، چیه فوری رفتین سراغش؟! خب ویروس مسریه. باید رفت. شما هم باید بری.
دارو هم، دین است که حرف خدا، است، نه بشر.
اما بخش اول صحبت های شما؛
نظردهنده گرامی، دین، عملکرد مسؤولین نیست. عملکرد مردم هم نیست. دین، راهنمایی ها و دستورات خدا، است. آیا دین، گفته من، مساوی با کاری که شما میکنید هستم؟ فقط افراد بهانه گیر هستند که برای فرار از همه یا بخشی از دین که با خواسته های ناحقشان نمیخواند، از اینجور بهانه ها میتراشند. بهانه های دیگری هم البته دارند، مثلا میگویند من این بخش دین را نمیفهمم! این بخش مربوط به گذشته است نه الان! من، طور دیگری عبادتم را انجام میدهم! تو این همه گناه مسؤولین، اینا که گناه نیست! نمیشه با جامعه مخالف شد! و...
اینا یک کدامش دلیل بر دوری از دین نیست. دین میگوید فقط خدا
ان شاء الله، جواب را گرفته باشید.
Iran, Islamic Republic of
این ها که نام الله را، آتش میزنند و بر علیه رهبری الهی، میشورند، اگر حرام زاده نباشند، حرام خور که هستند.
از حرام خور، بیشتر از این توقع نداشته باشید و این ها را، به نیروهای امنیتی، لو بدهید.
Iran, Islamic Republic of
در انقلاب ایران خیچ گاه پرچم دوره شاخنشاهی را مردم انقلابی اتش نزدند چون پرچم ایران بود .متاسفانه اینها همان داعشیانی هستند که ایرانی نیستن بلکه ضد ایران هستند
Iran, Islamic Republic of
زیبا کلام بدو بیا
دارن به پرچم ایران اهانت می کنن!

آهان بله بله!
فقط پرچم آمریکا و انگلیس و ... اسرائیل مهم هستند!
فهمیدم استاد
صادرشان کنید اسرائیل
Iran, Islamic Republic of
ما پرچم داعش و پرچم آل سعود رو آتش نمی زنیم چون نام مبارک الله روی آن است پس حفظ حرمت نام رو می کنیم

کسانی که پرچم ایران رو آتش زدند نه ایرانی هستند و نه مسلمان
Iran, Islamic Republic of
از چی تعجب کردید مگر بهتر از این از این اراذل توقع دارید ؟ برای اینا باید کاباره درست کنند تا سرشون تو آخور باشه
علی از رشت
Iran, Islamic Republic of
اونایی که این کار کردند ایرانی نه ،،آدم نیستند
البه علم کرده علم الهدی و رئیسی هستند
Iran, Islamic Republic of
دستت بشکند وطن فروش.
علی
Iran, Islamic Republic of
ببخشید ولی یاد بیارید اون موقعی که شماها خودتون با ذوق و شوق از اینکه یه نفر پرچم امریکا در خود امریکا جلوی کاخ سفید اتش زده و تعمیم میدادید که اینکه مردم امریکا هم از کل سیستم امریکا ناراضی اند و امریکا در حال فروپاشی است. ولی من هیچوقت یاد نمیارم که دولتمردان امریکا به هنون معترضین خودشون گفته باشند مزدوران مثلا ایران. هیچ وقت به مردم خودشون چنین توهینی نمیکنند. بله با تخریب اموال عمومی مقابله میشود اما همونها را هم تحقیر و اتهام زنی نمیکنند که از خارجی پول گرفتید. یا مثلا این تجمعات کار ایرانه و امثال اینجور حرفها که ما در مورد معترضین میگوییم. میگویند انچه برای خود نمیپسندی برای دیگران هم مپسند.
جمشید
Iran, Islamic Republic of
پرچم های ملی هر کشور مربوط به دولت و رژیم ان کشور نیستند بلکه متعلق به مردم ان کشور است.بنابراین آتش زدن پرچم هر کشوری و به هر بهانه ای مذموم و زشت و کاری و حیوانی است.
Iran, Islamic Republic of
پرچم آمریکا، نماد ظلم آمریکا به دنیا است و همه دنیا، پرچم آمریکا را آتش میزنند.
صهیونیست ها هم که اصلا دزد و غاصب و قاتلند و پرچمشان، دزدی است و مالکیت ندارند.
این ها، با پرچم جمهوری اسلامی ایران، مشابهند؟ قدرت مقایسه تان همین قدر است؟
چون دوتا چیز گرد، در گردی مشابهند، پس هر دو گردویند؟!
Iran, Islamic Republic of
گرفتن این فرد کاری برای نیروهای امنیتی نداره بعد از دستگیری میگه مواد مصرف کرده بودم
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
همه ازوضعیت اقتصادی ودولت فعلی ناراحتیم ولی یه درد مزمنی وجودداره که بعضیا معنی امنیت روخوب نمیفهمن وقدرشونمیدونن جالبه که بنده بعنوان یکی ازرزمنده ها ازهمه کسانی که درجنگ بودن وقتی درمورد ناامنی وجنگ سوال میکنم میگن یادش ادمو اذیت میکنه ازجهت ناامنی ولی بدبختانه اونایی که ندیدن درک نمیکنن لذانباید کاری کنیم که امنیت کشور مختل نشه چون دودش حتما به چشم جوانا مون میره چون تجربه داران جنگ میتونن خودشونو مراقبت کنن ولی نسل فعلی نه لذابعنوان یک ایرانی کوچک همه تقاضامیکنم به ناامنی دامن نزنیم چون درانصورت همون تخم مرغ 800تومنی هم نمیشه خورد ومسیولان کشورهم حساب نظام روازدولت مستقرجداکنن وهی تحریک نکنن چون مردم حق دارن به دولت اعتراض کنن وبیشترمردم هم ازکشورداری دولت ناراضیند وربطی به نظام نداره پس شعارندیم وواقعیت اینه که دولت ناتوانه وحراف
Iran, Islamic Republic of
وقتی نمایندگان مجلس خواستار افزایش هفتاد درصدی حقوقشان هستند و در کمال وقاحت میگویند وقتی در خانه میخوابیدیم هشت میلیون از دانشگاه میگرفتیم انتظاری غیر از این از مردم نداشته باشید مردم خواستار اصلاح و تغییر در نظام اند نه فروپاشی آن به طور مثال اگر برادران رییس جمهور ،معاون اول جهانگیری و برادر اقای لاریجانی محاکمه و به خاطر فساد مالی بزرگشان اعدام شوند شاید مردم آرام شوند
Iran, Islamic Republic of
مردم مؤمن و فهیم، خواهان اصلاح مسؤولینند، نه نظام.
اون کسانی که الان آرامش جامعه رو به هم زدن، همون فتنه گران برانداز 88 هستن. شعارهاشون رو گوش کن!
United States
احمق پرچم کش.ورتو اتیش میزنی خاک همه عالم برسر بی مغزت عکس سردار سلیمانی که رشادتها درعراق وسوریه کرد که داعش جگرخوار متوحش به تونرسد رواتیش میزنی مرده شور ترکیبت روببرند اعدام برای تو چیز کمیه
United States
من عربم ایرانیم مرگ برضد جمهوری اسلامی یعنی اینکه زندبادخدایاجمهوری اسلامی اینومینوشتم وبغض گلومو گرفت خدایا جلوی این فتنه رابگیر وبعضی از سیاستهای حکومت راتغییرده ولی نظام جمهوری اسلامی پابرجا باشه
یک ایرانی باشرف و با غیرت پرچم نمی سوزاند او مزدور و وطن فروش خائن بود در سوزاندن پرچم هویت یک ایرانی است هیچ منطق و استدلالی وجود ندارد استدلال همان وطن فروش و مزدور است
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید اینها ایرانی نیستند. از خارج آمده اند فقط برای اغتشاش.
Iran, Islamic Republic of
فقط. یه چیز میشه. گفت. اونم. این که. برو شغال. صفت. اگه من اونجا بودم همون میله پرچم و...
شهید گمنام
United States
هشیاری ملت،بازهم حضور سرسبزوپررنگ آمریکا و اسرائیل دراین جریان چیزعجیب وتازه ای نیست همیشه آمریکا و اسرائیل وقتی باشکست مواجه ونقشه آنان به بن بست نافرجام خوشان اصابت میکند،شروع به جمع آوری ودادن پول به یک مشت مفت خوربی غیرت،دشمن وطن میکنندوآنان راراهی خیابان وهرکوی وبرزنی میکنندتابه انقلاب صدمه بزنندب...............
Iran, Islamic Republic of
مرگ یک هموطن غم انگیز است اما آتش زدن پرچمی که با خون بهترین فرزندان این کشور در طول اعصار برافراشته مانده فاجعه است!
آیاکسی که مظهر عذت وشرف کشوری را به آتش می کشد دغدغه ی مرگ یک ایرانی را دارد؟