دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

استراتژی جدید داعش در عراق چیست؟

يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 577652
جبار المعموری، از فرماندهان عالی رتبه حشد الشعبی اعلام کرد داعش در حال تصفیه عناصر گفتمانی و مبلغین خود در استان دیالی است.
استراتژی جدید داعش در عراق چیست؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق ، جبار المعموری، از فرماندهان عالی رتبه حشد الشعبی اعلام کرد داعش در حال تصفیه عناصر گفتمانی و مبلغین خود در استان دیالی است. این نکته نشان می‌دهد آن‌ها احتمالا به استراتژی سابق القاعده در عراق در سال ۲۰۰۶ بازمی‌گردند.

او در توضیح بیش‌تر این استراتژی افزود: «داعش اخیرا در منطقه سنی‌نشین حوض حمرین واقع در شمال شرق بعقوبه در استان دیالی، بسیاری از شخصیت‌های منتفذ محلی، مذهبی و عشائری را ترور کرده است. تنها نکته مشترک میان افراد ترور شده، مخالفت صریح آنان با داعش بود.»

این نظامی برجسته عراقی در پایان جمع‌بندی کرد: «این استراتژی دقیقا مشابه استراتژی ابومصعب الزرقاوی در دولت اسلامی عراق به عنوان شاخه رسمی القاعده در عراق طی سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ بود. آن‌ها ابتدا تمام صداهای رقیب خود در جامعه اهل تسنن را ترور کردند تا در ادامه از طریق ایجاد رعب و تطمیع، نخبگان اهل تسنن را به همراهی یا دست کم تمکین (عدم مخالفت صریح) با خود وادار کنند.»
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *