چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

نوک هرم خوبی ها چه چیز قرار دارد؟

پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 577049
حجت‌الاسلام ناصر رفیعی با اشاره به اینکه نوک هرم همه خوبی‌ها انصاف است، گفت: بسیاری از گناهان و ناهنجاری‌های موجود در جامعه ناشی از بی‌انصافی است.
نوک هرم خوبی ها چه چیز قرار دارد؟
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی  گفت:  پیامبر(ص) سوره انا انزلناه را مصداق امیرالمومنین(ع) و فرزندان وی بعد از خود دانست، افزود: در راستای همین روایت سوره قدر، سوره ولایت برای شیعیان عنوان شده است، چراکه صراحتا پیامبر(ص) ولایت را بعد از خود به 12 امام منتقل کرده است.


وی  تصریح کرد: بسیاری از گناهان و ناهنجاری‌های موجود در جامعه ناشی از بی‌انصافی است.

رفیعی با اشاره به اینکه نوک هرم همه خوبی‌ها انصاف است اظهار کرد: انصاف با عدالت دو مقوله جدای از هم بوده و در واقع انصاف یعنی تساوی و در روایات نیز آمده است 4 نوع انصاف وجود دارد که شامل انصاف با خدا، انصاف با خود، انصاف با مردم و انصاف با دشمن است.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدا انسان باید با خدای خود که خالق و عطا کننده نعمت به وی است انصاف داشته باشد این یعنی در برابر خداوند شاکر بوده و با نعمت‌هایی که به ما داده در اندیشه و رفتار گناه و معصیت نکنیم.

این مدرس اخلاق مستقل دانستن سبب در کارها و آوردن نام غیر خدا بعد نام خداوند را اشتباه دانست و گفت: ابتدا و آخر و ظاهر و باطن همه کارها خداوند بوده است.

وی همچنین استفاده ابزاری از نام اهل بیت(ع) در کارهای سیاسی را اشتباه دانست و عنوان کرد: مصداق اولی الامر چهارده معصوم بوده و حتی رهبری از بیان چنین عباراتی ناراضی هستند.

حجت‌الاسلام رفیعی انصاف با خود را نیز شامل دو مرحله انصاف با جسم و انصاف با روح عنوان کرد و گفت: نمونه بارز کسانی که در حق جسم خود بی انصافی می‌کنند معتادین و کسانی که اقدام به خودکشی می‌کنند، هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش آمار طلاق در سال‌های گذشته در ایران گفت: در دهه‌های گذشته از آمار طلاق بالای 20 درصد در کشورهای غربی متعجب می‌شدیم اما اکنون با چنین مشکلی در کشور روبه‌رو هستیم که بروز چنین معضلاتی نیز ریشه در بی‌انصافی‌های زوجین نسبت به هم دارد.

 حجت‌الاسلام ناصر رفیعی انصاف را یک بحث کلیدی دانست و ابراز کرد: انصاف حتی در مورد دشمن نیز باید رعایت شود و در ارتباط با همین موضوع نیز به پیامبر سفارش زیادی شده است.
 
منبع: شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *