سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

دورترین مردم از خداوند کیست؟

دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب: 576110
بزرگترین وعمیق‌ترین تربیت‌های روحی انسان از طریق قلب امکان‌پذیر است و قرآن کریم به بشریت اعلام کرده که برای تربیت درست باید در جهت شناخت قلب‌ها پیش برویم.
دورترین مردم از خداوند کیست؟
به گزارش جهان نيوز، از جمله راه‌های رستگاری انسان، سلامت معنوی قلب‌هاست و اگر معلمان اخلاق و مولفان کتب اخلاقی به این مقوله بپردازند راه سعادت و سلامت انسان‌ها هموارتر می‌شود.
 
یکی از انواع و اصناف قلب انسان، قلب قسی است. پیامبر اکرم (ص) در رابطه با قلب قسی (سنگواره) می‌فرمایند: بی گمان دورترین مردم از خداوند، انسان سنگدل است.
 
یکی دیگر از اصناف قلب، قلب غافل است. در این رابطه امام محمد باقر (ع) فرموده‌اند: از غفلت بپرهیز! که سنگدل شدن از غفلت است.
 
قلب مختوم ( بی روزن) یکی دیگر از اصناف قلب است. خداوند در آیات 6 و 7 سوره بقره دررابطه با ویژگی این قلب می‌فرماید:‌ کافران ( و منکران حقیقت اسلام) را، چه بترسانی و چه نترسانی، فرقی نمی‌کند، ایمان نخواهند آورد. خداوند بر دل‌های آنان ( به کیفر کفرشان) مهر زده است. ( که مانند ظرف بسته و مهر شده، چیزی در آن نفوذ نمی‌کند).
 
منبع: تبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *