دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
رسایی:

مذاکرات دولت روحانی با غرب دستاوردی نداشت

شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 573528
نماینده سابق مردم تهران در مجلس در واکنش به سفر وزیر امور خارجه انگلیس به کشورمان گفت: من به این سفر خیلی خوشبین نیستم.
مذاکرات دولت روحانی با غرب دستاوردی نداشت
به گزارش جهان نيوز،حجت الاسلام رسایی نماینده سابق مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، با بیان اینکه نتیجه آمدن و رفتن‌های غربی‌ها به کشورمان بستگی به این دارد که ما چگونه رفتار کنیم، گفت: اگر ما دچار انفعال و متاسفانه وادادگی شده باشیم و بر روی حرف خود پافشاری نکنیم قطعا این آمدن و رفتن‌ها برای آن‌ها دستاورد دارد و برای ما ندارد؛ کما اینکه عملکرد دولت این را نشان می‌دهد که چه در مذاکراتی که برجام صورت گرفت و چه در برخی از رفت و آمدهایی که داشته اند اینگونه بوده است.
 
وی با بیان اینکه یکی از مسائل اصلی انگلیسی‌ها در ارتباط با سفر بوریس جانسون به ایران که رسانه‌های رسمی این کشور هم به آن اذعان داشتند بیشتر به خاطر پیگیری مسائل دو جاسوسی است که در کشورمان دارند، افزود: در چنین شرایطی اگر می‌خواهیم این آمد و رفت‌ها دستاوردی داشته باشد این بستگی دارد که مسئولین ما چگونه با مطالبات آن‌ها برخورد کنند و چقدر مطالبات علنی و صریح از طرف ما مطرح شود.
 
نماینده سابق مردم تهران گفت: همه وزاری خارجه و مسئولین وقتی که در مذاکرات دو جانبه شرکت می‌کنند همزمان با برگزاری مذاکرات موقعیتی برای طرح سوالات توسط رسانه‌ها فراهم می‌شود. رسانه‌ها یکی از ابزارهای مسئولین هستند و ممکن است یک حرف، سوال و نکته‌ای را که یک مسئول نمی‌تواند بزند رسانه مطرح کند. اما در جریان سفر وزیر امورخارجه انگلیس او حتی حاضر نشد که این را بپذیرد تا به رسانه‌های ما پاسخگو باشد و این یک ضعف است.
 
رسایی با بیان اینکه آمدن و رفتن جانسون چه دستاوردی داشته است وقتی که حتی حاضر به پاسخگویی به رسانه‌ها نشده است، اظهار کرد:‌ای کاش حداقل برای وزیر امور خارجه انگلیس می‌گفتن که باید با رسانه‌ها گفت‌وگو کند و این در برنامه‌های اوست و نمی‌توانید نپذیرید.
 
وی تصریح کرد: در مجموع من به این سفر خیلی خوشبین نیستم و نتایجی را برای ملت ایران از حضور این نماینده کشور انگلیس خبیث نمی‌بینم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *