شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
اسماعیلی:

تحرکات نابخردانه ترامپ جهان اسلام رامتحدکرد

سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 572427
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری: به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم اشغال‌گر، اگر چه خیلی زشت است، اما اگر باعث اتحاد جهان اسلام شود مصداق «عدو سبب خیر شود اگر خدا خواهد» خواهد بود.
تحرکات نابخردانه ترامپ جهان اسلام رامتحدکرد
به گزارش جهان نيوز،‌ محسن اسماعیلی عضو مجلس خبرگان رهبری پیرامون بحران کنونی قدس گفت: من فکر می‌کنم که مهمترین و نخستین وظیفه مسلمانان در قبال قدس این است که نگذارند این مسئله فراموش شود، زنده نگه داشتن مسئله قدس اولین وظیفه‌ای است که ما داریم. 
 
وی افزود: استکبار جهانی تلاشش بر این است که این مسئله به دست فراموشی سپرده شود و این‌گونه وانمود کند که با گذشت چند دهه از اشغال قدس این مسئله تاریخی به فراموشی سپرده می‌شود. بزرگترین وظیفه‌ای که ما در قبال این موضوع داریم زنده نگه داشتن این حادثه و عدم فراموشی آن است؛ اینکه فراموش نکنیم که چه جنایت هایی در اشغال سرزمین مقدس فلسطین رخ داد و در ادامه آن سرکوب مردم عزیز آنجا که به صورت روزانه اتفاق می‌افتد.
 
وی ادامه داد: جنایت‌هایی که اسرائیل در آن منطقه با حمایت امریکا و دیگر پشتیبان‌هایش در حال انجام دادن است جنایت هایی است که کمتر انسانی در طول تاریخ نمونه اش را دیده است. از نمونه آن می‌توان به همین طفلی که چند روز پیش شهید شد اشاره کرد که این کودک کشی یکی از فجیع‌ترین جنایت هایی است که می‌تواند اتفاق بیفتد. در حال حاضر این گونه حوادث در فلسطین اشغالی به حادثه‌ای مکرر تبدیل شده است. 
 
اسماعیلی با اشاره به روز قدس گفت: امام رضوان الله علیه تلاش کردند تا با اعلام آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس این مسئله را برای همیشه زنده نگه دارند، ولی این به این معنا نیست که روزهای دیگر روز قدس نیست و برای ما هر روز باید روز قدس باشد و احساس کنیم که کمک به آزادی قدس یک وظیفه ملی، دینی و انقلابی است که هیچ گاه نباید فراموش شود. 
 
این عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: متاسفانه کشورهای اسلامی غالبا در این زمینه سکوت کرده اند و یا با دشمنان اسلام همراهی می‌کنند. امام در این باره فرمودند: اگر مسلمانان دست به دست هم بدهند که هر کدام یک سطل آب بریزند اسرائیل را آب می‌برد، اما متاسفانه ما از ظرفیت‌های داخلی جهان اسلام استفاده نمی‌کنیم.
 
وی گفت: چرا سازمان کنفرانس اسلامی در این زمینه ساکت است؟ در حالی که این سازمان باید فعال باشد و نقش خودش را در این باره ایفا کند. کشورهای اسلامی باید از هر رابطه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با اشغالگران اجتناب کنند و برقراری ارتباط با رژیم اشغالگر قدس باید به عنوان یک جنایت فراموش نشدنی در افکار عمومی شناخته شود.
 
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در پایان تأکید کرد: نباید هیچ کشوری به مسئولین خود این اجازه را ندهد که با عادی سازی روابط به فراموش شدن مسئله قدس کمک کنند این امر و به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر از سوی ترامپ گر چه خیلی زشت و قابل نکوهش است، اما اگر باعث شود که جهان اسلام متحدتر شود و به وظیفه خود بیشتر بیندیشد ان شالله مصداق این خواهد شد که عدو سبب خیر شود اگر خدا خواهد.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *