دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

تعریف و تمجید کارشناس بی بی سی از استعمار!

يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۸
کد مطلب: 571965
جدیدترین شاهکار اپوزیسیون خارج نشین، توسط کارشناس بی بی سی رقم خورد!
تعریف و تمجید کارشناس بی بی سی از استعمار!
به گزارش جهان نيوز؛ رضا حقیقت نژاد، از کارشناسان بی بی سی، در توئیتر با تعریف و تمجید از استعمار نوشت: «در توئیتر خیلی ها ضد استعمار می نویسند؛ استعمار الزاما پدیده بدی نیست؛ برای خیلی ها در جای جای جهان برکت داشته است و همچنین کثافت خیلی از دولت های بومی بیشتر از استعمار بوده است.»
 
اما این جملات عجیب حقیقت نژاد با واکنش بسیاری مواجه شد و البته این کارشناس بی بی سی، بدون عقب نشینی به دفاع از نظریه خود پرداخته نوشت: «نوشتم استعمار الزاما پدیده بدی نیست؛ با فحش و طعنه نوشتند تبلیغ امپریالیسم می کنم. چرا که نه؟ مثلا خیلی از لذت ها و برکت های زندگی محصول نمادهای امپریالیسم است؛ هالیوود و سیلیکون ولی سودش را می خورید و لذتش را می برید، فحش هم می دهید؛ بدهید.»
 
اگرچه هالیوود و سیلیکون و امثال اینها، محصول علم هستند و نه صرفا امپریالیسم اما مهمتر از آن، مسئله هایی همچون حقوق بشر است که استعمار کاملا در تضاد با آنهاست و امثال آقای حقیقت نژاد مدعی دفاع از آن!
 

عکس/ توئیت حقیقت نژاد در تعریف از استعمار
 

عکس/ توئیت حقیقت نزاد رد پاسخ به منتقدان

منبع:جام نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *