يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۳
۹
رحیم‌پور ازغدی در جمع دانشجویان:

اگر داخل کشور آدم‌های به درد نخور نداشتیم ما ابرقدرت جهان می‌شدیم

جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب: 571261
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر کسی بپرسد که ما با استکبار مشکلی نداریم پاسخ می‌دهیم شما قران، روایات و منابع دین را نمی‌شناسید.
اگر داخل کشور آدم‌های به درد نخور نداشتیم ما ابرقدرت جهان می‌شدیم
به گزارش جهان نيوز، حسن رحیم‌پور ازغدی در مراسمی که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، گفت: دین ستیزی، ملیت ستیزی، ریختن خون مردم و فساد، عدم تولید و صادرات به کشورهای دیگر و صنایع وابسته، از بین بردن فرهنگ و تمدن ایرانی، ثروت اندوزی و فقیر کردن مردم از جمله ثمرات رژیم سفاک پهلوی و قبل از آن بود.

وی افزود: 16آذر یک شناسنامه ضد امریکایی و ضد استکباری است، سوالی که اینجا مطرح می‌شود آن است که استکبار ستیزی تا کی؟ پاسخ سوال این است تا وقتی که استکبار هست استکبار ستیزی هم هست.
رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: سوال دیگری که این روزها مطرح می‌شود این است که برای چه باید بگوییم مرگ بر آمریکا؟ باید بگویئم که منظور ما از مرگ بر آمریکا، مرگ بر استکبار و مرگ بر فرعون امروز است.

وی ادامه داد:‌ ابراهیم با نمرود می‌جنگید؛ پیامبر با اشراف قریش؛ جنگ حق و باطل در طول تاریخ مثال زدنی است. اگر کسی بپرسد که ما با استکبار مشکلی نداریم پاسخ می‌دهیم شما قران و روایات و منابع دین را نمی‌شناسید.
این استاد دانشگاه تاکید کرد: قرآن اساساً یک کتاب ضد استکبار است. استکبار سه وجه دارد، یک سیاسی دو مذهبی دینی و سه اقتصادی؛ جهت سیاسی آن فرعون و مذهبی و دینی بلعم باعورا و اقتصادی قارون است که در قرآن به آنها اشاره شده است.

وی اظهار داشت: آیا کشوری که در 50 کشور دنیا غارت، کشتار مبارزه و جنگ راه می اندازد مصداق بارز استکبار نیست؟ کلمه رب که در آیه «انا ربکم الاعلی» آمده منظور خالق نیست به معنای همه کاره و تصمیم گیرنده است؛ آمریکا و شوروی و صدام می‌گفتند که ما همه کاره شماییم و این نشانه استکبار آن‌هاست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: من از کسانی که در رشته حقوق به تحصیل می‌پردازند به خصوص در عرصه بین‌الملل که زیر دست استکبار است می‌خواهم که مستقلاً یک نهضتی راه بیندازند و دادگاهی داشته باشند و مستند به همین قوانین باوجود همه اشکالاتش به تخلفات استکبار رسیدگی کنند.

وی گفت: آمریکا شعار حقوق بشر می‌دهد و دادگاه‌های بین المللی در دست اوست و نمره حقوق بشر می‌دهد؛ در حالی که بزرگترین ناقض حقوق بشر و ناقض حقوق زنان است و طبیعت را به هم می‌ریزد و موجب آلودگی محیط زیست می‌شود و بدترین کشتارها را راه می‌اندازد.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد:‌ رژیم صهیونیستی به بهانه هولوکاست ده تا هولوکاست راه انداخته است. اگر کسی بگوید نمی‌دانم استکبار چیست، دچار منگلیسم است؛ دچار منگولیسم سیاسی است؛ اصلا شعور سیاسی ندارد. او تاریخ خود را نفهمیده است.

وی افزود: اولین استکبارستیز خداوند متعال و اولین مستکبر شیطان است با سجده نکردن بر انسان و غرور و تکبر. تقوای درونی یعنی استکبار درونی را شکست بدهیم.

اگر کسی بگوید که استکبار باشد و ما زیر سایه او باشیم خداوند می فرماید خط شما با من جداست.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: منظور از لیفسد فیها فساد کل زمین توسط استکبار است و منظور از یهلک الحرث و النسل این است که استکبار هم اقتصاد و هم نیروی انسانی تان را نابود می‌کند. پس فساد یکی از مصادیق استکبار است.

وی گفت:‌تصور فروپاشی شوروی بعد از انقلاب ایران امکان نداشت. شوروی 60_70سال عمر کرد و آمریکا هم می‌تواند همین طور باشد.  آیا آمریکا مصداق استکبار بوده الان نیز هست؟ آمریکا از زمان دهه شصت وحشی تر شده؛ آن زمان به یک کشور حمله کرده بود الان به تمامی کشورهای منطقه تجاوز کرده است.

رحیم‌پور ادامه داد: البته اگر آمریکا مصداق استکبار نباشد مسئله عوض می‌شود شعار آشتی با جهان که در اثر آشتی با جهان خارج است خود را نشان داد گفتند تحریم‌ها ترک برداشت در حالی که هیچ اتفاقی رخ نداده بود. اسرائیل در خطر سقوط نهایی قرار داشت وجود داعش و چند جنگ‌های منطقه خاورمیانه این سقوط را عقب انداخت.

وی گفت: اگر در داخل آدم‌های ضعیف و به درد نخور نداشتیم ما ابرقدرت جهان می‌شدیم. مگر نمی‌گفتند که شاه غیرقابل انهدام است ابرقدرتی آمریکا به غرب نخواهد رسید چنانچه شوروی نرسید هیچ کشوری جرات حمله نظامی به ایران را ندارد هیچ کس نمی تواند ما را شکست دهد. تنها فساد فرهنگی و جنگ‌ها و نزاع‌های داخلی ما را شکست خواهد داد. امام فرمود از خودتان بترسید از آمریکا نترسید. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در آن زمان که شما می‌گویید فقط لشکر ۹۲ ذرهی اهواز به تنهایی با کشور عراق میجنگید بدون آنکه مثلا کسی در شمال کشور با خبر شود که کشور درگیر جنگ است .لطفا سفسط تاریخی نکنید
Iran, Islamic Republic of
خدا دکتر را حفظ کند. ایشان یکی از ستونهای محکم تفکر انقلابی و دینی هستند. قدرش را بدانید.
Iran, Islamic Republic of
ایشان منتظر ظهور حضرت است فقط انتقاد فقط ایراد
حسین
Netherlands
با سلام و آرزوی پیروزی رزمندگان فرهنگی/حقوقی اسلام
پیشنهاد شما را سالهاست با انواع دلایل و زیانهائی که ما از جانب ضعف حقوقی متحمل می شویم را گزارش کرده ام. یکی از مشکلات تفاوت فرهنگی/زبانی است که باید بیاموزیم با منطق آنان ، با خودشان خورد کنیم.
متاسفانه این وجود برکت ندارد و جنابعالی با نفوذ خود در این مورد می توانید خدمتی به اسلام نموده و توشه ای برای آخرت بردارید.
اطمینان کامل دارم که با استعداد های بسیاری که در جوانان ما همیشه ظاهر شده ، به اذن الله ، در این مورد هم می توانیم با استفاده از قوانینی که خودشان ساخته اند بنفع مظلومین استفده کنیم.
التماس دعا
Iran, Islamic Republic of
خودشان از ده شصت شروع به کادرسازی کردند. میدانستند چکار میکنند. بورسیه های آنزمان کجا فرستاده میشدند؟ حالا کجا هستند؟
فکر میکنید ماجرای بورسیه ها چه بود؟ چرا به آب و آتش زدند؟ جواب ساده است. میخواستند هر گونه کادر سازی مطابق منویات خودشان باشد.
چرا با دانشگاه ایرانیان آنگونه عمل شد؟ چرا داستان ادامه دارد؟ آقای مشاور خیلی صریح و بقول خودشان برادرانه هشدار دادند که هیچگونه کادرسازی خارج از کنترل آقایان مجاز نیست. پس باید با هر بهانه ای سرکوب میشد. احمدینژاد که سهل است، هر کس دیگری غیر خودشان به همین شکل سرکوب میشود.
با این جنس برنامه های بلند مدت ساده برخورد نکنید. بیدار شوید.
Iran, Islamic Republic of
اینکه بگوییم شوروی سابق بعد از 10 سال از انقلاب ایران سقوط کرد پس امی تواند این موضوع در مورد آمریکا هم اتفاق بیفتد ، صرفا ساختن یک جمله شرطی به زبان فارسی است . جناب رحیم پور اندیشمند قابل احترامی است اما وقتی برای سخنرانی های سیاسی می رود بهتر است سخنانش را در مسیر خط سیر افکارش قرار نداد . اما واقعیت تلخ این است که اینکه ما با یک اقتصاد سالی 500میلیارد دلاری آرزوی سقوط یک اقتصاد با سالی 18000 میلیارد دلاری رامی کنیم و بعد از سخنرانی دوست داریم ببرندمان فرخزاد و شیشلیک به نیش بکشیم و بعدش چای و قلیان ، خودش شفاف است دیگر .
Iran, Islamic Republic of
اگر جملات شرطی نسازیم میتوانیم مدعی باشیم همه حکومت هایی که بنیاد و اساس آن بر اساس ایسم های شرقی و غربی باشد بالاخره یک روز فرو میپاشد. حتی کدخدا هم میتواند با نظام سرمایه داریش سقوط کند.
Iran, Islamic Republic of
آقای رحیم ژور
این حرف شما نشان می دهد که 99 درصد مسولان کشور به دردنخور هستند

چون آدم های به درد نخور غیر موثر منظور شما نیست
گله ما هم همین است چرا بیسواد ها و به دردنخورها برای ما تصمیم می گیرند
علی رسولی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
یک مشکل اساسی ما این است که دانش آموختگان و درس خوانده های ما در جایگاههای مختلف دکتر و مهندس و غیره اساساً آنچه در صحبت های عمومی و رسانه ها و غیره درباره دشمنی آمریکا و استکبار گفته می شود نه باور دارند و نه قبول و نه به آن فکر می کنند.در بنیادهای فکری بخش بزرگی از جامعه هرچه پیشرفت و علم و تکنولوژی و ترقی و ... است مربوط است به آمریکا و اروپا و ما باید از استانداردهای آنها پیروی کنیم و باید تلاش کنیم مثل آنها شویم و البته می گویند که ما 200 سال از آنها عقب هستیم و ...!!
بی تفاوتی ، خود باختگی و تقلید زدگی از آمریکا و غرب آنچنان چشم و دل بسیاری از دانش آموخته ها و درس خوانده های ما را پر کرده است که به مخالفت با آمریکا حتی فکر هم نمی کنند و آرزوی بسیاری از آنها مهاجرت با آمریکا یا اروپا یا کانادا و حل شدن در نظام علمی و اجتماعی آنان است. آیا برای این طبقه مثلاً راهپیمایی اعتراض به اسرائیل و آمریکا مهمتر است یا سفر گردشی به اروپا و ترکیه و دبی و غیره؟ تصور نکنیم تحلیل های سیاسی درباره نوع رابطه و برخورد ایران با اسرائیل و آمریکا و دولتهای غربی که در رسانه ها و فضای مجازی و غیره مطرح می شود چیزی است که در ذهن و فکر همه مردم جامعه جریان دارد. انشاءالله روزی برسد که همه مردم ما بیدار شوند.