چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

از سر گرفتن دور هشتم مذاکرات صلح سوریه در ژنو

سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب: 570891
دور هشتم مذاکرات صلح سوریه در حالی در ژنو از سر گرفته می شود که دمشق هنوز تصمیمی برای حضور در آن اتخاذ نکرده است.
از سر گرفتن دور هشتم مذاکرات صلح سوریه در ژنو
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، ​دور هشتم مذاکرات صلح سوریه که در ژنو برگزار میشود، امروز سه شنبه از سر گرفته میشود.

این مذاکرات در حالی مجددا آغاز خواهد شد که هیئت مذاکره کننده دولتی سوریه پیش از پایان بخش نخست مذاکرات، از آن کناره گیری کرد.

منابع معارض به وبگاه خبری «العربی الجدید» گفتند که هیئت مذاکره کننده معارض ژنو را ترک نکرده و قرار است امروز با استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه دیدار کند.

گفته میشود که مذاکرات دی میستورا و معارضان به صورت ویژه بر بسته های قانون اساسی و برگزاری انتخابات متمرکز خواهد بود.

یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرده که بازگشت هیئت مذاکره کننده سوری به دور هشتم مذاکرات همچنان در حال بررسی است.

این منبع تأکید کرد که هیئت دولتی سوریه تا به این لحظه تصمیمی در خصوص حضور یا عدم حضور در مذاکرات ژنو اتخاذ نکرده است.

سه روز پیش مذاکرات ژنو متوقف شد و هیئت مذاکره کننده سوریه اعلام کرد که در این نشست شرکت نخواهد کرد. در واقع این مسئله در واکنش به بیانیه پایانی نشست معارضان در ریاض بود که در آن معارضان مدعی لزوم کناره گیری بشار اسد از قدرت شده بودند.

«یحیی العریضی» سخنگوی هیئت معارضان هم ادعا کرد که مطالبات این هیئت بر اساس مطالبات ملت سوریه است و اینکه در ژنو حضور دارد، خودش «یک امتیاز است».

وی در صفحه توئیتری خود اعلام کرد که از نظر بین المللی بر حل بحران اجماع شده است و از سازمان ملل خواست که همه طرفها را ملزم به اجرای قطعنامه های بین المللی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *