شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

ریسک وقوع زلزله در تمام شهرهای ایران

چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 569146
رئیس پژوهشکده مدیریت خطر پذیری و بحران پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی گفت: تمام شهرهای ایران ریسک وقوع زلزله را دارند.
ریسک وقوع زلزله در تمام شهرهای ایران
به گزارش جهان نيوز، کامبد امینی حسینی با اشاره به برگزاری مانور مقابله با زلزله در مدارس گفت: کشورمان در منطقه زلزله خیزی قرار گرفته است و در تمام نقاط کشور امکان وقوع زمین لرزه وجود دارد. هیچ فرقی بین شرق یا غرب، مرکز یا جنوب کشور نیست و امکان وقوع زلزله در هر شهری وجود دارد. یکی از موضوعاتی که باعث می شود مشکلات و تلفات زمین لرزه کاهش یابد، آمادگی مقابله با این پدیده است. 

وی ادامه داد: ارتقا آمادگی مردم مهمترین بخش مقابله با زلزله است که به همین منظور مانور زلزله و ایمنی هم یکی از برنامه هایی است که برای آموزش مردم اجرا می شود. 

رئیس پژوهشکده مدیریت خطر پذیری و بحران، پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی افزود: امسال نوزدهمین دوره مانور زلزله و ایمنی امروز در تمامی مدارس کشور برگزار می شود. علاوه بر مدارس، از دو سال قبل این مانور در محلات شهرهای بزرگ هم اجرا می شود. 

حسینی با اشاره به اینکه دامنه اجرای مانور به تدریج گسترده می شود،تاکید کرد: مدارس به عنوان پایگاه مدیریت بحران محلات در نظر گرفته شده و ما به دنبال افزایش اگاهی و آمادگی شهروندان در محلات هستیم. پس از اجرای این طرح ها در محلات،به دنبال اجرای برنامه در میان دستگاهها می رویم. تمام تلاش ما آموزش و اگاهی دهی به شهروندان در محلات است. 

وی با بیان اینکه مردم نسبت به زلزله حساس نیستند، تاکید کرد: هدف نهایی ما این است که در سال 1404 همه مردم برای مقابله با زلزله آموزش دیده و اماده باشند. اجرای این طرح ها نیازمند ظرفیت سازی است که امیدواریم هرچه سریعتر مردم آموزش های لازم را ببینند. 

رئیس پژوهشکده مدیریت خطر پذیری و بحران پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی افزود: با دو سال نمی توان همه را اموزش داد و فکر می کنیم نیازمند زمان 10 ساله هستیم تا همه مردم آموزش و آمادگی مقابله با زلزله را داشته باشند. 

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *