يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۲

نصف مردم ایران حال کار کردن ندارند

دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب: 568703
مرکز آمار ایران اعلام کرد، به طور تقریبی نیمی از جامعه ایران با وجود داشتن توانایی کار نمی کنند.
نصف مردم ایران حال کار کردن ندارند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، بر اساس نتایج سرشماری از نیروی کار در سال 1395 ،از 39 میلیون و 593 هزار و 622 نفری که در جامعه غیر فعال بودند، بیش از 20 میلیون نفر به علت مسئولیت های شخصی و خانوادگی تمایلی به پذیرش شغل ندارند.

بیش از 11میلیون نفر نیز به علت اشتغال به تحصیل شاغل نیستند. بیش از سه میلیون هم اعلام کرده اند بی نیاز از انجام کار هستند.

بیش از یازده و نیم میلیون نفر در حال تحصیل هستند که پس از مدتی وارد بازار کار می شوند.نرخ بیکاری در کشور یازده و هفت دهم درصد اعلام شده است که برای مردان و زنان به ترتیب نه و شش دهم و 20 درصد است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این چه نوع امار دادنی است یعنی چه که فلان تعداد به علت مسئولیت های شخصی و خانوادگی تمایلی به پذیرش شغل ندارند. شاید بخشی از این ها همسرانی هستند که خانه دارند ایا این ها بیکار و تنبلند ؟امار باید روشن و غیر جهت دار باشد. کسی که مشغول تحصیل است بیکار و تنبل است یا در حال فراگیری تخصص برای شماغل اینده است؟ بهتر است امار فنی وقابل استفاده و بدون سوگیری تنظیم شود . برای سنجش تنبلی دادن امار بیکاران غلط است چه بسا افراد کارایی که شغل مناسب گیر نمی اورند . ما روانشناس تربیت می کنیم ولی کار برایش در مراکز درمانی یا اموزشی مهیا نمی کنیم او تنبل شمرده می شود.و هزاران حرف که مردم ما خوب می دانند
آدمیزاد
Colombia
میلیونها کارگر افغانی که در ایران مشغول کار و زحمت اند خود اثبات این آمار است .