دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۳
۳۲

ماجرای کمک ۱۰ میلیاردی فرح پهلوی به زلزله‌زدگان چه بود؟

جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب: 567927
پس از وقوع زلزله زدگان کرمانشاه در تلگرام شایعه شد که فرح پهلوی ۱۰ میلیاردی به زلزله‌زدگان کمک کرده است.
ماجرای کمک ۱۰ میلیاردی فرح پهلوی به زلزله‌زدگان چه بود؟
به گزارش جهان نيوز؛ پس از وقوع زلزله در استان کرمانشاه پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی از کمک 10 میلیارد تومانی یک خیر به زلزله زدگان خبر داد، وی در این باره گفت: خوشبختانه هموطنان عزیز همواره کمک‌حال یکدیگر بودند و در این حادثه تلخ نیز شاهد کمک‌های بی‌شمار خیرین هستیم به‌طوری که شب گذشته یکی از خیرین با من تماس گرفت و برای کمک به زلزله‌زدگان اعلام آمادگی کرد و صبح آن روز چکی به‌مبلغ 10 میلیارد تومان در اختیار ما قرار داد.
اما عده ای معلوم الحال با استفاده از فضای نامطلوب دروغ پراکنی ایجاد شده به واسطه شبکه های پیام رسان، شایعه ای مضحک را مطرح کردند.
عده ای پوچ اندیش با مقاصدی مشخص شایعه  کمک 10 میلیارد تومانی فرح پهلوی به زلزله زده گان کرمانشاه را مطرح کردند ، شایعه ای که حتی نیازی به تکذیب ندارد و هر شخص با اندک تعقلی متوجه میشود این خبر صحت ندارد و در هیچ منبع معتبری ذکر نشده است!
فرح و اطرافیانش آنچنان از ایران و جغرافیای کشورمان بی اطلاع هستند که در صفحه شخصی خود ، زلزله کرمانشاه را به اشتباه، هشتگ کردستان زده اند و چنین شایعه ای از پایه و اساس کذب است .
* روزپلاس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسن
Iran, Islamic Republic of
جهان عزیز این موضوع اصلا تعجب اور نیست اینکه شخصیت رسوایی مثل فرح دیبا و یا حداقل طرفداران ایشان مجال موج سواری می یابند تقصیر عملکرد حاکمیتی است که روز به روز امید واری به ان کمتر می شود !!!!
خداوند رهبر عزیز و اخرین امیدمان را به خاطر عملکرد بد دوستان به اصطلاح انقلابی صبر دهد .
Iran, Islamic Republic of
فرح ۱۰ میلیارد و از کجا آورد ؟ پدرش که یه ارتشی ساده بود که وقتی فرح بچه بود مرد و مادرش با دایی و خانواده داییش زندگی میکرد و فرح تو خونه داییش بزرگ شد پول نفت مردم ایران بود که بعد زن سوم شاه شدن فرح راهی جیب فرح و فک و فامیلش شد که بعد از ازدواجش با شاه فک و فامیلشم کشوند دربار، بعدشم زلزله کرمانشاه تلفات جانی و مالی بیشتری داشت یا زلزله بم و رودبار سر اون دوتا زلزله فرح چرا ۱۰ میلیارد نداد ؟ فرح و فرحناز و رضا پهلوی هم دزدن مثل خاوری اینا پولهای مردم ایران و بالا کشیدن فرح که انقدر گدا فطرت بود که طبق خاطرات خودش بعد از مهاجرتش از ایران زنگ زد به یکی از کارکنان دربار به نام نشاط که بعضی فرشهای دربار سلطنتی رو هم براش بفرسته .
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز پول کشور و نفت آلان چه میشود چه کسانی غارت میکنند اختلاسها را ببین و حقوق های نجومی راببین فساد وفحشا راببین مواد مخدر را ببین آیا در دوره گذشته زیاد بود و یا آلان ، هرکسی یک ذره عقل داشته باشد می بیند که غارت مملکت و اختلاسه و فساد وفحشا و مواد مخدر و اشرافی گری آلان بسیار زیاد و زیادتر شده کاخها وقصرهای آقایان درباری بیشتر بود یا آلان چرا واقعیتها را نمی بینیم وضع مردم از گذشته بسیار بسیار بدتر شده و......
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز لطفا اول نظرم و تا آخر بخون بعدا بیا جواب بنویس اسم خاوری رو هم آوردم نوشتم فرح پولش کجا بود در ادامه نوشتم فرح و رضا پهلوی و ...هم دزدن مثل خاوری این چه اخلاقیه که شما دارید همین جمله اول و میخونید میاید حمله میکنید من خودم بعد از انقلاب به دنیا اومدم اما نظرم و میخوندی تا آخر میفهمیدی که منظورم این بود که دزد دزده قبل و بعد انقلابی نداره مثل این میمونه که خاوری بخواد به زلزله زدگان کمک کنه از کیسه خلیفه میبخشه ؟ پول خود مردم و دزدیده داره برمیگردونه اونم به ادعای کار خیر این پولهایی که فرح و امثالش قبل از انقلاب و خاوری و امثالش بعد انقلاب دزدیدن پولهای مردم ایران وظیفه شونه که برگردونن نه به بهانه زلزله و برای تظاهر به کار خیر .دزد دزده قبل ۵۷ و بعد ۵۷ هم نداره .
Iran, Islamic Republic of
از همون جايي كه شما آقازاده ها آورديد... طرف تو بازار گاري هل ميداد و عربده ميكشيد حالا پورشه سوار شده
Iran, Islamic Republic of
آقازاده خودتی نظرم و تا آخر بخون بعد بیا تهمت بزن در ضمن این اوج نادانی یه نفر که از تنبلی و راحت طلبی جمله اول یه پاراگراف و بخون و براساس همون بیاد اظهار نظر کنه .(تنبلی و راحت طلبی و مفت خوری صفت آقازاده ها و امثالشونه که گویا صفت تنبلی و راحت طلبی در توام هست لعنت به فرح و طرفداراش و آقازاده ها و طرفداراشون)
Iran, Islamic Republic of
از همون جايي كه شما آقازاده ها آورديد... طرف تو بازار گاري هل ميداد و عربده ميكشيد حالا پورشه سوار شده
Iran, Islamic Republic of
طرف به واسطه برادرش آمد توی اداره شد نگهبان. کم کم به واسطه پارتی کشیدنش بالا حالا شده رئیس کارگزینی و دانشجوی لیسانس دانشگاه آزاد اسلامی. اون وقت همکارش با مدرک فوق لیسانس دو برابر سابقه این آقا همچنان کارمند صفر است و ما در راه اسلام با سرعت 150 کیلومتر داریم می تازانیم و مدعی مدیریت دنیا هستیم و معتقدیم فقط ما آدمیم.
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
چقدر ایشون رو خوب میشناسی نکنه از فامیلهاش هستی ؟
Iran, Islamic Republic of
مردم طرف که تو کوشک فرح مرد را یادشون نمیره .اخر چطوری میشه شاه خائن را بیرون کرد بعد خود همین مردم به این جریان خائن رای میدهند .انگار قراره یک براندازی ازنوع فضای مجازی با ایجاد و ایجاب جهل در کشور سازماندهی بشه
Netherlands
ان شاءالله
Iran, Islamic Republic of
خانم فرح که خودشان گفتند ما چیزی نداریم . در یک برنامه ماهواره ای.
Iran, Islamic Republic of
خانواده سلطنتی خیری برای مردم این سرزمین نداشته اند
Iran, Islamic Republic of
خیر آلان چیه ؟ افزایش چشمگیر اختلاسها و مواد مخدر ، فساد وفحشا واشرافی گری مسئولین کشور وحقوقهای نجومی و.....آیا کشور اسلامی است با این همه بی بندوباری وظلم وجنایت و.....؟!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اولین خیر الان اینه که هر کس می تونه اظهار نظر کنه - از جمله جنابعالی- در صدها رسانه و حتی رسانه ملی و از اون جمله خبر 20:30 که شدیدترین انتقادات از بندمرتبه ترین مسئولین میشه که این تحقق شعار آزادی انقلابه - اما در رژیم قبل یک بار فقط یکبار در یک روزنامه مطلبی که کمی بر خلاف میل شاه بود به چاپ رسید که جناب شاه با احضار اون قصد اعدامشو داشت!
حکومت اسلامی یعنی اینکه حاکمش عالم باتقوی و زاهد باشه و قوانینش هم اسلامی - مسئولین اجرائی و مجلس رو که مردم زحمت می کشن! انتخاب می کنن - در زمان حضرت علی علیه السلام مگر فساد مالی نبود؟ این ربطی به حکومت اسلامی نداره - تا هر کس خودشو اصلاح نکنه هیچ حکومتی توان و امکان اصلاح افراد رو نداره
Iran, Islamic Republic of
بی سواد برو ببین چقدر کاریکاتور شاه را توی همان نشریات ان دوره میکشیدن و چقدر به باقی مقامات حمله میشد. الان غیر مقام ولایت بقیه هم دوز خوشون خط قرمز کشیدند
دوست محترم ما که یادمان می آید چنین چیزی نه وجود داشت و نه اجازه می دادند پس بقول گفتنی خالی نبند . اگر روزنامه ایی کاریکاتور شاه را می کشید بابا جدش می آوردن جلوی چشماش شاید با هویدا اشتباه گرفتی / کمال بالایی
Iran, Islamic Republic of
کمتر چاخان کن هیچکس جرات کوچکترین انتقادی به شاه رو نداشت با روند فعلی موافق نیستم اما شاه هم اونطوریکه شاه پرستان میگن خوب نبود ضمنا هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمیگیره فرح اگرم کمکی کنه به امید برگشت پسر خل وضعش به قدرته و یادمون نمیره مواضع رضاپهلوی رو که از کشورهای منطقه خواسته بود در مورد حکومت ایران نظر بدن
Iran, Islamic Republic of
نشریات توفیق را الان میشه پیدا کرد. یه سرچ هم بکنی گوگل پیدا میشه. کجا بودی اصلا اون موقع
Iran, Islamic Republic of
بلندمرتبه ترین مسوول نظام؟؟؟ اون بیست و سی نبوده بی بی سی بوده حتما
Iran, Islamic Republic of
بله - مگر بارها آقا نفرمودند : اگر به من فحش دادند هم چیزی نگویید - اگر عکس من را هم پاره کردند باز هم ساکت باشید(قریب به مضمون) (گریه حضار)
Iran, Islamic Republic of
میشه یه نمونه از انتقادی که ب بلند مرتبه ترین مسئولین نظام شده رو بفرمایید?
دزدی که از مال خودت بهت انفاق می کنه!!!
Iran, Islamic Republic of
اون همه پول و طلا و جواهری که مال ملت ایران بود رو دزدیدن و بردن حالا منت میذارن فلان قدر کمک کردیم!!!

گیرم داده باشی هم یک قسمت بسیار کوچک از مال خودمون رو برگردوندی
بعد اثبات راست و دروغ حرفت
هر چی از مال ملت بردی رو باید برگردونی
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخ !
ای خدا خنده ام می گیره از اینهمه بیکاری ! زاكانى بجاى خدمت به خلق الله صبح تا شب در فضاى بى صاحب مجازى ولو ميشه و گوش به زنگه تا يكى يه چرندى بگه فوراً فرياد انا رجل سر ميده و بلافاصله چندين و چند فحش چاروادارى نثارش ميكنه تا ... خدا بگم چه كارتون بكنه ؟! پرويز خان هم انگار از پادگان خبرى نمى گيره !
Iran, Islamic Republic of
در عوض مسئولان ما حسابی از جغرافیای مالی اقتصادی کشور جهت اختلاس‌های کلان و رانتخواری و گرفتن حقوق های نجومی آگاه هستند
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
این خانواده لجن که فقط دنبال کثافت کاریهای خودشان بوده و هستند تنها چیزی که فکر هم نمی کنند بدبختی های مردم بیچاره است.
خاطراتی که خودشان به شکل کتاب منتشر کردند بخوانید بینید چه موجودات پلیدی بودند!
Iran, Islamic Republic of
اینکه یک خیر تهرانی این مبلغ را به زلزله زدگان کمک کرده است جای تقدیر فراوان دارد اینکه یکی آمده و شایعه کرده که این مبلغ را فرح پهلوی به مردم کرمانشاه هدیه داده ، خوب لعنت بر شایعه ساز ، اما این که این وسط شما می خواهید به ملکه سابق ایران فحش بدهید کار بی ربطی است . لذا از شما انتظار می رود رعایت حداقل شعور رسانه ای را داشته باشید و بازار شایعه سازان را داغ نکنید با تکرار همان شایعه .
کاظمی
Iran, Islamic Republic of
ملکه سابق ایران!!!!!!!
آدمهایی که خودشان را به خواب زده باشند نمی شود بیدار کرد....
معلومه سن و سالی نداری! اگه یادت بود که این خاندان منحوس با این کشور چه کردند اظهار فضل نمی کردی!!
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم شما چند سال داری اما نگاه شما افراطی است و احتمالا عقایدتان .
قضاوت د ر مورد اینکه حاکمان ایران چه کرده اند هم در این مجال نمی گنجد . حرف بر سر این است که یک فرد بسیار متمول تهرانی مبلغ کلانی را به کمیته امداد امام خمینی اهدا کرده است که خداوند انشالله به وی اجر بدهد این وسط یکی پیدا شده که در این بل بشو فضای مجازی شایعه کرده که این فرد خیر فرح پهلوی بوده است ، جهان نیوز هم اصل ماجرا را ول کرده و طی عکسی از فرح پهلوی با سیگار ، مقدمه فحش دادن به وی را توسط کابران باعث شده است .
اما دوست فاضل شما که اظهار فضل می کنی چند چیز را باید یاد بگیری ، یکم اینکه کمی در املا فارسی ممارست کنی تا بدانی ار علامت تعجب نمی شود در هر جایی استفاده کرد جمله ای که نوشته ای بیان عقیده خودت بوده است اما جلویش علامت تعجب گذاشته ای . دوم اینکه در ادبیات فارسی امثال و حکم و سخنان مفید بسیار است اما این این جمله پر تکرار در کامنت های مختلف " کسی که خودشان را به خواب ...." را وقتی استفاده می کنید باید مطومئن باشید که خودتان و وجدانتان لا اقل بیدار هستید .
Iran, Islamic Republic of
بله حالا با توجه به این که ما اسلامی شده ایم بنده پیشنهاد می کنم:
بیاییم از این به بعد همگی صدقه خود را در سطل زباله بیندازیم، زودتر به دست نیازمندان برسد تا در صندوق صدقات.
مادری که در سرما کارتن و سبد جمع می کرد تا با فروش آن نان بخرد.
Iran, Islamic Republic of
حالا چرا شما ناراحت هستید،اونها م ایرانی اند
Iran, Islamic Republic of
کل خبر را اگر متوجه شدی یک پورشه بهت جایزه میدم.
اکبر
Iran, Islamic Republic of
اگر حتی راست بود اصلا مبلغ قابل ملاحظه ای نبود
چون اگر فرض کنیم در سال 57ر ایک میلیارد دلار از ایران خارج کرده باشند ارزش ان امروز چهار هزارمیلیارد تومان است
در صورتی که مبلغ خیلی بیشتراز این بود ومربوط به چهل سال پیش