جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰
رحیمی:

حامیان داعش امروز حق دارند عصبانی باشند

سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 567016
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: آمریکایی‌ها همواره تلاش داشتند تا فاز نظامی را در این کشور‌ها زنده نگاه دارند و مسیر حرکت در سوریه و عراق را در همین راستا منحصر کنند.
حامیان داعش امروز حق دارند عصبانی باشند
به گزارش جهان نيوز، علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به روزهای پایانی عمر داعش در منطقه اظهار داشت: تلاش های ایران، روسیه و ترکیه موجب شد تا بحران سوریه از مرحله فاز نظامی و به فاز سیاسی تغییر یابد. این در حالی است که آمریکایی‌ها همواره تلاش داشتند تا فاز نظامی را در این کشور‌ها زنده نگاه دارند و مسیر حرکت در سوریه و عراق را در همین راستا منحصر کنند.
 
وی با بیان اینکه عملیات‌های موفقیت آمیز در سرکوب تروریسم، داعشی‌ها را مجبور به عقب نشینی، فرار و عزیمت شهر به شهر این گروهک تروریستی کرد، افزود: در حال حاضر موفقیت‌های حاصله برای دولت سوریه و عراق در آزادسازی اراضی کشورشان از دست تکفیری‌ها، عرصه را برای پشتیبانان و حامیان آنها تنگ کرده است. 
 
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه عصبانیت حامیان داعش از موفقیت‌های دول سوریه و عراق، امری طبیعی است، تصریح کرد: تصمیمات غیرعقلانی کشورهای حامی تروریست در منطقه نیز در همین راستا قابل تحلیل است.
 
 
رحیمی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که ایران در مذاکرات آستانه به وجود اورد و همانگی هایی که میان ترکیه و روسیه و ایران علیه گروه های تروریستی انجام گرفت منجر به کشیدن نفس های آخر داعش شده است. در واقع این موفقیت ها شرایط امیدبخشی را برای پایان بخشیدن به بحران کشورهای منطقه ایجاد کرده است.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *