شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۳
۵
رهبر انقلاب خطاب به زائران اربعین حسینی(ع):

«اربعین» نماد شکوه پیروان اهل‌بیت است/ خدای متعال بر ما منت گذاشته و پیاده‌روی اربعین را خلق کرده است

سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب: 563808
​رهبر معظم انقلاب اسلامی اربعین را نماد شکوه حضور پیروان و علاقمندان به اهل بیت دانستند.
«اربعین» نماد شکوه پیروان اهل‌بیت است/ خدای متعال بر ما منت گذاشته و پیاده‌روی اربعین را خلق کرده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب در جلسه درس خارج فقه 15 آبان درباره پیاد‌ه‌روی اربعین گفتند: خوشا به حال آن کسانی که در حال پیاده‌‌روی هستند و به زیارت اربعین خواهند رسید و آن زیارت خوش مضمون روز اربعین را خطاب به حضرت خواهند خواند. ما هم اینجا با شوق و حسرت نگاه می‌کنیم به این گامها: هزاران گام در راه است و دل مشتاق و من حیران/ که ره چون می‌توانم یافتن سوی درون من هم.

ایشان افزودند: الحمدلله میلیون‌ها نفر از مردم ما و عراق و دیگران در این راه حرکت می‌کنند، همیشه اربعین، پیاده‌روی بود اما این حرکت عظیم که یک نماد پرشکوه از حضور پیروان و علاقمندان به اهل بیت است، نبود، این یکی از حوادث بسیار برجسته‌ای است که خدای متعال در اختیار ما گذاشت، خدا را بایستی شاکر باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
لبیک یا خامنه ای، لبیک یا حسین است.
Iran, Islamic Republic of
کسانی که منفی میدهند، یعنی اسلام را، همراه با اطاعت از رهبر و امام زمانشان نمیخواهند، و حضرت امام حسین علیه السلام را، نه به خاطر اطاعت از ایشان و مبارزه با ظالم بلکه به خاطر دلشان دوست دارند، اسلامشان، اسلام یزیدی و معاویه ای و ابوسفیانیست و هیچ شکی نیست که این ها، بدتر از کافران و در قعر جهنم اند. همانطور که یزید و شمر و عمر سعد و معاویه، اسلامشان، نه برای تصمیمات دنیوی، بلکه بازیچه شان بود و الان، در قعر جهنم اند.
منفی بدهید. روز منفی گرفتنتان را هم، خواهیم دید.
هر مؤمنی که پیام کربلا را درک کرده باشد، میفهمد هدف امام شهیدمان، مبارزه با ظلم بود و گناه بزرگ و نابخشودنی کوفیان، اطاعت نکردن از امام زمانشان. امروز نیز، هر که حسینی است، با امام زمان و نایب امام زمان، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای است و مطیع راهش.
کاظمی
Iran, Islamic Republic of
معجزه امام حسین (ع) را ببینید در سال 2017 و هر سال انشاالله بر عظمت آن افزوده می شود تا جانهای تشنه و شیفته معنویت ، اسلام واقعی را بشناسند و به سمت امام حسین (ع) روانه شوند و این نیست مگر مقدمه ای برای ظهور حجت خدا .....
مهدی
United Kingdom
امسال سال 1396 است.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
آقاجان، امسال توفیق شد به اتفاق همسر و دو فرزند خردسالم به پیاده روی اربعین مشرف شدم و نایب الزیاره شما، مدافعین حرم و تمامی آزادگان جهان بودیم